مقالات ترجمه‌ای

هر آنچه که باید درباره قابلیت Smart Delivery ایکس‌ باکس سری ایکس بدانید

توضیحی درباره بروزرسانی‌های نسل نهم بازی‌های کنسول ایکس‌ باکس

با سیستم Smart Delivery‌ (تحویل هوشمندانه) ایکس باکس، بازی‌هایتان را به نسل بعدی ببرید و آنها را بهتر از همیشه تجربه کنید. با پیکسل آرتس همراه باشید تا به اطلاعات منتشر‌ شده از این قابلیت کنسول بعدی مایکروسافت نگاهی بیندازیم.

سیستم Smart Delivery چیست و چگونه کار می‌کند؟

Smart Delivery

به گفته مایکروسافت، این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا بهترین نسخه بازی‌هایتان را در طول نسل‌ها تجربه کنید. این جمله به این معنی است که اگر شما صاحب ایکس باکس وان، وان ایکس، سری اس و یا سری ایکس باشید، اگر بازی مورد نظر شما دارای برچسب Smart Delivery است، در همه کنسول های ذکر شده به بهترین نحو اجرا می‌شود. برای مثال، اگر شما نسخه‌ی ایکس باکس وان یک بازیی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند را داشته باشید، هنگامی که کنسول نسل بعدی را خریداری کنید، نسخه بهبود‌یافته بازی بدون هیچ هزینه اضافی‌ در دستان شما خواهد بود. علاوه بر این، شما نیاز به انجام عمل خاصی برای استفاده از Smart Delivery ندارید و خود کنسول نسخه‌ای که مناسب است را انتخاب می‌کند.

این سیستم با اینکه شباهت‌هایی به سیستم Backwards Compatibility ایکس باکس دارد، اما در نهایت متفاوت است. مایکروسافت قصد پشتیبانی از تمام بازی‌های ایکس باکس وان روی سری ایکس را دارد و هر بازی از سخت افزار بهبود یافته سود خواهد برد‌. اما عناوین دارای برچسب Smart Delivery، در هر پلتفرم نسخه خاص خودشان را خواهند داشت و بیشترین استفاده را از سخت افزار خواهند کرد.

پشتیبانی از بازی‌های فیزیکی و اطلاعات دیگر

نمونه‌ای از برچسب Smart Delivery بر روی جعبه بازی Far Cry 6
نمونه‌ای از برچسب Smart Delivery روی جعبه بازی Far Cry 6
  • این قابلیت از هر دو نسخه دیجیتالی و فیزیکی بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. ممکن است برخی از بازی‌های فیزیکی نیازمند اتصال اینترنت برای دانلود نسخه مخصوص بازی باشند. به خصوص بازی‌هایی که قبل از انتشار کنسول‌های نسل بعدی عرضه شده‌اند.
  • بازی‌های جدیدی که از این سیستم پشتیبانی می‌کنند، دارای برچسب Smart Delivery روی جعبه خواهند بود.
  • در هر دو نسخه فیزیکی و دیجیتالی، تنها نسخه‌ی پلتفرمی که در ‌آن قصد بازی دارید دانلود شده و فضای اضافی اشغال نخواهد شد.
  • سیو و دستاورد‌ها (Achievements) نیز میان کنسول‌ها یکی خواهد بود و می‌توانید ادامه بازی خود را در کنسول جدید تجربه کنید. (عنوان Gears 5 از بازی‌هایی است که روز اول عرضه ایکس باکس سری ایکس نسخه بهبود یافته خود را از طریق Smart Delivery دریافت خواهد کرد.)
  • تعدادی از بازی‌های سرویس گیم‌‌پس نیز از Smart Delivery پشتیبانی خواهند کرد.
  • این سیستم برعکس نیز عمل می‌کند. برای مثال اگر بازیی را برای سری ایکس خود خریده باشید، می‌توانید همان بازی را در کنسول قبلی خود نیز بازی کنید.
  • لازم به ذکر است که تمامی بهینه‌سازی‌هایی که برای بازی‌ها انجام می‌شود وابسته به توسعه دهنده آن بازی بوده و ممکن است بهینه‌سازی عنوانی با دیگری تفاوت داشته باشد. اما تمامی بازی‌های فرست-پارتی استودیو‌های ایکس باکس همانند Halo Infinite در هر دو نسل بهینه خواهند بود.
  • به گفته VGC، بروزرسانی‌های بازی‌های Smart Delivery رایگان خواهند بود و طبق گزارشات، مایکروسافت توسعه دهندگان را از دریافت هزینه‌های مربوط به ارتقای میان‌نسلی بازی‌ها منصرف می‌کند. بنابراین حتی اگر بازی به طور خاص از این سیستم پشتیبانی نکند، و اگر نسخه ایکس باکس سری ایکس آن نیز درس دسترس باشد، برای هرگونه ارتقای نسلی از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.
بهترین سناریوی‌های فرعی بازی Sid Meier's Civilization VI
خواندن

عناوین تایید شده سرویس Xbox Smart Delivery

  • Forza Horizon 4
  • Gears Tactics
  • Sea of Thieves
  • Ori and the Will of the Wisps
  • Tell Me Why
  • The Outer Worlds
  • Grounded
  • Far Cry 6
  • Watch Dogs: Legion
  • Marvel’s Avengers
  • Halo Infinite
  • Cyberpunk 2077
  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Destiny 2
  • DiRT 5
  • Scarlet Nexus
  • Chorus
  • Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
  • Yakuza: Like a Dragon
  • The Ascent
  • Call of the Sea
  • Gears 5
  • Second Extinction
  • Metal: Hellslinger

عناوین Smart Delivery که اطلاعات بیشتری درباره آنها منتشر شده است

Switch PuyoPuyoTetris2 Hero

Puyo Puyo Tetris 2 – این بازی در تاریخ ۸ دسامبر (مصادف با ۱۸‌ آذر) برای ایکس باکس وان، سری ایکس، و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد و از Smart Delivery نیز پشتیبانی خواهد کرد. (لازم به ذکر است که نسخه پلی‌استیشن ۴ و ۵ این بازی تا پایان سال ۲۰۲۰، و  نسخه رایانه‌های شخصی آن نیز در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.)

forza horizon 4 2019 ia

Forza Horizon 4 – نسخه بهبود‌ یافته این بازی برای ایکس باکس سری ایکس در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد و با وضوح ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه، و با مدت زمان بارگیری کمتر اجرا می‌شود.

بازی Gears Tactics 6

Gears Tactics – این بازی پس از انتشار نسخه‌ی رایانه‌های شخصی آن در اواسط ۲۰۲۰، در تاریخ ۱۰ نوامبر (مصادف با ۲۰ آبان) همراه با کنسول‌های ایکس باکس سری اس و سری ایکس منتشر خواهد شد و با وضوح ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه روی سری ایکس اجرا می‌شود.

sea of thieves to do 5

Sea of Thieves – این بازی نیز از عناوینی است که هنگام عرضه کنسول در دسترس است. طبق گزارشات، این بازی چند‌نفره استودیوی Rare نیز از سخت افزار سری ایکس بهره خواهد برد.

انتظارات ما از بایوشاک 4
خواندن

20200311193410 1

Ori and the Will of the Wisps – این بازی با وضوح ۴K و نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه روی سری ایکس اجرا خواهد شد و به احتمال زیاد، هنگام عرضه کنسول قابل بازی باشد.

TellMeWhy

Tell Me Why – آخرین ساخته اپیزودیک استودیوی Dontnod، سازنده بازی Life is Strange که انحصاری کنسولی ایکس باکس است، دارای بهینه‌سازی‌های مخصوص سری ایکس خواهد بود.

The Outer Worlds

The Outer Worlds – این بازی نقش آفرینی که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده، و مدتی پیش اولین بسته الحاقی داستانی خود را دریافت کرده بود، بهینه‌سازی‌های مخصوص سری ایکس را نیز دریافت خواهد کرد.

grounded Copy

Grounded – این بازی چند‌نفره که ساخته Obsidian، یکی از استودیو‌های خانواده ایکس باکس است، فعلا در حالت پیش نمایش قرار دارد، بعدا برای سری ایکس بهینه خواهد شد.

far cry 6

Far Cry 6 – این بازی در تاریخ ۱۸ فبریه ۲۰۲۱ (مصادف با ۳۰ بهمن ۱۳۹۹) برای کنسول‌های نسل هشتم، نهم و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. این بازی جهان‌باز این بار با هنرنمایی آقای Giancarlo Esposito در نقش آنتاگونیست بازی یعنی Anton Castillo، باز می‌گردد. آنتاگونیست بازی، دیکتاتور کشوری خیالی است که از کوبا الهام گرفته شده.

watch dogs legion game trailer

Watch Dogs: Legion – این بازی ابتدا در تاریخ ۲۹ اکتبر (مصادف با ۸ آبان) برای کنسول‌های فعلی و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود و در آینده نسخه‌ی نسل نهمی آن عرضه خواهد شد.

Marvel's Avengers

Marvel’s Avengers – این بازی که در تاریخ ۴ سپتامبر (مصادف با ۱۴ شهریور) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و اکیس باکس وان منتشر شده است، دارای نسخه ارتقاء یافته برای نسل بعدی خواهد بود و پیشرفت بازی‌بازان نیز به نسل بعدی منتقل شده، و بازی دارای کراس‌پلی میان‌نسلی نیز می‌باشد. به گفته Square Enix، شاهد بهبود عملکرد این بازی در کنسول‌های نسل جدید خواهیم بود. از ویژگی‌های نسخه نسل نهمی Marvel’s Avengers می‌توان به سرعت بارگیری و وضوح بیشتر، بهبود بافت‌ها و تخریب زره‌های بازی، تکنولوژی ری‌تریسینگ (Ray-Tracing) و موارد دیگر اشاره کرد.

داستان سری بازی‌های Gears of War
خواندن

Halo Infinite

Halo Infinite – نسخه جدید فرنچایز محبوب هیلو که به گفته سازندگان یک ریبوت معنوی از سری است، یک عنوان میان‌نسلی خواهد بود و برای ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهد شد.

Cyberpunk 2077 wall

Cyberpunk 2077 – این بازی در تاریخ ۱۹ نوامبر (مصادف با ۲۹ آبان) منتشر خواهد شد که در هنگام عرضه، بروزرسانی نسل‌بعدی آن کم‌حجم خواهد بود و در آینده بروزرسانیی با حجم قابل توجه‌ای دریافت خواهد کرد که از سخت افزار بهبود‌یافته بیشترین استفاده را خواهد برد. دارندگان نسخه‌ی ایکس باکس وان، به صورت رایگان نسخه‌ی سری ایکس را دریافت می‌کنند.

Assassin's Creed Valhalla

Assassin’s Creed Valhalla – آخرین نسخه‌ی این فرنچایز یوبیسافت که عرضه‌ی نسخه اول آن به ۱۲ سال پیش بر می‌گردد، در تاریخ ۱۰ نوامبر (مصادف با ۲۰ آبان) منتشر خواهد شد و به گفته سازندگان، داستان سرایی نقش آفرینی سری را دوباره شکل خواهد داد. این عنوان نیز از بازی‌هایی است که از Smart Delivery ایکس باکس پشتیبانی نمی‌کند اما خریداران نسخه‌ی ایکس باکس وان، نسخه‌ی سری ایکس را نیز بصورت رایگان دریافت خواهند کرد.

