نقد و بررسی

بررسی بازی Fairy Tail

آیا پری‌ها واقعاً دُم دارند؟

اثرهای اقتباسی همیشه در زمینه ایجاد تعادل بین ارائه محصولی برای هواداران و معرفی خود به صورت یک عنوان جدید برای عموم مخاطبان، کار دشواری داشته‌اند. در سال‌های اخیر با افزایش تعداد کارهای اقتباسی از دنیای انیمه و مانگا، در این زمینه ما شاهد رویکردهای مختلفی از سوی سازندگان این نوع عناوین بوده‌ایم. بعضی از آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا داستان را از ابتدا برای عموم بازیکنان بازگو کنند اما در عین حال شخصیت جدیدی در داستان قرار داده تا تجربه آن برای هواداران مجموعه را نیز جذاب نگه دارند. در حالی که دیگر عناوین تلاش کرده تا با بیان داستانی چکیده، دستاوردی مشابه داشته و هواداران قدیمی و تازه‌واردان را راضی نگه دارند. با وجود آنکه تلاش عناوین و سازندگان مذکور برای حفظ هر دو قشر از مخاطبان قابل تقدیر می‌باشد، استودیوی Gust در رابطه با بازی Fairy Tail رویکردی کاملاً متفاوت را در پیش گرفته است. بازی Fairy Tail مشخصاً عنوانی توسعه یافته برای هواداران این مجموعه می‌باشد. تمرکز روی یک قشر از مخاطبین، بدون شک موقعیت خوبی برای استودیوی Gust به وجود آورده تا بتواند عنوانی مناسب و متمرکز را بسازد. حال باید دید این استودیو تا چه حد در دستیابی به این مهم موفق بوده است.

شروعی جذاب اما پیچیده

بازی Fairy Tail از همان ابتدای کار بدون هیچگونه مقدمه‌سازی شما را در دل یکی از حساس‌ترین لحظات این مجموعه رها می‌کند. شروع داستان این عنوان از آخرین نبرد از آرک داستانی «جزیره تنرو» (Tenrou Island) می‌باشد، و بازی بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای شما را در مبارزه‌ای حساس و مهم بین اعضای انجمن جادویی Fairy Tail و شخصیت Hades قرار می‌دهد. بخاطر شروع بی‌مقدمه این عنوان، درک وقایع رخ داده در چند ساعت اولیه بازی و خصوصاً بار احساسی آن‌ها، تنها برای هواداران این مجموعه ممکن بوده و بازی Fairy Tail هیچ تلاشی نمی‌کند تا آن را برای مخاطبان تازه‌وارد توضیح دهد. اگر از قبل با سری Fairy Tail آشنا نباشید نام‌هایی چون زرف (Zeref) یا آکنولوگیا (Acnologia) برای شما بی‌معنی خواهند بود. هرچند برای هواداران این مجموعه شروع بازی بدون شک جذابیت زیادی داشته و از همان ابتدا وعده عنوانی دوست داشتنی را به آن‌ها می‌دهد.

پس از نبرد با هیدیز و اتفاقات رخ داده در جزیره تنرو، قهرمانان داستان ما ۷ سال ناپدید شده و زمانی که دوباره به شهر خود باز می‌گردند، متوجه می‌شوند که انجمن جادویی (Guild) آن‌ها که زمانی قوی‌ترین انجمن در تمام سرزمین فیوره بوده، حال به ضعیف‌ترین و خارترین انجمن این سرزمین بدل گشته است. شروع واقعی بازی Fairy Tail از اینجا بوده و شما وظیفه دارید بار دیگر انجمن خود را به قوی‌ترین انجمن جادویی در سرزمین فیوره بدل کنید.

