تحلیل‌ها و یادداشت‌هامنتخب سردبیر

بررسی پروژه‌های آینده استودیوهای مایکروسافت

استودیوهای Xbox Game Studios در حال حاضر مشغول کار برروی چه عناوینی هستند؟!

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های Xbox در سال‌های گذشته، فقدان استودیوهای کمپانی مایکروسافت و کمبود محتوای فرست پارتی بوده است. این مسئله به کنسول Xbox One و به طور کلی نسل هشتم مایکروسافت، ضربه‌ی محکمی زد؛ چه از لحاظ تجاری و چه از لحاظ میزان حفظ مخاطبان وفادار. بدیهی است که سران بخش سرگرمی مایکروسافت نیز از این مشکل آگاه بودند؛ بنابراین آن‌ها در آستانه‌ی ورود به نسل جدید، با تمام توان تلاش کردند تا این مشکل را حل سازند.

در سال ۲۰۱۸ هفت استودیوی جدید به لیست توسعه دهندگان شرکت مایکروسافت پیوستند و در سال ۲۰۱۹ نیز یک استودیوی دیگر توسط کمپانی مایکروسافت تصاحب شد. حال مایکروسافت یک تیم متنوع و قوی برای نسل نهم خود آماده کرده که قرار است بازی‌های متفاوتی را برای Xbox Series X توسعه دهند. اما سوالی که ذهن اکثر طرفداران را درگیر کرده، این است که هر کدام از این استودیوها مشغول ساخت چه بازی‌هایی هستند؟!

در این مقاله قصد داریم که تمامی اطلاعات موثق و موارد احتمالی را برایتان شرح دهیم. بنابراین در ادامه‌ی مطلب، با ما همراه باشید!

آینده‌ای خارق‌العاده در انتظار ایکس‌باکس!
آینده‌ای خارق‌العاده در انتظار ایکس‌باکس!

چندی پیش، مایکروسافت نام Xbox Game Studios را بر روی استودیوهای داخلی خود گذاشت تا نشان دهد Xbox می‌خواهد فراتر از کنسول‌ها برود. اکس‌باکس قصد دارد تا سیل عظیمی از بازی‌های مایکروسافت را توسط Project XCloud از طریق تلفن همراه به دست مخاطبان جدید برساند.

با توجه به سرویس‌های خدماتی مختلف مایکروسافت از جمله Xbox Game Pass و Project XCloud که مایکروسافت برای جا نماندن از صنعتی که با سخت‌افزار هدایت می‌شود، ساخته‌ است؛ مایکروسافت بیش‌تر از هر زمان دیگری، به عناوینی با کیفیت نیاز دارد تا بتواند ارزش و کیفیت گزینه‌های اشتراکیش را بالا ببرد. به همین منظور، تیم اکس‌باکس، استودیوهای زیادی از جمله Obsidian Entertainment و شریک قدیمیش Undead Labs را خریداری کرده و استودیوی جدید The Initiative را تاسیس نمود.

در زیر لیستی از تمام استودیوها و بازی‌هایی که ما فکر می‌کنیم دربارشان اطلاعاتی داریم، مشاهده خواهید کرد:‌

هیلو اینفینیت
هیلو اینفینیت

۳۴۳ Industries

شرکت ۳۴۳ Industries (343i) استودیو سازنده Halo می‌باشد که با مباشرت IP شوتر پرچم‌دار مایکروسافت کار Bungie را دنبال کرده‌ است. بعد از کمپین Halo 5 که بازخوردهای متفاوتی داشت، تمام نگاه‌ها برای دریافت تصویری بزرگ‌تر و برجسته‌تر از سوی ۳۴۳i برای اثر بعدی‌اش در این فرنچایز می‌باشد؛ به عبارت دیگر همان Halo infinite که احتمالا به عنوان یک اثر میان نسلی، هم برای کنسول‌های Xbox One کنونی و هم برای کنسول‌های Xbox Series X نسل بعد عرضه خواهد شد.

فارغ از تیزر تریلری که در E3 قبلی دیدیم، ما اطلاعات زیادی درباره Halo Infinite در دست نداریم. انتظار می‌رود که داستان این نسخه برروی Master Chief تمرکز کند و ادامه اتفاقات Halo 5 باشد، یعنی نشان دادن کهکشانی که به چنگ موجودات غول‌پیکر باستانی یا همان Guardians ها افتاده است؛ موجوداتی که اکنون توسط A.I. Cortana کنترل می‌شوند.

علاوه بر Halo Infinite، استودیوی ۳۴۳i در حال کار بر روی آپدیت‌های Halo Master Chief Collection است که شامل چهار نسخه‌ی اول Halo به همراه Halo 3: ODST و پورت‌های مخصوص نسخه کامپیوتر می‌شود.

اگر شما چیزی از داستان جذاب دنیای هیلو نمی‌دانید، پیشنهاد می‌شود سری به این مقاله بزنید تا کاملا از داستان بازی مطلع شوید.

Compulsion Games

استودیوی Compulsion Games که اخیرا به واسطه We Happy Few شناخته شده، کمی اسرارآمیز است. این استودیو کانادایی اخیرا کار بر روی بسته‌ی الحاقی We Happy Few را تمام کرده ‌است و بدون شک در حال حرکت به سمت پروژه‌های جدید می‌باشد.

Double Fine

استودیوی Double Fine که در E3 2019 به تیم اکس باکس ملحق شد، اکنون در حال کار بر روی عنوان Psychonauts 2، و یک بازی اکشن رنگارنگ به نام RAD و چند پروژه‌‌ی اسرارآمیز دیگر می‌باشد.

InXile

این روزها از InXile به خاطر Wasteland 2 یاد می‌شود، ولی این استودیو تاریخچه‌ای دارد که از روزهای Interplay و Black Isle شروع می‌شود. این استودیو که توسط Brian Fargo اداره می‌شود، در زمینه عناوین کلاسیک “CRPG” تخصص دارد؛ مانند سری ایزومتریک نوبتی Wasteland و استایل کلاسیک دانجن محور در The Bard’s Tale.

در حال حاضر این استودیو در حال کار بر روی Wasteland 3 است که به نظر می‌رسد  از لحاظ گرافیکی نسبت به Wasteland 2 پیشرفته‌ قابل توجه‌ای داشته باشد. این استودیو همچنین در تلاش است تا The Bard’s Tale IV را به کنسول‌ها بیاورد. همچنین در ساخت یک پروژه‌ی معرفی نشده، تعداد کارمندان خود را تا ۳۰ درصد افزایش داده‌ است.

Minecraft / Mojang

استودیوی Mojang به همراه چند تیم مختلف مستقر در آمریکا، برروی پروژه‌ی Minecraft مایکروسافت متمرکز شده‌اند. در این استودیو، کمپانی مایکروسافت به توسعه‌ی بزرگترین عنوانش ادامه می‌دهد. شرکت Mojang علاوه بر کار کردن بر روی آپدیت‌های مستمر Minecraft و بازی مخصوص موبایل یعنی عنوان Minecraft Earth، در حال کار بر روی یک بازی مجزا به نام Minecraft Dungeons نیز می‌باشد که با الهام‌گیری از عناوین دانجن محور کلاسیکی همچون Diablo ساخته شده ‌است.

Ninja Theory

یکی از امیدبخش‌ترین خرید‌های اخیر مایکروسافت، استودیوی Ninja Theory است. عنوان Hellblade با تمام جوایزی که در سال انتشارش از آن خود کرد، همراه با اتمسفر فراموش نشدنی‌اش و تکنولوژی منحصر به فردی که در ضبط حرکات صورت داشت (که امروزه در صنعت بازی، این تکنولوژی نقش بسیار مهمی دارد) از فاکتورهای اصلی شناخته شدن استودیوی Ninja Theory می‌باشد.

با وجود اینکه بازی اصلی به صورت کلی در مقیاس محدودی ساخته شده بود، به نظر می‌رسد که مایکروسافت و Ninja Theory به دنبال رشد کردن هستند زیرا به ساختمان جدیدی نقل مکان کرده و کارمندان جدیدی استخدام کرده‌اند.

در حال حاضر، استودیوی Ninja Theory در حال ساخت بازی Bleeding Edge (یک بازی آنلاین مبارزه محور ۴vs4) و Hellblade II می‌باشد.

Obsidian Entertainment

Obsidian یک کمپانی RPG ساز مشهور بوده که به واسطه عناوین CRPG بزرگی نظیر South Park: The Stick of Truth و Pillars of Eternity معروف شده ‌است. همچنین این استودیو به لطف ساختن بهترین بازی Fallout یعنی Fallout: New Vegas مورد تحسین قرار گرفته است.

استودیوی Obsidian اخیرا The Outer Worlds معرکه را با همکاری Take-Two عرضه نمود؛ که این بازی یک اثر نقش آفرینی علمی-تخیلی فوق‌العاده است. با توجه به تصاحب Obsidian توسط مایکروسافت به نظر می‌رسد که IP این بازی متعلق به مایکروسافت باشد، بنابراین در آینده، نسخه‌های بعدی این فرنچایز در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت خواهند بود. همچنین Obsidian در تلاش است که عنوان Pillars of  Eternity II: Deadfire به همراه بازی Grounded، که یک بازی مالتی‌پلیر در سبک بقا است و شما در آن به اندازه‌ی یک مورچه کوچک می‌شوید، را به کنسول‌ها بیاورد.

Playground Games

استودیوی Playground Games یکی از بزرگترین و تحسین‌شده‌ترین استودیوهای مایکروسافت است که به خاطر مجموعه‌ی فوق‌العاده و بی‌نظیر فرنچایز ریسینگ آرکید خود، یعنی سری Forza Horizon شناخته می‌شود. تیم Playground Games آنقدر گسترش یافته که در نهایت به دو بخش مجزا تقسیم شده است. یک تیم وظیفه پشتیبانی از Forza را بر عهده ‌داشته و بر اساس شایعات، تیم دیگر در حال کار برروی یک بازی نقش آفرینی است که احتمال دارد نسخه جدیدی از فرنچایز بی سروصدای Fable مایکروسافت باشد.

Rare

استودیوی Rare مشهورترین استودیو مایکروسافت است که با فرنچایزهای کلاسیک Nintendo مانند Killer Instinct و اخیرا Sea of Thieves به شهرت رسیده‌ است. Rare به کار برروی Sea of Thieves به عنوان یک بازی سرویس محور ادامه می‌دهد و با ساخت ویژگی‌ها و سیستم‌هایی جدید برای این بازی آن را تر و تازه نگه می‌دارد تا مخاطبانی جدید جذب کند.

برای مدتی Rare تنها روی Sea of Thieves کار می‌کرد ولی اخیرا اعلام شده‌ است که آنها مشغول کار بر روی بازی جدیدی به نام Everwild نیز هستند که به نظر می‌رسد یک جور بازی مالتی‌پلیر با سبک بقا باشد.

The Coalition

استودیوی The Coalition وظیفه دارد تا دنیای Gears را به مرحله‌ای فراتر از ریشه‌های این فرنچایز، یعنی سبک شوتر مبتنی بر کاورگیری برساند که Gears 5 تا حدی توانسته به این مرحله برسد.

استودیوی The Coalition اکنون در حال کار بر روی توسعه‌ی محتوای مولتی‌ پلیر Gears 5، و احتمالا نسخه‌های بعدی فرنچایز Gears و همچنین همکاری با Splash Damage برای ساخت Gears Tactics می‌باشد. با این حال، ما شنیده‌ایم که ممکن است آن‌ها مشغول پروژه‌ای کاملا متفاوت از Gears باشند که برای فهمیدنش باید صبر کنیم.

The Initiative

استودیوی The Initiative یک استودیو جدید در منطقه Santa Monica بوده که توسط Darrell Gallagher که از اعضای سابق دو کمپانی Square Enix و Activision بوده است، اداره می‌شود.

استودیوی The Initiative افراد با استعداد زیادی از صنعت بازی‌های ویدئویی را دور هم جمع‌آوری کرده ‌است؛ افرادی مانند سازندگان و نوآوران بازی‌های God of War و Red Dead Redemption 2. تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که استودیوی Initiative در حال ساخت چند بازی AAA عظیم برای برابری با کیفیت عناوین PlayStation می‌باشد ولی اطلاعات زیادی درباره اینکه این استودیو در حال کار بر روی چه چیزی است وجود ندارد.

Turn 10

استودیوی Turn 10 با کار بر روی مجموعه ریسینگ شبیه‌ساز Forza Motorsport را برای مایکروسافت پیش می‌برد. در حال حاضر به نظر می‌رسد که این استودیو می‌خواهد از انتشار نسخه جدید سری Forza Motorsport (که در حالت طبیعی به صورت یکسال در میان عرضه می‌شد) صرف نظر کرده و نسخه جدیدی برای سال ۲۰۱۹ نداشته باشد. در عوض، این استودیو اکنون در حال کار بر روی آپدیت‌های بعدی Forza Motorsport 7 است و احتمالا منتظر نسل بعدی برای نشان دادن قدرت کنسول‌های Xbox جدید می‌باشد.

Undead Labs

استودیوی Undead Labs با فرنچایز State of Decay شناخته می‌شود و تعداد طرفدار قابل‌توجهی دارد که به شکل‌دهی آینده‌ی این فرنچایز آخرین الزمانی مبتنی بر زامبی کمک می‌کنند. عنوان State of Decay 2 به دلیل نقص‌هایش در حین عرضه با انتقاداتی از سوی بعضی از افراد روبه‌رو شد ولی با گذشت زمان و دریافت آپدیت‌های مختلف، در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد. بدون شک State of Decay 3 با حمایت قدرتمندتری از سوی مایکروسافت برای قابلیت‌های آنلاینش در دست توسعه است. از آن‌جایی که این استودیو به دنبال افزایش قابلیت‌هایش می‌باشد، در حال حاضر Undead Labs برای کارمندان جدید ، جای خالی زیادی دارد.

World’s Edge

استودیوی World’s Edge جدیدترین استودیو مایکروسافت و مسئول مدیریت فرنچایز Age of Empires است. این تیم اکنون در حال پیشتیبانی Age of Empires: DE و Age of Empires II: DE و تکمیل Age of Empires II: DE و حتی احتمالا Age of Mythology: DE است. در کنار این موارد، استودیوی World’s Edge با همکاری Relic Entertainment در حال کار بر روی عنوان جدید Age of Empires IV نیز می‌باشد.

Xbox Publishing

مایکروسافت در کنار داشتن استودیوهای داخلی، با چند سازنده تردپارتی نیز برای ساختن چند عنوان منحصربه‌فرد برای پلتفرم‌های مبتنی بر Xbox Live کار می‌کند که بدین شرح هستند:

  • Dlala Studios با همکاری Rare در حال کار بر روی یک نسخه جدید از سری Battletoads می‌باشد که یک بازی مبارزه‌ای کلاسیک است.
  • Moon Studios، به دنباله موفقیت بزرگش با عنوان Ori and the Blind Forest در حال کار برروی Ori and the Will of the Wisps است.
  • Media Tonic در حال کار بر روی بازی استراتژیک Gears POP! بر پایه گوشی‌های هوشمند است.
  • Splash Damage در حال کار برروی عنوان Gears Tactics است. این بازی درواقع همانند یک نسخه از سری تاکتیکی نوبتی XCOM با استایل Gears of War می‌باشد.
  • StudioMDHR در حال کار بر روی بسته‌ی الحاقی بازی Cuphead برای ویندوز و اکس باکس است.
  • DONTNOD در حال کار بر روی یک بازی ماجراجویی روایتی به نام Tell Me Why برای مایکروسافت است.
  • Asobo با همکاری مایکروسافت در حال کار برروی Flight Simulator است.

آینده روشن

بزرگ‌ترین انتقادی که در نسل کنونی به Xbox وارد شده بود، در رابطه با قدرت محتوای فرست پارتی و بازی‌های انحصاری بوده است؛ محصولاتی که موفقیت‌شان نسبی بوده و بازخوردهای متفاوتی هم از سوی کاربران داشته‌اند. با اینکه سری Forza Horizon به شدت تشویق و تحسین شد ولی عناوین دیگری همچون State of Decay 2 در شرایط نسبتا سختی عرضه شدند. سرویس Xbox Game Pass در افزودن به ارزش بعضی از بازی‌های ضعیف‌تر موثر بود زیرا تمام بازی‌های مایکروسافت در سرویس اشتراک دیده می‌شوند. با این حال، بسیاری از بازیکنان دوست دارند که بازی‌های AAA واقعا باکیفیت که در سطح کیفی عناوین شرکت سونی و پلی استیشن قرار می‌گیرند را تجربه کنند. مطمئنا Hellblade II برای این منظور بازی مناسبی است.

آینده بازی‌های مایکروسافت به نظر خوب می‌آید؛ مخصوصا با وجود تلاش‌های مایکروسافت برای جذب مشترکین جدید بواسطه‌ی سرویس‌هایی مانند Xbox Game Pass، و در آینده با شبکه استریمینگ Project xCloud. اینکه آیا این کمپانی واقعا می‌تواند از نظر مخاطبان و به لحاظ کیفیت، به سطح دو شرکت سونی و نینتندو برسد یا نه، در آینده‌ی نه چندان دور مشخص خواهد شد.

منبع
Windows Central
عضویت
اطلاع از
guest
3 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
3
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
بستن
بستن