Destiny 2 20170912214832

Destiny 2 – این شوتر رایگان، ساخته شرکت Bungie در کنسول‌های نسل بعدی از وضوح ۴K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد. خرید‌هایی که در ایکس باکس وان انجام شده‌اند به سری ایکس انتقال خواهند یافت و بازی دارای کراس‌پلی میان نسلی نیز خواهد بود. فعلا تاریخی برای نسخه نسل نهمی این عنوان مشخص نشده است، اما بسته الحاقی جدید آن که Beyond Light نام دارد در ماه نوامبر عرضه می‌شود.

hero dirt5

Dirt 5 – آخرین نسخه‌ی بازی رالی استودیو‌ی Codemasters از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد و روی سری ایکس، با نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

بهترین بازی‌های لگو
خواندن

scarlet nexus BIG

Scarlet Nexus – این بازی اکشن ژاپنی که توسط Bandai Namco توسعه یافته است نیز دارای قابلیت Smart Delivery خواهد بود.

Chorus

Chorus – عنوانی تک‌نفره و داستان‌محور در سبک شوتر، که ناشر آن Deep Silver است، با پشتیبانی از Smart Delivery و تکنولوژی ری‌تریسینگ روی سری ایکس، در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

Vampire Bloodlines 2

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 – دنباله‌ی این سری محبوب نیز که در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود، از سیستم Smart Delivery ایکس باکس پشتیبانی خواهد کرد.

Yakuza Like a Dragon

Yakuza – Like a Dragon – از عناوین منتشر شده در زمان عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس است که روی ایکس باکس وان و ویندوز ۱۰ نیز منتشر خواهد شد. این بازی نیز از Smart Delivery پیشتیبانی می‌کند.

The Ascent

The Ascent – این بازی شوتر کو‌آپ ساخته Curve Digital نیز از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد.

Call of the Sea

Call of the Sea – این بازی ماجراجویی اول‌ شخص که توسط Raw Fury منتشر می‌شود، با پشتیبانی از Smart Delivery در سال ۲۰۲۰ برای ایکس باکس وان منتشر خواهد شد و روی گیم‌پس نیز در دسترس ‌خواهد بود.

Gears 5 walkthrough

Gears 5 – این بازی نیز دارای نسخه‌ی بهبود یافته سری ایکس بوده و از طریق Smart Delivery، دارندگان نسخه‌ی ایکس باکس وان، نسخه‌ی سری ایکس را بصورت رایگان دریافت خواهند کرد. توسعه دهندگان بازی با کمک Epic Games موتور Unreal Engine 4 را برای سری ایکس بهینه‌سازی کرده‌اند و کیفیت کلی بازی در این کنسول، در حد تنظیمات Ultra رایانه‌های شخصی است. سایه‌های بهبود یافته و ری‌تریسینگ نرم افزاری موتور Unreal Engine 4 نیز از دیگر ویژگی‌های نسخه‌ی سری ایکس این بازی هستند.

بزرگترین اشخاص صنعت کمیک از 20 سال گذشته و آینده آن سخن می‌گویند
خواندن

Second Extinction

Second Extinction – شوتری کو‌آپ سه نفره در دنیایی پر از دایناسور‌های جهش یافته. این بازی نیز از Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد.

Metal Hellsinger

Metal: Hellsinger – این بازی توسط استودیو‌ی The Outsiders توسعه یافته است (این استودیو توسط طراح ارشد بازی Battlefield 3 و کارگردان Payday 2 ساخته شده). بازی Metal: Hellsinger یک شوتر ریتمیک است که در سال ۲۰۲۱ برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و کنسول‌های نسل بعدی منتشر خواهد شد.

احتمال می‌رود که در هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری درباره بازی‌های این سرویس منتشر شود.

منبع
Eurogamer
برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
محمد
محمد
3 سال قبل

شیره مایکروسافت

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x