مقالات ترجمه‌ای

اولین اطلاعات از بازی Black Ops Cold War

بررسی اولین جزئیات از جدیدترین نسخه مجموعه Call of Duty

تضعیف روحیه. بی‌ثباتی. بحران. هنجارسازی. در پشت پرده، تاریخ توسط سربازان مخفی و عملیات‌های سرّی تغییر می‌کند. حداقل در مجموعه Black Ops و بازی Black Ops Cold War که بدین گونه است.

نسخه ۲۰۲۰ از سری عناوین Call of Duty، یعنی بازی Black Ops Cold War ما را به دوران جنگی باز می‌گرداند که در خفا جریان داشته، در حالی که هشدارها و خطرات همیشه حاضر در مورد براندازی اجتماعی، تهدیدی برای سرنگونی جوامع فعلی بودند. با تأیید وجود یک بخش داستانی جدید، مولتی‌پلیر، Warzone و زامبی‌ها در بازی Black Ops Cold War، دو استودیوی تری‌آرک (Treyarch) و ریون (Raven)، باید وعده‌های زیادی را به سرانجام برسانند. عناوین استودیوی تری‌آرک که به دلیل داستان‌های مملوء از پیچ و خم، معما و جادوگری‌های تکنیکی دیوانه‌وار شهرت دارند، تفاوت قابل توجه‌ای با سایر بازی‌های سری Call of Duty داشته که می‌توانند بیشتر حس فیلم‌های اکشن تابستانی را به بازیکنان انتقال دهند.

Cold War 8

به واسطه توطئه‌های عجیب، اختلافات هسته‌ای و پیچ و خم‌های غافلگیر‌کننده داستانی، بازی Black Ops Cold War توطئه‌ها را به واقعیت بدل کرده، و مرزهای باورپذیری را تغییر داده است – البته به صورتی جالب و سرگرم‌کننده. این عنوان یک بازی جاسوسی در دوران جنگ سرد بوده که شما آن را با یک بخش داستانی کامل تجربه می‌کنید. در ابتدای بازی در سال ۱۹۸۱، شما مشغول تعقیب هیجان‌انگیز یک شخص تاریخی دیگر به نام پرسیوس (Perseus) هستید، که هیچ‌گاه دستگیر یا شناسایی نشده است. در دنیای واقعی، هویت و اصلاً وجود داشتن شخصی با نام مستعار پرسیوس هیچوقت به صورت تاریخی مشخص نشده – هرچند، معلوم نیست که در روند بازی این موضوع چگونه پیش برود. بدگمانی و سوء ظن در دهه ۸۰ در اوج خود قرار داشته، که این موضوع ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی را در جدالی انفجاری قرار داده است، که همیشه تنها یک کبریت با ایجاد یک انفجاز غول‌آسا و واژگونی دنیا فاصله دارد. در ادامه به بررسی اطلاعات منتشر شده از بازی Black Ops Cold War خواهیم پرداخت. با ما در پیکسل آرتس همراه باشید.

هر آنچه که از دنیای بازی World of Warcraft: Shadowlands می‌دانیم
خواندن

عاملان مخفی

شرکت اکتیویژن (Activision) در بازی Black Ops Cold War تمرکز زیادی روی داستان و شخصیت‌ها گذاشته، که برای مجموعه Call of Duty این خبر غیرمعمولی نیست. داستان به لطف دیوید گویر (David Goyer)، نویسنده اثرات معروفی چون The Dark Knight و Dark City، که برای کمک به تیم نویسندگان اضافه شده است، در دستان افراد خوبی قرار دارد. گویر همچنین روی دو نسخه ابتدایی سری Black Ops کار کرده، از این رو تجربه مناسبی برای درک این سری و سفر داستانی دیوانه‌وار آن نسبت به دیگر عناوین سری Call of Duty که بیشتر می‌خواهند انفجارهای متعدد و پر زرق و برق را به بازیکنان نشان دهند، دارد. از آنجایی که بازی Black Ops Cold War قرار است دنباله‌ای برای نسخه اصلی Black Ops باشد، شاهد بازگشت چهره‌های آشنایی در این بازی خواهیم بود.

Cold War 2

هواداران این مجموعه با شخصیت‌هایی چون جیسون هادسون، الکس میسن و فرنک وودز که بخشی از تیم جمع‌آوری شده برای انجام مأموریت بازی هستند، آشنایی دارند. مشخصاً ما هنوز نمی‌دانیم که نقش آن‌ها در این عنوان چگونه با حضورشان در نسخه‌های قبلی سری Black Ops همخوانی خواهد داشت، اما از آنجایی که داریم در مورد سری Black Ops صحبت می‌کنیم، با ذهنی باز به سمت این عنوان می‌رویم. البته که شخصیت‌های جدیدی نیز در بازی Black Ops Cold War حضور خواهند داشت. یکی از آن‌ها شخصیتی جسور و سرسخت با گذشته‌ای مرموز به نام راسل ادلر (Russell Adler) است. پیش از این نیز اینگونه شخصیت‌های جدی و کار درست را زیاد در سری بازی‌های Call of Duty دیده‌ایم، اما شک نداریم که با انجام مأموریت‌های مختلف در کنار او در سراسر دنیا جهت دستیابی به اهداف والاتر، رازهای بسیاری در مورد گذشته مرموز وی کشف خواهیم کرد. خود را برای کاوش در ترکیه، برلین شرقی، مسکو و دیگر مکان‌های دنیا در سناریوهای داستانی مختلف، آماده کنید.

معرفی بازی When the darkness comes
خواندن

Cold War 1

در حالی که احتمالاً به بیرون آوردن اسلحه خود و کشتن دشمنان بسیار در مراحل عناوین سری Call of Duty عادت دارید، بعضی مراحل در بازی Black Ops Cold War نیازمند رفتاری آرام‌تر و بعضی لباس‌های فرم متفاوت می‌باشند. داشتن لباس‌های مختلف برای شخصیت‌ها، موردی بوده که در عناوین متفاوت سری Call of Duty شاهد آن بوده‌ایم، اما به عنوان جاسوسان حرفه‌ای که می‌خواهند خود را در میان مردم پنهان کنند، در طول بازی شما شخصیت ادلر و دیگر قهرمان‌های این عنوان را در لباس‌های مختلف و مناسب با هر موقعیت خواهید یافت. شما هنوز به تمام لباس‌های نظامی مورد علاقه خود که سری Call of Duty به آن‌ها شهرت دارد دسترسی دارید، اما در کنار آن شاهد لباس‌های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی یعنی مواردی چون لباس‌های چرمی (مانند فیلم Donnie Brasco)، جین، ژاکت‌ها و کت اسکی خواهید بود.

Cold War 5

در یک عمل غیرمنتظره، شما همچنین شاهد حضور رئیس جمهور سابق ایالات متحده یعنی رونالد ریگان (Ronald Reagan)، در بازی Black Ops Cold War می‌باشید. البته با در نظر گرفتن بازه زمانی که بازی در آن جریان دارد این موضوع منطقی است، اما دیدن بازسازی شخصیت رونالد ریگان درون بازی و مشاهده آن که وی شخصاً فرمان اجرای عملیات مخفی را به گروه جاسوسی کارکشته ما می‌دهد، بدون شک تجربه جالبی است. با وجود آن که هنوز میخائیل گورباچُف (Mikhail Gorbachev) را در این عنوان ندیده‌ایم، به نظرم بتوان با اطمینان گفت که وی نیز در بازی حضور دارد.

جالب است بدانید که داستان بازی Black Ops Cold War ما را به سال ۱۹۶۸ و جنگ‌های ویتنام نیز می‌برد، تا به وسیله سکانس‌هایی که به نظر می‌رسد در رؤیای ادلر اتفاق میفتند، ما بتوانیم رازهای عمیق و تاریک‌تری از گذشته وی را کشف کنیم. در تصاویر کوتاهی که از نبرد ویتنام مشاهده نمودیم، به نظر می‌آید که بازی دارای رازهای متفاوت بسیاری برای یافتن و کاوش دارد، و شاهد میان‌پرده‌های عجیب و ترسناکی از جمله مواردی چون پدیدار شدن ناگهانی دَرها وسط میدان نبرد، سقوط دیوارها و زمین‌های زیر پایمان و بازگشت در مرحله و رخ دادن وقایع به صورت متفاوت، خواهیم بود.

انتظارات ما از رویداد اکس باکس 20/20
خواندن

Cold War 6

تصمیمات بزرگ، عواقب بزرگتر

آماده‌اید تا کار خود را آغاز کنید؟ شما در بخش داستانی بازی Black Ops Cold War شخصیت اصلی این عنوان را خودتان خواهید ساخت که این موضوع آغازگر ورود مکانیزم غول‌آسای حق انتخاب بازیکنان، به سری بازی‌های Call of Duty است. شما می‌توانید رنگ پوست، جنسیت، پس‌زمینه نظامی، محل تولد و موارد بیشتری را برای شخصیت خود انتخاب نمایید. همچنین قابلیت آن را دارید تا برای منحصر به فردی بیشتر شخصیتتان، یک نمایه روانشناسی را جهت ابراز بهتر شخصیتش تکمیل کنید. شما در انجام بخش‌های مختلفی از مأموریت‌ها حق انتخاب داشته و حتی می‌توانید مأموریت‌های فرعی انجام دهید، هرچند انتخاب‌های شما به این موارد خلاصه نمی‌شوند. در حقیقت، بخش داستانی بازی Black Ops Cold War دارای چندین پایان مختلف بوده که به انتخاب‌های شما در طول بازی وابسته هستند.

حتی چندین مأموریت در بازی وجود دارند که به شما در زمینه انجام دادن و تکمیل کردنشان انتخاب‌های متعددی می‌دهند، از جمله یک مأموریت جاسوس دوگانه که شما را در قلب ساختمان افسانه‌ای لوبیانکا در مسکو قرار می‌دهد، که طی آن می‌توانید از ابزار مختلفی چون حمله مستقیم، اخاذی، سم و مخفی‌کاری برای ورود و خروج موفقیت‌آمیز به این ساختمان استفاده کنید. در حالی که این مأموریت بدون شک فوراً ما را به یاد تجربه‌مان با بازی Call of Duty: WWII Liberation انداخت، به نظر می‌رسید در بازی Black Ops Cold War تنوع بیشتر و قابل توجه‌ای نسبت به تجربه پیشین ما وجود داشته باشد. این حق انتخاب‌ها هسته مرکزی هدفی هستند که بازی Black Ops Cold War می‌خواهد به آن دست یابد و این توجه به حق انتخاب، موردی بوده که می‌توان توسعه آن را در بخش‌های مختلف گیم‌پلی و داستان بازی مشاهده کرد. در سکانس‌های خاطرات ادلر از جنگ ویتنام، شما انواع گزینه‌ها برای استفاده از سلاح‌ها و تکنیک‌های متفاوت جهت جابجایی در محیط‌های مختلف را خواهید داشت، و ممکن است مسیر شما نتایج کاملاً متفاوتی را (از لحاظ گیم‌پلی و داستان) به همراه داشته باشد. مأموریت‌های ویتنام اجازه تجربه گیم‌پلی و راه‌حل‌های غیر خطی را برای بازیکن فراهم می‌آورند، که برای یک بازی Call of Duty این مورد کمی عجیب است.

نگاهی به بازی‌هایی که هفته سوم آذرماه منتشر می‌شوند ( 15 تا 21 آذرماه)
خواندن

Cold War 7

حضور در خاک شوروی

در دموی نمایش داده شده، ما شاهد بخش کوتاهی از گیم‌پلی از بخش میانی بازی بودیم که در آن گروه جاسوسان ما باید یکی از ساختمان‌های حاضر در خاک شوروی را بررسی می‌کردند. شخصیت اصلی بازی (که توسط سازندگان کنترل می‌شد) که در حال نزدیک شدن به تأسیساتی غول‌آسا بود، با استفاده از یک دوربین فوق پیشرفته، منطقه را بررسی نموده و تصویری از آن گرفت. شخصیت‌ها با روش همیشگی پنهان شدن پشت کاور و نفوذ به درهای بسته، وارد این تأسیسات شدند – که این موارد همگی استاندارد معمول سری Call of Duty هستند. مدتی پس از ورود به این تأسیسات، ما همراه با یکی از اعضای نفوذیمان، یکی از دشمنان که به نظر می‌رسید در محیطی شبیه به آرکید‌های نئونی دهه ۸۰ بوده را به صورت مخفیانه از پای در آوردیم.

مشخص می‌شود که این ساختمان صرفاً یک مانکن است. با نگاه کردن به بیرون از پنجره، معلوم گشته که نیروهای شوروی یک شهر آمریکایی را به صورت کامل درون فضای باز این تأسیسات شبیه‌سازی کرده‌اند. شاید با خود بپرسید هدفشان از این کار چیست؟ ما فوراً به جواب این سؤال دست می‌یابیم، زیرا تیمی تمرین تهاجمی ارتش شوروی وارد این مدل شهر آمریکایی گشته و درون آن پخش می‌شوند. آن‌ها به دنبال تمرین و آماده‌سازی جهت حمله‌ای واقعی به خاک ایالات متحده، در مغازه‌های شیرینی‌پزی، آلاچیق‌ها و دیگر خانه‌ها و فروشگاه‌های واقعی کشور آمریکا، هستند.

«می‌خواهند مانور مبارزتی تمرینی داشته باشند؟ بیایید یک نبرد تمرینی واقعی به این عوضی‌ها بدهیم» جمله‌ای بوده که یکی از اعضای تیم شما گفته و سپس این مأموریت مخفی‌کاری به یک تیراندازی سریع و هیجان‌انگیز بدل می‌شود، که طی آن تیم ما برای فرار از این تأسیسات تلاش می‌کند. البته که این تیراندازی هیجان‌انگیز درست در زمانی رخ می‌دهد که بلندگوهای ساختمان آرکید، آهنگ Hit Me With Your Best Shot از Pat Benatar را پخش نموده و باعث می‌شوند که این جنگ و عملیات مخفی‌کاری حس یک لحظه فراواقعی و مملوء از نئون دهه ۸۰ میلادی رو در شما ایجاد کند. این موضوع فوق‌العاده است.

نگاهی به عناصر داستانی بازی Elden Ring | حلقه الدن چیست؟
خواندن

Cold War 3

هرج و مرج در مولتی‌پلیر بازی Black Ops Cold War

به گفته آقای دیوید واندرهار (David Vonderhaar) از استودیوی تری‌آرک، بازی Black Ops Cold War یک تجربه مولتی‌پلیر بین نسلی و بین پلتفرمی را ارائه خواهد داد. در حالی که هنوز نمی‌دانیم این عنوان دقیقاً چه مواردی را در بخش مولتی‌پلیر به بازیکنان ارائه می‌دهد، از این موضوع آگاه هستیم که Warzone روند خود را از همین وضعیت فعلیش ادامه داده و با بازی Black Ops Cold War ترکیب می‌شود. بازیکنان آیتم‌ها و پیشروی‌های فعلی خود را از نسخه موجود Warzone به بخش جدید این عنوان بتل رویال در Black Ops Cold War منتقل خواهند کرد. این که با توجه به فاکتورهای متفاوت موجود میان Warzone و نسخه جدید Black Ops Cold War، بین دو استودیوی اینفینتی وارد (Infinity Ward) و تری‌آرک، دقیقاً این انتقال به چه صورت انجام می‌پذیرد، هنوز مشخص نیست، اما هواداران این بازی بتل رویال می‌توانند از شنیدن این خبر که قرار نیست امسال نسخه بتل رویال دیگری از سری Call of Duty جایگزین بازی فعلی Warzone شود، خوشنود باشند.

علاوه بر آن، اگر شما از آن دسته هواداران سری بازی‌های تری‌آرک بوده که علاقه زیادی به رازهای عمیق و اکشن هیجان‌انگیز علیه زامبی‌های نامیرا در بخش‌های مخصوص این موجودات در عناوین این استودیو دارید، باید این خبر خوشحال کننده را به شما بدهیم که زامبی‌ها در بازی Black Ops Cold War نیز باز خواهند گشت. با وجود آن که هنوز جزئیات بیشتری در مورد زامبی‌های این عنوان منتشر نشده است، ما اطمینان داریم که استودیوی تری‌آرک با این فرزند زشت و کریه خود در سری Call of Duty به درستی رفتار نموده، و مواردی چون اکشن و تیراندازی هیجان‌انگیز، پازل‌ها و اکتشافات جذابی که سال‌هاست معرف بخش زامبی در Call of Duty بوده‌اند را، در بازی Black Ops Cold War نیز قرار خواهد داد.

داستان بازی Subway Surfers
خواندن

Cold War 4

تغییر واقعیت به واسطه بازی Black Ops Cold War

شما توهم نزده یا خیالاتی نشده‌اید. سری بازی‌های Call of Duty عرضه سالانه خود را ادامه خواهند داد. هرچقدر هم که ویروس کرونا تلاش کند نمی‌تواند جلوی عرضه این بازی در تاریخ ۱۳ نوامبر را بگیرد. همانطور که عناوین اخیر از سری Modern Warfare به ریشه‌های خود بازگشته‌اند، به نظر می‌رسد که بازی Black Ops Cold War نیز با ترکیبی گیرا از واقعیت، دروغ، توطئه و عملیات مخفی، همین مسیر را در پیش گرفته است. آیا ما پرسیوس را خواهیم یافت و اگر اینگونه باشد، آیا او یکی از افراد خودمان خواهد بود؟ آیا شما پرسیوس هستید؟ یا شاید من پرسیوس هستم؟ جاسوس‌های دوگانه را فراموش کنید، به نظرتان چند جاسوس سه‌گانه در بازی خواهیم دید؟ اعداد به چه معنا هستند؟ یک موضوع حتمی است: هر آنچه که تاکنون از بازی Black Ops Cold War دیده‌ایم، خبر از عرضه نسخه عجیب و فوق‌العاده‌ای در یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های شوتر اول شخص صنعت بازی می‌دهند.

منبع
Gameinformer
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن