مقالات ترجمه‌ایمنتخب سردبیر

۱۰ بازی نقش‌آفرینی برتر سال ۲۰۱۹

بهترین عناوین نقش‌آفرینی در سالی که گذشت

تعریف کردن سبک نقش‌آفرینی کاری دشوار است، زیرا این سبک می‌تواند از عناوین مستقل کوچک تا پروژه‌های غول‌آسای AAA را در خود جای دهد. علاوه بر آن، بازی‌هایی وجود داشته که عناصر نقش‌آفرینی را در خود دارند، اما این عناصر آنقدر بزرگ نبوده که آن‌ها را به یک بازی نقش‌آفرینی تبدیل کند. یک مثال مناسب در این زمینه می‌تواند Star Wars Jedi: Fallen Order باشد، که می‌توان المان‌های نقش‌آفرینی را در آن مشاهده کرد، اما به عنوان یک بازی مترویدونیا (Metroidvaniva) در سبک اکشن ماجراجویی، دسته‌بندی شده است.

از این رو، عناوینی که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت، بهترین بازی‌ها در سبک نقش‌آفرینی هستند. علاقمندان این سبک که هنوز تعدادی از این عناوین را بازی نکرده‌اند، بهتر است تا قبل از انتشار موج جدیدی از بازی‌ها با شروع سال ۲۰۲۰، عناوین زیر را تجربه کنند.

Bloodstained Cropped

Bloodstained: Ritual of the Night

این عنوان اکشن نقش‌آفرینی دو بعدی، بازیکنان را در نقش Miriam قرار می‌دهد، یتیمی که بدنش به آرامی در حال تبدیل شدن به کریستال می‌باشد. چیزی که این عنوان را از بازی‌های قبلی سری کسلونیا جدا می‌سازد (غالبا هواداران Bloodstained را دنباله معنوی سری کسلوینیا می‌نامند)، وجود عناصر محکم نقش‌آفرینی در این بازی است.

بازیکنان می‌توانند ماموریت‌های فرعی انجام دهند، غذا بپزند، آیتم درست کنند، خارج از مبارزات سطح شخصیت خود را بالا ببرند و در مجموع این عناصر Bloodstained: Ritual of the Night را به تجربه‌ای بهتر و لذت‌بخش تبدیل کرده‌اند.

Bloodstained: Ritual of the Night هم‌اکنون بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌ باکس وان، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ قابل دسترسی است.

نگاهی به بازی‌هایی که هفته چهارم دی ماه منتشر می‌شوند (۲۰ تا ۳۰ دی ماه)
خواندن

Borderlands 3 Vault Hunters

Borderlands 3

Borderlands 3 جدید‌ترین نسخه از یک مجموعه بسیار محبوب است، و در حالی که می‌توان تعدادی باگ و گلیچ در این بازی پیدا کرد، چیزی که این عنوان لوت شوتر را خاص می‌کند، عناصر اکشن نقش‌آفرینی آن هستند. از وجود سه درخت مهارت برای هر شخصیت و قابلیت‌های کلیدی گرفته تا شخصی‌سازی قهرمان خود برای ذوب کردن باس‌های Mayhem 4، تمرکز این عنوان بر روی ارائه گزینه‌های متفاوت برای هر نوع سبک بازی توسط بازیکنان است. ترکیب این موضوع با یک عالمه اسلحه، فعالیت‌های آخر بازی و باس‌های مختلف برای گرایند کردن، Borderlands 3 را به یک نقش‌آفرینی اکشن بسیار هیجان انگیز بدل می‌کند.

علاقمندان می‌توانند Borderlands 3 را بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی تهیه نمایند.

dauntless chain blades with behemoth

Dauntless

در بازی Dauntless بازیکنان در نقش Slayers (سلاخان) قرار گرفته، و باید Behemoths (غول‌ها) را ردیابی و شکار کنند، ایده‌ای که شاید آنچنان کم شباهت به بازی Monster Hunter World نباشد. مطمئنا این عنوان مورد رضایت هواداران این سبک از عناوین نقش آفرینی قرار گرفته و به خوبی این کار را انجام می‌دهد. از طراحی شخصیت‌ها گرفته تا ردیابی و شکار Behemothها، تمامی عناصر کوچک و بزرگ این عنوان آن را به یک بازی نقش‌آفرینی بدل نموده، و به لطف بخش چند نفره این عنوان، می‌توان آن را به صورت Co-op نیز بازی کرد.

بازی Dauntless هم‌اکنون بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان قابل دسترسی بوده، و نسخه نینتندو سوییچ این بازی نیز در حال توسعه می‌باشد.

Disco Elysium 1

Disco Elysium

در حالی که هم‌اکنون تنها بر روی رایانه‌های شخصی قابل دسترسی بوده، عنوان Disco Elysium به هنگام عرضه مورد تحسین همگان قرار گرفت، بدین معنی که بازیکنان کنسولی بهتر است چشم انتظار عرضه این بازی در سال آینده بر روی پلتفرم محبوبشان باشند. در این عنوان هیچ مبارزه سنتی وجود نداشته، پس تمرکز سیستم‌های بازی بر روی دیالوگ‌ها است. بازیکنان در نقش یک کاراگاه دائم‌الخمر بر روی یک پرونده قتل قرار گرفته، و با استفاده از دیالوگ‌ها و تست کردن مهارت خود باید این پرونده را حل کنند. سیستم مهارت‌های بازی نیز بسیار عمیق بوده، که در آن بعضی مهارت‌ها هرچه بالاتر بروند، ممکن است اثرات منفی نیز داشته باشند.

۹ بازی آینده که زامبی‌ها مرکز توجه هستند
خواندن

تمامی موارد ذکر شده را می‌توانید با این حقیقت که Disco Elysium یکی از زیباترین ‌بازی‌های سال ۲۰۱۹ نیز هست، ترکیب کنید. در مجموع، عمق بسیار زیاد این عنوان، هواداران بسیاری از سبک نقش‌آفرینی را به تجربه آن دعوت خواهد کرد.

Disco Elysium در حال حاضر تنها بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی قابل دسترسی بوده، و نسخه‌های ایکس باکس وان و پلی‌استیشن ۴ آن قرار است در سال ۲۰۲۰ منتشر شوند.

Fire Emblem Three Houses

Fire Emblem: Three Houses

این عنوان نقش‌آفرینی تاکتیکی در قاره Fodlan اتفاق افتاده، جایی که در آن بازیکنان باید نقش یک استاد در آکادمی Garreg Mach را ایفا نموده و با یکی از سه ملت موجود در بازی متحد شوند. عناصر مبارزات نوبتی تاکتیکی، المان‌های شبیه‌ساز اجتماعی و بخش‌های مدیریت زمان همگی این عنوان را به دنباله‌ای مناسب در سری بازی‌های محبوب Fire Emblem، بدل کرده‌اند. و از شخصیت‌های بیشماری که بازیکنان با آن‌ها ملاقات نموده گرفته تا کلاس‌های پیشرفته‌ Fire Emblem موجود در بازی، Fire Emblem: Three Houses بدون شک یک بازی نقش‌آفرینی کامل است.

Fire Emblem: Three Houses هم‌اکنون به صورت انحصاری بر روی پلتفرم نینتندو سوییچ قابل دسترسی است.

greedfall title

Greedfall

توصیف شده به عنوان Dragon Age افتخاری سال ۲۰۱۹، در عنوان Greedfall بازیکنان در نقش De Sardet ظاهر می‌شوند، یک دیپلمات که در دنیایی جدید باید با تنش‌های استعماری کنار آمده، و در عین حال به دنبال درمانی برای یک بیماری وحشتناک بگردد. بازیکنان در این بازی استعداد، ویژگی و مهارت‌های مختلفی را با افزایش سطح خود باز کرده، و می‌توانند از میان کلاس‌های جنگجو، فنی و جادوگر، شخصیت خود را انتخاب کنند. تمامی سیستم‌های موجود در این بازی کاربرد مخصوص خود را دارند؛ مبارزات شما براساس کلاس شخصیتتان تغییر خواهد کرد، استعدادها به شما برتری در انتخاب دیالوگ و اجازه ساخت آیتم‌های مختلف را داده و ویژگی‌ها در همه زمینه‌ها به شما یاری خواهند رساند.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آن‌ها را دوست دارند
خواندن

ساده بخواهیم بگوییم Greedfall یک بازی نقش آفرینی خالص بوده که احتمال دارد هواداران این سبک، آن را از دست داده باشند.

بازی Greedfall بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی قابل تهیه است.

kingdom hearts 3 characters

Kingdom Hearts 3

Kingdom Hearts 3 اوایل سال جاری میلادی منتشر شد، و با قرار دادن شما در نقش Sora، این بار بالاخره سری داستان‌های Dark Seeker را به پایان رساند. در حالی که نکات زیادی در مورد این بازی می‌توان گفت، سیستم مبارزات بازی یکی از جزییات درخشان این عنوان بوده، که ترکیب آن با گرافیک چشم نواز بازی، یک نقش‌آفرینی اکشن زیبا و جذاب را به وجود آورده است. بهتر از این آن بوده که نیازی نیست هواداران بازی سال‌ها برای ادامه داستان صبر کنند، زیرا محتوای قابل دانلود Re: Mind اخیرا توجه بسیاری را به خود جلب کرده، که امیدواریم این به معنی رونمایی از تاریخ عرضه این محتوا در آینده نزدیک باشد.

Kingdom Hearts 3 هم‌اکنون بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان قابل دسترسی بوده، در حالی که محتوای قابل دانلود Re: Mind قرار است در زمستان سال جاری منتشر شود.

pokemon sword shield zacian zamazenta catch

Pokemon Sword and Shield

با وجود حواشی ایجاد شده در مورد آن قبل از عرضه، Pokemon Sword and Shield پس از انتشار با واکنش خوبی از سوی منتقدان روبرو شد. این بازی یک تجربه اساسی پوکمون را به بازیکنان ارائه داده و در کنار آن با روش‌های جدیدی برای تکامل، پوکمون‌های مخفی و سیستم‌های جدید، سطح بسیار بالاتری از شخصی‌سازی و موارد بسیار بیشتری همراه می‌باشد. البته بدون شک این گذر زمان بوده که نشان می‌دهد این بازی در چه جایگاهی در کنار بزرگترین عناوین سری قرار می‌گیرد، اما به عنوان اولین پوکمون نسل هشت، این بازی شروع بسیار خوبی داشته است.

پیش‌نمایش بازی EFootball Pro Evolution Soccer 2020
خواندن

Pokemon Sword و Pokemon Shield به صورت انحصاری بر روی پلتفرم نینتندو سوییچ قابل دسترسی هستند.

the legend of heroes trails of cold steel 3

The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel 3

با وجود آنکه The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel 3 ابتدا در سال ۲۰۱۷ در کشور ژاپن منتشر شده بود، عرضه جهانی آن در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد. این عنوان یک سال و نیم پس از وقایع نسخه دوم بازی رخ داده، و حال شخصیت اصلی بازی Rean Schwarzer یک پرفسور نظامی می‌باشد. در حالی که این عناوین همانند نسخه‌های قبلی از یک گیم‌پلی سنتی نقش‌آفرینی نوبتی برخوردار بوده، Cold Steel 3 بهبودهایی در زمینه افزایش سرعت این مجموعه ایجاد کرده است.

علاوه بر بهبودهای ذکر شده، بازی دارای یک سیستم Orbment جدید، سیستم دستور دادن (Order) تازه و یک خط علاقمندی جدید می‌باشد، که این دنباله را به یکی از عناوینی تبدیل کرده که هواداران سبک نقش‌آفرینی ژاپنی به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهند.

The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel 3 در حال حاضر بر روی پلتفرم پلی‌استیشن ۴ قابل دسترسی بوده، و نسخه نینتندو سوییچ این بازی نیز در دست توسعه است.

ss 1467a74c1101f1a2a503a87568ace9a8b1f5a613.1920x1080

The Outer Worlds

The Outer Worlds جدیدترین بازی نقش‌آفرینی از استودیوی Obsidian، و یکی از کاندیدهای بهترین بازی سال در مراسم The Game Awards 2019 است. این عنوان بدون شک لیاقت جایزه ذکر شده را دارد، زیرا استعداد خاص Obsidian که بازی Fallout: New Vegas را به یکی از بهترین نسخه‌های سری Fallout تبدیل کرده بود، در این عنوان نیز کاملا آشکار و قابل لمس می‌باشد. از انجام ماموریت‌های مخصوص همراهانتان گرفته تا طراحی یک شخصیت یا انتخاب یک گزینه از میان دیالوگ‌ها، شما می‌توانید خاص بودن این ساخته Obsidian را به خوبی در همه موارد حس کنید. در حقیقت اینقدر این ویژگی قابل لمس بوده، که برای بدست آوردن یکی از پایان‌های بازی، شخصیت اصلی شما باید یک احمق بوده و در انتهای بازی یک تصمیم اشتباه بگیرد. جزییات کوچکی مثل این هستند که سبک نقش‌آفرینی را به سبکی خاص تبدیل می‌کنند، و شک نداشته باشید که Outer Worlds یک عنوان نقش‌آفرینی خاص است.

10 ذهنیت که 2020 را به سال گیمینگ بهتری برای شما تبدیل خواهد کرد
خواندن

The Outer Worlds هم‌اکنون بر روی رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌ باکس وان قابل تهیه می‌باشد.

منبع
Game Rant
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x