مقالات ترجمه‌ای

۱۵ ویژگی جذابی که باید از بازی Ghost Recon: Breakpoint بدانید

هر آنچه که باید از نسخه جدید سری Ghost Recon بدانید

شرکت یوبی‌سافت با عرضه نسخه Wildlands سری Ghost Recon در سال ۲۰۱۷ میلادی، تغییری عظیم در این مجموعه پدید آورد. بازی Wildlands با اتحاذ رویکردی جهان باز (Open World)، تمرکز ویژه برروی گیم‌پلیِ سیستم محور و تاکید برروی همکاری (با بخش Co-Op) پایه و اساس جدیدی را برای این سری تعریف کرد. در حال حاضر، یوبی‌سافت در نظر دارد تا نسخه جدید این مجموعه تحت عنوان Ghost Recon: Breakpoint را با تکیه بر المان‌های اصلی بنا شده در نسخه Wildlands و اضافه کردن ویژگی‌های جدید به منظور گسترش آن روانه بازار سازد.


چیزی تا عرضه بازی موردانتظار Ghost Recon: Breakpoint باقی نمانده است و به همین جهت، قصد داریم در این مقاله به بررسی ۱۵ ویژگی مهم و جالبی که باید از این بازی بدانید، بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

Ghost Recon Breakpoint 6 768x432 1

دنیای بازی

Ghost Recon: Breakpoint از بولیویِ Wildlands فاصله گرفته و در مجمع‌الجزایری معروف تحت عنوان Auroa جریان دارد. Auora منقطه‌ای خصوصی‌ست که در اختیار جیک اسکل (Jace Skell)، کارآفرینِ میلیاردر و حمایت‌کننده قرار دارد. او موسس و رئیس شرکت اسکل تکنولوژی (Skell Technology) است که به تولید پهپاد برای مقاصد تجاری می‌پردازد. البته این شرکت به عنوان یک پیمانکار نظامی نیز شناخته می‌شود و در ساخت پهپادهای نظامی هم دست دارد. طبق گفته سازندگان این بازی، جزیره Auroa بر خلاف بولیوی Wildlands، آزادی خلاقانه بیشتری به آن‌ها می‌دهد و دستشان را در زمینه نگارش داستان و طراحی نقشه و محیط آن باز گذاشته است.

Ghost Recon Breakpoint 7 768x432 1

بستر

در شروع داستان Breakpoint، رابطه شرکت اکسل تکنولوژی با ایالات متحده آمریکا شکرآب است چراکه گفته می‌شود، کشورهای دشمن ایالات متحده از محصولات این شرکت برای مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند. با شروع تحقیقات آمریکا در مورد این شرکت، جزیره Auora رفته رفته به منطقه‌ای دور افتاده از جهان تبدیل گشته و مشخص می‌شود که کول دی. والکر (Cole D. Walker)، یکی از اعضای قدیمی گوست ریکان این جزیره را اشغال کرده و کنترل تکنولوژی‌های تولیدشده توسط Skell Technology را بدست آورده است. در نتیجه جنگ در آینده اجتناب‌ناپذیر است. به همین منظور، گروه ارواح (Ghosts) به رهبری سپهبد آنتونی پریمن (Anthony Perryman) ملقب به Nomad به منطقه Auroa اعزام می‌شوند تا با ارتش والکر مقابله کنند. البته تعداد و منابع ناکافی ارواح آن‌ها را مجبور می‌سازد تا به تکنیک‌های جنگ‌های چریکی روی بیاورند.

رازهای بازی GTA V که تنها بازیکنان حرفه‌ای آن‌ها را پیدا کرده‌اند
خواندن

ghost recon breakpoint image

کول دی. والکر

انتظار می‌رود که کول دی. والکر به یک آنتاگونیست جالب در بازی Ghost Recon: Breakpoint تبدیل شود. جان برنثال (Jon Bernthal) وظیفه ایفای این نقش را بر عهده دارد که به خاطر بازی در سریال‌های The Punisher و The Walking Dead شهره است. والکر، خود یک زمانی یک گوست محسوب می‌شُده است اما اینک رهبری سربازانی حرفه‌ای را بر عهده دارد که به «گرگ‌ها» مشهور هستند. طبق گفته‌های یوبی‌سافت، والکر قرار است یک شخصیت شرورِ کاریزماتیک و تاثیرگذار باشد و سازندگان سعی کرده‌اند تا او از تبدیل شدن به یک شخصیت تک‌بعدی دور باشد.

Ghost Recon Breakpoint 8 768x432 1

تعداد و توان کمتر

در Breakpoint، «ارواح‌» از نظر تعداد خیلی کمتر از دشمنانشان هستند و خود را در مخمصه‌ای گرفتار می‌بینند که پشتیبانی کمی هم دارند و در عین حال، منابع کمتری نسبت به گروه «گرگ‌ها» خواهند داشت که کاملاً برروی تکنولوژی‌های شرکت اسکل در این جزیره مسلط هستند. گیم‌پلی Breakpoint نشان می‌دهد که بازیکنان نه تنها باید با اعضای «گرگ‌ها» مبارزه کنند بلکه چالش‌های زیادی نیز با محیط و عناصر آن خواهند داشت. به همین ترتیب، مکانیک‌های بقا (Survival) نقش پررنگی در گیم‌پلی این بازی دارند.

Ghost Recon Breakpoint 9

استقامت

مکانیک‌های بقا که پیشتر به آن اشاره کردیم، خود شامل مکانیک‌های متعددی می‌شود که یکی از آن‌ها «استقامت» خواهد بود که بازی نیز تاکید زیادی برروی آن دارد. زمانی که برروی زمین در حال حرکت هستید باید استقامت خود را نیز کنترل کنید چراکه این ویژگی با گذشت زمان برروی فرسودگی و خستگی کاراکتر بازی اثر خواهد گذاشت. به عنوان مثال، صعود از مناطق شیب‌دار سخت‌تر خواهد بود و زمانی که برای بالا رفتن تلاش می‌کنید، استقامت شما با سرعت بیشتری کاهش می‌یابد.

هر آنچه که باید از بازی Gears 5 بدانید
خواندن

Ghost Recon Breakpoint 10

مصدومیت

علاوه بر استقامت، بازیکنان باید با مصدومیت نیز مقابله کنند که به نوبه خود، برروی سلامتی شخصیت اصلی بازی تاثیر خواهد گذاشت. زمانی که بازی می‌کنید، ممکن است با مصدومیت‌های زیادی روبرو شوید که هر کدام به نحوی بروز پیدا می‌کنند؛ شاید آسیبی باعث شوید تا لنگ بزنید و همین مورد برروی سرعت شما تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود اهسته راه بروید و یا حتی منجر به ایجاد سر و صدا از سوی شما گردد که به نوبه خود، مخفی‌کاری را با مشکل همراه می‌کند. جراحات باعث می‌شود تا بازیابی سلامتتان تحت تاثیر قرار بگیرد. از جمله دیگر این موراد می‌توان به زمانی اشاره کرد که آسیب دیده‌اید و قادر نخواهید بود تا درستی هدف‌گیری کنید.

Ghost Recon Breakpoint 11

اردوگاه‌ها

البته، در این بازی جایی را خواهید داشت که می‌توان آن را «خانه» نامید و در آن به مداوای زخم‌های خود بپردازید. بازیکنان می‌توانند در دنیای بزرگ این عنوان، اردوگاه‌هایی را برپا کنند تا به بهبود آسیب‌های خود بپردازند و در عین حال، کلاس شخصیت خود را تغییر دهند و تجهیزات و منابع خود را مدیریت کنند. شخصی‌سازی ظاهر کاراکتر شما نیز در این مکان‌ها میسر خواهد بود.

Ghost Recon Breakpoint 13

ابزار و سلاح‌های جدید

ماموریت‌های بازی Ghost Recon: Breakpoint را درست مانند نسخه پیشین این مجموعه می‌توان به روش‌های مختلفی به سرانجام رساند؛ مخفی‌کاری یا روی آوردن به روش‌های جنگی مختلف. علاوه بر این، با توجه به چالش‌های بیشتری که در این عنوان با آن‌ها روبرو خواهید شد – از نظر تعداد دشمنانی که باید با آن‌ها مقابله کنید، با چه نوع دشمنانی روبرو خواهید شد و جنبه توانمندی آن‌ها – ابزارهای بیشتری برای مقابله با این چالش‌ها برای شما در دسترس قرار خواهد گرفت. از جمله، ابزاری برای برش نرده‌ها، نارنجک‌های الکترومغناطیسی برای غیرفعال کردن پهپادها و وسایل نقلیه و همینطور، نارنجک‌هایی محتوی با گاز گوگرد.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس
خواندن

Ghost Recon Breakpoint 12

اندازۀ نقشه

البته که Breakpoint درست مانند بازی Wildlands یک عنوان جهان باز است. اما سوالی که ما از هر عنوان جهان بازی می‌پُرسیم این است که «اندازۀ نقشه آن چقدر بزرگ است؟». بازی‌های یوبی‌سافت همواره از قرار دادن بازیکنان در دنیایی پهناور هیچ ابایی ندارند و عنوان Breakpoint نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. یوبی‌سافت می‌گوید که مجمع الجزایر Auroa به بزرگی بولیویِ Wildlands خواهد بود و آن‌ها قصد دارند با بسته‌های الحاقی که پس از عرضه بازی برای آن منتشر می‌شوند، مناطق و جزیره‌های جدیدی به نقشه آن اضافه کنند.

ghost recon breakpoint

مخفی‌کاری گسترش‌یافته

مخفی‌کاری یکی از بخش‌های مهم گیم‌پلی بازی Wildlands را تشکیل می‌داد اما یوبی‌سافت تاکید بیشتری برروی این بخش از گیم‌پلی عنوان Breakpoint دارد. آن‌ها این کار را با اضافه کردن مکانیک‌های متعدد و جالب انجام می‌دهند. برای مثال، استتار یکی از این مکانیک‌هاست که به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان نمونه خود را با گل‌ها و گیاهان بپوشانید تا از دید دشمنان مخفی شوید. همچنین می‌توانید اجساد دشمنان را برداشته و آن‌ها را جایی دیگر پنهان کنید. در عین حال، اینک می‌توانید یاران زخمی خود را کول کرده و با خود حمل کنید تا زنده بمانند.

ghost recon breakpoint image 2

بازی تک‌نفره

بازی Ghost Recon: Breakpoint قرار است درست مشابه نسخه قبلی خود، تاکید زیادی برروی بخش Co-Op داشته باشد اما در عین حال، می‌توانید به صورت تک‌نفره نیز آن را تجربه کنید. یوبی‌سافت پیشتر در نظر داشت تا کسانی که می‌خواهند به صورت تک‌نفره Breakpoint را بازی کنند، شخصیت‌های همراه بات باشند اما با بازخوردی که از علاقه‌مندان این سری گرفت از تصمیم خود منصرف شد و اینک، سه تن از اعضای ارواح که همراه شما خواهند بود، با هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. این شخصیت‌ها بنجامین جونز (ملقب به Fixit)، کیم هرناندز (ملقب به Fury) و دیوید ژانگ (ملقب به Vasily) نام دارند.

۵ تریلر برتر بازی‌های ویدیویی
خواندن

ghost recon breakpoint image 6

اتصال دائم به اینترنت

برای بازی کردن Ghost Recon: Breakpoint باید همیشه آنلاین باشید. این قضیه چندان جای تعجب ندارد چراکه این بازی تاکید زیادی برروی بخش Co-Op آنلاین دارد. اگرچه بازی Wildlands را می‌توان در صورت تجربه به صورت تک‌نفره به صورت آفلاین نیز بازی کرد. با این حال، حتی اگر بخواهید بازی Breakpoint را به صورت تک‌نفره بازی کنید، باز هم باید به اینترنت وصل باشید.

ghost recon breakpoint image 4

انتخاب دیالوگ

در میان‌پرده‌های Breakpoint قادر خواهید تا از بین دیالوگ‌های مشخص شده، یکی را انتخاب کنید. با این حال، این قضیه هیچ تاثیری برروی روایت داستان و چگونگی بازی ندارد و انتظار نمی‌رود که مسیرهای بیشتری را برای بازیکن باز کند. با این وجود، امکان انتخاب دیالوگ در میان‌پرده‌های بازی به این منظور است تا بازیکن با انتخاب گزینه‌های متفاوت به اطلاعات بیشتری از اهداف ماموریت‌ها دست یابد.

ghost recon breakpoint image 5

سیستم لوت

بازی Ghost Recon: Breakpoint شامل سیستم لوت نیز می‌شود که در پنج دسته جای دارد و باس‌ها، مینی‌باس‌ها و دیگر دشمنان چالش‌برانگیز بدست می‌آیند. البته بازیکنان می‌توانند با جستجو در جهان گسترده بازی به ابزار، تجهیزات و موارد ظاهری متعددی نیز دست یابند. البته، می‌توان ماموریت‌ها را با هدف بدست آوردن ابزاری ویژه نیز مجدداً تجربه کرد و در عین حال، بازی‌بازان قادرند تا موارد ضمیمه‌ای متنوعی برای سلاح‌های خود خریداری کنند.

ghost recon breakpoint image 3

Raidها

اگر سیستم لوتِ Breakpoint شما را یاد بازی The Division می‌اندازد، باید بگوئیم که این تنها مورد مشترک بین این دو سری نیست. چرا؟ خُب به این دلیل که Breakpoint شامل Raidها نیز می‌شود. یوبی‌سافت قصد دارد تا این مراحل را در قالب محتوای برنامه‌ریزی شده برای پس از عرضه بازی منتشر سازد. همچنین شرکت فرانسوی یوبی‌سافت تائید کرده است که نخستین Riad در داخل یک آتشفشان فعال صورت خواهد گرفت.

بازی Shadow Warrior 3 و ۱۲ نکته درباره آن
خواندن

بازی Ghost Recon: Breakpoint در تاریخ ۴ اکتثر ۲۰۱۹ میلادی مصادف با جمعه ۱۲ مهر ماه برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد شد.

منبع
Gamingbolt

مهرداد میرشاهی

علاقه‌مند به سینما و بازی‌های ویدئویی.
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن