مقالات ترجمه‌ای

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس

بازی‌هایی که باید آن‌ها را تجربه کنید

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا به معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس (و حتی ایکس‌باکس سری اس) بپردازیم؛ اگر قصد دارید که در آینده، یکی از دو کنسول گفته شده را خریداری کنید، مطمئنا ترجیح خواهید داد که عناوین ویدئویی را تهیه کنید که بتوانند از تمام ظرفیت‌های این دو کنسول استفاده کنند. در لیست معرفی شده در این مقاله، شاهد عناوین مختلفی (از جدیدترین بازی‌های عرضه شده به بازار گرفته تا عناوین بهینه سازی شده برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس) خواهید بود و این موضوع به معنی وجود گزینه‌های خرید متعددی است، بنابراین اگر تصمیم دارید که عنوان ویدئویی جدیدی را تهیه کنید اما بدلیل گستردگی بازی‌ها، با مشکل روبرو شده‌اید، این مقاله به کمک شما آمده و کارتان را راحت‌تر خواهد کرد.

در حال حاضر، بهترین عناوینی که می‌توان برای ایکس‌باکس سری ایکس معرفی کرد، بازی‌هایی هستند که جهت اجرا روی کلیه کنسول‌های خانواده ایکس‌باکس بهینه سازی شده‌اند، نه صرفاً برای دستگاه ایکس‌باکس سری ایکس، اما با این وجود، باز هم اجرای این بازی‌ها روی یک سخت افزار قدرتمند، می‌تواند منجر به بهبود کیفیت بازی شود.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 1

از طریق یک حساب Xbox Game Pass یا Xbox Game Pass Ultimate، قادر خواهید بود که تعدادی از عناوین معرفی شده در این مقاله را بصورت رایگان دریافت کنید که با توجه به قیمت این بازی‌ها، دریافت آن‌ها از طریق خریداری حساب‌های گفته شده، امری مقرون به صرفه به حساب می‌آید. جهت راحتی شما، در کنار معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس، اینکه کدامیک از آن‌ها را می‌توان بوسیله برنامه Xbox Game Pass دریافت نمود را مشخص کرده‌ایم.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 2

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Assassin’s Creed Valhalla

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس.

دلایل خرید:

  • سرگرم کننده‌ترین بازی در این فرانچایز
  • شخصیت اصلی بازی که «ایور» (Eivor) نامیده می‌شود، ازطراحی (شخصیت پردازی) منحصر بفردی برخوردار است.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • این بازی از دنیای وسیع و پراکنده‌ای برخوردار است که می‌تواند منجر به سردرگمی بازیکنان شود.
  • بی نظمی در مبارزات.

اگر دوست دارید که زندگی وایکینگ‌ها را تجربه کنید و از قایقرانی در سواحل دریا و یا فرو بردن تبر خود در بدن سربازان لذت می‌برید، بازی Assassin’s Creed Valhalla همه این‌ها را به شما ارائه خواهد داد؛ داستان این بازی پیرامون اساطیر اسکاندیوا روایت شده که به جذابیت آن افزوده است.

سازندگان بازی Assassin’s Creed Valhalla از کلیه قدرت کنسول نسل نهمی شرکت مایکروسافت بهره برده‌اند و در نتیجه، قادر خواهید بود که این بازی هیجان انگیز را با رزولوشن ۴k بصورت نیتیو (با نرخ فریم ۶۰) تجربه کنید؛ با وجود آنکه بازی Valhalla از فناوری پر زرق و برقی استفاده نمی‌کند، اما بدون تردید می‌توان آن را یکی زیباترین عناوین ویدئویی حال حاضر خواند؛ از نبرد و کشت و کشتار در عناوین Assassin’s Creed خسته شده‌اید؟ Valhalla به شما اجازه خواهد داد تا در قسمت‌هایی از مراحل آن، گوشه‌ای آرام گرفته و با رقیبان خود، مسابقه نوشیدنی برپا کنید!!!!!

بهترین بازی‌های نادیده گرفته شده در نسل هشتم
خواندن

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 3

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس.

دلایل خرید:

  • استفاده کامل از قدرت سخت افزاری نسل نهم کنسول‌ها
  • برخورداری از گیم‌پلیی اعتیاد آورد و همه جانبه.
  • بهره‌مندی از حالت چند نفره و زامبی فوق العاده.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • در زمان عرضه با مشکلات فنیی روبرو بود.

اگر از طرفداران مجموعه بازی «ندای وظیفه» (Call of Duty) باشید، می‌دانید که ناشر آن، هر ساله یک عنوان جدید از این مجموعه را به بازار عرضه می‌کند؛ اجازه دهید تا جدیدترین عنوان از این فرانچایز را به شما معرفی کنیم: Call of Duty: Black Ops Cold War، اما آیا این بازی ارزش خرید دارد؟ از دید یک طرفدار، هر بازی از این مجموعه ارزش خریدن خواهد داشت اما از دید کسی که هیچ آشنایی با فرانچایز Call of Duty ندارد چطور؟ در قبال پولی که برای بازی Cold War می‌پردازیم، چه چیزی بدست خواهیم آورد؟ نسخه ایکس‌باکس سری ایکس این بازی از تمام قدرت سخت افزاری کنسول نسل نهمی مایکروسافت استفاده کرده و با نرخ فریم ۶۰ اجرا شده و از کیفیت ۴k و قابلیت Ray Tracing برخوردار است، این موضوع بدین معنی است که اگر بخواهیم بازی را با حداکثر کیفیت ممکن تجربه کنیم، نیازی نخواهد بود که برخی از قابلیت‌های آن را غیرفعال کنیم یا مقدار آن‌ها را کاهش دهیم؛ اگر بازی Call of Duty: Black Ops Cold War را خریداری کردید، خود را از بخش زامبی آن بی بهره نگذارید.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Control: Ultimate Edition

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس.

دلایل خرید:

  • وجود افکت‌های بی‌نظیر.
  • برخورداری از آثار هنری الهام بخش.
  • مبارزات منحصر بفرد.
  • در کنار بازی اصلی، این عنوان از «بسته الحاقی» (DLC) نیز برخوردار است.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • روند پیشرفت در بازی بسیار کند است.
  • مشکلات کوچک فنی.

بازی Control یک عنوان ویدئویی در سبک اکشن ادونچر و متفاوت است که در سال ۲۰۱۹ توسط استودیوی محبوب «رمدی» (Remedy) ساخته شد؛ این بازی عملکرد بسیار خوبی در زمان اجرا توسط کنسول ایکس‌باکس وان داشت، حال فکر کنید چه می‌شود اگر آن را روی ایکس‌باکس سری ایکس اجرا کنیم.

در بازی Control، شما به عنوان Jessie Faden به ایفای نقش خواهید پرداخت، او مدیر جدید موسسه‌ای مخفی به نام Federal Bureau of Control یا به اختصار FBC است که در زمینه تحقیق و کنترل فعالیت‌های غیرعادی (ماوراء الطبیعه) فعالیت دارد؛ به عنوان Jessie، نه تنها وظیفه کنترل FBC را برعهده خواهید داشت، بلکه حتی بایستی با یک نیروی ماوراء الطبیعه به نام Hiss نیز مقابله کنید که در تلاش است کنترل FBC را در اختیار بگیرد.

چگونه توانایی هدف‌گیری خود در بازی‌های FPS را افزایش دهیم؟
خواندن

با خرید نسخه Ultimate بازی Control، علاوه بر بازی اصلی، به هر دو بسته الحاقی آن به نام‌های AWE و The Foundation نیز دسترسی خواهید یافت؛ این نسخه از بازی همچنین آپگریدی جهت سازگاری با نسل جدید کنسول‌ها (بطور مشخص می‌توان به دو کنسول ایکس‌باکس سری اس و ایکس اشاره کرد.) دریافت کرده و به بازیکنان اجازه داده است تا یکی از دو حالت Performance یا Graphics را انتخاب کنند:

  • حالت Performance قابلیت اجرای بازی را با نرخ فریم ۶۰، رزلوشون رندر ۱۴۴۰p و خروجی ۴k فراهم می‌کند.
  • حالت Graphics قابلیت اجرای بازی را با نرخ فریم ۳۰ و پشتیبانی از قابلیت Ray Tracing، رزلوشون رندر ۱۴۴۰p و خروجی ۴k فراهم می‌کند.

اگر بخواهید این عنوان را با کنسول ایکس‌باکس سری اس ازطریق حالت Performance اجرا کنید، بازی با نرخ فریم ۶۰، رزلوشون رندر ۹۰۰p و خروجی ۱۰۸۰p اجرا خواهد شد.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 4

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Devil May Cry 5: Special Edition

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس.

دلایل خرید:

  • تنوع عالی شخصیت‌ها.
  • مناظری چشم انداز.
  • موسیقی متن منحصر بفرد.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • در برخی از نقاط بازی با ضعف ضرباهنگ روبرو خواهید شد.
  • بازیکنان جدید احساس سردرگمی خواهند کرد.

بازی Devil May Cry 5 یک عنوان ویدئویی اکشن منحصر بفرد است که پخش یک موسیقی هیجان انگیز در هر مبازره آن، لذت شما از بازی را چندین برابر خواهد کرد؛ داستان این بازی بگونه‌ای است که طرفداران قدیمی، کاملاً آن را درک کرده و حتی بازیکنان جدید نیز قادر خواهند بود که براحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

نسخه ویژه بازی Devil May Cry 5 شامل شخصیت قابل انتخاب جدیدی به نام Vergil خواهد بود؛ این نسخه همچنین شامل دو حالت Legendary Dark Knight و Turbo بوده و از قابلیت‌های Ray Tracing و High Frame Rate پشتیبانی می‌کند.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 5

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Forza Horizon 4

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس؛ حاضر در برنامه Xbox Game Pass.

دلایل خرید:

  • یک ماجراجویی در دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی که دنیای آن بصورت جهان باز طراحی شده است.
  • جوایزی جهت کاوش در بازی
  • کمپین ساختاری
  • طراحی فوق العاده بریتانیا

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • جهت باز کردن حالت چند نفره این بازی، باید چند ساعت زمان سپری کنید.

در حالیکه عناوین Forza توجه خود را روی مهارت رانندگی بازیکنان در مسیرهای مسابقه‌ای کنترل شده معطوف کرده‌اند، مجموعه Horizon ترسی از به چالش کشیدن مهارت رانندگی شما در مسیرهای خطرناک و پیچ و تاب‌دار خارج از محدوده جاده ندارد. بازی Forza Horizon 4 آخرین عنوان از مجموعه Horizon به حساب می‌آید و همچون عناوین پیشین خود، بازیکنان را به تپه‌های اطراف انگلستان برده و به سنجش مهارت‌های رانندگی آن‌ها از طریق عجیب‌ترین ماشین‌های موجود در کره زمین می‌پردازد.

نگاهی به برخی از رهبران Civilization و تاریخچه دنیای واقعی آن‌ها
خواندن

همچون هر بازی دیگر که دارای جهانی باز هستند، این بازی نیز جوایزی را به عنوان کاوش در دنیای آن در نظر گرفته است؛ طراحی منحصر بفرد این بازی، همچون یک نامه عاشقانه از طرف سازندگان آن (استودیوی Playground Games) به مناطق حومه‌ای و روستایی انگلستان تلقی شده است.

بطور کلی می‌توان بازی Forza Horizon 4 را یک عنوان سرگرم کننده جذاب دانست که خرید آن ارزش بالایی دارد.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 6

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Gears 5

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس؛ حاضر در برنامه Xbox Game Pass.

دلایل خرید:

  • مناظری چشم نواز
  • برخورداری از حالت چند نفره جذاب
  • مکانیک جدید بازی باعث شده که حس پویایی بیشتری به بازیکنان منتقل شود.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • المان‌های جهان باز نامطلوب
  • روایت داستان نامناسب

بازی Gears 5 یک عنوان هیجان انگیز و انحصاری دیگر برای کنسول ایکس‌باکس وان است که برای ایکس‌باکس سری ایکس بهینه سازی شده است؛ به لطف بهینه سازی صورت گرفته، مدت زمان بارگذاریی که میان مراحل (و قسمت‌های) مختلف این بازی وجود دارند، بصورت قابل توجهی کاهش یافته‌اند و همچنین، گیم‌پلی و میان‌پرده‌های آن با کیفیت ۴k و نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌شوند؛ همچنین این بازی از قابلیت Ray Tracing نیز پشتیبانی می‌کند که باعث بهبود کیفیت تصویری این بازی شده است.

