مقالات ترجمه‌ای

چگونه توانایی هدف‌گیری خود در بازی‌های FPS را افزایش دهیم؟

ابزار مورد نیاز جهت بهبود توانایی هدف‌گیری در بازی‌های ویدئویی

اگر بدنبال پیشرفت و بهبود توانایی‌های خود در بازی‌های “تیراندازی اول شخص” (FPS) هستید، باید مدت زمانی را صرف تمرین نمایید؛ اختصاص دادن مدت زمان معینی در هر روز (حتی نیم ساعت) جهت تمرین و افزایش مهارت هدف‌گیری، می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی توانایی‌های شما داشته باشد. در مقاله‌ی “چگونه توانایی هدف‌گیری خود در بازی‌های FPS را افزایش دهیم؟” تلاش کرده‌ایم تا با بهره‌گیری از تجربه‌ی Rémy ‘Adetonian’ Cabresin به عنوان یکی از برترین بازیکنان Overwatch، پیشنهاداتی را جهت افزایش توانایی هدف‌گیری در بازی‌های FPS به شما ارائه دهیم؛ این پیشنهادات شامل اعمال تنظیماتی در بازی، انجام تمرینات موثر و کارآمد و استفاده از تجهیزاتی مفید می‌شوند.

توانایی هدف‌گیری

چگونه توانایی هدف‌گیری خود در بازی‌های FPS را افزایش دهیم؟ استفاده از یک نقشه‌ی آموزش هدف‌گیری: استفاده از Aim Lab که یک برنامه‌ی آموزش هدف‌گیری بسیار کارآمد و رایگان به حساب می‌آید

اگر بدنبال یک ابزار آموزش هدف‌گیری کارآمد و قابل اعتماد هستید، ما برنامه‌ی Aim Lab را به شما توصیه می‌کنیم که هم اکنون بصورت رایگان و «دسترسی زودهنگام» (Early Access) از طریق استیم قابل دریافت است؛ از طریق این برنامه با روش‌های جدید و متنوع هدف‌گیری در بازی‌های FPS آَشنا خواهید شد. سازندگان Aim Lab اخیراً قابلیتی به نام Creator Studio به این برنامه اضافه کرده‌اند که امکان طراحی آموزش‌ها و سناریوهای مختلفی را در این برنامه امکان‌پذیر می‌کند.

با استفاد از برنامه‌ی Aim Lab شما می‌توانید مهارت‌های مختلف خود نظیر ردیابی و واکنش به تیراندازی‌های دشمن را تقویت کرده و در پایان هر مرحله و ماموریت، خلاصه‌ای از نتایج عملکرد خود را مشاهده کنید که نشان دهنده‌ی دقت و زمان واکنش شما بوده و به پیشرفت مهارت هدف‌گیریتان کمک شایانی خواهند کرد؛ این برنامه همچنین بازخوردهایی را در خصوص عملکردتان به شما ارائه می‌کند و حتی جهت تشویق شما به پیشرفت و کسب امتیازات بهتر، از یک Leaderboard نیز برخوردار است.

داستان Halo قسمت اول: پیشروها، خیانت فوررانر و دوران بعد از آن
خواندن

هدف‌گیری

چگونه توانایی هدف‌گیری خود در بازی‌های FPS را افزایش دهیم؟ از ابزار مناسب استفاده کنید

نمی‌توان از دقت در هدف‌گیری صحبت کرد و توجهی به ابزار و تجهیزات نداشت؛ موس و پد موس، دو ابزار بسیار مهم در زمان اجرای بازی‌های ویدئویی روی پلتفرم رایانه‌های شخصی به حساب می‌آیند؛ خوشبختانه فناوری سنسور موس‌ها، امروزه پیشرفت قابل توجهی داشته است که دقت هدف‌گیری را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

زمانیکه بدنبال خرید بهترین موس گیمینگ هستید، باید به نکاتی نظیر قابلیت‌های DPI (مخفف Dots Per Inch)، وزن و آرایش دکمه‌های آن توجه کنید؛ لازم به ذکر است که اکثر بازیکنان حرفه‌ای، موس‌های ساده و سبک را جهت اجرای بازی‌های FPS پیشنهاد می‌کنند. برای بازی‌های شوتر، شما تنها نیاز به یک یا دو کلید جهت انجام اعمال اصلی خواهید داشت و سبک بودن موس به شما کمک می‌کند که آن را به سادگی روی پد موس حرکت دهید و با مشکلی مواجه نشوید. یکی‌دیگر از نکات حائز اهمیت در انتخاب یک موس مناسب، زمان پاسخگویی پایین آن است، چراکه جهت انجام یک «هدشات» (Headshot) موفق، سرعت پاسخگویی موس شما نباید کمتر از زمان واکنشتان باشد.

آخرین ردیف در لیست این بخش به پد موس اختصاص دارد که آن را باید بسته به نیاز خود انتخاب کنید؛ در مصاحبه با Adetonian، او پیشنهاد داد که از بزرگترین پد موسی استفاده کنید که می‌تواند روی میزتان قرار بگیرد، چراکه مطمئناً دوست نخواهید داشت در وسط یک میدان نبرد، به ناگاه مجبور شوید که موس خود را از روی لبه‌ی پد موس برداشته و آن را در میانه‌ی پد قرار دهید؛ استفاده از یک پد موس بزرگ، مخصوصاً برای بازیکنانی حائز اهمیت خواهد بود که از تنظیمات DPI بسیار پایینی استفاده می‌کنند، چراکه چنین تنظیماتی نیاز به تحرکات بسیار زیاد دست خواهد داشت.

هرآنچه که باید از نسل نهم بدانید
خواندن

پد موس

چگونه توانایی هدف‌گیری خود در بازی‌های FPS را افزایش دهیم؟ دست خود را به شکل مناسبی روی موس قرار دهید

پس از آنکه تجهیزات مناسبی را جهت اجرای بازی خود فراهم کردید، زمان آن فرا می‌رسد که موقعیت مناسبی را جهت قرار دادن دستتان روی موس انتخاب کنید؛ برخی از افراد ادعا می‌کنند که نحوه‌ی قرارگیری موس در دستان شما (نحوه‌ی قرارگیری کف دست و نوک انگشتان، مواردی هستند که صحبت‌های بسیاری در خصوص آن‌ها صورت می‌گیرد.)، تاثیر قابل توجهی روی عملکردتان خواهد داشت، اما Adetonian پیشنهاد می‌کند هر موقعیتی که حس راحت‌تر و بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد را جهت اجرای بازیتان انتخاب کنید. «اینفوگرافیک‌های» (Infographics) متعددی در حصوص موقعیت دست و موس وجود دارند اما نحوه‌ی استفاده از آن‌ها به اندازه‌ی دست و نحوه‌ی قرارگیری آن روی موس بستگی دارد؛ Adetonian در خصوص نحوه‌ی قرارگیری موس در دست اعلام کرد: «یکی از نکات قابل توجه، ارگونومی کلی بدن شما است؛ خستگی شما می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی نحوه‌ی اجرای بازیتان داشته باشد، بنابراین موقعیت دست و موس باید بگونه‌ای در نظر گرفته شود که فضای قابل توجهی را برای مچ دستتان فراهم کند.»

حساسیت موس

چگونه توانایی هدف‌گیری خود در بازی‌های FPS را افزایش دهیم؟ میزان حساسیت تنظیمات

حساسیت موس، یکی از مهمترین تنظیمات در زمان اجرای بازی‌های FPS است که می‌تواند کنترل کاملی را در نقشه‌ی بازی برای شما به ارمغان آورد. توجه داشته باشید موس‌هایی که از DPI بالایی برخوردارند، الزاماً بهتر نبوده و در بعضی موارد، عملکرد بسیار نامناسبی دارند، چراکه می‌توانند حرکت کردن در نقاط مختلف نقشه‌ی بازی را با دشواری همراه کنند. یکی از سوالاتی که همواره در خصوص تنظیمات DPI موس‌ها وجود داشته، این است که این تنظیمات باید به چه شکلی اعمال شوند تا در بازی‌های مختلفی کارایی داشته باشند؟ چراکه استفاده از تنظیمات مشابه در بازی‌های مختلف، می‌تواند عملکردهای متفاوتی را از خود نشان دهد و این موضوع اجرای عناوین ویدئویی را با مشکل مواجه خواهد کرد؛ بصورت کلی پیشنهاد می‌شود جهت اجرای بازی‌های ویدئویی، از همان DPI پایه‌ای استفاده کنید که در زمان کار با ویندوز، از آن استفاده کرده و سازگاری خوبی با آن دارید، مثلاً ۸۰۰DPI می‌تواند مقدار مناسبی برای تنظیمات DPI باشد؛ راه حل دیگر آن است که بازیی نظیر CS:GO را اجرا و مقدار DPI را برای آن تنظیم کنید و سپس، از همان مقدار برای سایر بازی‌ها و اعمال تنظیمات حساسیت موس استفاده نمایید؛ همچنین توجه داشته باشید که تنظیمات مربوط به «شتاب موس» (Mouse Acceleration) خاموش باشد، چراکه روشن بودن آن باعث سخت‌تر شدن هدف‌گیری خواهد شد.

مقایسه طول بازی Dying Light 2 با آثار دیگر
خواندن

پایین بودن میزان حساسیت موس باعث می‌شود که شما کنترل بیشتری روی حرکات خود داشته باشید اما از سوی دیگر، این تنظیمات باعث می‌شوند که شما بجای استفاده از مچ دست جهت انجام کلیه‌ی حرکات‌ها، نیاز به استفاده از آرنج خود نیز پیدا کنید؛ به گفته‌ی Adetonian، بهتر است که بازی خود را با مقدار ۴۰۰ تا ۸۰۰ DPI شروع کنید (البته توجه داشته باشید که در مانیتورهایی با وضوح بسیار زیاد، نرخ DPI مناسب، ۱۰۰۰ خواهد بود.) و سپس، تنظیمات حساسیت موس را مطابق با آنچه نیاز خواهید داشت اعمال کنید.

اگر در زمان اجرای بازی‌ها، شلیک‌های شما با خطای زیادی همراه بودند و در نتیجه مجبور شدید که بیش از حد به سمت اهداف خود شلیک کنید، بنابراین باید میزان حساسیت موس را کاهش دهید، اما اگر دیدید که میزان خطای شلیک‌های شما بسیار کم هستند و بازیتان از سرعت پایینی برخوردار است، بنابراین مقدار حساسیت موس خود را افزایش دهید. به عنوان نکته‌ی آخر، از توجه زیاد به تنظیمات حساسیت موس بازی پرهیز کنید، چراکه این امر تاثیرات منفیی روی آموزش هدف‌گیری شما خواهد داشت؛ به گفته‌ی Adetonian، اگر بازی شما از تنظیمات بدی برخوردار بود و در آن احساس راحتی نداشتید، از تغییر سریع تنظیمات پرهیز کنید، چراکه این امر می‌تواند حافظه‌ی عضلانی شما را دچار آسیب کند، بنابراین در ابتدا تلاش کنید که با تنظیمات بازی کنار بیایید و با آن‌ها سازگار شوید، اما اگر به مرور زمان شاهد بهبود عملکرد بازی نبودید، دست به تغییر میزان حساسیت آن بزنید.

میزان حساسیت تنظیمات

چگونه توانایی هدف‌گیری خود در بازی‌های FPS را افزایش دهیم؟ برخورداری از تکنیک و آشنایی با جو بازی

بهترین بازی‌های استراتژی و شبیه‌ساز برای کنسول‌ها (قسمت اول)
خواندن

بصورت کلی دو نوع هدف‌گیری و شلیک در بازی‌های ویدئویی وجود دارند: شلیک‌های پیوسته و شلیک‌های منقطع:

  • شلیک‌های پیوسته بدین شکل هستند که سلاح خود را بصورت پیوسته روی هدف گرفته (روی هدف قفل کرده) و با هر حرکت هدف، اسلحه را همواره بسوی آن نشانه بگیرید، سپس بصورت پی در پی به سمت هدفتان شلیک کنید؛ کاربرد این نوع هدف‌گیری و شلیک در سلاح‌های خودکار شخصیت‌هایی همچون شخصیت‌های Soldier: 76 و Tracer بازی Overwatch’s مشهود است.
  • شلیک‌های منقطع بدین شکل هستند که به سمت اهداف خود نشانه گرفته و بسوی آن‌ها شلیک کنید؛ کاربرد اینگونه هدف‌گیری و شلیک در سلاح‌هایی با قابلیت یکبار شلیک نظیر سلاح تک تیرانداز شخصیتی همچون McCree بازی Overwatch’s مشهود است.

فارغ از آنکه از چه تکنیکی (برای هدف‌گیری و شلیک) و شخصیتی در بازی خود استفاده می‌کنید، Adetonian توصیه کرده است هر زمان در موقعیتی قرار گرفتید که انتظار رویارویی با افراد دشمن را داشتید، خشاب سلاح خود را بلافاصله بارگذاری کنید تا در زمان حملات با کمبود گلوله مواجه نشوید.

یکی از نکات اساسی در زمان مقابله با افراد دشمن، پیش‌بینی حرکات آن‌ها است که به مرور زمان و با اجرای بازی‌های بیشتر، بصورت خودکار این قابلیت را پیدا خواهید کرد؛ اگر نتوانید در زمان آغاز هر حمله، حرکات افراد دشمن را پیش‌بینی کنید و واکنش مناسبی نسبت به آن‌ها نداشته باشید، این احتمال وجود دارد که اهدافتان آسیب جدیی به شما وارد کنند.

برخورداری از تکنیک و آشنایی با جو بازی

چگونه توانایی هدف‌گیری خود در بازی‌های FPS را افزایش دهیم؟ بهبود مهارت با تمرین کردن

زمانیکه توانستید میزان حساسیت مناسبی را برای موس خود تنظیم کنید، زمان آن فرا می‌رسد که روی حافظه عضلانی خود کار کنید؛ هدف‌گیری و شلیک‌های منقطع ارتباط مستقیمی با حافظه عضلانی شما دارند؛ Adetonian در خصوص تقویت حافظه عضلانی اعلام می‌دارد که: «مردم فکر می‌کنند که با اجرای بازی‌ها، مهارت هدف‌گیریشان را تقویت می‌کنند، اما آن‌ها درواقع مهارت واکنش‌پذیری و حافظه عضلانیشان را تقویت می‌کنند.»

نگاهی به بازی‌هایی که هفته اول دی‌ماه منتشر می‌شوند (1 تا 7 دی‌ماه)
خواندن

در خصوص هدف‌گیری و شلیک پیوسته، بهترین تمرین آن است که در یک بازی، نقطه‌ای را با سلاحتان نشانه گرفته و سپس به سرعت به اطراف حرکت کنید و تمام حرکاتی که احتمال می‌دهید آن‌ها را در یک میدان نبرد انجام خواهید داد، انجام دهید، در تمام مدت انجام این حرکت‌ها نیز باید تلاش کنید که آن نقطه هدف گرفته شده را همچنان مورد هدف قرار دهید؛ بدین شکل قادر خواهید بود که حافظه عضلانی خود را بهبود و افزایش دهید.

زمانیکه توانستید مهارت خود را جهت تمرکز روی اهداف ثابت (در حالیکه خودتان متحرک هستید.) بهبود دهید، زمان آن فرا می‌رسد که مهارت خود را جهت تمرکز روی اهداف متحرک نیز بهبود دهید؛ شما باید بتوانید چنین اهدافی را در حالیکه خودتان در حرکت هستید نابود کنید؛ توجه داشته باشید که کلیه‌ی حرکات شما باید نامنظم و برای دشمن غیرقابل پیش‌بینی باشند، چیزیکه در خصوص حرکات افراد دشمن نیز قابل تصور است.

بازی‌های سفارشی Overwatch محل بسیار مناسبی جهت تمرین هدف‌گیری و شلیک‌های منقطع هستند؛ برای تمرین، پیشنهاد می‌کنیم نقشه‌ای با حضور شش ربات Ana در نظر بگیرید و تنظیمات بازی را تنها روی هدشات قرار دهید، با اینکار قادر خواهید بود که بدون نگرانی از کشته شدن، مهارت هدف‌گیری خود را بهبود دهید. بازی CS:GO نیز می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی جهت تمرین توانایی هدف‌گیری شما باشد؛ پیشنهاد می‌کنیم که سری به نقشه‌های Yesber’s بزنید تا بتوانید به ابزارهای آموزشی بینظیری برای هر یک از نقشه‌های بازی CS:GO دسترسی پیدا کنید. ابزاری نیز جهت آموزش هدف‌گیری در بازی Overwatch طراحی شده‌اند (نظیر PMAJellies) که پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها جهت بهبود مهارت خود استفاده نمایید.

راهنمای بازی پابجی | نکات و ترفندها بازی PUBG
خواندن

چگونه-توانایی-هدف‌گیری-خود-در-بازی‌های-FPS-را-افزایش-دهیم؟-7

سخن پایانی

با اجرای بازی‌های FPS بیشتر، به سادگی قادر خواهید بود که توانایی هدف‌گیری و تیراندازی خود را روزبه‌روز افزایش دهید. از نکات گفته شده در این مقاله کمک بگیرید و جهت آموزش، به سراغ بازی‌هایی بروید که به آن‌ها علاقه دارید.

منبع
pcgamer
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x