شروعی حقیرانه برای یک انجمن جادویی

با وجود شروع گیج‌کننده و نه چندان مناسب داستان بازی و چند ساعت خسته کننده ابتدایی آن، رفته رفته با پیشروی در داستان و رسیدن به آرک‌‌ «رقابت‌های جادویی بزرگ» (Grand Magic Games) و «تارتاروس» (Tartaros)، چه به عنوان یک هوادار این مجموعه و چه به عنوان یک تازه‌وارد که موفق شده تا با شخصیت‌ها و دنیای این اثر خو بگیرد، داستان بازی Fairy Tail شما را به خود جذب خواهد کرد. با وجود پوشش دادن دو آرک غول‌آسا از مانگا و انیمه Fairy Tail، سازندگان موفق شده‌اند تا به خوبی و با جزئیات کافی داستان این دو آرک را در این عنوان بازگویی کنند. البته به یاد داشته باشید که این بدین معنا نیست که تک تک بخش‌های این دو آرک به صورت کامل اقتباس شده‌اند و هیچ بخشی از داستان حذف نشده است، خیر. اما با وجود بعضی حذفیات و خلاصه‌سازی‌های صورت گرفته در داستان، بازی موفق شده تا بخش عظیمی از این دو آرک را پوشش دهد که خود موفقیتی ستودنی برای سازندگان است. هرچند این موفقیت تنها مختص داستان بازی نبوده و در مورد دنیای بازی و شخصیت‌های آن نیز صادق می‌باشد.

دنیای دوست داشتنی فری‌تیل شما را به گشت و گذار در آن دعوت می‌کند

دنیایی رنگارنگ، دوست داشتنی و پر محتوا

دیدن دنیای Fairy Tail، گشت و گذار و سرک کشیدن در گوشه کنار آن در قالب یک بازی نقش آفرینی ژاپنی (JRPG)، بدون شک یکی دیگر از ویژگی‌های بازی Fairy Tail بوده که هواداران این مجموعه را بسیار خشنود خواهد کرد. از شهر مگنولیا، انجمن Fairy Tail و خانه لوسی گرفته، تا پایتخت فیوره یعنی کروکوس (Crocus)، سواحل، جنگل‌ها و کوهستان‌های موجود در دنیای Fairy Tail همگی در این عنوان به صورت سه بعدی باسازی و به تصویر کشیده شده‌اند. جستجو در جای جای این مکان‌ها برای انجام کوئست‌های مختلف، درگیری با هیولاها و حتی یافتن آبنبات برای پلو (Plue) می‌تواند بسیار جذاب باشد.

در این زمینه بازی Fairy Tail رویکرد بسیار خوبی داشته و به واسطه مأموریت‌ها و داستان‌های فرعی مختلف شما را به گشت و گذار در دنیای خود وا می‌دارد. از انجام Character Storyهای مختلف جهت آشنایی با شخصیت‌ها و دیدن تعاملات بین آن‌ها گرفته، تا مأموریت‌های متفاوت برای افزایش رتبه کلی انجمن و نزدیک شدن به هدف خود یعنی بدل کردن انجمن جادویی Fairy Tail به بهترین انجمن سرزمین فیوره.

کرکتر استوری‌ها شما را با بخش‌هایی از شخصیت‌ها آشنا می‌کنند که در داستان اصلی قابل رؤیت نیستند

بازی Fairy Tail چرخه‌ای زیبا و اعتیادآور از محتویات مختلف را پیش روی بازیکنان قرار داده و شما را مجاب می‌کند تا ساعت‌های زیادی را در بخش‌های مختلف آن سپری کنید. به عنوان مثال با انجام مأموریت‌های انجمن شما می‌توانید تعامل میان شخصیت‌های مختلف را دیده و پاداش پولی، تجهیزات جدید، Fairy Points و امتیازات رابطه (Bonds) بدست آورید. شما از پول خود برای بهبود بخش‌های مختلف انجمن استفاده خواهید کرد که برای تکمیل این ارتقاءها باید بار دیگر روانه دنیای بازی شده و مواد خاصی را پیدا کنید. تجهیزات جدید (مانند جواهرات لاکریما) قدرت‌ها و مزایای مختلفی را به شخصیت‌های شما خواهند داد و در سیستم کرفتینگ بازی به کار می‌آیند. با استفاده از Fairy Pointsها شما رتبه هر شخصیت را بالاتر برده و مزایای متفاوتی، از برتری در میدان نبرد گرفته تا لباس‌های جدید را برای آن شخصیت‌ها باز خواهید کرد. و نهایتاً امتیازات رابطه پس از رسیدن به میزان خاصی به شما اجازه می‌دهند تا تعاملاتی ویژه میان شخصیت‌های مختلف را مشاهده کنید.

بازی دارای دیالوگ‌ها و تعاملات ویژه بسیاری برای شخصیت‌ها است

برای افزایش بیشتر رتبه شخصیت‌ها با استفاده از Fairy Points، بازی از شما می‌خواهد تا Character Storyها را انجام دهید که داستان‌های خاص و ویژه بازی Fairy Tail هستند و شما را با زوایای مختلف شخصیت‌ها و رابطه‌شان با یکدیگر آشنا می‌کنند. با انجام Character Storyها شما نهایتاً شخصیت‌های قابل‌بازی جدیدی باز کرده که برای بهبودشان نیاز به انجام مأموریت‌های انجمن بیشتر و دریافت Fairy Points و تجهیزات جدید دارید. و این چرخه لذت‌بخش و اعتیادآور از محتویات مختلف بازی ادامه داشته و در طول ۵۰ ساعتی که من با آن سپری کردم، نه تنها خسته کننده نشده، بلکه که هنوز مأموریت‌ها، شخصیت‌های قابل بازی و Character Storyهای جدید بسیاری را برای ارائه به من داشت.

نکته دیگری که باید به صورت ویژه آن را بررسی کرده و ستود، قابلیت بازسازی انجمن Fairy Tail در بازی است.

حسرت روزهای خوب گذشته…

بازسازی یک انجمن افسانه‌ای

عناوین زیادی وجود داشته که از بازیکنان خود می‌خواهند تا بخشی از شهر یا یک ساختمان را بازسازی کرده و پیشرفت دهند. اما به جرأت می‌توانم بگویم که هیچ یک از آن‌ها نتوانسته‌اند به اندازه بازی Fairy Tail در این زمینه موفق باشند. بازسازی انجمن جادویی Fairy Tail در بازی نه تنها از لحاظ ظاهری تغییرات چشم‌گیری را به وجود آورده و آن حس پیشرفت را در شما ایجاد می‌کند، بلکه به خوبی در خدمت سایر بخش‌های بازی و گیم‌پلی آن است.

با افزایش رتبه انجمن خود در بازی شما می‌توانید بخش‌های بیشتری از انجمن را بهبود بخشیده و بخش‌های فعلی را نیز بهتر کنید. برای افزایش رتبه انجمن و بدست آوردن پول، باید مأموریت‌های موجود در انجمن را انجام دهید که همچنین باعث می‌شوند بیشتر با شخصیت‌های بازی آشنا گردید. پس از جمع‌آوری پول و رتبه کافی برای بهبود یک بخش از انجمن، شما باید مواد لازم برای انجام آن ارتقاء را نیز بدست آورید که بار دیگر شما را به مناطق مختلف بازی می‌فرستند. نهایتاً وقتی همه چیز مهیا باشد، شما بخشی از انجمن را بهبود بخشیده و نه تنها شاهد افزایش رتبه انجمن و تغییر ظاهری چشم‌نوازی در آن خواهید بود، بلکه مزایایی کاربردی برای گیم‌پلی بازی دریافت می‌کنید. به عنوان مثال با بهبود تخته درخواست‌ها(Request board)، مأموریت‌های بیشتر و سطح بالاتر بدست می‌آورید (A ،B ،C و حتی شاید S!)، یا با بهبود فروشگاه یا آزمایشگاه، می‌توانید به آیتم‌ها و تجهیزات بیشتری دسترسی داشته باشید.

در بخش‌های بعدی بازی، شما همچنین قابلیت آن را داشته تا با ارائه مقداری پول و مواد اولیه، که از کشتن هیولاها و گشت و گذار در محیط حاصل می‌شوند، با انجام طراحی مجدد (Remodel) هر بخش از انجمن، مزایای بیشتری چون افزایش HP و MP شخصیت‌ها، گرفتن Fairy Pointsهای بیشتر از هر مأموریت، افزایش ویژگی‌های مبارزه چون سرعت، شانس و دیگر شاخص‌های شخصیت‌ها و مواردی از این دست را بدست آورید.

تقریباً تمام محتویات و مواردی که تاکنون درباره آن‌ها سخن گفتیم، شما را به میدان نبرد و مبارزه با هیولاها و دشمنان مختلف می‌فرستند، پس زمان آن رسیده تا کمی نیز درباره سیستم مبارزات بازی صحبت کنیم.

مبارزات نوبتی و عمیق

پیش از هر چیز ابتدا بگذارید معرفی کوتاهی از سیستم مبارزات بازی داشته باشم. بازی Fairy Tail دارای سیستم مبارزات گروهی (یا اصطلاحاً Party Based) و نوبتی بوده که در آن شخصیت‌های قابل بازی شما و دشمنان، هر کدام در نوبت مخصوص خود یکی از چهار عمل اصلی دفاع، حمله، استفاده از جادو یا مصرف آیتم را انجام خواهند داد. شما برای استفاده از حملات جادویی (که حملات اصلی شما نیز هستند) به MP نیاز داشته و با شکست دادن دشمنان، استراحت در شهر، استفاده از آیتم‌ها یا رفتن به حالت مخصوص Awakening، می‌توانید MP شخصیت‌هایتان را بازیابی کنید.

برخلاف سایر عناوین معروف سبک نقش آفرینی نوبتی که در مبارزات خود بیشتر روی ترتیب دورها تمرکز دارند، بازی Fairy Tail توجه ویژه‌ای به مکان دشمنان در زمین مبارزه داشته است. میدان نبرد در بازی Fairy Tail به ۹ مربع که به صورت ۳ در ۳ در میدان قرار گرفته‌اند تقسیم شده و دشمنان در بخش‌های مختلف این ۹ مربع پخش شده‌اند. حملات شما نیز با در نظر گرفتن این موضوع، تعداد خاصی از این مربع‌ها را پوشش داده و مثلا سه مربع را به صورت مستقیم، یا مورب، یا ترکیبی از این حالات تحت تأثیر قرار می‌دهند. شما همچنین با پیشروی در بازی حملات جادویی جدیدتری را باز می‌کنید که می‌توانند مکان دشمن روی زمین مبارزه را تغییر داده (آن را جلو یا عقب ببرند) و بدین ترتیب زمینه را برای استفاده از حملات قوی‌تر و تحت تأثیر قرار دادن چندین دشمن در آن واحد فراهم کنند. اما این تنها یک بخش از سیستم مبارزات عمیق و جذاب بازی است.

هر حمله بخشی خاصی از میدان نبرد را تحت تأثیر قرار خواهد داد

در کنار جابجایی مکان دشمنان، ضربات جادویی شما بسته به تجهیزاتی که دارید و ماهیت هر حمله، ممکن است دارای عناصر مختلفی باشند و وضعیت‌های متفاوتی را در دشمن ایجاد کنند. وضعیت‌هایی چون یخ زدن، نفرین شدن، کور شدن، آتش گرفتن، فلج شدن، شکستن و… وضعیت‌های مشابه که می‌توانند جریان مبارزه را کاملاً تغییر دهند. از سوی دیگر دشمنان نیز توانایی اعمال چنین وضعیت‌هایی را روی شخصیت‌های شما داشته که مبارزات را بیش از پیش جذاب می‌کنند. با پیشروی در بازی و بهبود شخصیت‌هایتان به سیستم‌های بیشتری نیز در مبارزات بازی دسترسی خواهید یافت. به عنوان مثال Fairy Gauge نواری در پایین و سمت راست تصویر بوده که با استفاده از حملات جادویی به مرور زمان پر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا چندین حمله جادویی را به صورت پشت سر هم و چندضربه‌ای (Combo) با تمام شخصیت‌های خود پیاده‌سازی کرده و در نهایت با استفاده از یک فینیشر مخصوص حملات خود را به پایان برسانید. با پیشروی در بازی و بهبود روابط خود با شخصیت‌ها، تعداد حملات پیوسته شما در این بخش بیشتر و متنوع‌تر نیز خواهد شد و شخصیت‌های فرعی نیز به شما خواهند پیوست تا فینیشرهای بسیار قوی‌تری برایتان فراهم کنند.

یکی دیگر از سیستم‌های جالب مبارزات که در بخش‌های میانی این عنوان به آن دسترسی خواهید یافت، قابلیت فعال‌سازی حالت Awakening است. این حالت که نوار مخصوص خود را داشته و با آسیب دیدن هر شخصیت پر می‌شود، به شما اجازه خواهد داد تا شخصیت خود را در به وضعیت «بیداری» (Awakening) برده و به حملات قوی‌تر و بعضاً جدیدی دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال شخصیت ناتسو می‌تواند پس از پر شدن این نوار، وارد یکی از ۳ حالت مختلف «Awakening» خود شود که هر کدام حملات ویژه و خصوصیات خود را دارند. همچنین می‌توان از نوار Awakening برای حملات متداول (Follow-up) و انجام حرکات ویژه دو نفره نیز استفاده نمود.

حالت‌های مختلف ناتسو برای استفاده از Awakening

در مجموع سیستم مبارزات بازی بسیار عمیق و جذاب بوده و به تنهایی می‌تواند شما را مدت‌ها سرگرم نگه دارد. به ویژه که با پیشروی در بازی و افزایش سطح شخصیت‌ها، شما به حرکات و جادوهای بیشتری نیز دسترسی پیدا خواهید کرد. در زمینه شخصیت‌های قابل بازی نیز Fairy Tail عملکرد بسیار مناسبی داشته و نه تنها بیش از ۱۵ شخصیت قابل بازی منحصر به فرد در این عنوان وجود دارد، بلکه هر کدام ویژگی‌های خاصی داشته که آن‌ها را برای موقعیت‌های مختلف مناسب و کاربردی می‌کنند. با وجود تمام نکاتی که تاکنون از بازی Fairy Tail بیان نمودیم، متأسفانه باید بگویم که Fairy Tail نقص‌های واضحی نیز داشته که بر تجربه شما تأثیر خواهند گذاشت.

نقص‌هایی جزئی اما قابل توجه

پیش‌تر در رابطه با زیبایی دنیای Fairy Tail با شما سخن گفتیم که در مورد طراحی هنری این دنیا و شخصیت‌های آن صادق است، اما متأسفانه این عنوان از لحاظ گرافیک تکنیکی مشکلات قابل توجه‌ای دارد. مدل شخصیت‌ها از راه دور کیفیت بالایی نداشته و می‌توان دندانه‌‌های پیرامون مدل‌ها و محیط را از فواصل دور (و حتی بعضاً نزدیک) مشاهده کرد. کیفیت بافت‌های محیط نیز آنچنان تعریفی نبوده و خصوصاً این موضوع در مورد سنگ‌ها و جاده‌های خارج از شهر بسیار قابل توجه می‌باشد. قضیه زمانی بدتر می‌شود که با وجود جزئیات تکنیکی نه چندان مناسب بازی، حتی روی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو شاهد افت فریم مشهود هنگام گشت و گذار در محیط‌های شهری و ساحلی هستیم.

بافت‌ها و گرافیک تکنیکی به صورت قابل توجه‌ای ضعیف هستند

یکی دیگر از اشکالات قابل توجه بازی، به گشت و گذار در محیط و انجام مأموریت‌های فرعی (درخواست‌های انجمن) مختلف بازی مربوط می‌شود. در کنار اینکه چند ساعت اول بازی Fairy Tail را صرف مبارزه با دشمنان تکراری در محیط‌های تکراری خواهید نمود (خصوصاً اگر بخواهید بخش‌های مختلف انجمن را از همان ابتدا ارتقاء دهید)، مسیر و محیط بازی جهت انجام این مأموریت‌ها نیز شما را کلافه خواهند کرد. زمین‌ها و سیاه‌چال‌های بازی مملو از هیولاهای مختلف بوده که اگر نمی‌خواهید پشت سرهم با آن‌ها مبارزاتی تکراری داشته باشید، باید مهارت‌های خود در فریفتن این هیولاها و جاخالی دادن از آن‌ها را تقویت کنید، که تکرار این عمل در یک بازی طولانی نقش‌آفرینی می‌تواند کمی شما را کلافه کند.

از دیگر ایرادات بازی که می‌توان به آن اشاره داشت آسان بودن بازی در درجه سختی Normal است. اولین باری که وارد بازی می‌شوید سازندگان به شما پیشنهاد می‌دهند که بازی را روی درجه سختی Easy تجربه کنید. پس از دیدن این پیشنهاد از سوی سازندگان شاید با خود بی‌اندیشید که با یک بازی دشوار روبرو هستید اما متأسفانه اصلاً اینگونه نیست. بجزء تعدادی از باس‌های این بازی (که شما را به چالش کشیده و لذت بخش خواهند بود) و محیط‌های سطح بالای باز شده پس از انجام Epilogue، بازی Fairy Tail تجربه بسیار آسانی را برای شما فراهم خواهد کرد. از این رو توصیه می‌کنیم اگر از هواداران سبک نقش آفرینی نوبتی هستید و درجه سختی Normal برایتان آسان به نظر می‌رسد، از درون تنظیمات بازی آن را به Hard تغییر دهید.

باس فایت‌های بازی جذاب و چالش بر‌انگیز هستند

صحبت از Epilogue به میان آمد، جا دارد در مورد این بخش بگویم که با وجود ارائه محتویات جذاب و سرگرم‌کننده برای ادامه دادن این عنوان، Epilogue از لحاظ داستانی پایان غافلگیر کننده و تأثیرگذار بازی را تحت شعاع قرار داده و شاید بهتر بود سازندگان بجای قرار دادن بعضی محتویات از فصل آخر انیمه (چپترهای پایانی مانگا)، این موارد را برای دنباله این عنوان نگه می‌داشتند.

در انتها باید اشاره داشت که بازگردانی صداپیشگان انیمه برای این اثر بدون شک یکی از نکات مثبت و قابل توجه این بازی برای هواداران خواهد بود، ولی ای کاش شرکت کویی تکمو (Koei Tecmo) برای موسیقی‌های این عنوان نیز به OST به یادماندنی انیمه رجوع کرده و برای مجوز آن هزینه می‌نمود. البته اشتباه برداشت نکنید، موسیقی‌های موجود در بازی Fairy Tail هماهنگی خوبی با این عنوان و دنیای آن دارند، اما خب، هنوز جای خالی بعضی موسیقی‌های حماسی این مجموعه در صحنه‌های مهم بازی حس می‌شود.

آیا پری‌ها واقعاً دُم دارند؟ آیا آن‌ها اصلاً واقعی هستند؟

کلام آخر

بازی Fairy Tail با وجود بعضی کم و کاستی‌ها و ایرادات ریز و درشت در بخش‌های مختلف، موفق شده تا تجربه‌ای لذت‌بخش، پر محتوا و به یادماندنی را در قالب یک بازی نقش آفرینی نوبتی ژاپنی ارائه دهد. اگر از جمله هواداران این مجموعه هستید و با سبک نوبتی آن مشکلی ندارید، به هیچ عنوان این اثر دوست داشتنی را از دست ندهید. با وجود آن که این بازی مشخصاً برای هواداران این مجموعه ساخته شده است، به دلیل محتویات و سیستم‌های جذاب آن، احتمالاً هواداران سبک نقش آفرینی نوبتی نیز حتی بدون داشتن دانش کافی در مورد دنیای Fairy Tail بتوانند از این بازی لذت ببرند.

بررسی بازی Fairy Tail
انتخاب سردبیر

بازی Fairy Tail عنوانی زیبا و دوست داشتنی در سبک نقش آفرینی بوده که تک تک بخش‌هایش نشانگر علاقه بسیار سازندگان به انیمه و مانگای این اثر می‌باشد. با وجود مشکلات غیرقابل انکار این عنوان، محصول نهایی یک اثر جذاب، لذت‌بخش و پر محتوا است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم نگه دارد. اگر از دسته هواداران Fairy Tail یا عناوین نقش آفرینی نوبتی هستید، توصیه می‌کنیم حتماً این عنوان را تجربه کنید.

+ طراحی هنری زیبا و بازسازی سه‌بعدی دنیای Fairy Tail
+ تعامل جالب میان شخصیت‌ها در بخش‌های فرعی
+ سیستم مبارزات جذاب با شخصیت‌های قابل بازی منحصر به فرد
+ محتویات فرعی بسیار زیاد و ارزشمند
+ سیستم بازسازی انجمن درگیر کننده و لذت‌بخش
+ اقتباس داستانی بسیار خوب از دو آرک طولانی انیمه/مانگا
- افت فریم و مشکلات تکنیکی
- آسان بودن بیش از حد روی درجه سختی نرمال
- خسته کننده بودن چند ساعت ابتدایی بازی
- برخی ایرادات در بومی‌سازی و Localization
- داستان Epilogue پایان جالب بازی را تحت شعاع قرار می‌دهد

امتیاز بازی : 8 [عالی ]
این بازی ارزش زمان و هزینه شما را دارد. این بازی تغییری «پایه‌ای» در ژانر خود ایجاد نمی‌کند و تنها به تقویت پایه‌های گذاشته شده توسط بازی‌های بزرگ بسنده می‌کند. مطمئنا طرفداران ژانر بازی از آن لذت می‌برند. در این بین مشکلاتی نیز در بازی دیده می‌شود که البته بخاطر کیفیت دیگر بخش‌ها، تاثیر آن‌ها را به‌ندرت حس می‌کنیم. ممکن است در این بین مشکلاتی وجود داشته باشد اما به‌هیچ‌عنوان به تجربه اصلی بازی لطمه‌ای وارد نمی‌کند.
عالی
عضویت
اطلاع از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
بستن
بستن