اصلی‌ترین مزیت بهینه سازی این بازی برای طرفداران آن، قابلیت اجرای حالت چند نفره آن با نرخ فریم ۱۲۰ و کیفیت ۴k (با پشتیبانی از Dolby Atmos) است که هیجان اجرای این حالت را بیش از پیش افزایش داده است.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 7

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Gears Tactics

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس؛ حاضر در برنامه Xbox Game Pass.

دلایل خرید:

  • هیچ

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • هیچ

همانطور که از نام بازی Gears Tactics پیدا است، این بازی یک عنوان «تاکتیکی نوبت محور» (Tactical Turn Based) است که حوادث آن در دنیای مجموعه بازی Gears روی می‌دهند؛ بنابراین برخلاف سایر عناوین فرانچایز Gears of War که سلاح خود را در دست می‌گیرید و با دشمنان به مبارزه می‌پردازید، در بازی Gears Tactics بایستی توجه بیشتری به استراتژی نبرد خود داشته باشید.

بازی Gears Tactics یکی‌دیگر از عناوین انحصاری ایکس‌باکس است که در سال ۲۰۲۰ برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد؛ این بازی قابلیت اجرا روی کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت را هم دارد و به لطف قدرت سخت افزاری آن‌ها، امکان اجرای این بازی با کیفیت ۴K Ultra HD، نرخ فریم ۶۰، Textures تقویت یافته، جزئیات بیشتر محیط و … وجود خواهد داشت؛ اگر بخواهید این بازی را با کنسول ایکس‌باکس سری اس تجربه کنید، قابلیت اجرای آن با نرخ فریم ۶۰ و کیفیت ۱۴۴۰p وجود خواهد داشت.

بازی Tactics یک اسپین آف فوق العاده برای طرفداران فرانچایز Gears of War به حساب می‌آید که بدنبال تجربه چیز متفاوتی هستند.

مقایسه طول بازی Dying Light 2 با آثار دیگر
خواندن

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 8

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Halo: The Master Chief Collection

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس؛ حاضر در برنامه Xbox Game Pass.

دلایل خرید:

  • حضور شش بازی Halo در یک مجموعه
  • قابلیت اجرا با نرخ فریم ۱۲۰ و کیفیت ۴k روی ایکس‌باکس سری ایکس.
  • اسلایدر FOV
  • قابلیت «تقسیم صفحه نمایش» (Split Screen) بهبود یافته است.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • بازی Halo 5 در این مجموعه قرار ندارد.

مجموعه Halo: The Master Chief Collection یکی از بهترین مجموعه بازی‌های ایکس‌باکس وان به حساب می‌آید و به لطف بهینه سازی آن برای پرچم‌داران جدید ایکس‌باکس، می‌توان از اجرای این مجموعه، بیشتر از هر زمان دیگری لذت برد. The Master Chief Collection شامل شش بازی ار فرانچایز Halo است که عبارتند از:

  • Halo: Combat Evolved Anniversary
  • Halo 2: Anniversary
  • Halo 3
  • Halo 4
  • Halo: ODST
  • Halo Reach

نسخه بهینه سازی این مجموعه بازی، به بازیکنان اجازه می‌دهد که کلیه عناوین را با نرخ فریم ۱۲۰ و کیفیت ۴k اجرا نمایند، البته اگر بخواهید آن‌ها را روی ایکس‌باکس سری اس اجرا نمایید، کیفیت ۱۰۸۰p، حداکثر کیفیت قابل ارائه خواهد بود؛ از دیگر ویژگی‌های این بهینه سازی می‌توان به تقویت قابلیت تقسیم صفحه نمایش در حالت‌های چند نفره و Co-Op و همچنین اسلایدر FOV اشاره کرد.

اگر از طرفداران مجموعه بازی Halo هستید و بی صبرانه انتظار عرضه جدیدترین نسخه آن به نام Halo Infinite (در اواخر سال جاری میلادی) را می‌کشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا زمان عرضه این بازی، خود را با مجموعه عناوین Halo: The Master Chief Collection سرگرم کرده تا مروری هم بر خاطرات خود کرده باشید.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 9

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Hitman 3

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس.

دلایل خرید:

  • برخورداری از موقعیت‌های جذاب
  • عملکرد فوق العاده در نسل جدید کنسول‌ها

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • میان پرده‌ها جذابیتی ندارند.
  • می‌توانست قابلیت اجرای بیشتری داشته باشد.
  • جزئیات زیادی به ابزار جدید دوربین اضافه نشده است.

بازی Hitman 3 را می‌توان نتیجه‌ای چشمگیر از مجموعه عناوین تحسین شده Hitman دانست؛ این مجموعه که اولین نسخه آن (ریبوتی بر مجموعه Hitman) در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد، در سبک مخفی کاری بوده و در حالیکه سومین نسخه آن چیزی از نسخه پیشینش کمتر نداشت، اما باز هم سازندگان تلاش کردند تا با افزودن جزئیات جدیدی به آن، بر اشتیاق طرفداران بیفزایند.

بازی Hitman 3 را می‌توان از طریق ایکس‌باکس سری ایکس با کیفیت ۴k (بصورت نیتیو) و نرخ فریم ۶۰ اجرا نمود.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 10

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی It Takes Two

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس.

دلایل خرید:

  • یک بازی خانوادگی
  • المان‌های مختلفی از سبک‌های متفاوت بکار گرفته شده
  • سرگرم کننده برای گیمرها و غیر گیمرها
  • برخورداری از قابلیت Friend’s Pass
گونه‌شناسی بازی‌های ویدیویی |‌ ژانر ایمرسیو سیم (Immersive sim) چیست؟
خواندن

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • تنها بصورت Co-Op قابل اجرا است.

اگر بدنبال یک بازی Co-Op فوق العاده برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس خود هستید، ما به شما It Takes Two را پیشنهاد می‌دهیم. It Takes Two یک بازی ماجراجویانه سرگرم کننده است که هم گیمرها و هم غیر گیمرها را برای ساعت‌ها سرگرم می‌کند؛ سازندگان این بازی، المان‌های مختلفی از سبک‌های متفاوتی را در ساخت آن مورد استفاده قرار داده‌اند تا اجرای It Takes Two برای همه افراد، حتی بچه‌ها امکان‌پذیر باشد.

توجه داشته باشید که این بازی تنها بصورت Co-Op قابلیت اجرا را خواهد داشت؛ قابلیت Friend’s Pass این عنوان ویدئویی به شما اجازه خواهد داد تا یکی از دوستانتان را جهت اجرای این بازی بصورت آنلاین دعوت کنید و اهمیتی ندارد که او نسخه کامل این بازی را در اختیار نداشته باشد.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 11

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Ori and the Will of the Wisps

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس؛ حاضر در برنامه Xbox Game Pass.

دلایل خرید:

  • کیفیت تصویری خیره کننده
  • بستر سازی فوق العاده
  • داستان احساسی

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • عدم وجود چالش‌های زیاد نسبت به سایر عناوین

استفاده بازی Ori and the Will of the Wisps از قدرت سخت افزاری کنسول ایکس‌باکس سری ایکس، منجر شده که بازیکنان بتوانند آن را با کیفیت ۴k (بصورت نیتیو) و نرخ فریم ۱۲۰ اجرا نمایند؛ همچنین بازیکنان می‌توانند با استفاده از حالت Supersampled، امکان رندرگیری این بازی با رزولوشن ۶k و نمایش با کیفیت ۴k و نرخ فریم ۶۰ را فراهم کنند؛ همچنین این حالت به شما اجازه خواهد داد تا از کیفیت بصری بهتری (حتی بهتر از کیفیت استاندارد ۴k) بهره‌مند شوید.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 12

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Planet Coaster: Console Edition

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس؛ حاضر در برنامه Xbox Game Pass.

دلایل خرید:

  • تنوع بالای آیتم‌ها
  • خروجی فوق العاده و خلاقانه

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • آشنایی با کنترل‌ها بازی، زمان‌بر خواهد بود.

اگر کسی دوست دارد که پارک خود را بسازد و آن را مدیریت کند، می‌تواند به سراغ Planet Coaster: Console Edition برود؛ قابلیت اجرای این بازی از طریق کمپین یا بدون محدودیت وجود دارد و می‌توانید از طریق آن‌ها، رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید؛ بجز خلق پارک، شما همچنین بایستی به مدیریت آن پرداخته و دست به تغییر قیمت خدمات‌دهی و همچنین جذب مشتری بزنید. اگر از طرفداران Rollercoaster Tycoon یا Theme Park World بوده‌اید، بازی Planet Coaster: Console Edition را از دست ندهید.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 13

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Sea of Thieves

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس؛ حاضر در برنامه Xbox Game Pass.

دلایل خرید:

  • انتشار بروزرسانی‌های هیجان انگیز که بصورت منظم توسط سازندگان ارائه می‌شوند.
  • مراحل آن غیرقابل پیش‌بینی هستند.
بهترین بازی‌های سری Total War
خواندن

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • اجرای آن بصورت انفرادی، چندان سرگرم کننده نیست.

اگر بازی Sea of Thieves را با نسل جدید کنسول‌های شرکت مایکروسافت اجرا کنید، از کیفیت ۴k و نرخ فریم ۶۰ بهره‌مند خواهید شد و اهمیتی ندارد که با یک طوفان روبرو شوید، یا آب‌های ناهموار یا با یک نبرد نفس‌گیر، در کلیه موارد، بازی شما براحتی اجرا شده و لذت بیشماری از آن خواهید برد؛ به لطف قدرت سخت افزاری بالای ایکس‌باکس سری ایکس، مدت زمان بارگذاری بازی Sea of Thieves به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. تغییرات صورت گرفته در این بازی، باعث شده‌اند که بازیکنان بصورت پیوسته به اجرای آن بپردازند و لذت ببرند.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 14

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Tetris Effect: Connected

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس؛ حاضر در برنامه Xbox Game Pass.

دلایل خرید:

  • بهره‌مندی از حالت‌های شگفت انگیز چند نفره
  • پشتیبانی از قابلیت HDR

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • هر کسی با این بازی کنار نمی‌آید.

گرچه بازی Tetris Effect: Connected از کیفیت ۴k، نرخ فریم ۶۰ و قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند، اما چیزیکه منجر به برجسته شدن این بازی شده، وجود حالت Co-Op، رقابتی آنلاین و چند نفره محلی در این بازی است؛ اجرای بازی Tetris در گذشته بصورت انفرادی امکان‌پذیر بود، تجربه‌ای که لذت بیشماری را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد، حال فکر کنید که می‌توانید آن را به همراه دوستان خود، یا حتی افراد دیگری اجرا کنید؛ تجربه این بازی سرگرم کننده را به شما توصیه می‌کنیم.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 15

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی The Medium

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس؛ حاضر در برنامه Xbox Game Pass.

دلایل خرید:

  • فضای وحشت‌آور یکپارچه

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • از نظر برخی افراد، این بازی بیش از حد خطی است.

بازی The Medium یک عنوان ویدئویی ترسناک و روانشناختی فوق العاده و یکی از اولین عناوین انحصاری کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت (بدین معنی که امکان اجرای آن را روی سایر کنسول‌های ایکس‌باکس نخواهید داشت.) به حساب می‌آید؛ این بازی، حالت کلاسیک دوربین ثابت را به دنیای مدرن امروزی آورده است؛ شخصیت اصلی این بازی، Marianne نام دارد و بین دو جهان واقعی و ارواج در حال رفت و آمد است، این موضوع المان معمایی جدیدی به حساب می‌آید که در عناوین مشابهی نظیر Resident Evil شاهد آن بوده‌ایم.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 16

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی The Touryst

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس؛ حاضر در برنامه Xbox Game Pass.

دلایل خرید:

  • کیفیت بصری منحصر بفرد
  • وظایف متعدد و زیاد
  • مناسب خانواده

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • ممکن است به مرور زمان حس تکراری شدن مراحل به شما دست دهد.

در بازی The Touryst، شما به عنوان یک توریست به ایفای نقش خواهید پرداخت و وظیفه خواهید داشت که ماموریت‌های مختلفی (مربوط به ساکنین جزیره یا سایر توریست‌ها) را به اتمام برسانید؛ هدف کلی بازی این است که اسرار باستانی نهفته در جزیره را کشف کنید؛ این بازی برای پلتفرم‌های متعددی عرضه شده است اما عملکرد فوق العاده‌ای در کنسول ایکس‌باکس سری ایکس داشته است؛ این بازی از دنیایی رنگی و وسیعی برخودار بوده و با کیفیت‌های ۶k و ۴k رندرگیری شده و سپس با رزولوشن هدف به نمایش گذاشته می‌شود؛ مدت زمان بارگذاری این عنوان هیجان انگیز در کنسول نسل نهمی ایکس‌باکس به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

بهترین پس‌زمینه‌های (تم‌های) رایگان برای پلی‌استیشن ۴
خواندن

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 17

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1+2

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس.

دلایل خرید:

  • موسیقی متن عالی
  • چالش‌های بی‌شمار
  • گرافیک خیره کننده
  • پشتیبانی از کیفیت ۴k (بصورت نیتیو) و نرخ فریم ۶۰

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • گزینه‌های محدود جهت خلق شخصیت بازی
  • وجود محدودیت‌هایی در حالت چند نفره آنلاین

کنسول ایکس‌باکس سری ایکس به شما اجازه می‌دهد تا بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 را یا با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۱۲۰، و یا با کیفیت ۴k (بصورت نیتیو) و نرخ فریم ۶۰ اجرا کنید؛ لازم به ذکر است که کنسول ایکس‌باکس سری اس، این بازی را با کیفیت ۱۴۴۰p رندرگیری کرده و پس از آپ‌اسکیل، آن را به کیفیت ۴k می‌رساند.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس 18

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: بازی Yakuza: Like a Dragon

بهینه سازی شده برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس.

دلایل خرید:

  • خنده‌دار و بی‌نظیر
  • وجود ماموریت‌های جانبی منحصر بفرد
  • یکی از عناوین فوق العاده مجموعه Yakuza

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • برخی از المان‌های بکار رفته در این بازی، قدیمی بنظر می‌رسند.

بازی Yakuza: Like a Dragon از سیستم مبارزاتی نوبت محور استفاده نموده و هر شخصیت آن می‌تواند کلاس‌های مختلفی را انتخاب نماید که هر کدام از آن‌ها توانایی منحصر بفرد مربوط به خودشان را در زمان مبارزه خواهند داشت؛ بصورت کلی می‌توان بازی Yakuza: Like a Dragon را متمایز از سایر عناوین این فرانچایز دانست؛ این بازی از قدرت منحصر بفرد کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس استفاده کرده و دو حالت Normal و High Resolution را در اختیار بازیکنان قرار داده است:

  • حالت Normal: اجرای بازی با کیفیت ۱۴۴۰p و نرخ فریم ۶۰.
  • حالت High Resolution: اجرای بازی با کیفیت ۴k و نرخ فریم ۳۰.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس: تمام بازی‌های معرفی شده بالا، در یک نگاه:

  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Control: Ultimate Edition
  • Devil May Cry 5: Special Edition
  • Forza Horizon 4
  • Gears 5
  • Gears Tactics
  • Halo: The Master Chief Collection
  • Hitman 3
  • It Takes Two
  • Ori and the Will of the Wisps
  • Planet Coaster: Console Edition
  • Sea of Thieves
  • Tetris Effect: Connected
  • The Medium
  • The Touryst
  • Tony Hawk’s Pro Skater 1+ 2
  • Yakuza: Like a Dragon
منبع
techradar
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x