اخبارمنتخب سردبیر

اتاق خبر ۲# – مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته

از جزییات جدید پلی‌استیشن ۵ تا عناوین ساخته شده برای این کنسول و تاخیر Doom Eternal

بار دیگر با بررسی مهمترین رویدادهای صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت در خدمت شما هستیم. انتشار جزییات جدید از کنسول پلی‌استیشن ۵، ویژگی‌های جدید Dualshock 5، تاخیر عرضه عنوان Doom Eternal تا سال ۲۰۲۰ و بازی‌های در حال ساخت برای کنسول نسل بعدی سونی، از جمله مهمترین خبرهای صنعت بازی در هفته گذشته بودند. با ما در ادامه همراه باشید.

A9P8WRCicMQAGGZCriWmNi 768 80

انتشار جزییات جدید از کنسول پلی‌استیشن ۵

شرکت سونی بالاخره جزییات جدیدی از کنسول نسل نهمی خود منتشر کرد. اولین نکته‌ای که باید در مورد این کنسول به آن اشاره داشت نام آن است، PlayStation 5. برای کسانی که مدت‌هاست دنبال کننده صنعت بازی هستند این نام کاملا قابل پیشبینی بوده زیرا از سال ۱۹۹۴ تا به امروز، سونی از همین روند نام گذاری برای سری کنسول‌های پلی‌استیشن استفاده کرده است.

مورد بعدی تاریخ عرضه پلی‌استیشن ۵ می‌باشد. شرکت سونی تایید کرد که کنسول نسل بعدی این شرکت در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد.

پس از تایید تاریخ انتشار و نام این کنسول، حال وقت آن رسیده تا کمی از تغییرات و ویژگی‌های جدید پلی‌استیشن ۵ سخن بگوییم. طراح ارشد پلی‌استیشن ۵ آقای مارک سرنی، در مصاحبه خود با سایت Weird از تغییرات ایجاد شده در UI این کنسول نسبت به پلی‌استیشن ۴ خبر داد. به گفته آقای سرنی شرکت سونی می‌خواهد UI پلی‌استیشن ۵ بیش از پیش بر روی بازی‌های تمرکز داشته باشد.

«با وجود آنکه اجرای بازی‌ها (بر روی پلی‌استیشن ۵) بسیار سریع خواهد بود، ما نمی‌خواهیم بازیکنان برای فهمیدن آنکه در چه بخشی از بازی‌ هستند، حتما مجبور به اجرای آن باشند.

بررسی سیر تحول بازی No Man's Sky
خواندن

در بازی‌های چند نفره، سرورهای هر بازی (در UI اصلی پلی‌استیشن ۵) فعالیت‌هایی را به بازیکنان نشان می‌دهند که بازیکنان می‌توانند از همانجا مستقیما نسبت به شرکت در آن‌ها اقدام کنند. در بازی‌های تک نفره نیز مواردی چون «چه ماموریت‌هایی را می‌توانید انجام دهید» و «چه پاداش‌هایی در انتظار شماست» نمایش داده خواهند شد – تمامی این موارد در UI پلی‌استیشن ۵ قابل رویت بوده و بازیکنان می‌توانند از همانجا مستقیما در آن‌ها شرکت کنند.»

این تنها تغییر هیجان‌انگیز در مورد نحوه اجرای بازی‌ها در کنسول پلی‌استیشن ۵ نخواهد بود. به گفته شرکت سونی در کنسول نسل نهمی این شرکت بازیکنان به هنگام دانلود بازی‌های خود می‌توانند مشخص کنند که فقط بخش چندنفره یا تنها بخش داستانی یک بازی دانلود شود. این ویژگی در کنار کمک به خالی نگه داشتن هارد SSD این کنسول، حجم دانلود کمتری پیش روی بازیکنانی می‌گذارد که تنها به تجربه بخش خاصی از یک عنوان علاقه دارند.

آقای سرنی در مصاحبه خود با سایت Weird همچنان جزییات بیشتری از توانایی‌های سخت افزاری پلی‌استیشن ۵ منتشر کردند. به گفته آقای سرنی چیپ گرافیکی کنسول پلی‌استیشن ۵ قابلیت استفاده و بهبود Ray-tracing را خواهد داشت. این خبر بسیار خوبی برای علاقمندان به این کنسول است، زیرا پس از انتشار مقاله اولیه در مورد پلی‌استیشن ۵ در ماه آپریل، تعدادی از هواداران نگران بودند که Ray-tracing فقط به صورت نرم‌افزاری در این کنسول پشتیبانی شود که حال با این سخنان آقای سرنی دیگر جای نگرانی در این مورد وجود نداشته و بازی‌های پلی‌استیشن ۵ از نورپردازی و صداگذاری واقع‌گرایانه‌تری بهره خواهند برد.

اتاق خبر ۱# - مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته
خواندن

نهایتا جا دارد اشاره‌ای به مقاله تازه منتشر شده از سوی مجله ژاپنی فامیتسو در مورد کنسول پلی‌استیشن ۵ داشته باشیم. در این مقاله مجله فامیتسو در مورد CPU این کنسول جزییاتی را منتشر کرده است. پردازنده اصلی این کنسول x86-64-AMD Ryzen نام داشته که اصطلاحا Zen2 نیز خوانده می‌شود. این پردازنده دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته می‌باشد. پردازنده ذکر شده پیشرفت قابل توجهی نسبت به پردازنده‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس‌وان بوده، که انتظار برای نسل بعد کنسول‌ها را بسیار هیجان‌انگیزتر می‌کند.

analogue black close up 2885014 1 1280x720

معرفی ویژگی‌های جدیدی از DualShock 5

در کنار انتشار جزییات جدیدی از پلی‌استیشن ۵، شرکت سونی همچنین در مورد دسته جدید این کنسول و ویژگی‌های تازه آن اطلاعاتی منتشر کرده است. در حالی که طراحی ظاهری آن قرار است شبیه به DualShock 4 باشد، شرکت سونی از تکنولوژی‌های جدیدی در این دسته استفاده خواهد نمود. دو تا از ویژگی‌های جدید معرفی شده برای این دسته، داشتن بلندگوی بهتر و تمرکز بر روی ارائه تجربه‌ای بهبود یافته به لطف لرزش لمسی است.

لرزش لمسی جایگزین لرزش ساده در DualShock 5 خواهد شد. لرزش لمسی به سازندگان اجازه می‌دهد تا وقابع اتفاق افتاده بر روی صفحه تلویزیون را به صورت واقع‌گرایانه‌تری بر روی دستان شما شبیه‌سازی کنند. همچنین به لطف تبدیل شدن دکمه‌های L2 و R2 به «ماشه‌های انطباقی»، حال هر سلاح می‌تواند میزان متفاوتی از مقاومت را برای شما شبیه‌سازی کند تا تفاوت میان استفاده از دو سلاح مختلف را به هنگام شلیک کردن با آن‌ها حس کنید. به گفته آقای سرنی به لطف این تغییرات، حال تفاوت قابل توجه‌ای میان استفاده از یک شاتگان یا یک تیر و کمان در بازیی مثل The Last of Us Part 2 وجود خواهد داشت.

مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۰
خواندن

با وجود هیجان‌انگیز بودن این تغییرات شاید خبر دیگری که علاقمندان به این کنسول را از قبل نیز خوشحال‌تر کند، استفاده از کابل Type C برای شارژ DualShock 5 باشد. برای افرادی که از داشتن کابل‌های مختلف و شلوغی جلوی تلویزیون خود ناراضی بودند، بدون شک این خبر بسیار بزرگی است. شرکت سونی همچنین اعلام کرده که DualShock 5 به نسبت DualShock 4 سنگین‌تر بوده، هرچند دسته کنسول نسل نهمی شرکت سونی از دسته‌های اکس‌باکس وان سبک‌تر خواهد بود.

ws Demons Souls 1920x1080

بازی‌های در حال ساخت برای کنسول پلی‌استیشن ۵

در میان جزییات منتشر شده در مورد کنسول پلی‌استیشن ۵ و دسته Dualshock 5، در هفته گذشته همچنین شاهد اشاراتی به عناوین اجرا شده بر روی کنسول پلی‌استیشن ۵ بودیم. در حالی که آقای جیم رایان (رییس شعبه اروپایی شرکت سونی) تاکید کردند که عنوان Ghost of Tsushima همچنان برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در حال توسعه است، استودیوی معروف Bluepoint از ساخت اولین عنوان این شرکت برای کنسول پلی‌استیشن ۵ خبر داد.

رییس استودیوی Bluepoint آقای Marco Thrush در مصاحبه با سایت Weird اعلام کردند که این شرکت در حال ساخت اولین بازی خود برای کنسول پلی‌استیشن ۵ هستند.

«ما مشغول ساخت عنوان بزرگی (برای پلی‌استیشن ۵) هستیم. من می‌گذارم باقیش را خودتان حدس بزنید.»

استودیوی Bluepoint پیش از این عنوان محبوب Shadow of the Colossus را برای کنسول پلی‌استیشن ۴ بازسازی کرده بود، که با واکنش بسیار خوبی از جانب هواداران و منتقدین روبرو شد. استودیوی Bluepoint در مراسم GDC امسال در مورد پروژه بعدی خود نیز کمی صحبت کرده و از آن به عنوان یک «تجسم مجدد» یاد کرده بودند تا فقط یک ریمستر یا بازسازی ساده، کاری که این استودیو با بازی Shadow of the Colossus انجام داده بود.

PUBG Mobile: روایت ساخت یکی از بزرگترین عناوین موبایل در تنها چهار ماه!
خواندن

شایعات زیادی در مورد بازی بعدی این استودیو وجود داشته و هواداران حدس و گمان‌های بسیاری در مورد آن زده‌اند. اما رایج‌ترین شایعه در این زمینه، بازسازی عنوان Demon’s Souls بوده که در اتاق خبر هفته قبل نیز به آن اشاره‌ای داشتیم. اگر این شایعات واقعیت داشته باشند، نباید مدت زمان زیادی برای رونمایی از این عنوان صبر کنیم.

در کنار استودیوی Bluepoint، شرکت سونی از دو استودیوی داخلی خود نیز برای نشان دادن قدرت‌های گرافیکی پلی‌استیشن ۵ استفاده خواهد کرد. استودیوی Polyphony Digital و Japan Studio وظیفه ساخت دموهای قابل بازی کوچکی برای پلی‌استیشن ۵ را بر عهده دارند. این خبر می‌تواند برای علاقمندان به سری بازی‌های Gran Turismo بسیار هیجان‌انگیز باشد. استودیوی Polyphony Digital سازنده اصلی سری بازی‌های Gran Turismo بوده و حال شرکت سونی از آن‌ها خواسته تا دموی از عنوان Gran Turismo Sport (آخرین عنوان عرضه شده این استودیو برای پلی‌استیشن ۴) را برای استفاده بر روی پلی‌استیشن ۵ و بهره گرفتن از توانایی‌های این کنسول طراحی کنند.

Japan Studio نیز که در ساخت و توسعه عناوین بسیاری چون Astro Bot و Knack نقش موثر داشته، حال مشغول ساخت دموهای قابل بازی کوتاهی برای پلی‌استیشن ۵ می‌باشد. آیا ممکن است نقش دو استودیوی Polyphony Digital و Japan Studio بیشتر از ساخت دموهای کوتاه بوده و عناوین کاملی از این دو استودیو به هنگام عرضه پلی‌استیشن ۵ مشاهده کنیم؟ مطمئنا چنین اتفاقی دور از انتظار نیست.

Doom Eternal Makyr Wallpaper 1280x720 01

تاخیر عرضه Doom Eternal تا سال ۲۰۲۰

متاسفانه تمامی اخبار هفته گذشته خوشحال کننده و هیجان‌انگیز نبودند. در میان اخبار جذاب کنسول نسل بعدی سونی، شرکت Bethesda از تاخیر عرضه عنوان Doom Eternal تا سال ۲۰۲۰ خبر داد. استودیوی Id Software (سازنده سری بازی‌های Doom) با انتشار بیانه‌ای در سایت توییتر، خبر به تعویق افتادن این عنوان را با هواداران این سری به اشتراک گذاشت.

آیا سونیک واقعا به ماریو باخت؟
خواندن

«طی مراحل ساخت عنوان Doom Eternal همیشه هدف ما ارائه بازیی بوده که بتواند از بزرگترین انتظارات شما در همه زمینه‌ها فراتر برود.

برای مطمئن شدن از ارائه بهترین تجربه ممکن به شما – برای آنکه Doom Eternal بتواند به استانداردهای ما رسیده و کیفیت بسیار مناسبی داشته باشد – ما تصمیم گرفتیم تا تاریخ عرضه این عنوان را چندین ماه عقب‌تر برده و به ۲۰ مارس ۲۰۲۰ (مصادف با ۱ فروردین ۱۳۹۹) بی‌اندازیم. می‌دانیم که این تاخیر باعث ناراحتی هواداران خواهد شد، اما اطمینان داریم که تجربه ارائه شده توسط Doom Eternal ارزش این صبر را خواهد داشت.

در کنار عوض کردن تاریخ عرضه Doom Eternal ما همچنین تغییرات دیگری در این عنوان ایجاد کرده‌ایم، که دوست داریم آن‌ها را با شما در میان بگذاریم:

  • Invasion Mode: این بخش که به شما اجازه داده تا در نقش یک شیطان به دنیای سایر بازیکنان حمله کنید، مدتی پس از عرضه بازی به صورت یک بروزرسانی رایگان منتشر خواهد شد.
  • نسخه نینتندو سوییچ عنوان Doom Eternal مدتی پس از انتشار سایر نسخه‌های عرضه می‌شود. در آینده تاریخ دقیق انتشار این نسخه را مشخص خواهیم نمود.
  • عنوان Doom 64 علاوه بر پلتفرم نینتندو سوییچ حال برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان نیز منتشر خواهد شد. ما این بازی را به عنوان جایزه‌ای برای پیش‌خرید Doom Eternal بر روی تمامی پلتفرم‌ها قرار داده‌ایم، پس می‌توانید (با پیش‌خرید Doom Eternal) این عنوان کلاسیک را به صورت رایگان دریافت کنید. Doom 64 نیز در تاریخ ۲۰ مارس بر روی تمامی پلتفرم‌های ذکر شده منتشر خواهد شد.
خیزش بازی‌های چینی در صنعت ویدیو گیم
خواندن

ما قدردان تمامی هواداران سری Doom و پشتبیانی بی‌دریغ شما بوده – و نمی‌توانیم صبر کنیم تا در کنار شما به کشتن و پاره پاره کردن شیاطین بپردازیم.»

عنوان Doom Eternal پیش از این قرار بود ماه آینده در تاریخ ۲۲ نوامبر برای پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود. با وجود آنکه استودیوی Id Software دلیل خاصی برای این تاخیر چند ماهه اعلام نکرده است، هواداران حدس می‌زنند که دلیل این تاخیر می‌تواند دوری از روبرویی با عناوین بزرگ منتشر شده در ماه نوامبر باشد.

هرچند اگر واقعا دلیل اصلی این تاخیر دوری از انتشار در کنار عناوین بزرگ بوده، مطمئن نیستیم که تاریخ عرضه جدید Doom Eternal آنچنان بهتر باشد. با انتشار در اواخر ماه مارس ۲۰۲۰، عنوان Doom حال در کنار عناوینی چون Final Fantasy VII Remake ،Nioh 2 ،Watch Dogs 3 و Cyberpunk 2077 عرضه خواهد شد، که می‌توانند رقبای سختی برای این عنوان باشند. باید منتظر ماند و دید که سال آینده چه اتفاقی افتاده و Doom Eternal چگونه عمل خواهد کرد.

منبع
تاخیر Doom Eternal رونمایی از جزییات جدید DualShock 5انتشار اطلاعات تازه از پلی‌استیشن ۵عناوین در حال ساخت برای پلی‌استیشن ۵
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x