مقالات ترجمه‌ای

هر آنچه که باید از بازی The Last Of Us Part II بدانید

تاریخ عرضه، داستان، اخبار، گیم‌پلی و موارد بیشتر از بازی The Last of Us Part II

روزشمار عرضه بازی The Last of Us Part II آغاز شده است. پس از ۷ سال صبر و چندین تاخیر، دومین نسخه از مجموعه تحسین شده The Last of Us، ساخته استودیوی Naughty Dog و شرکت Sony، بالاخره در ماه ژوئن سال جاری منتشر می‌شود.

در حالی که شما آماده دیدار مجدد با Ellie و Joel شده تا با کلیکرها و دشمنان جدید روبرو گردید، در ادامه می‌توانید تمامی مواردی که باید در مورد The Last of Us Part II بدانید را مطالعه کنید. در ادامه با ما در پیکسل آرتس همراه باشید.

جدیدترین اخبار در مورد بازی The Last of Us Part II

  • The Last of Us Part II توجه بی‌نظیری به جزئیات را نشان خواهد داد.
  • سونی گیم‌پلی ۲۳ دقیقه‌ای از The Last of Us Part II منتشر کرد.
  • جدیدترین ویدیوی منتشر شده از بازی The Last of Us Part II گیم‌پلی و طراحی دنیای باز را به تصویر می‌کشد.
  • انتشار یک تریلر داستانی جدید برای بازی The Last of Us Part II

the last of us part 2 credit naughty dog@2000x1270 1 696x442 1


The Last of Us Part II چیست؟

بازی The Last of Us Part II دنباله مورد انتظار عنوان نقش آفرینی The Last of Us از سال ۲۰۱۳ است که توسط استودیوی Naughty Dog عرضه شده بود. The Last of Us Part II پنج سال پس از نسخه قبلی این عنوان اتفاق خواهد افتاد، که در آن بازی دو شخصیت Joel (جول) و Ellie (الی) از نسخه‌ای پسا آخرالزمانی از ایالات متحده‌ آمریکا که توسط یک بیماری قارچی مدرن به نام The Cordyceps Brain Infection (عفونت مغزی سرچماقی‌ها) نابوده شده است، عبور می‌کنند.

پس از اتفاقات رخ داده در پایان نسخه اول این مجموعه، الی و جول هر یک به زندگی جداگانه خود ادامه می‌دهند. اما وقتی تراژدی بار دیگر بر سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد، این دو شخصیت برای گرفتن انتقام با یکدیگر متحد می‌شوند.

هر آنچه که از بازی Far Cry 6 می‌دانیم
خواندن

ناشر و سازنده بازی The Last of Us Part II کیست؟

سری بازی‌های Last of Us توسط شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) منتشر شده و سازنده آن استودیوی آمریکایی Naughty Dog بوده، که دیگر اثر معروف و محبوب آن‌ها سری بازی‌های Uncharted می‌باشد.


the last of us ii spoilers credit naughty dog@2000x1270 1


The Last of Us Part II در چه تاریخی عرضه می‌شود؟

خبر خوبی برای شما داریم: پس از چندین ماه تاخیر بالاخره The Last of Us Part II در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد.

اواخر ماه آپریل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی اعلام کرد که دومین نسخه از سری بازی‌های The Last of Us در تابستان سال جاری عرضه می‌شود. طبق اعلام کارگردان این عنوان آقای نیل دراکمن (Neil Druckmann) پروسه ساخت این بازی در ماه می سال جاری به اتمام رسیده و The Last of Us Part II اصطلاحاً گلد شده است.

خبر تایید تاریخ عرضه جدید این عنوان توسط شرکت سونی تنها مدت کوتاهی پس از خبر به تعویق افتادن انتشار این بازی تا تاریخ نامعلومی بخاطر ویروس کرونا، اعلام شد؛ پیش از این ابتدا قرار بود The Last of Us Part II در فبریه سال جاری عرضه گردد. شرکت سونی این «تصمیم دشوار» را در تاریخ ۲ آپریل از طریق سایت توییتر و بلاگ پلی‌استیشن اعلام نمود. این شرکت مشکلات تدارکاتی ایجاد شده توسط ویروس کرونا جهت عرضه این عنوان را دلیل این تاخیر اعلام کرده بود که به گفته سونی باعث می‌شد تا «نتوان تجربه انتشاری که بازیکنان ما لیاقت آن را دارند ارائه داد.»

استودیوی Naughty Dog نیز در بیانیه خود افزود که «تقریباً ساخت بازی به اتمام رسیده» اما مجبور شدند تا بازی را «به دلیل تدارکاتی که کنترل آن دست ما نیست» عقب بیندازند.


