مقالات ترجمه‌ای

مقایسه طول بازی Dying Light 2 با آثار دیگر

بیایید بررسی کنیم بازی‌های طولانی چه قدر وقتمان را می‌گیرند

اخیراً Techland که توسعه دهنده بازی Dying Light 2 است با انتشار یک توییت، خبر داد که بازی زامبی محور و جهان باز آنان حدود پانصد ساعت طول می‌کشد تا کامل شود. آنان احتمالاً فکر می‌کردند که این پیام خوبی برای نشان دادن میزان محتوای موجود در اثرشان است اما برعکس، این اعلامیه موجب واکنش‌های هیجانی منفی شد در رسانه‌های اجتماعی شد. زیرا برخی از بازیکنان نگران زیادی طولانی بودن بازی شدند و این‌که در اثر این مدت زمان زیاد، خیلی‌ها اصلاً بازی را تمام نکرده و نیمه‌کاره رها کنند.

از این جهات زمانی که استودیو با برخی از واکنش‌های منفی مواجه شد، حساب توییتر بازی به یکی از طرفدارانش توضیح داد که می‌توانید داستان و مأموریت‌های جانبی را در هفتاد تا هشتاد ساعت تکمیل کنید، آن هم اگر بی‌عجله بازی را پیش ببرید. باز بعد از این پاسخ، حساب رسمی توییتر آنان روشن کرد که آن پانصد ساعت مربوط به صد در صد کردن بازی است که شامل تمام مأموریت‌ها، پایان‌ها و کاوش در هر نقطه از جهان و… می‌شود. در نتیجه یک بازیکن معمولی باید بتواند داستان و مأموریت‌های جانبی را در کمتر از صد ساعت کاوش در بازی تمام کند پس جای نگرانی وجود ندارد. به علاوه شما می‌توانید داستان اصلی را تنها در بیست ساعت تمام کنید و آن محتوای جانبی است که هشتاد ساعت طول می‌کشد؛ این پیام‌های ثانویه با آن پانصد ساعت اولیه زمین تا آسمان تفاوت دارد.

حتی باوجود این شفاف سازی، هشتاد ساعت هنوز هم زمان زیادی برای گذر از داستان اصلی و فعالیت‌های جانبی است؛ مخصوصاً با توجه به اینکه محتوای جانبی بازی هم از کیفیت خوبی برخوردارند و منتقدین هم باید این فعالیت‌ها را برای نقد کردن بازی انجام دهند. از این رو به این فکر افتادیم در این مقاله طول بازی را با برخی از معروف‌ترین و به نوعی بدنام‌ترین بازی‌های طولانی مقایسه کنیم.

خلاصه داستان سری بازی‌های Borderlands
خواندن

در نتیجه من از وب‌سایت wowlongtobeat بازدید کردم که زمان‌های بازی کاربران را برای ارائه سه زمان مختلف برای هر بازی جمع‌آوری می‌کن؛ یعنی زمان لازم برای تکمیل داستان اصلی، بخش اصلی و موارد اضافی و در نهایت مدت زمان کافی برای صد در صد تمام کردن بازی. این چیزی است که تصمیم گرفتیم هنگام مقایسه اعداد روی آن تمرکز کنم. شایان ذکر است که این اعداد توسط کاربران تولید می‌شوند و به همین دلیل ممکن است کاملاً دقیق نباشند ولی به هر حال این در دسترس‌ترین ابزاری است که ما برای تخمین زمان بازی برای طیف گسترده‌ای از آثار داریم.

من با نگاهی به طول بازی اول Dying Light شروع می‌کنم. آن بازی پنجاه‌وپنج تا هشتاد ساعت طول می‌کشد تا صد در صد کامل شود که این اختلاف زمانی بسته به این دارد که در حال انجام بازی پایه یا نسخه پیشرفته آن باشید. در حالی که محتویات اصلی و اضافی داستانی بسته به نسخه‌ای که بازی می‌کنید بین سی‌وپنج ساعت تا شصت‌وچهار ساعت و نیم طول می‌کشد. ناگفته نماند که اگر اعداد گزارش شده توسط Techland واقعاً دقیق باشند قسمت دوم بازی در مقایسه با نسخه قبلی خود دارای محتوای بسیار بیشتری است.

بازی Dying Light 2

بیایید رقابت‌های بین شرکتی را با هم‌وطنان لهستانی Techland یعنی CD Projekt Red شروع کنیم. این استودیو بیشتر به خاطر دنیاهای عظیمی که در The Witcher 3: Wild Hunt و Cyberpunk 2077 ساخته است شناخته می‌شود. با این حال طبق گفته وب‌سایت HLTB بازی ویچر ویچر ۳ آن محتوای غول‌پیکر گزارش شده برای بازی Dying Light 2 را ندارند؛ یعنی صد و هفتادوسه ساعت طول می‌کشد تا همه چیزهایی را که ارائه می‌دهد ببینید و برای لذت بردن از تمام هیجانات شهر دنیای سایبرپانک نیز به صد و سه ساعت زمان نیاز دارید. با این حال اگر می‌خواهید مقایسه کنید که چقدر طول می‌کشد تا فقط داستان اصلی و مأموریت‌های جانبی کامل شود بازی سایبرپانک کمتر از شصت ساعت زمان برده، ویچر ۳ نیز با پیشی گرفتن از بازی Dying Light 2 صد و سه ساعت زمان‌بر است.

نگاهی به بازی‌هایی که هفته سوم دی‌ماه منتشر می‌شوند (13 تا 20 دی‌ماه)
خواندن

اما پرچم‌دار بازی‌های اکشن جهان باز چطور؟ شما می‌توانید ساعت‌های به ظاهر بی‌پایانی را در Grand Theft Auto Online غرق شوید اما بازی در حالت آفلاین بسیار محدودتر است. به گفته  HLTBکاملاً تمام کردن پرفروش‌ترین بازی شرکت Rockstar هفتادونه ساعت طول می‌کشد، در حالی که داستان اصلی به علاوه امور جانبی چهل‌وهشت ساعت است. در واقع در کل سری  GTA بازی Grand Theft Auto IV: The Complete Edition دارای طولانی‌ترین زمان برای کامل شدن است. به طوری که آن نسخه نزدیک صد ساعت زمان می‌برد تا همه چیزهایی که Liberty City برای شما دارد را نشان دهد.

در همین حال بازی Red Dead Redemption 2 موارد بیشتری را ارائه می‌دهد و اگر بخواهید تمام غرب وحشی را زیر و رو کنید صد و هفتادودو ساعت وقت نیاز دارید. البته کارهای اصلی و همچنین اضافی طبعاً کمتر بوده و هفتادونه ساعت است. جالب است بدانید راک‌استار یک بازی تنیس روی میز هم دارد که فقط شش ساعت طول می‌کشد تا قسمت‌های اصلی و اضافی‌اش تمام شود!

بازی Dying Light 2

یکی از تحسین شده‌ترین بازی‌های جهان باز در سال‌های اخیر The Legend of Zelda: Breath of the Wild است. با این‌که این بازی به خاطر نقشه بسیار گسترده‌اش مورد توجه همگان بوده بازی کنندگان تکمیل‌کننده می‌توانند فقط در صد و هشتادوهشت ساعت به حساب بازی برسند. این در حالی است که امور اصلی و اضافی نودوهفت ساعت طول می‌کشند. چند روز قبل از عرضه زلدا در سال ۲۰۱۷ میلادی، بازی Horizon Zero Dawn که هم سبک زلدا به حساب می‌آمد به بازار عرضه شد که به شما امکان می‌دهد همه چیز را به صورت کامل در هفتادوشش ساعت و نیم ببینید. این عدد برای مراحل اصلی و اضافی پنجاه‌وچهار ساعت و نیم است. همچنین خوب است بدانید حتی دنیاهای بزرگ بازی‌های Assassin’s Creed Odyssey  و Valhalla فقط بین صد و سی تا صد و چهل ساعت برای تکمیل کننده‌ها طول می‌کشند.

ایکس باکس سری اس | هر آنچه که باید از این کنسول بدانید
خواندن

شرکت Bethesda تولید کننده دیگری است که به خاطر ساختن جهان‌های عظیم با فعالیت‌های متنوع در هر گوشه و کنار نقشه، شناخته می‌شود. وقتی به اعداد بازی‌های آنان در HLTB نگاه می‌کنیم این تولید کننده به راحتی قلمروی راک‌استار را فتح می‌کند. طبق داده‌های کاربران بازی The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition در صورتی که بخواهید همه چیز را ببینید تا دویست و یازده ساعت محتوا در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که صد و شانزده ساعت از آن شامل داستان‌های اصلی و جانبی است.

همچنین The Elder Scrolls IV: Oblivion اعداد قابل احترامی را با صد و هشتادوچهار ساعت برای تکمیل و هشتادوشش ساعت برای فعالیت‌های اصلی و اضافی ارائه می‌دهد. سری Fallout همچنین با Fallout 4: Game of the Year Edition آمار قابل توجه خود را ارائه می‌کند که دویست و چهارده ساعت زمان برای کامل کردن بازی و صد و سیزده ساعت برای داستان اصلی و مأموریت‌های اضافی برای بازیکنان فراهم می‌کند. با این حال پادشاه قلمروی محتوا بازی Bethesda The Elder Scrolls III: Morrowind است که سیصد و نودودو ساعت را برای کاملاً فتح شدن نیاز دارد که از این مقدار صد و یک ساعت داستان‌های اصلی و جانبی هستند.

با این که تاکنون مقایسه‌های خود را بر روی سایر بازی‌های جهان باز متمرکز کرده بودم شاید ژانرهای دیگر هم بتوانند با زمان بازی Dying Light 2 رقابت کنند. مثلاً چندین مجموعه نقش‌آفرینی مشهور هستند که در این زمینه نامی برای خود دست‌وپا کرده‌اند و دنیاهایی را ارائه می‌کنند که در آن بازیکنان می‌توانند خود را برای صدها ساعت سرگرم کنند. بازی Persona 5 Royal نمونه‌ای است که در واقع الهام‌بخش این مقاله بود. با نسخه پایه این بازی صد و هفتادوسه ساعت برای صد در صد شدن نیاز دارید و برای چیزهای اصلی و اضافه هم صد و سیزده ساعت لازم است. نسخه رویال حتی طولانی‌تر است و برای مأموریت‌های اصلی و فرعی به شما صدوبیست و پنج ساعت محتوا می‌دهد.

هرآنچه که باید از بازی Borderlands 3 بدانید
خواندن

در میان نقش‌آفرینی‌های ژاپنی حتی Final Fantasy هم نمی‌تواند با آنچه Techland تبلیغ می‌کند همراهی کند زیرا مثلاً Final Fantasy X که در میان نسخه‌های اصلی این سری طولانی‌ترین زمان کامل شدن را دارد با صد و چهل‌ونه ساعت تمام می‌شود و Final Fantasy XII هم که طولانی‌ترین داستان‌های اصلی و اضافی را دارد با نودودو ساعت و نیم تمام می‌شود. در سری Xenoblade هم نسخه Chronicles X حداکثر دویست و هفتاد ساعت برای تکمیل‌کننده‌ها زمان می‌برد، در حالی که The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel طولانی‌ترین زمان ممکن خود را با صد و چهل‌وهفت ساعت در قسمت چهارم ارائه می‌دهد.

بازی Dying Light 2

در این میان اما بازی Dragon Quest مجموعه ژاپنی دیگری است که همیشه به دلیل طولانی بودن شناخته شده و تکمیل کنندگان می‌توانند طی هفت‌صد و پنجاه ساعت نسخه Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies را صد در صد پشت سر بگذارند. البته اگر بخواهید فقط مأموریت‌های اصلی و فرعی را تکمیل کنید فقط هشتادوهفت ساعت و نیم باید زمان بگذارید. در نتیجه بالاخره یک بازی پیدا کردیم که عدد تبلیغ شده‌ی پانصد ساعت را شرمنده خود می‌کند اما این تنها بازی نیست که از مرز پانصد ساعت برای تکمیل کننده‌ها عبور می‌کند. نمونه دیگر بازی Crusader Kings III است که سال گذشته منتشر شد و پانصد و هشتادوپنج ساعت محتوا برای تکمیل کنندگان و صد و هفتادودو ساعت برای امورات اصلی و جانبی ارائه می‌دهد.

همچنین بازی‌های نقش‌آفرینی وسیع آنلاینی مانند World of Warcraft و Final Fantasy XIV و بازی‌های چندنفره آنلاین رقابتی مانند League of Legends و Dota ارزش تکرار بی‌پایانی را ارائه می‌دهند. گرچه ادعای سازندگان بازی Dying Light 2 مبنی بر داشتن پانصد ساعت محتوا برای تکمیل کنندگان مطمئناً تکان دهنده بود اما این بالاترین رقمی نیست که تا به حال شاهد آن بوده‌ایم تازه اگر که این مدت واقعاً محقق شود و فقط یک عدد بازاریابی چشمگیر نباشد.

ویژگی‌هایی که دوست داریم در بازی Starfield شاهد آن‌ها باشیم
خواندن

هرچند همان‌طور که واکنش‌های اولیه توییتر نشان می‌دهد زمان‌های بازی طولانی لزوماً نشانه کیفیت مطلوب نیست. اگر محتوای گفته شده آن‌قدر جذاب نباشد که بخواهیم تمام پانصد ساعت آن را تجربه کنیم پس فایده‌اش چیست؟ خوشبختانه بازخوردهای پس از عرضه بازی Dying Light 2 تقریباً مثبت بوده و منتقدین باوجود برخی ایرادات آن را سرگرم کننده دانسته‌اند.

منبع
www.gameinformer.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x