مقالات ترجمه‌ای

معرفی بهترین شبیه‌سازهای پرواز

در قلب آسمان!

پرواز، همیشه آرزوی دیرینه بشر بوده و انسان‌ها در طول تاریخ همیشه سعی در ساخت وسایل پرنده داشته‌اند. البته که امروزه به لطف وجود غول‌های پرنده بزرگ و دوست‌داشتنی این امکان میسر شده و تقریبا کسی را پیدا نمی‌کنید که رویای خلبانی را در سر نپروراند، اما به هر حال، خلبانی در دنیای واقعی کار همه‌گیر و آسانی نیست، پس با پیکسل آرتس همراه باشید تا مثل همیشه گریزی به دنیای شیرین بازی‌ها بزنیم و با ۵ تا از بهترین شبیه‌سازهای پرواز آشنا شویم.

۱) Apache: Air Assault

apache air assault header

ناشر: Activision
سال انتشار: ۲۰۱۰
پلتفرم: ویندوز، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌ باکس۳۶۰
Apache air assault، یک شبیه‌ساز نسبتا دقیق از هلیکوپتر AH-64 آپاچی و تسلیحات آن است و بین باقی شبیه‌سازهای بالگرد این لیست، جزو واقع‌گرایانه‌ترین آنها قرار می‌گیرد. موشک‌های هوابه‌زمین و هوابه‌هوا، راکت‌ها، تانک‌ها، خودرو‌های رزمی و تمامی وسایل و ادوات به‌کار رفته در بازی، نمونه واقعی دارند و به لطف هوش‌ مصنوعی خوب دشمنان، می‎توانید به خوبی هرچه تمام از آنها استفاده کنید.

Apache mid pic
بالگرد آپاچی از نمای کابین، در حال قفل روی بالگرد دشمن

داستان بازی در محیط‌های آشنایی مثل خاورمیانه، آمریکای جنوبی و مرکزی جریان دارد و بازیکن در نوع پیشبرد مراحل آزادی عمل بسیاری داشته، به عنوان مثال آپاچی تنها بالگرد موجود در شبیه‌ساز نیست و می‌توانید مدل‌های Mi-35 و پهپاد MQ-8 را هم به عنوان بالگرد خود انتخاب کنید. پس تنها کاری که باقی می‌ماند، این است که دشمنان خود را به خاک و خون بکشید!

۲) Air Conflict: Vietnam

header 1

ناشر: BitComposer Entertainment
سال انتشار: ۲۰۱۳
پلتفرم: ویندوز، پلی‌استیشن ۳ و ۴، ایکس‌ باکس۳۶۰
Air Conflict: Vietnam، داستان نیرو‌ هوایی آمریکا در جنگ ویتنام را به ترتیب تاریخ وقوع، روایت می‌کند. شاید بازی از لحاظ فنی، مشکلات متعددی داشته باشد و همین‌طور کنترل هواپیما، نوع و تعداد مهمات و دیگر جزئیات گیم‌پلی به هیچ عنوان دقیق و واقع‌گرایانه نباشند، اما می‌توان به چشم یک عنوان آرکید به Air Conflict: Vietnam نگاه کرد.

چگونه توانایی هدف‌گیری خود در بازی‌های FPS را افزایش دهیم؟
خواندن
Phantoms Attack
جنگنده اف۴ فانتوم…

Air Conflict: Vietnam در هر چیزی که موفق نباشد، در زمینه داستان‎‌سرایی بسیارخوب عمل کرده است. داستان از روزهای ابتدایی جنگ ویتنام شروع می‌شود، تا روزهای آخر ادامه دارد و به داستان از دید خلبانان جنگنده‌ها و هلیکوپترها و خانواده آنها نگاه می‌کند. در نهایت اگر به تاریخ جنگ ویتنام و هواگردها علاقه دارید، Air Conflict: Vietnam می‌تواند بازی مناسبی برای شما باشد.

۳) Air Mission: Hind

Mil 24 Hind Downwash

ناشر: ۳Division
سال انتشار: ۲۰۱۶
پلتفرم: ویندوز، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌ باکس وان، نینتندو‌ سوییچ
بالاخره یک شبیه‌ساز برای جنگ‌افزار‌های روسی! شبیه‌ساز هلیکوپتر تهاجمی میل ۲۴ هایند (Mil mi-24 Hind)، هلیکوپتری که جزو پر تعدادترین‌ها در جهان است، در تمام جنگ‌های مدرن تاریخ شرکت داشته و تقریبا ۸۰ درصد کشورها از آن استفاده می‌کنند، از برزیل و کشورهای آفریقایی و افغانستان گرفته، تا آلمان و بلژیک و لهستان. به همین دلیل هم در Air Mission Hind می‌توانید میل ۲۴ خود را به تمام رنگ‌های نظامی موجود تزئین کنید و علاوه بر آن در جنگ‌های تاریخی زیادی مثل جنگ داخلی روسیه، جنگ صربستان، افغانستان، ویتنام و… در قالب نیروی هوایی شوروی یا باقی کشور‌های استفاده کننده از این هلیکوپتر شرکت نمایید.

scramble mil 24
میل ۲۴ هایند در حال پرواز شناسایی

برعکس دیگر شبیه‌ساز‌های پرواز، در Air Mission Hind می‌توانید طیف بسیار وسیعی از ادوات و تسلیحات روسی را روی میل ۲۴ خود به کار ببرید و بازی هم کوچکترین دخالتی در کار شما نمی‌کند و بدون هیچ توجه‌ای به نوع ماموریت شما، دست بازیکن را در این زمینه به طرز فوق‌العاده‌ای باز گذاشته است. علاوه بر این می‌توانید بعد از استفاده از هر سلاحی و یا شرکت در هر جنگ، برگی از اطلاعات آن را نیز مطالعه کنید. در نهایت هم اگر محتویات قابل دانلود بازی را خریداری کنید، می‌توانید از بالگرد‌های جدیدتر کاموف ۵۰، میل۸ و میل ۲۸، به علاوه رنگ‌آمیزی‌های مختلف آنها استفاده نمایید. پس در نصب این شبیه‌ساز درنگ نکنید، چون مطمئنا ساعات خوشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد!

بهترین بازی‌های استراتژی که باید تجربه کنید
خواندن

۴) H.A.W.X 2

HAWKS2 F16 Falcon

ناشر: Ubisoft
سال انتشار: ۲۰۱۰
پلتفرم: ویندوز، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌ باکس ۳۶۰، Wii
شاید بسیاری از ما تبلیغات گسترده یوبیسافت، مبنی بر همکاری با شرکت‌های بزرگ هوانوردی نظامی مثل بوئینگ، ساب، مک دانل داگلاس و… برای ساخت یک شبیه‌ساز پرواز با محوریت هوانوردی را به یاد داشته باشیم؛ حاصل این همکاری‌ها به ساخت دو نسخه از بازی H.A.W.X منجر شد و با وجود تمام مشکلات ریز و درشتشان به موفقیت خوبی، مخصوصا در نسخه دوم رسیدند. داستان H.A.W.X 2 بین مبارزات نیروهای هوایی آمریکا و روسیه با نیروهای دشمن در چرخش است و شما علاوه بر شرکت در هر دو جبهه، از هواگردهای در حال خدمت این دو نیرو هم استفاده خواهید کرد.

cockpit dogfight view
نمونه یک درگیری نزدیک در H.A.W.X 2

H.A.W.X 2 را نمی‌توان در دسته شبیه‌سازهای پرواز واقع‌گرایانه دسته‌بندی کرد، چون کنترل جنگنده‌ها دقیق و واقع‌گرایانه نیست، تسلیحات، نام و عملکرد مشابه نمونه واقعی ندارند، مکانیک‌های هواپیماها با نمونه واقعی تفاوت دارند و…، اما مثل برخی دیگر از عناوین شبیه ساز، می‌توان از آن لذت برد، مخصوصا در مراحلی که نیاز به استفاده از پهپاد یا فرود روی ناو هواپیمابر دارید.

۵) Ace Combat 7

Ace combat 7 header scaled

ناشر: Bandai Namco Entertainment
سال انتشار: ۲۰۱۹
پلتفرم: ویندوز، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌ باکس وان
امکان ندارد که نمایشی از Ace Combat 7 را دیده باشید و از گرافیک و جزئیات خارق‌العاده آن متعجب نشوید! از ریزه‌کاری‌های درون کابین گرفته، تا جزئیات بدنه و یا گذر باد روی بال‌های هواپیما. تنوع مراحل در Ace Combat 7 برخلاف دیگر شبیه‌ساز‌ها، بسیار زیاد است و امکان ندارد که تا زمان به اتمام رساندن بازی، از مراحل بازی و یا کیفیت آنها شکایت کنید. در تمام آیتم‌های بازی، از بمباران فرودگاه، تا درگیری با بمب‌افکن‌های غول‌پیکر روسی، هیچ خبری از وظایف تکراری نیست و این عنوان حتی تا حدودی نوآوری‌هایی را به عرصه آورده است.

بزرگترین نقل و انتقالات صنعت بازی
خواندن
typhon mid pic
به جزئیات درون کابین توجه کنید…

گرچه که Ace Combat 7 هم دقیقا مثل H.A.W.X 2، شبیه‌ساز پرواز دقیقی نیست، اما از اکثر جهات، مثل کیفیت ساخت، آزادی عمل، خط داستانی، گرافیک، جزئیات فنی و… آن به مراتب در چند پله بالاتر قرار می‌گیرد. با تمام این تفاسیر، اگر باز هم در تجربه Ace Combat 7 شک دارید، شاید با این آمار نظرتان تا حدودی عوض شود که Ace Combat 7 پس از انتشار تا هفته‌های متوالی رتبه یک لیست پرفروش ترین عناوین بازار بریتانیا بوده و برای چند ماه پشت سر هم بین ۱۰ عنوان پرفروش این لیست قرار داشته است. پس دیگر بهانه‌ای برای از دست دادن تجربه این بازی وجود ندارد!

نظر شما چیست؟ شما چه شبیه‌سازهای پرواز دیگری را تجربه کرده‌اید؟ به نظرتان جای چه بازی‌هایی در لیست خالی بود؟

عضویت
اطلاع از
guest

8 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
پوریا
پوریا
3 سال قبل

نه دوست عزیز نویسنده محترم
نسخه جدید Ace Combat یک پسرفت به تمام معنا بود. پس از بیست سال مقایسه با نسخه دوم متوجه میشوید همان عنوان است . بدون هیچ پیشرفتی
خلاصه وقت با هواپیما MIG 21 میتوان F22 و B2 یا Su 47 زد .
یا با موشک استاندارد بازی (عجیب ) در تعداد ۱۵۰ عدد هم تانک و هم هواپیما زد .
و بسیار موارد دیگر
بهتره در تعریف و تمجید از این بازی اغراق نکرد.

MEMENTO
MEMENTO
3 سال قبل

مطلب بسیار عالی

Sasi
Sasi
3 سال قبل

عالی فوق‌العاده من دوتا رو نصب کردم و از آپاچی خیلی لزت بردم

mahdi 2006
mahdi 2006
3 سال قبل

بازی ها بسیار فوق‌العاده هستند و من همشون رو نصب گردد و به شخصه از بازی مایکروسافت بیشتر لذت می برم و از لطفتون ممنون.

Amirmohammad
Amirmohammad
3 سال قبل

سلام مطلب بی نقص و عالی

Randy
Randy
3 سال قبل

جای تریاک و گل و شیشه و.. خالی 🙁 اینا برای پرواز بهترینن ?

...
...
4 ماه قبل

واقعا جای dcs در این لیست خالی بود

دکمه بازگشت به بالا
8
0
Would love your thoughts, please comment.x