مقالات ترجمه‌ای

آیا بازی Halo Infinite قادر است به مدت ۱۰ سال پشتیبانی شود؟

کمتر عنوانی قادر بوده بعد از 10 سال محبوبیت خود را حفظ کند

نمایش گیم‌پلی بازی Halo Infinite مورد انتقاد افراد زیادی قرار گرفت و در عین حال بسیاری آن‌ را تحسین کردند. از یک طرف، این نمایش نشان داد که Infinite بازگشتی به گیم‌پلی اصلی Halo بوده که همگان عاشق آن هستند که با نوآوری‌های استودیوی سازنده به عنوانی بهتر تبدیل شده است. با این حال، گرافیک بازی حقیقتا سطح بالایی نداشته و “نسل بعدی” نمی‌باشد.

حال بنظر می‌آید که ۳۴۳ Industries برنامه‌ای برای ساخت دنباله‌ی این بازی را ندارد و طبق صحبت‌های خودشان، Infinite پلتفرم Halo برای مدت ۱۰ سال خواهد بود، چیزی مانند عناوین سرویس‌محور مثل Destiny 2. با این حال علی‌رغم اینکه مشاهده‌ی تکامل یک بازی می‌تواند پروسه‌ی جالبی باشد، ۱۰ سال برای هر بازیی یک حرکت بلندپروازانه است مخصوصا اگر بازی موردنظر، عنوان لانچ کنسولی نسل بعدی باشد. این بدین معنی نیست که Halo Infinite محکوم به نابودی است اما مشخص بوده که مشکلات بسیاری برای تطویل عمر این بازی به مدت ۱۰ سال وجود خواهد داشت.

برای درک بهتر این قضیه‌، می‌توان تحقیق کرد که چند بازی توانستند بعد از ۱۰ سال هنوز زنده بمانند. این لیست انگشت‌شمار خواهد بود. اکثر عناوین بعد از چند سال در بازار محبوبیت خود را از دست می‌دهند و این امری طبیعی است. حتی Halo 5 هم قربانی همین اتفاق شد و اکنون ۵ سال بعد از عرضه‌ تعداد بازیکنان آن چندان زیاد نیست.

halo infinite multiplayer free to play combat

عناوین سرویس‌محور سبکی جدید در صنعت هستند

World of Warcraft تنها عنوانی است که توانسته بعد از یک دهه هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کند و اینکار را از طریق عرضه‌ی چندین بسته‌ی الحاقی و گسترش‌دهنده انجام داده است. در طول این ۱۰ سال، World of Warcraft پستی و بلندی‌های بسیاری را تجربه کرده و این چیزی است که تمامی بازی‌ها باید با آن روبرو شوند در نتیجه یکی از چالش‌هایی که Halo Infinite در طول این ۱۰ سال خواهد داشت این است که چگونه بعد از خلوت‌ شدن بازی و از بین رفتن محبوبیت آن، بازیکنان را به سمت خود برگرداند.

چگونه Starfield یکی از سنت‌های قدیمی The Elder Scrolls را ادامه خواهد داد
خواندن

عناوین زیادی مشابه Halo Infinite وجود ندارند که بتوان از آن‌ها الگوبرداری کرد. بازی‌های سرویس‌محور چیزی نسبتا جدید در صنعت گیم هستند. تنها عنوان شوتر علمی‌-تخیلی که توانسته چندین سال محبوبیت خود را حفظ کند Destiny بوده که حتی این عنوان هم مثال خوبی برای مقایسه نیست چون دو نسخه از این بازی عرضه شده است.

همچنین تنوع محتوا در Destiny 2 بسیار وسیع‌تر از چیزی است که Halo Infinite خواهد داشت. Destiny شامل Raidها، Dungeonها و دیگر انواع مراحل بوده در حالی که Infinite در هنگام عرضه تنها شامل یک بخش داستانی و یک بخش چندنفره می‌شود. این دو بازی برای پیشرفت در این مدت با چالش‌های مشابه‌ای روبرو خواهند شد اما Bungie تجربه‌ی بیشتری برای روبرو شدن با این چالش‌ها خواهد داشت.

اگر Halo Infinite بخواهد داستان موفقیت چنین عناوینی را الگوی خود قرار دهد، نگاه آن‌ها باید به Rainbow Six Siege باشد. Ubisoft تاکنون توانسته به مدت ۵ سال از این شوتر رقابتی پشتیبانی کند و در این مدت بازیکنان زیادی را به سمت خود جذب کرده است که شامل جوامع eSports نیز می‌شوند. eSports می‌تواند یکی از بزرگترین فاکتورهای موفقیت Halo Infinite باشد، چون بوسیله‌ی مسابقات مختلف، بازی مدت‌ها سر زبان‌ها باقی خواهد ماند. همچنین سیستمی مانند سیستم Operator بازی Rainbow Six Siege نیز می‌تواند به تازه و زنده نگه داشتن بازی کمک شایانی کند، مخصوصا که فرنچایز Halo پر از Spartanهای مختلف و خاص بوده که اضافه کردن آن‌ها به بازی می‌تواند تنوع بخش چندنفره را افزایش دهد.

master chief halo infinite

مسیر پیشِ‌رو

یکی از بزرگترین عواملی که باعث شده همگان نسبت به برنامه‌ی ۱۰ ساله‌ی Halo Infinite مشکوک شوند این است که ما چیز زیادی از این بازی نمی‌دانیم. هنوز مشخص نیست که ۳۴۳ Industries برنامه دارد داستان‌های بیشتری را در طول این ۱۰ سال تعریف کند و یا مراحل جدیدی را به بخش داستانی اضافه کند یا خیر. با این حال یک چیز مشخص است و آن هم طول بخش داستانی در زمان عرضه می‌باشد. طبق صحبت‌های سازندگان، به پایان رساندن Halo Infinite به اندازه‌ی مجموع مدت زمان Halo 4 و Halo 5 طول خواهد کشید.

داستان Halo قسمت دهم: رفومی حقیقت اشعه‌های Halo را کشف می‌کند
خواندن

از آنجایی که تا ده ساله آینده خبری از دنباله‌ای برای Halo Infinite نیست، ادامه‌ی داستان بازی با آپدیت‌ها و بسته‌های الحاقی بزرگترین احتمال و حتی بهترین روش برای گسترش بازی بنظر می‌رسد. Halo Infinite به‌سادگی می‌تواند تبدیل به عنوانی مانند Destiny شود بطوری که یک ساختار ساده برای انجام مراحل و آنلاک کردن جوایز مختلف داشته درحالی که محتوای داستانی را با بسته‌های الحاقی به آرامی ارائه می‌دهد.

در حالی که ممکن است اضافه کردن المانی مانند سیستم تجهیزات Destiny برای Halo کمی زیاده‌روی باشد، سیستم REQ بازی Halo 5 ویژگیی است که جای گسترش و پیشرفت دارد. REQ سیستمی مناسب برای اضافه کردن Loot جدید به بازی بوده و علی‌رغم اینکه فروش آن از طریق Microtransaction ناعادلانه بود، استفاده‌ی درست از این سیستم می‌تواند جوایز مناسبی را برای انجام مراحل به بازیکنان ارائه دهد.

از خود محتوا که بگذریم،  مکرر بودن آپدیت‌ها بزرگترین تاثیر را در زنده نگه داشتن بازی خواهد داشت. اگر Halo Infinite قصد دارد به مدت یک دهه برای بازیکنان جذاب باشد، باید شفافیت زیادی بین سازندگان و بازیکنان ایجاد شود، بطوری که بازیکنان همواره از آپدیت‌های بعدی آگاه باشند. البته با مشاهده‌ی آپدیت‌های Master Chief Collection برای PC و اخبار و تاریخ‌هایی که سازندگان برای آپدیت‌ها ارائه دادند، نگرانی در این رابطه کم می‌شود.

Xbox Series X release date November

این برای ایکس باکس سری‌ ایکس چه معنایی خواهد داشت؟

برنامه‌ی ۱۰ ساله‌ی Halo Infinite به‌خوبی نشان می‌دهد که مایکروسافت چه برنامه‌ای برای ایکس باکس سری‌ ایکس دارد. Game Pass یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اکوسیستم ایکس باکس است و بسیاری حاضر هستند بجای اینکه یکباره ۶۰ دلار برای Halo Infinite خرج کنند، اشتراک Game Pass خود را تمدید نمایند. مایکروسافت دارد به آرامی ایکس باکس را از یک کنسول به یک پلتفرم تبدیل می‌کند و روش‌های قدیمی را کنار می‌گذارد و بنظر می‌آید در صورت موفقیت Halo Infinite، انحصاری‌های بلند‌ مدت قرار است تبدیل به یکی از ویژگی‌های اکوسیستم ایکس‌ باکس شوند.

۵ راه برای بهتر بازی کردن در قرنطینه
خواندن

البته این کاملا بستگی به عملکرد بازی‌های مایکروسافت دارد. ۱۰ سال، مخصوصا در صنعت گیم، زمان بسیار زیادی است. اگر به بازی‌های سال ۲۰۱۰ نگاه کنید و با عناوین امسال مقایسه نمایید متوجه تغییرات بسیاری هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ نگرشی خواهید شد. این بزرگترین دلیلی است که اکثر بازی‌ها ۱۰ سال دوام نمی‌آورند و این ادعای Halo Infinite کمی زیاده‌روی است.

با این حال بنظر می‌آید که مایکروسافت قاطعانه قصد دارد در نسل بعد درست عمل کند و اینکار با Halo Infinite آغاز خواهد شد.

Halo Infinite در تعطیلات سال ۲۰۲۰ برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری‌ ایکس عرضه خواهد شد.

منبع
Gamerant
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن