مقالات ترجمه‌ایمنتخب سردبیر

مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۰

پلتفرم‌های خود را آماده کنید

در سومین ماه از سال ۲۰۲۰ میلادی هستیم؛ سالی سرشار از عناوین و حتی بازی‌های کنسولی جدید. عناوین بسیاری در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد که هنوز معرفی نشده و یا بازه زمانی عرضه آن‌ها مشخص نشده است. اما تا به اینجای کار و در این مقاله، لیستی ۵۰ تایی از عناوینی را معرفی کرده‌ایم که برای عرضه آن‌ها در سال ۲۰۲۰ اشتیاق داریم. با پیکسل آرتس همراه باشید تا به سراغ مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ برویم.  

لازم است اشاره‌ای داشته باشیم که اسامی بزرگی وجود دارند که می‌دانیم عرضه آن‌ها نزدیک است ولی به هر حال برای انتشار در سال ۲۰۲۰ تائید نشده‌اند؛ عناوینی مانند Hellblade 2 ،Diablo 4 ،Biomutant ،Babylon’s Fall ،Atomic Heart و Overwatch 2. ممکن است این عناوین در سال جاری عرضه شوند ولی توسعه‌دهندگان و ناشران آن‌ها هنوز اعلامیه‌ای رسمی و عمومی در این خصوص منتشر نکرده‌اند. همچنین از ذکر عناوین ورزشی که به صورت سالیانه عرضه می‌شوند و بازی‌هایی که هم اکنون به صورت دسترسی زودهنگام قابل بازی هستند نیز در لیست عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ خودداری کرده‌ایم.

MINUTES 12

عناوین موردانتظار سال 2020
۱۲Minutes | Luis Antonio/Annapurna Interactive

مردی در جلویی خانه‌اش را باز می‌کند و با یک پلیس روبرو می‌شود. پلیس تا سر حد مرگ او را کتک زده و همسر مرد را به قتل او متهم می‌کند. فیلم را به لحظه قبل از باز کردن در برگردانید و سناریو را بارها و بارها تکرار کنید. این خلاصه‌ای از بازی ۱۲ MINUTES است. این بازی که با دوربین از زاویه بالا به تصویر کشیده می‌شود، توسط توسعه‌دهنده‌ای مستقل با نام Luis Antonio در حال ساخت بوده و قرار است در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۲۰ میلادی، روی رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان عرضه شود. ناشر بازی Annapurna است که سابقه خوبی با عناوین مستقل دارد و بازی‌هایی همچون Donut County ،Gorogoa ،Edith Finch و Outer Wilds را در کارنامه‌اش دیده‌ایم.

ANIMAL CROSSING: NEW HORIZONS

عناوین موردانتظار سال 2020
Animal Crossing: New Horizons | Nintendo

بازی موردانتظار Animal Crossing با دوست قدیمی‌مان Nook شروع می‌شود که به بازیکن بلیطی برای رفتن به یک جزیره متروک می‌دهد. از آنجا وظیفه شخصیتی که خودمان خلق کرده‌ایم آغاز شده و باید به دنبال ساختن یک پناهگاه با استفاده از منابع موجود، انجام کارهای روزمره، دعوت از دوستان و در کل، ایفای نقش یک همسایه خوب باشیم. Animal Crossing: New Horizons ویژگی‌های شخصی‌سازی فرنچایز را گسترش می‌دهد؛ رنگ پوست را می‌توان در هر زمانی از بازی تغییر داد و جنسیت شخصیت را نیز می‌توانیم تعیین کنیم. خبر خوب دیگر این است که ایزابل نیز در بازی حضور دارد. برای تجربه بازی باید تا ۲۰ مارس ۲۰۲۰ (۱ فروردین ۹۹) صبر کنید؛ در ضمن به یک کنسول نینتندو سوییچ نیز احتیاج خواهید داشت.

BLEEDING EDGE

عناوین موردانتظار سال 2020
Bleeding Edge

Bleeding Edge یکی دیگر از عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ و جدیدترین بازی استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory) است؛ یکی از شش استودیویی که مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ به مالکیت خود درآورد تا عناوین خود را تنها برای پلتفرم‌های PC و ایکس باکس توسعه دهد. نینجا تئوری باری‌های مطرحی مانند Hellblade: Senua’s Sacrifice و DmC: Devil May Cry را در کارنامه خود دارد. بازی جدید آن‌ها یک عنوان چندنفره مبتنی بر مبارزات نزدیک است و در قالب نبردهای ۴ در مقابل ۴ و با طیف وسیعی از سلاح‌های مختلف، بازیکنان را به چالش می‌کشد. تاریخ عرضه این بازی ۲۴ مارس (۵ فروردین ۹۹) است.

CARRION

عناوین موردانتظار سال 2020
Carrion | Phobia Game Studio/ Devolver Digital

Carrion یک بازی در سبک وحشت است که شما را در نقش هیولای داستان قرار می‌دهد. یک عنوان مترویدوانیا که در آن در نقش یک هیولای شاخک‌دار باید از اتاقی به اتاق دیگر رفته و با خوردن دانشمندان، مانند یک حباب رشد کنید. بازی در مراسم E3 معرفی شد و بسیاری از ایده آن و همچنین انیمیشن‎‌های جالب هیولا لذت بردند. این عنوان در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۲۰ روی کنسول ایکس باکس و از طریق سرویس استیم روی رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.

CRUSADER KINGS ۳

عناوین موردانتظار سال 2020
Crusader Kings 3 | Paradox Development Studio/ Paradox Interactive

نسخه بعدی فرنچایز ۱۵ ساله پارادوکس اینتراکتیو (Paradox Interactive) در سبک استراتژی نیز در سال جاری میلادی روی رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود و بار دیگر بازیکنان را به برنامه‌ریزی و اتخاذ استراتژی برای ساختن یک سلسله قرون وسطایی دعوت می‌کند. این بار قرار است که نقشه‌ای ۴ برابر پرجزئیات‌تر نسبت به آنچه که در Crusader Kings 2 شاهد بودیم و شخصیت‌هایی با رندر ۳ بعدی در اختیار ما قرار گیرند. Crusader Kings 3 بازه زمانی از دوره وایکینگ‌ها تا فتح استانبول توسط عثمانی‌ها را شامل می‌شود. به مانند یک جهان قرون وسطایی واقعی، رهبران می‌توانند شاخه‌هایی خویشاوندی را از طریق مذاکرات برای ازدواج ایجاد و فرزند موردعلاقه‌اشان را به عنوان ولیعهد انتخاب کنند.

کوجیما چگونه در متال گیر سالید مرز بین بازیکن و شخصیت اصلی را می‌شکند؟
خواندن

CYBERPUNK 2077

عناوین موردانتظار سال 2020
Cyberpunk 2077 | CD Projekt Red/ CD Projekt

این یکی را مدت‌هاست که منتظرش هستیم؛ از همان زمانی که نخستین تیزرش در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. بنابراین حضورش در لیست عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ نه تنها قابل پیش‌بینی بلکه واجب است! استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) که با عنوان The Witcher 3، حسابی در دل گیمرها جا باز کرد، این بار قرار است روایتی نئونی از حرص و طمع، تکنولوژی و دسیسه را بازگو کند. یک عنوان اول شخص در آینده‌ای دور که پر از فکشن‌های سازمان‌یافته نظامی و باندهای گنگستری است. شما در نقش یک مزدور، با کلاس دلخواه خود قرار خواهید گرفت که از هر نظر قابل شخصی‌سازی و مجهز به قابلیت‌های قابل ارتقاء برای مبارزه است. برای تجربه بازی روی پلتفرم‌های گوگل استیدیا، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان، باید تا تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور ۹۹) منتظر بمانید.

THE DARK PICTURES ANTHOLOGY: LITTLE HOPE

عناوین موردانتظار سال 2020
The Dark Pictures Anthology: Little Hope | Supermassive Games/ Bandai Namco

The Dark Pictures Anthology: Little Hope که وظیفه ساخت آن بر عهده سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games) و ناشر آن باندی نامکو (Bandai Namco) است، دومین نسخه‌ی سری در سبک ترسناک و تعاملی به شمار می‌رود که نسخه اول آن با نام Man of Medan در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. بازی در یک شهر کوچک ترسناک جریان دارد و همانطور که در تصویر می‌بینید از استعاره‌های ترسناکی مانند عروسک و هیولاهای مخفی شده در تاریکی استفاده می‌کند. منتظر عرضه بازی روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان باشید.

DOOM ETERNAL

عناوین موردانتظار سال 2020
Doom Eternal | Id Software/ Bethesda

بتزدا و آی‌دی سافتور (id Software) به دنبال استقبال خوبی که از ریبوت فرنچایز در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت، حال قصد دارند عنوانی با سرعت بیشتر و مبارزات روان‌تر را به مخاطبان عرضه کنند. داستان بازی به بازگشت Doom Slayer به زمین و تلاشش برای نجات نژاد انسان از دسته‌های اهریمنی برمی‌گردد. بازی همچنین شامل حالت Invasion است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در نقش اهریمن‌های قابل بازی، وارد بازی دیگران شوند؛ این حالت به عنوان یک آپدیت رایگان و مدت کوتاهی پس از عرضه Doom Eternal در ۲۰ مارس (اول فروردین) در دسترس قرار می‌گیرد. بازی روی پلتفرم‌های گوگل استیدیا، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان عرضه می‌شود و پورت نینتندو سوییچ نیز مدتی بعد در دسترس قرار خواهد گرفت.

DREAMS

عناوین موردانتظار سال 2020
Dreams | Media Molecule/ Sony Interactive Entertainment

عنوان Dreams از مدیا مولکول (Media Molecule) چیزی شبیه به سری محبوب LittleBigPlanet است که توسط این استودیوی بریتانیایی برای پلتفرم پلی‌استیشن ۳ توسعه یافته بود. این بار نیز بیشتر از آن که با مفهوم بازی کردن سروکار داشته باشیم، با مفهوم خلق کردن سروکار داریم. Dreams در کنار کمپین تک‌نفره‌ای که توسط خود مدیا مولکول توسعه یافته، شامل ابزارهایی غنی برای خلق مراحل متنوع است که در دسترس علاقمندان به طراحی بازی قرار خواهند گرفت. اما تفاوت بازی با محیط ۲/۵ بعدی LittleBigPlanet، قابلیت ساخت در محیطی کاملا ۳ بعدی است که این موضوع به افزایش احتمالات و پیچیدگی آن‌ها می‌افزاید و از طرفی این بازی را به یکی از عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ تبدیل می‌کتد. نسخه‌ای محدود از بازی به صورت دسترسی زودهنگام در آپریل ۲۰۱۹ در دسترس قرار گرفت و با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شد. نسخه کامل این بازی نیز دو هفته‌ای است که روی پلی‌استیشن ۴ عرضه شده.

چگونه برای بازی‌ها داستان بنویسیم؟
خواندن

DYING LIGHT 2

عناوین موردانتظار سال 2020
Dying Light 2 | Techland

عنوان Dying Light 2 از استودیوی تک لند (Techland)، با تمرکز بر سرعت و مهارت، گیم‌پلی اکشن پارکور و اول شخص نسخه قبلی را بهبود می‌بخشد. بار دیگر در نقش یک پروتاگونیست سرسخت، باید از پشت‌بام‌ها بپریم و از درگیری مستقیم با زامبی‌ها دوری کنیم. آیتم‌هایی کاربردی مانند چنگک‌ها و پاراگلایدر می‌توانند در این مورد به ما کمک کنند. لوکیشن شهری بازی به گونه‌ای ساخته شده که مناطق مرتفع‌تر از سطوح کم ارتفاع، امن‌تر هستند. Dying Light 2 قرار است در نیمه اول سال ۲۰۲۰ روی پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان عرضه شود.

EMPIRE OF SIN

عناوین موردانتظار سال 2020
Empire of Sin | Romero Games/ Paradox Interactive

Empire of Sin که توسط رومرو گیمز (Romero Games) توسعه یافته، یک بازی شبیه به XCOM و در سبک استراتژی نوبتی است که در عصر منع مصرف الکل در شیکاگو جریان دارد. بازیکنان در نقش گانگسترهایی بازی خواهند کرد که بر سر قلمرو رقابت می‌کنند. بازی از دید بالا به تصویر کشیده می‌شود و بازیکنان باید با استفاده از واحدها و پشتیبانی مناسب، برای تصرف مکان‌های فروش الکل، تقطیرخانه‌ها و میخانه‌ها تلاش کنند. همچنین یک المان روایی نیز در بازی وجود دارد و بازیکنان می‌توانند از طریق شاخه‌های دیالوگ، شرافت خود را نشان داده و یا به دیگران زور بگویند. Empire of Sin روی پلتفرم‌های نینتندو سویچ، پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و سیستم‌ عامل‌های مک و ویندوز منتشر خواهد شد.

FINAL FANTASY 7 REMAKE

عناوین موردانتظار سال 2020
Final Fantasy 7 | Remake Square Enix

اگر چه این بازی بر اساس یکی از بزرگترین عناوین نقش‌آفرینی تاریخ است، با این حال Final Fantasy 7 Remake ویژگی‌های جدید بسیاری از جمله بازسازی کامل گرافیک و سیستم مبارزات هم‌زمان را شامل می‌شود (اگر چه سیستم کلاسیک نوبتی نیز در دسترس خواهد بود). این بازی در لیست عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ حضور دارد و قرار است از دهم آپریل (۲۲ فروردین ۹۹) به صورت اپیزودی برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شود.

GEARS TACTICS

عناوین موردانتظار سال 2020
Gears Tactics | The Coalition/ Splash Damage/ Microsoft Game Studios

بازی استراتژی نوبتی مایکروسافت، اولین بار در جریان کنفرانس این کمپانی در مراسم E3 2018 به نمایش گذاشته شد. بازی توسط استودیوی کوالیشن (Coalition) و با همکاری سپلش دمیج (Splash Damage) توسعه یافته است؛ یک عنوان تک‌نفره که حوادث آن ۱۲ سال قبل از اولین نسخه سری Gears of War جریان دارد. در واقع می‌توان گفت که داستان بازی به دوران ابتدایی جنگ‌های لوکاست برمی‌گردد. دوربین بازی از بالا به پایین است و داستانی شخصیت محور را بازگو می‌کند؛ سکانس‌هایی از اکشن اول شخص نیز در بازی وجود دارد. مایکروسافت با انتشار تریلری در ماه دسامبر، تاریخ انتشار بازی روی رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان را ۲۷ آپریل (۸ اردیبهشت ۹۹) اعلام کرد.

GHOSTRUNNER

عناوین موردانتظار سال 2020
Ghostrunner | One More Level/ All In Games

بازی Ghostrunner که در یک محیط برج مانند علمی تخیلی جریان دارد، توسط استودیوی One More Level توسعه یافته و ترکیبی از پارکور با ریتم سریع و مخفی‌کاری اول شخص خشن است. بازیکن بایستی مدام بین جهان واقعی و واقعیت سایبری، جایی که دشمنان بازی منتظرتان هستند، جابجا شود. تابستان ۲۰۲۰ بازی روی پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان عرضه می‌شود.

GHOST OF TSUSHIMA

عناوین موردانتظار سال 2020
Ghost of Tsushima | Sucker Punch/ Sony Interactive Entertainment

حتما استودیوی ساکرپانچ (Sucker Punch) را با سری بازی‌های اکشن Infamous می‌شناسید. Ghost of Tsushima اولین بازی این استودیوی وابسته به سونی از سال ۲۰۱۴ به بعد است و باید گفت که بسیار زیبا به نظر می‌رسد. حوادث بازی در یک محیط جهان باز و در ژاپن فئودالی جریان دارد. دید بازی سوم شخص و سبک آن مخفی‌کاری و مبارزه‌ای است. انواع سلاح‌های عصر سامورایی و گجت‌های جالبی ماند بمب‌های دودی و پرتابه‌های آتشین در دسترس شما قرار خواهند گرفت. در تاریخ ۲۶ ژوئن (۶ تیر ۹۹) می‌توانید منتظر عرضه این بازی روی پلی‌استیشن ۴ باشید.

GODFALL

عناوین موردانتظار سال 2020
Godfall | Counterplay Games/ Gearbox Software

Godfall که اولین بار در مراسم The Game Awards رونمایی شد، اولین بازی تائید شده برای پلی‌استیشن ۵ است و همراه این کنسول در اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. سازنده بازی استودیوی کانترپلی گیمز (Counterplay Games) و ناشر آن گیرباکس (Gearbox) است. این عنوان ظاهری گوتیکی دارد و سبک آن لوتر-اسلشر سوم شخص و با تاکید بر بخش چندنفره است. علاوه بر پلی‌استیشن ۵، بازی از طریق فروشگاه اپیک گیمز روی رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد.

تحلیلی بر بازی The Crew 2؛ کمیت، قاتلِ کیفیت!
خواندن

GODS AND MONSTERS

عناوین موردانتظار سال 2020
Gods and Monsters | Ubisoft Quebec/ Ubisoft

از چمنزارهای فانتزی بازی گرفته تا ژست قهرمانانه پروتاگونیست صورت الفی بازی، همگی نشان از شباهت بسیار زیاد Gods & Monsters یوبی‌سافت به عنوان Legend of Zelda: Breath of the Wild دارد. بازی توسط تیم سازنده Assassin’s Creed Odyssey توسعه یافته و سبک نقش‌آفرینی اکتشافی و اکشن/کرفتینگ خواهد داشت. این عنوان در جزیره‌ای فانتزی که با شخصیت‌های الهام گرفته از اسطوره‌های یونان باستان پر شده است، جریان دارد. این بازی نیز قرار است اواخر سال جاری میلادی روی گوگل استیدیا، نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان عرضه شود.

GRIFTLANDS

عناوین موردانتظار سال 2020
Griftlands | Klei Entertainment

Griftlands عنوانی نقش‌آفرینی از استودیوی کلی (Klei) است؛ استودیویی که عناوینی دوست‌داشتنی مانند Don’t Starve و Oxygen Not Included را برایمان به ارمغان آورده‌ است. بازیکنان از کارت‌های خود در مبارزاتی با استایل مکالمه‌ای استفاده خواهند کرد تا ماموریت‌های داستانی مانند نجات دادن یک گروگان را به انجام برسانند. بازی در مرحله آلفا قرار دارد و روی فروشگاه اپیک گیمز در دسترس است. عرضه بازی روی فروشگاه استیم و در فاز دسترسی زودهنگام برای ماه جولای برنامه‌ریزی شده است.

GROUNDED

عناوین موردانتظار سال 2020
Grounded | Obsidian Entertainment/ Microsoft Game Studios

استودیوی آبسیدین (Obsidian Entertainment) را بیشتر به خاطر عناوینی نقش‌آفرینی مانند The Outer Worlds، یکی از بهترین بازی‌های ۱۲ ماه اخیر می‌شناسیم. با این حال Grounded مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است؛ یک بازی در سبک بقای تعاملی که بازیکنان را در نقش شخصیت‌های کوچک شده‌ای قرار می‌دهد که در حیاط خلوت خانه‌اشان گم شده‌اند. چهار شخصیت بازی باید با جهانی پر از مورچه‌ها، حشرات، شاپرک‌ها و عنکبوت‌های شکارچی روبرو شوند. بازی بهار امسال به صورت دسترسی زودهنگام روی رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان منتشر می‌شود.

HALF LIFE: ALYX

عناوین موردانتظار سال 2020
Half Life: Alyx | Valve

سال‌هاست که طرفداران Half-Life 2 منتظر دنباله‌ای برای این عنوان و سری نیمه‌تمام Half-Life از ولو (Valve) هستند. ولو نوامبر سال قبل از Half-Life: Alyx رونمایی کرد که اگر چه در مقایسه با انتظار طولانی‌مدت طرفداران شبیه یک شوخی به نظر می‌رسد ولی باز هم بهتر از هیچی است. حوادث این بازی واقعیت مجازی، بین دو عنوان Half-Life و Half-Life 2 جریان دارد و داستان شخصیت Alyx Vance و پدرش Eli و نحوه شکل‌گیری مقاومت توسط آن‌ها برای مقابله با هجوم نیروهای بیگانه تحت عنوان Combine را بیان می‌کند. این بازی اول شخص در سبک اکتشافی، مبارزه‌ای و معمایی، در تاریخ ۲۳ مارس (۴ فروردین ۹۹) روی استیم عرضه می‌شود و با تمام هدست‌های واقعیت مجازی رایانه‌های شخصی سازگار خواهد بود.

HALO INFINITE

عناوین موردانتظار سال 2020
Halo Infinite | 343 Industries/ Xbox Game Studios

پاییز امسال کنسول Series X مایکروسافت در کنار مستر چیف به بازار خواهد آمد. Halo Infinite حوادث بعد از به خواب رفتن مستر چیف و شکست نیروهایش در جنگ را بازگو می‌کند. ۳۴۳ Industries توسعه‌دهنده بازی، تاکید بر محیط اکتشافی جهان باز را وعده داده است و احتمال می‌دهیم که این بازی از قابلیت‌های Series X بهره‌مند شود.

HUMANKIND

عناوین موردانتظار سال 2020
Humankind | Amplitude/ Sega

بازی Humankind که توسط Amplitude توسعه یافته است، یک عنوان استراتژی نوبتی بوده و مسئولیت یک تمدن در حال پیشرفت را به عهده بازیکن می‌گذارد. بازیکن ضمن ایجاد شهرها، ساخت یگان‌ها، اکتشاف و مبارزه، با ویژگی‌های فرهنگی امپراطوری‌های مختلف در طول تاریخ نیز آشنا خواهد شد. بازی توسط سگا روی رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

JOURNEY TO THE SAVAGE PLANET

عناوین موردانتظار سال 2020
Journey to the Savage Planet | Typhoon Studios/ 505 Games

Journey to the Savage Planet یک بازی عجیب و غریب، کمدی و اول شخص است که بازیکن در آن به جستجو در یک سیاره بیگانه و خوش آب و رنگ می‌پردازد. Typhoon Studios، سازنده بازی، به تازگی توسط گوگل خریداری شده است بنابراین به نظر می‌رسد که این بازی تنها پروژه مستقل آن‌ها باشد. Savage Planet مدتی است که روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان عرضه شده.

KERBAL SPACE PROGRAM 2

عناوین موردانتظار سال 2020
Kerbal Space Program 2 | Star Theory Games/ Private Division

نسخه دوم مجموعه به دنبال موفقیت‌های چشمگیر Kerbal Space Program، گسترش خواهد یافت. این بار هم بازی در مورد ایجاد یک برنامه فضایی برای کربال‌های کوچک سبز رنگ است. طبق گفته سازندگان، این بار نوید «بخش‌های هیجان‌انگیز جدید، گرافیک خیره‌کننده، ساخت کلونی، سفر میان‌ستاره‌ای، مادسازی بهبودیافته و بخش چندنفره» داده شده است. تریلری که در ماه آگوست و در مراسم گیمزکام از بازی منتشر شد، از سبک هنری غیر طبیعی‌تر بازی نسبت به قبل رونمایی کرد. Kerbal Space Program 2 ابتدا برای رایانه‌های شخصی و در ادامه روی سایر پلتفرم‌ها عرضه خواهد شد.

۱۱ نکته‌ی مخفی که از Red Dead Redemption 2 باید بدانید
خواندن

THE LAST OF US PART 2

عناوین موردانتظار سال 2020
The Last of Us Part 2 | Naughty Dog/ Sony Interactive Entertainment

یکی دیگر از عناوین بسیار مورانتظار امسال؛ این بار ناتی‌داگ الی را به عنوان پروتاگونیست اصلی بازی انتخاب کرده است. پنج سال از حوادث The Last of Us گذشته و سرنوشت الی و جوئل و رابطه بینشان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. The Last of Us Part 2 اولین بار در دسامبر ۲۰۱۶ و از طریق PlayStation Experience رونمایی شد. داستان بازی روایتی از عشق و انتقام است؛ داستانی که در ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت ۹۹) روی پلی‌استیشن ۴ تجربه خواهیم کرد.

THE LEGEND OF ZELDA BREATH OF THE WILD 2

عناوین موردانتظار سال 2020
The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 | Nintendo

می‌خواهیم قانون خودمان را بشکنیم. تمام بازی‌هایی که در لیست عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ از آن‌ها نام برده می‌شود، برای عرضه در سال جاری میلادی تائید شده‌اند. با این حال نینتندو هنوز به صورت رسمی، عرضه Breath of the Wild 2 در سال ۲۰۲۰ را تائید نکرده است ولی در هر صورت می‌خواهیم خوشبین باشیم و اسم بازی را در این لیست بیاوریم. نینتندو در جریان مراسم E3 تریلری از بازی منتشر کرد که تنها دو دقیقه بود اما گمانه‌زنی‌های بسیاری را در خصوص آن در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی به وجود آورد. می‌دانیم که این بازی در اصل قرار بود به عنوان یک بسته الحاقی برای Breath of the Wild منتشر شود و از لحاظ داستانی نیز اشتراکات فراوانی با آن دارد. نینتندو سابقه تاخیر در عرضه عناوین زلدا را داشته و قطعا این بار نیز عجله نخواهد کرد اما با آمدن دو کنسول رقیب در سال ۲۰۲۰، نینتندو انگیزه بالایی برای تمام کردن بازی و خوشحال کردن صاحبان سوییچ دارد.

LITTLE NIGHTMARES ۲

عناوین موردانتظار سال 2020
Little Nightmares 2 | Tarsier Studios/ Bandai Namco

بازی معمایی عجیب و غریب و ترسناک Little Nightmares، یک دنباله خواهد داشت. در بازی نخست شاهد تمرکز بر شخصیت Six و تلاش او برای خارج شدن از Maw بودیم؛ در حالی که در نسخه دوم شخصیتی جدیدی با نام Mono نیز با او همراه خواهد شد. تریلری که در مراسم گیمزکام منتشر شد، محیط‌های بیرونی بیشتری را نسبت به نسخه اول که اکثرا در اتاق‌ها و محیط‌های داخلی جریان داشت نشان می‌داد. Little Nightmares 2 برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان عرضه می‌شود.

MARVEL’S AVENGERS

عناوین موردانتظار سال 2020
Marvel’s Avengers | Crystal Dynamics/Square Enix

کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) بعد از کار روی ریبوت سه‌گانه Tomb Raider، حال روی نوع متفاوتی از پروژه ابرقهرمانی کار می‎‌کند. در این بازی اکشن ماجراجویی، سانفرانسیکو زیر هجوم قرار دارد و اونجرز برای نجات شهر فراخوانده شده‌اند. بازیکنان کنترل شخصیت‌های محبوبی مانند ثور، مرد آهنی، هالک، کاپیتان آمریکا و بیوه سیاه را در دست خواهند گرفت که هر کدام قابلیت‌های ویژه خود را دارند. بازی در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور ۱۳۹۹) برای گوگل استیدیا، پلی استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR

عناوین موردانتظار سال 2020
Microsoft Flight Simulator | Asobo Studio/ Xbox Game Studios

یازدهمین نسخه از این سری با سابقه، با استفاده از نقشه‌های موتور جستجوی بینگ و سرویس ابری Azure، کل سیاره را شبیه‌سازی می‌کند. این بدین معناست که محتویات بازی شامل تمامی ۱۹۷ میلیون مترمربع مساحت زمین و آب‌هایش، بالای دو میلیون شهر و بیش از ۴۰۰۰۰ فرودگاه مستقل است. بازی از نظر ظاهری زیبا به نظر می‌رسد ولی باید دید که چگونه از عهده استریم چنین حجمی از محتویات بر خواهد آمد. همین موضوع بازی را به یکی از عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ تبدیل کرده است.

MINECRAFT DUNGEONS

عناوین موردانتظار سال 2020
Minecraft Dungeons | Mojang/ Xbox Game Studios

بازی اکشن ماجرایی استودیوی موژانگ (Mojang)، دید بالا به پایین دارد؛ عنوانی شبیه به دیابلو که شخصیت‌ها و محتویات ماینکرافت را به تصویر می‌کشد. بازیکنان می‌توانند در مناطقی که به صورت راندوم ایجاد می‌شوند، به تنهایی و یا به عنوان بخشی از یک تیم حداکثر ۴ نفره، به جستجو و اکتشاف بپردازند. لوت‌های درون بازی می‌توانند جمع‌آوری شده و برای ارتقای سلاح‌ها، معجون‌ها و زره‌ها مورد استفاده قرار گیرند. آیتم‌هایی تصادفی مانند افزایش‌دهنده‌های سلامتی و سایر موارد نیز جزء این لوت‌ها به شمار می‌روند. Minecraft Dungeons در ماه آپریل روی سیستم عامل‌های ویندوز و مک و پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

داستان بازی Horizon Zero Dawn
خواندن

MINUTE OF ISLANDS

عناوین موردانتظار سال 2020
Minute of Islands | Studio Fizbin

Minute of Islands از استودیوی Fizbin، یک عنوان معمایی اکتشافی است که گرافیکی به سبک کمیک بوکی دارد. بازی روی ویندوز، مک و کنسول‌هایی نامعلوم منتشر می‌شود و داستان Mo، مکانیکی با مهارت را بازگو می‌کند که قادر است هر نوع مکانیزم عجیب و غریبی را تعمیر کند.

NEW WORLD

عناوین موردانتظار سال 2020
New World | Double Helix Games/ Amazon Game Studios

بازی بزرگ و چندنفره استودیوی آمازون گیم (Amazon Game Studios) در جزیره‌ای عجیب و خطرناک جریان دارد. یک بازی در سبک بقا با المان‌های اکتشافی، بهره‌برداری از منابع و گسترش قلمرو. بازیکنان در جستجوی منابع، کرفت کردن ابزار و ساخت پایگاه قادرند به تیم‌های مختلف بپیوندند. آن‌ها می‌توانند علیه تیم‌های انسانی دیگر و یا علیه دشمنان محیطی بر سر تصرف قلمرو مبارزه کنند. بازی در ماه می سال جاری برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

NIOH 2

عناوین موردانتظار سال 2020
Nioh 2 | Team Ninja/ Koei Tecmo

Nioh 2 بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ است که دنباله‌ای بر نسخه قبلی خود از سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رود. بازی توسط استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) که عناوینی همچون Dead or Alive و Ninja Gaiden را در کارنامه خود دارد، توسعه می‌یابد. سبک آن نقش‌آفرینی هک اند اسلش و الهام گرفته از سری دارک سولز است. شخصیت اصلی که کاملا قابل شخصی‌سازی می‌باشد بایستی با استفاده از شمشیرهای متنوع با یوکای‌ و اهریمن‌های ترسناک بجنگد. بازیکنان می‌توانند به فرم یوکای نیز درآیند تا با دشمنانی که در قلمرو زیرین قرار دارند مبارزه کنند. تاریخ عرضه بازی ۱۳ مارس (۲۳ اسفند ۹۸) است.

NO MORE HEROES ۳

عناوین موردانتظار سال 2020
No More Heroes 3 | Grasshopper Manufacture

No More Heroes 3 عنوانی از استودیوی Grasshopper Manufacture در سبک ماجراجویی هک اند اسلش است که سومین نسخه سری بعد از گذشت ده سال به شمار می‌رود. بازی برای عرضه روی نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است و داستان انیمه‌ای پسری را بازگو می‌کند که در اثر تماس با فناوری بیگانه، قدرت‌هایی را آزاد نموده که توانایی کنترلشان را ندارد. Travis Touchdown، قاتل قهرمان از بازنشتگی بازمی‌گردد تا به نبرد با موجودات بیگانه خطرناک بپردازد.

NUTS

عناوین موردانتظار سال 2020
Nuts | Joon

بازی Nuts در دو عبارت نظارت و سنجاب خلاصه می‌شود! بازیکنان در جنگلی با استایل و رنگ‌های آبی، سبز، زرد و نارنجی قرار می‌گیرند. وظیفه آن‌ها، آنطور که توسط رئیسشان و از طریق تلفن بازگو می‌شود، راه‌اندازی دوربین‌های دید در شب برای ضبط حرکات خانواده سنجاب‌ها است. بازیکنان هر روز فیلم‌ها را می‌بینند و دوربین را جابجا می‌کنند تا اطلاعات بیشتری بدست آورند. آیتم‌های مفیدی نیز در جهان بازی پخش شده‌اند. قرار است بازی در سال جاری میلادی روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نامعلوم منتشر شود.

ORI AND THE WILL OF THE WISPS

عناوین موردانتظار سال 2020
Ori and the Will of the Wisps | Moon Studios/ Microsoft Game Studios

به دنبال موفقیت چشمگیر Ori and the Blind Forest در سال ۲۰۱۵، دنباله آن نیز در سبک پلتفرمر به زودی و در ۱۱ مارس (۲۱ اسفند ۹۸) روی رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد. بازی خوش آب و رنگ و چالش برانگیز استودیوی مون (Moon) که قابلیت‌های حرکتی جدیدی را برای گشت و گذار در محیط، در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. بازی شامل ویژگی‌های جدید دیگری مانند سیستم ذخیره خودکار و درخت ارتقای مهارت پیچیده‌تر نیز خواهد بود.

PERSONA 5 ROYAL

عناوین موردانتظار سال 2020
Persona 5 Royal | Atlus

باز-انتشار عنوان Persona 5 از استودیوی  Atlus، در تاریخ ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۹۹) به پلی‌استیشن ۴ خواهد آمد. Persona 5 Royal که در ژاپن با نام Persona 5: The Royal قبلا منتشر شده است، ویژگی‌های جدید بسیاری را به نسخه ۲۰۱۷ می‌افزاید؛ ویژگی‌هایی همچون یک شخصیت قابل بازی جدید، منطقه‌ای جدید برای گشت و گذار و مجموعه‌ای از بهبودها و تغییرات جزئی.

آیا PS5 و Xbox Scarlett باید بیشتر از 399 دلار قیمت گذاری شوند؟
خواندن

PREDATOR HUNTING GROUNDS

عناوین موردانتظار سال 2020
Predator Hunting Grounds | Illfonic/ Sony Interactive Entertainment

Predator: Hunting Grounds از استودیوی Illfonic، عنوانی در سبک co-op است که برای عرضه روی پلی‌استیشن ۴ در ۲۴ آپریل (۵ اردیبهشت ۹۹) برنامه‌ریزی شده است. داستان بازی مبارزه‌ای بین یک هیولای خطرناک و گروهی از سربازان انسانی با قدرت کمتر می‌باشد. هیولا هر کسی که از گروه دور شود را به قتل می‌رساند اما در برابر هماهنگی و کار تیمی دشمنانش آسیب‌پذیر است.

THE RED LANTERN

عناوین موردانتظار سال 2020
The Red Lantern | Timberline Studio

عنوان The Red Lantern از استودیوی Timberline، اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی و در GDC معرفی شد. این بازی که روی سوییچ و ایکس باکس وان عرضه می‌شود، داستان بقای زنی را در آلاسکا بازگو می‌کند که برای زنده ماندن مجبور است تا با موانع طبیعی مانند حمله خرس، یخبندان و حتی حمله گوزن روبرو شود. او باید منابع محدود خود را مدیریت کرده و با انتخاب‌های هوشمندانه به بقای خود کمک کند.

RESIDENT EVIL ۳ REMAKE

عناوین موردانتظار سال 2020
Resident Evil 3 Remake | Capcom

سومین نسخه از سری Resident Evil، در سال ۱۹۹۹ عرضه شد. یک بازی در سبک بقا، وحشت و شوتر که داستان جیل ولنتاین و فرارش از شهری آلوده به سلاحی بیولوژیکی را بازگو می‌کرد. به مانند ریمیک فوق‌العاده Resident Evil 2 در سال گذشته، ورژن جدید نیز با مدرن‌سازی کنترل شخصیت، دید دوربین را عوض کرده و جلوه‌های بصری بازی را نیز ارتقا داده است. بازی همچنین شامل حالت چندنفره ۱ در مقابل ۴ خواهد بود که با نام Resident Evil Resistance شناخته می‌شود. در تاریخ ۳ آپریل (۱۵ فروردین ۹۹) چشم به راه عرضه یکی دیگر از عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ روی پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان باشید.

SABLE

عناوین موردانتظار سال 2020
Sable | Shedworks/ Raw Fury

عنوان Sable از استودیوی Shedworks، اولین بار در کنفرانس PC Gaming Show در مراسم E3 2018 معرفی شد. بازی از نظر ظاهری گرافیک هوشمندانه‌ای دارد؛ با الگوی رنگی دلپذیر و خطوط واضح. بازیکنان در نقش کاشف جوانی به نام Sable قرار می‌گیرند که خود را در سیاره‌ای بیگانه می‌یابد. چشم‌اندازهای بازی زیبا هستند و ساختارهای کمی را در خود جای داده‌اند. بازی ابتدا برای عرضه در ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده بود ولی اوایل امسال برای عرضه در ۲۰۲۰ تاخیر خورد.

SATURNALIA

عناوین موردانتظار سال 2020
Saturnalia | Santa Ragione

این بازی توسط استودیوی Santa Ragione که در میلان ایتالیا واقع شده است توسعه می‌یابد. عنوانی در سبک ترسناک که در آن شخصیت‌های مختلفی سعی در فرار از دهکده‌ای متروکه را دارند. بازی طراحی زیبایی داشته و به نظر می‌رسد که داستان ترسناکی را روایت خواهد کرد. این عنوان در سال ۲۰۲۰ روی پلتفرم‌هایی نامشخص منتشر خواهد شد.

SKATEBIRD

عناوین موردانتظار سال 2020
Skatebird | Glass Bottom Games

عنوان Skatebird در سبک اسکیت سواری از استودیوی Glass Bottom Games، روی نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. بازیکنان کنترل پرنده‌هایی را در حین اسکیت سواری و در پارک‌هایی مینیاتوری که از محصولات خانگی مانند مقوا، کاه، سنجاق کوب و نوار چسب درست شده‌اند به دست می‌گیرند. بازی از طریق کمپین کیک استارتر در ماه ژوئن آغاز به کار کرد و توانست مبلغ ۶۷,۲۲۰ دلار را جمع‌آوری کند؛ بنابراین حضور آن در لیست عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ چندان تعجب برانگیز نیست.

SKULL & BONES

عناوین موردانتظار سال 2020
Skull & Bones | Ubisoft Singapore/ Ubisoft

آن دسته از کسانی که تجربه مبارزات دریایی Assassin’s Creed 4: Black Flag را داشته باشند، با عنوان Skull & Bones آشنایی دارند. بازیکنان هدایت کشتی‌های جنگی و گالئون‌ها را از طریق بادبان‌ها به دست می‌گیرند و با استفاده از توپ‌های کناری خود به نبرد با سایرین می‌پردازند. بازی شامل یک حالت چندنفره تحت عنوان Hunting Grounds نیز خواهد بود. منتظر عرضه بازی روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان هستیم. البته اگر بار دیگر عرضه این عنوان عقب نیفتد.

SPELUNKY 2

عناوین موردانتظار سال 2020
Spelunky 2 | Blitworks

Spelunky 2 از استودیوی Derek Yu، دنباله‌ای بر عنوان Spelunky که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد به شمار می‌رود. بازیکنان در این بازی مجموعه‌ای از مکان‌های تصادفی شامل معبدها، غارها و مقبره‌ها را زیر و رو خواهند کرد. طراحی و گرافیک زیبا و تله‌های خلاقانه Spelunky، آن را به یکی از بهترین عناوین یک دهه گذشته تبدیل کرده است. بازی جدید، قول لوکیشن‌های متنوع‌تر و مراحل خشن‌تری را داده است. دارندگان پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی قادر به تجربه بازی خواهند بود.

اتاق خبر ۲# - مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته
خواندن

SPIRITFARER

عناوین موردانتظار سال 2020
Spiritfarer | Thunder Lotus

Spiritfarer عنوانی با گرافیک نقاشی‌مانند، جذاب و همراه با تم‌هایی عمیق است. بازیکنان در نقش شخصیتی قرار می‌گیرند که وظیفه عبور و مرور ارواح تازه وارد به جهان بعدی را به عهده دارد. همین موضوع بازی را به یکی از عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ بدل می‌کند. این ارواح انسان هستند اما با توجه به شخصیت درونی‌اشان به حیوانات مختلفی تجلی یافته‌اند. آن‌ها ماموریت‌هایی را در قالب آخرین خواسته‌هایشان به بازیکن محول می‌کنند. با پیشرفت بازی، روایت آن به داستان پذیرش و کنار آمدن با هستی خود ختم می‌شود. بازی روی ایکس باکس گیم‌پس، نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

TOM CLANCY’S RAINBOW SIX QUARANTINE

عناوین موردانتظار سال 2020
Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantine | Ubisoft Montreal/ Ubisoft

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege عنوانی در سبک شوتر تاکتیکال است که بیشتر بخش‌های آن ریشه در جنگ‌های واقع‌گرایانه دارد. با این حال رویداد Outbreak با محدودیت زمانی که شامل یک دشمن بایوهازاردی بیگانه بود با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و زمینه را برای معرفی یکی دیگر از عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ یعنی Quarantine فراهم کرد. Quarantine یک بازی co-op تاکتیکال سه نفره در سبک شوتر اول شخص است که تیم اپراتورها را به همکاری با یکدیگر و مبارزه در کنار هم علیه یک انگل آزمایشگاهی که تبدیل به تهدیدی خطرناک شده است، فرا می‌خواند. Rainbow Six Quarantine روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

TOTAL WAR SAGA: TROY

عناوین موردانتظار سال 2020
A Total War Saga: Troy | Creative Assembly/ Sega

عناوین Total War از سال ۲۰۰۰ شروع به عرضه کرده‌اند ولی Three Kingdoms در سال ۲۰۱۹ توانست خود را به عنوان بهترین نسخه سری اثبات کند. امسال سازندگان بازی در Creative Assembly و ناشر بازی یعنی سگا قصد دارند تا دوباره به عصر برنزی بازگردند. بار دیگر بازیکنان باید به مدیریت اقتصاد پادشاهی، گسترش قلمرو و پرسنل‌های خود بپردازند و در جنگ‌های استراتژیک هم‌زمان پیروز شوند. به افتخار دوره زمانی بازی و ریشه‌های اساطیری داستان تروجان، این بار بازیکنان باید توجه و لطف خدایان را نیز جلب کنند. عنوان Total War Saga: Troy برای انتشار در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۲۰ میلادی روی پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی، از طریق استیم برنامه‌ریزی شده است. این عنوان برای طرفداران PC قطعا در صدر لیست عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

WASTELAND 3

عناوین موردانتظار سال 2020
Wasteland 3 | InXile Entertainment/ Deep Silver

Wasteland 3، عنوانی در سبک تیمی و نقش‌آفرینی، با بودجه‎‌ای سه برابر بیشتر از نسخه قبلی خود، برفی‌تر، صیقلی‌تر و با وقارتر از Wasteland 2 به نظر می‌رسد. داستان پسا آخرالزمانی بازی با گذر از مکان‌های خشک آریزونا و لوس آنجلس در Wasteland 2، به ارتفاعات یخ‌زده‌ی کلرادو می‌رود. بازی حول یک رئیس محلی با نام The Patriarch می‌گردد؛ او رهبری انجمنی را به عهده دارد که توسط ثروتمندان و معتقدان سابق آرماگدون تاسیس شده است.

WATCH DOGS LEGION

عناوین موردانتظار سال 2020
Watch Dogs Legion | Ubisoft Toronto/ Ubisoft

مانند بسیاری از عناوین یوبی‌سافت که در این لیست قرار دارند، Watch Dogs Legion نیز برای عرضه در ۲۰۲۰ تائید شده بود ولی یوبی‌سافت ماه اکتبر اعلام کرد که بازی در سال مالی آتی که آپریل ۲۰۲۱ به اتمام می‌رسد عرضه خواهد شد. با این حال هنوز هم این احتمال وجود دارد که این کمپانی، سال ۲۰۲۰ را برای عرضه این بازی در نظر گرفته باشد؛ به همین جهت در لیست عناوین موردانتظار سال ۲۰۲۰ قرار دارد. سومین نسخه در سری جهان باز یوبی‌سافت، بازیکنان را به دوران پسا برگزیت لندن می‌برد؛ جایی که اوضاع آنچنان که باید خوب پیش نمی‌رود. بازیکنان می‌توانند در نقش هر ‌NPC‌ای که مایل باشند بازی کنند و یک نیروی مقاومت را برای رهایی شهر از چنگال استبداد شکل دهند. پلتفرم‌های بازی شامل گوگل استیدیا، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و همچنین کنسول‌های نسل بعدی پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس Series X خواهد بود.

منبع
پالیگان
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
امیرعلی
امیرعلی
4 سال قبل

عالی بود از همه بیشتر منتظر سایبرم با لست ۲
اوری هم خوب شد نمرانش

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x