داستان The Last of Us Part II در چه موردی است؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، بازی The Last of Us Part II چندین سال پس از وقایع نسخه اول این عنوان رخ می‌دهد. پس از آنکه در شهر Salt Lake City به سختی از دست گروه Fireflies – گروهی از مبارزان چریکی – فرار کردند، جول و الی به Jackson County بازگشتند، جایی که در آن سایر بازماندگان از جمله برادر جول یعنی تامی (Tommy) و همسر او ماریا (Maria)، مکانی امن برای بازماندگان به وجود آورده‌اند. هرچند یک روز این مکان امن پذیرای اتفاق خشونت آمیزی شده که بار دیگر الی را مجبور می‌کند تا برای انتقام راهی دنیای بیرون گردد.

داستان Halo قسمت دهم: رفومی حقیقت اشعه‌های Halo را کشف می‌کند
خواندن

آیا تریلری از The Last of Us Part II منتشر شده است؟

بله. در حقیقت شرکت سونی طی سال‌‌ها چندین تریلر از بازی The Last of Us Part II عرضه نموده. ما اولین پیشنمایش از این عنوان را در سال ۲۰۱۶ مشاهده کردیم که برای اولین بار الی بزرگ شده را به ما نشان می‌داد.

در مراسم پاریس گیمز ویک ۲۰۱۷ شرکت سونی دومین تریلر از این عنوان را به نمایش گذاشت که ما را با خطری جدید در قالب یک فرقه خشن که قربانی‌های مذهبی انجام می‌داد، معرفی کرد. این تریلر همچنین دو شخصیت دیگر با نام‌های Yara و Lev را به ما نشان داد.

در مراسم E3 2018 شرکت سونی از گیم‌پلی این عنوان رونمایی نمود که شخصیت‌های بیشتری از جمله Dina و Jesse، دوستان الی در منقطه Jackson را به ما معرفی کرد. این تریلر همچنین توانایی‌های جدید الی را به تصویر کشیده که حال در مقابل اعضای این فرقه مرموز که Seraphites نام دارد، مشغول مبارزه بود.

The Last of Us Part II در سپتامبر سال ۲۰۱۹ یک تریلر مملوء از اکشن دیگر دریافت کرد که شروع ماجراجویی الی در سراسر ایالات متحده را دنبال می‌نمود. این تریلر همچنین بازگشت یک شخصیت خاص در این دنباله را تایید کرد.

تریلر رسمی از داستان این بازی نیز در ماه می ۲۰۲۰ عرضه شد. این تریلر جدید تصویر دقیق‌تری از وسعت بازی به ما نشان می‌دهد و پیش‌زمینه‌ای از اتفاقات رخ داده در نسخه اول میان جول و الی برای ما فراهم می‌آورد.


کدام شخصیت‌ها در The Last of Us Part II بازمی‌گردند؟

Ellie

احتمالات و انتظارات از کنفرانس بتسدا در E3 2019
خواندن

الی – که حال یک بزرگسال جوان است – به عنوان شخصیت اصلی The Last of Us Part II باز خواهد گشت. به گفته آقای دراکمن در مصاحبه با سایت IGN، الی شخصیت اول و «تنها» شخصیت قابل بازی در این عنوان خواهد بود.

Joel

ابتدا باور هواداران بر این بود که شخصیت جول بین وقایع نسخه اول و نسخه دوم این عنوان جان خود را از دست داده و تنها در فلش‌بک‌ها و در تخیلات الی شاهد حضور او خواهیم بود. هرچند، تریلرهای اخیر تایید کردند که جول بازگشته و در کنار الی به مبارزه خواهد پرداخت، هرچند این بار به عنوان شخصیت ثانویه.

Tommy و Maria

همان گونه که تریلر سپتامبر ۲۰۱۹ تایید کرد، تامی نیز در The Last of Us Part II بازمی‌گردد، هرچند هنوز مشخص نیست نقش او در این عنوان تا چه اندازه می‌باشد. از سوی دیگر ما هنوز ماریا را در هیچ یک از تریلرهای بازی مشاهده نکرده‌ایم.


گیم‌پلی The Last of Us Part II به چه صورت خواهد بود؟

در تاریخ ۲۸ می ۲۰۲۰ شرکت سونی و Naughty Dog در جدیدترین برنامه State of Play بیش از ۲۰ دقیقه گیم‌پلی جدید از بازی The Last of Us Part II منتشر کردند. در این استریم ما شاهد ۸ دقیقه گیم‌پلی کاملا جدید و یکپارچه از این عنوان بودیم. این ویدیو همچنین چندین توانایی جدید را به ما معرفی کرد که از میان آن‌ها می‌توان به توانایی جدید الی در شنا کردن اشاره داشت، که نسبت به نسخه اول پیشرفت چشمگیری به حساب آمده زیرا الی در آن نسخه از آب ترسیده و توانایی شنا کردن نداشت.

نگاهی به بازی‌هایی که هفته اول دی‌ماه منتشر می‌شوند (1 تا 7 دی‌ماه)
خواندن

در تاریخ ۱۹ می، سازندگان در مجموعه ویدیوهای Inside The Last Of Us Part II، اطلاعات بیشتری در مورد گیم‌پلی این عنوان با هواداران به اشتراک گذاشتند. در این ویدیو مشخص شده که The Last of Us Part II نسبت به نسخه قبلی از طراحی بازتری در دنیای خود برخوردار می‌باشد. سازندگان یک «محیط شهری واقعی» را به وجود آورده که در آن بازیکنان می‌توانند محیط پیرامون خود را بهتر جستجو کنند. کارگردان مشترک این عنوان آقای آنتونی نیومن (Anthony Newman) در این باره چنین می‌گوید:

«ما واقعا می‌خواستیم خودمان را به چالش بکشیم تا دنیایی را بسازیم که واقعا حس یک مکان حقیقی را می‌داد… و صرفا شبیه مجموعه‌ای از مبارزات و درگیری‌ها نبود. ما چنان طراحی مراحل را بازتر کرده‌ایم که سکانس‌های کاملا سینمایی وجود داشته که شما ممکن است آن‌ها را به صورت کامل از دست بدهید (در صورتی که در محیط نگردید).»

سازندگان همچنین بیان کردند که وضعیت جسمانی الی – در مقایسه با جول – در گیم‌پلی او نیز تاثیر خواهد گذشت. در این نسخه شاهد اضافه شدن دکمه‌های «پرش»، «جاخالی» و «سینه‌خیر» هستیم و شما همچنین توانایی پنهان شدن زیر فضاهای کوچک (مثل ماشین) را خواهید داشت. بازی همچنین به شما گزینه «فرار» را در برخی مبارزات خواهد داد. البته کارگردان این عنوان آقای نیل دراکمن اعلام کرده که با وجود این توانایی‌های جدید، تیم سازنده دشمنان را نیز باهوش‌تر کرده است تا بازیکنان همچنان به چالش کشیده شوند.


انتظار می‌رود که The Last of Us Part II تا حد امکان واقع‌گرایانه باشد

در تاریخ ۲۹ می، استودیوی Naughty Dog قسمت جدیدی از مجموعه Inside The Last Of Us Part II را منتشر کرده که در آن به ریزترین جزئیات موجود در بازی پرداختند. به گفته سازندگان، این عنوان «توجه دیوانه‌واری به جزئیات» خواهد داشت، و به لطف تکنولوژی توسعه یافته جدید این استودیو، شخصیت‌ها بیش از پیش شبیه آدم‌های واقعی می‌باشند. آقای دراکمن در این باره چنین می‌گویند:

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آن‌ها را دوست دارند
خواندن

«حال اگر (انسان‌های موجود در بازی) بسیار عصبانی باشند ما توانایی آن را داریم تا کاری کنیم که رگ‌های روی پیشانی آن‌ها بیرون بزنند. همچنین ما می‌توانیم پوست آن‌ها را قرمز رنگ کنیم – که این واکنش می‌تواند بخاطر احساسات آن‌ها یا بخاطر اتفاقی که به صورت فیزیکی برایشان افتاده است باشد. ما می‌توانیم نحوه قرمز شدن چشم‌هایشان را کنترل کنیم، اینکه چگونه اشک از چشمان آن‌ها جاری شده و روی صورتشان می‌نشیند همگی تکنولوژی‌های جدیدی بوده که ما برای این عنوان ساخته‌ایم.»


آیا The Last Of Us Part II دارای یک بخش چند‌نفره خواهد بود؟

خیر، حداقل فعلاً نه. هوادارانی که از بخش چندنفره Fractions در بازی The Last of Us لذت بردند، ناامید خواهند شد که بدانند این تجربه در دنباله این عنوان وجود نخواهد داشت.

در سپتامبر ۲۰۱۹ استودیوی Naughty Dog بیانیه‌ای را در مورد بخش چندنفره این عنوان در حساب کاربری رسمی این شرکت در سایت توییتر منتشر کرد:

«(ما) این تصمیم دشوار را گرفته‌ایم که The Last of Us Part II دارای بخش چندنفره نباشد. کمپین داستانی موجود در این بازی با اختلاف جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ای بوده که استودیوی Naughty Dog تاکنون روی آن کار کرده است. همچنین، با شروع توسعه تکامل بخش Factions از نسخه قبلی، چشم‌انداز تیم سازنده برای این بخش به چیزی بیشتر از صرفاً یک بخش جانبی برای عرضه در کنار کمپین داستانی غول‌آسای ما تبدیل شد.»


EFbwpPOWkAAvTcv
متن پیام ناتی‌داگ در مورد حذف بخش چندنفره از The Last of Us Part II

هرچند استودیوی Naughty Dog اشاره نموده که همچنان انتظار دارد روزی بخش Fractions بازگردد، ولی نه به عنوان بخشی از The Last of Us Part II. «اینکه چه وقت و چگونه این بخش به واقعیت بدل خواهد گشت، هنوز تعیین نشده است». این بدین معنا بوده که ممکن است Fractions به یک نسخه فرعی جدا تبدیل شود یا آنکه به عنوان یه محتوای قابل دانلود برای The Last of Us Part II عرضه گردد.

انتظارات ما از رویداد اکس باکس 20/20
خواندن

The Last of Us Part II روی چه پلتفرم‌هایی منتشر خواهد شد؟

بازی The Last of Us Part II قرار است به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شود. هنوز تصمیمی در مورد عرضه این بازی برای ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی گرفته نشده، ولی این موضوع بسیار بعید به نظر می‌رسد زیرا استودیوی Naughty Dog در سال ۲۰۰۱ توسط شرکت سونی خریداری گشته است. تاکنون، هیچ یک از عناوین سری Uncharted یا The Last of Us روی پلتفرم‌های دیگری غیر از کنسول‌های شرکت سونی، منتشر نشده‌اند.


مدت زمان The Last of Us Part II چقدر خواهد بود؟

تا این لحظه مشخص نیست که چقدر زمان می‌برد تا The Last of Us Part II را به اتمام رساند. مدت زمان اتمام بازی همچنین به درجه سختی انتخاب شده توسط بازیکن بستگی دارد.

با توجه به آنکه نسخه اول این عنوان تقریبا ۱۵ ساعت گیم‌پلی داشت، بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند که حداقل بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت بازی The Last of Us Part II را تجربه کنند، زیرا به گفته نویسنده این عنوان خانم هالی گروس (Halley Gross) این بازی «۵۰٪ بزرگتر» از نسخه قبلی خواهد بود.

«نه فقط در مورد مدت زمان بازی بلکه تمام مراحل ما بزرگتر و عریض‌تر خواهند بود، ما میان‌پرده‌های بیشتر، شخصیت‌های بیشتر و انیمیشن‌های بیشتری داریم. ما سیستم مبارزه از نزدیک بزرگتری داریم. بازی از همه لحاظ بزرگتر و بهتر شده است.»

کارگردان این عنوان و معاون استودیوی Naughty Dog آقای نیل دراکمن نیز طی پستی در بلاگ پلی‌استیشن در سال ۲۰۱۹ بیان کرد که بازی The Last of Us Part II «جاه‌طلبانه‌ترین و طولانی‌ترین بازی در تاریخ ۳۵ ساله» این استودیو است.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5
خواندن

the last of us ii screenshot


آیا The Last of Us Part II در اینترنت لیک شده است؟

متاسفانه بله. در آپریل سال ۲۰۲۰ گزارش شد که تصاویری از گیم‌پلی، جزئیاتی از داستان و حتی پایان بازی The Last of Us Part II راه خود را به اینترنت پیدا کرده‌اند. استودیوی Naughty Dog در توییتی رسمی این لیک را «ناامید کننده» خواند و از هواداران خواست تا از «اسپویلرها دوری» کرده و تجربه بازی را برای دیگران خراب نکنند. این استودیو همچنین گفت: «مهم نیست چه چیزی ببینید یا بشنوید، تجربه نهایی هنوز ارزشش را دارد.»

چندی بعد سونی اعلام نمود که افراد مسئول برای لو رفتن این تصاویر را پیدا کرده و آن‌ها به هیچ عنوان وابسته به سونی یا استودیوی Naughty Dog نبوده‌اند، که این موضوع به شایعات پیشین ایجاد شده در مورد لو رفتن این تصاویر توسط یک کارمند ناراضی این استودیو، پایان داد. سونی پس از تایید این خبر توضیحات بیشتری در مورد این موضوع ارائه نداده و تحقیقات پیرامون آن همچنان ادامه دارند.


از کجا می‌توانم The Last of Us Part II را تهیه کنم؟

The Last of Us Part II برای پیش خرید به واسطه فروشگاه آنلاین پلی‌استیشن موجود است. جوایز پیش‌خرید متفاوتی برای نسخه‌های مختلف این عنوان از نسخه عادی (۶۰ دلار) تا نسخه دیجیتال دلاکس (۷۰ دلار) آن وجود دارند. هر کدام از این نسخه‌ها شامل محتویات درون بازی مختلفی چون مهمات اضافی برای تفنگ الی یا دستور ساخت آیتم‌ها و امتیازات آپگرید، می‌باشند.

منبع
NME
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن