اخبارمنتخب سردبیر

اتاق خبر ۹# – مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته

از رکوردشکنی فروش سونی و نینتندو تا لو رفتن تصاویر بازسازی Resident Evil 3

بار دیگر با بررسی مهمترین رویدادهای صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت در خدمت شما هستیم. گرفتن رکورد گینس به عنوان پر فروش‌ترین کنسول خانگی توسط سونی، پر فروش‌ترین هفته نینتندو سوییچ در آمریکا در تاریخ این کنسول، برنامه مایکروسافت برای انتشار یک کنسول نسل بعدی بدون دیسک درایو، مشخص شدن تاریخ انتشار نسخه غربی Persona 5 Royal، رضایت استودیوی Remedy از فروش بازی Control و لو رفتن تصاویری از نسخه بازسازی Resident Evil 3، از جمله مهمترین اخبار صنعت بازی در هفته گذشته بودند. با ما در ادامه همراه باشید.

Sony World Record

پلی‌استیشن رکورد پر فروش‌ترین کنسول خانگی در تاریخ را از گینس دریافت کرد

پلی‌استیشن موفق شده تا جایزه رکورد «پر فروش‌ترین برند کنسول خانگی در تاریخ» را از رکوردهای جهانی گینس دریافت کند. این جایزه با ترکیب میزان فروش تمامی کنسول‌های خانگی برند پلی‌استیشن از تاریخ ۳ دسامبر ۱۹۹۴ تا ۷ نوامبر ۲۰۱۹، که مجموعا به بیش از ۴۵۰ میلیون کنسول فروخته شده می‌رسد، به سونی اهدا شده است.

این رکورد شامل فروش کنسول‌های پلی‌استیشن ۱، پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ بوده، که براساس آمارهای انتشار یافته توسط سایت VGChartz، جمع‌بندی شده‌اند. برای جشن گرفتن این دستاورد، در تاریخ ۳ دسامبر، سالگرد ۲۵ سالگی پلی‌استیشن، مراسمی در شهر توکیو برگزار شده که مدیرعامل فعلی سرگرمی‌های تعاملی سونی آقای جیم رایان و مدیرعامل پیشین این شرکت آقای کن کوتاراگی، که به عنوان «پدر پلی‌استیشن» نیز شناخته می‌شود، در این مراسم حضور داشتند.

آقای کوتاراگی در صحبت‌های خود در این مراسم با مرور خاطرات گذشته، یادآور شدند که به هنگام توسعه پلی‌استیشن ۱ در سال ۱۹۹۰، هدف آن‌ها فروش یک میلیون نسخه و تغییر چهره سرگرمی در آن زمان بوده است. ایشان با تشکر از هواداران و تمامی اشخاصی که طی سال‌ها از برند پلی‌استیشن حمایت نموده‌اند، آینده‌ای روشن را برای این برند پیش‌بینی کردند.

۱۰ بازی نقش‌آفرینی برتر سال ۲۰۱۹
خواندن

مدیر عامل فعلی شرکت سونی آقای جیم رایان نیز به زبانی ژاپنی از آینده هیجان‌انگیز پلی‌استیشن سخن گفته، و اعلام کردند که به عنوان یک شخص انگلیسی، این مایه افتخار ایشان بوده که برند پلی‌استیشن توسط سازمان گینس، که خود نیز سازمانی انگلیسی می‌باشد، مورد تصدیق قرار گرفته است.

در انتها آقای رایان و آقای کوتاراگی از هواداران و شرکای شرکت سونی در این سال‌ها تشکر کرده، و این مراسم با گرفتن عکسی یادگاری از این دو نفر در کنار دو سمبل پلی‌استیشن یعنی Toro Inoue و Piposaru از سری Ape Escape، به پایان رسید.

switching it up

نینتندو سوییچ بهترین هفته خود را در آمریکا پشت سر گذاشت

در هفته گذشته، گزارش‌های منتشر شده در رابطه با فروش کنسول نینتندو سوییچ در جمعه سیاه و هفته شکرگذاری، از پر فروش‌ترین هفته این کنسول در آمریکا خبر دادند.

طبق گزارش‌های انتشار یافته، کنسول‌های نینتندو سوییچ و نینتندو سوییچ لایت، موفق شدند در هفته شکرگذاری، در مجموعه بیش از ۸۳۰ هزار نسخه بفروشند. این میزان، هفته یاد شده را به پر فروش‌ترین ۷ روز کنسول نینتندو سوییچ، در تاریخ عرضه این پلتفرم در آمریکا تبدیل کرده است. شایان ذکر بوده که شرکت نینتندو بخشی از این موفقیت را مدیون کنسول تازه منتشر شده نینتندو سوییچ لایت، و همچنین تخفیفات مختلف سری پلتفرم‌های نینتندو سوییچ در جمعه سیاه می‌باشد.

فروش کنسول نینتندو سوییچ در کشور آمریکا، در مجموع تا این لحظه به ۱۷.۵ میلیون نسخه رسیده است.

علاوه بر فروش سخت‌افزاری، عناوین این شرکت نیز در هفته شکرگذاری فروش موفقیت آمیزی داشتند. تنها چند هفته پس از عرضه، دو عنوان Pokemon Sword و Pokemon Shield موفق شده‌اند تا مجموعا بیش از سه میلیون نسخه در منطقه آمریکا بفروشند. علاوه بر پوکمون، شرکت نینتندو اطلاعات بیشتری در مورد فروش عناوین دیگر خود نیز در این منطقه منتشر کرده است. Mario Kart 8 Deluxe به فروش ۸.۵ میلیونی، Super Smash Bros. Ultimate به فروش ۸ میلیونی، Super Mario Odyssey به فروش کلی ۶.۵ میلیونی و New Super Mario Bros. U Deluxe نیز به فروش ۱.۵ میلیون نسخه‌ای در آمریکا، دست یافته‌اند.

بازی‌های آینده رمدی و تمام چیزهایی که درباره آن‌ها می‌‌دانیم
خواندن

از دیگر دستاوردهای شرکت نینتندو در هفته گذشته، جا دارد اشاره‌ای داشته باشیم به مجموع فروش یک میلیون نسخه‌ای این پلتفرم در کشور اسپانیا، از زمان عرضه‌اش در سال ۲۰۱۷.

Project Scarlett NTB 1ji

شرکت مایکروسافت هنوز برنامه دارد تا یک نسخه بدون دیسک و کم قدرت‌تر از کنسول نسل بعدی خود را عرضه کند

در ماه ژوئن شرکت مایکروسافت با معرفی پروژه اسکارلت، نسخه جدیدی از کنسول ایکس باکس، اعلام کرد که قصد دارد استاندارد جدیدی برای سرعت، قدرت و کارایی در کنسول‌های خانگی به وجود بیاورد. چیزی که این شرکت در مورد آن صحبت نکرد، آن حقیقت بوده که مایکروسافت در حال توسعه نسخه‌ای بدون دیسک درایو و کم هزینه‌تر از کنسول اسکارلت با نام لاکهارت (Lockhart)، نیز می‌باشد.

طبق اعلام سایت معروف کوتاکو، منابع نزدیک به شرکت مایکروسافت که از برنامه این شرکت برای نسل بعد آگاه می‌باشند، ساخت این کنسول کم هزینه‌تر را تایید کرده‌اند. اگر نام لاکهارت به نظرتان آشنا می‌آید، بخاطر این است که شایعه ابتدایی این کنسول در سال ۲۰۱۸ از توسعه دو ورژن مختلف از کنسول نسل بعدی ایکس باکس خبر می‌داد. آناکاندا، نسخه قدرتمند و پر هزینه این کنسول با دیسک درایو و سایر موارد، و لاکهارت که یک نسخه کم‌‌ هزینه و بدون دیسک (تنها دیجیتال) خواهد بود.

البته با معرفی پروژه اسکارلت به عنوان یک پروژه واحد توسط شرکت مایکروسافت، شایعات قبلی توسط عموم اشتباه فرض شده و حتی گزارش‌های در مورد کنسل شدن نسخه لاکهارت این پلتفرم نسل بعدی منتشر شد. اما حال منابع نزدیک به کوتاکو از واقعی بودن شایعات اولیه و وجود دو ورژن مختلف برای کنسول نسل بعدی مایکروسافت خبر داده‌اند.

راهنمای بازی Gears 5 - نکاتی برای شروع بخش داستانی
خواندن

طبق اطلاعات بدست آمده توسط این وبسایت، سازندگان از نزدیک بودن قدرت گرافیکی لاکهارت به کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو خبر داده‌اند، در حالی که کنسول آناکاندا بسیار قوی‌تر از آن خواهد بود. البته تفاوت‌های قابل توجه‌ای میان پرو با این کنسول وجود خواهد داشت، به عنوان مثال لاکهارت نیز دارای هارد SSD بوده که کمک بسیار زیادی به سرعت بارگذاری بازی‌ها در نسل بعد خواهد کرد. همچنین به گفته سازندگانی که با این کنسول آشنایی دارند، CPU لاکهارت سریع‌تر از تمامی کنسول‌های نسل حاضر می‌باشد، که این موضوع می‌تواند در افزایش فریم‌ریت بازی‌ها تاثیر بسزایی بگذارد.

طبق گفته سازندگان، برنامه شرکت مایکروسافت آن بوده که بازی‌ها بر روی آناکاندا به صورت ۶۰ فریم با رزولوشن ۴K اجرا شده، و لاکهارت نیز عناوین را به صورت ۶۰ فریم با رزولوشن ۱۴۴۰p اجرا کند. پشتیبانی از هر دو کنسول برای سازندگان اجباری خواهد بود، که این موضوع کمی باعث نگرانی سازندگان شده است.

البته هنوز تمامی جزییات کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت قطعی نشده‌ و قیمت نهایی آن‌ها نیز مشخص نیست. شایان ذکر است که آقای جیسون شرایر نیز در حساب کاربری رسمی خود در سایت توییتر، نکاتی در مورد کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت بیان کرده‌اند که اشاره به آن‌ها خالی از لطف نیست. به گفته ایشان هر دو پلتفرم از قدرتی مشابه برخوردار بوده و هر دو نیز بسیار قوی می‌باشند. آقای شرایر همچنین از عقب ماندن شرکت مایکروسافت نسبت به سونی، در رابطه با گفتگو با سازندگان در مورد کنسول نسل بعدی خود سخن گفته، اما به عقیده ایشان این موضوع تاثیر آنچنانی بر روی این پلتفرم نخواهد گذاشت.

اتاق خبر ۲# - مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته
خواندن

P5R Dated West 12 03 19 001

تاریخ عرضه نسخه غربی Persona 5 Royal مشخص شد

بالاخره دو ماه پس از عرضه عنوان Persona 5 Royal در ژاپن، تاریخ عرضه نسخه غربی این بازی مشخص شد.

Persona 5 Royal قرار است در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۰ (مصادف با ۱۲ فروردین ۱۳۹۹)، به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شود. نسخه عادی این عنوان به هنگام عرضه ۶۰ دلار قیمت خواهد داشت. هوادارانی که به هنگام عرضه، این بازی را به صورت فیزیکی تهیه کنند، یک قاب استیل برای این عنوان دریافت کرده و همچنین یک کد برای دانلود تم داینامیک این بازی بر روی شبکه پلی‌استیشن، بدست خواهند آورد.

نسخه‌ Phantom Thieves Edition بازی نیز که ۸۹.۹۹ دلار قیمت داشته محتویات اضافی چون ماسک جوکر، قاب استیل، یک سی‌دی از موسیقی‌های بازی، کتابی از تصاویر هنری و تم داینامیک پلی‌استیشن ۴ را به همراه خواهد داشت. شایان ذکر بوده که خریداران این نسخه، محتویات قابل دانلود Persona 5 Royal را دریافت نخواهند کرد.

این در حالیست که علاقمندان به خرید دیجیتالی این بازی ۳ گزینه پیش روی خود خواهند داشت:

  • نسخه معمولی – ۶۰ دلار
  • نسخه دلاکس دیجیتال – ۶۹.۹۹ دلار: بازی همراه با بسته قابل دانلود Kasumi Costume Bundle
  • نسخه آلتیمت ادیشن – ۹۹.۹۹ دلار: بازی همراه با بسته الحاقی Persona 5 Royal DLC Pack که شامل سه بسته قابل دانلود Kasumi Costume Bundle و Battle Bundle و Persona Bundle، به همراه ۶ لباس اضافی می‌باشد

علاقمندان می‌توانند بسته‌های الحاقی قرار داشته در نسخه‌های Digital Deluxe و Ultimate Edition را به صورت جداگانه نیز تهیه کنند. بسته لباس‌های کاسومی ۱۵ دلار قیمت داشته، در حالی که بسته‌های پرسونا و مبارزات اضافی هر کدام ۱۰ دلار قیمت دارند. خریداری تمامی بسته‌های الحاقی به صورت یک‌جا نیز ۶۰ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

خوب و بد بازی‌هایی که ساختشان بیش از یک دهه زمان می‌برد
خواندن

عنوان Persona 5 Royal نسخه گسترش یافته از بازی محبوب Persona 5 بوده، که محتویات جدیدی به این عنوان تحسین شده افزوده است. در خبری دیگر، به تازگی شرکت اتلوس اعلام کرده که فروش جهانی بازی Persona 5 از مرز ۳.۲ میلیون نسخه عبور کرده و به موفقیت خود به عنوان پر فروش‌ترین بازی در تاریخ شرکت اتلوس، ادامه می‌دهد.

Control

رضایت استودیوی Remedy از فروش طولانی مدت Control

Control یکی از خاص‌ترین عناوین سال جاری میلادی بوده که متاسفانه به هنگام عرضه نتوانست فروش خیلی خوبی داشت باشد. این موضوع کمی هواداران استودیوی خلاق Remedy و این عنوان را نگران کرده، که مبادا Control یک شکست مالی برای این استودیو بوده باشد. خبر خوشحال کننده برای هواداران آن است که این موضوع حقیقت ندارد!

آقای میکائل کاسورینین (Mikael Kasurinen)، کارگردان این عنوان در مصاحبه با سایت GamesIndustry.biz، اعلام کرده که این استودیو نه تنها به عنوان یک اثر خلاقانه و با کیفیت به بازی Control افتخار کرده، بلکه از روند توسعه این عنوان نیز بسیار راضی است. به گفته ایشان استودیوی Remedy حال با تمرکز بر روی توسعه عناوین برای چندین پلتفرم مختلف، فرهنگ خود در زمینه ساخت بازی‌ها را تغییر داده، و از این حقیقت که بازی Control یکی از سریع‌ترین عناوین توسعه یافته توسط این استودیوی بوده، بسیار خوشنود است.

آقای ترو ویرتالا (Tero Virtala) مدیرعامل شرکت Remedy نیز، در مورد فروش عنوان Control بیان نمودند که این بازی طی ۳ سال و با بودجه‌ای کمتر از ۳۰ میلیون یورو توسعه یافته است. به گفته ایشان، این موضوع باعث شده تا Control برعکس سایر عناوین بزرگ صنعت گیم، نیازمند فروش بسیار زیادی برای سوددهی نباشد.

کدامیک از شخصیت‌های مارول در بازی Spider-Man 2 حضور خواهند داشت؟
خواندن

آقای ویرتالا می‌گویند با وجود آنکه Control به هنگام انتشار نتوانست فروش بسیار زیادی داشته باشد و در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ماه آگوست ظاهر شود، فروش دنباله‌دار این عنوان در ماه‌های اخیر، به لطف کیفیت بازی و علاقه هواداران و اشتراک‌گذاری آن با دوستان خود، برای استودیوی Remedy رضایت بخش بوده است. به گفته ایشان استودیوی Remedy فروش کم اما متداوم و طولانی مدت را به فروش زیاد به هنگام عرضه (اما عدم تداوم آن)، ترجیح می‌دهد.

در خبری دیگر، آقای فیل اسپنسر رییس ایکس باکس، در صحبت‌های خود در سرویس Mixer، از اضافه شدن عنوان Control به سرویس Game Pass خبر داده بودند، که این موضوع ساعاتی بد توسط حساب کاربری رسمی بازی Control در سایت توییتر، تکذیب شد.

RE3

تصاویری از نسخه بازسازی شده Resident Evil 3 لو رفت

پس از مدت‌ها شایعه و گزارشات مختلف در مورد نسخه بازسازی شده Resident Evil 3، بالاخره هفته گذشته تصاویری از این عنوان بر روی شبکه پلی‌استیشن لو رفت.

همانطوری که پیش از این نیز در مورد آن صحبت کرده بودیم، طبق اطلاعات منتشر شده، نسخه بازسازی Resident Evil 3 قرار است برای پلتفرم‌های نسل حاضر و رایانه‌های شخصی عرضه شود. بخش دیگری از شایعات پیرامون این عنوان، از گیم‌پلی داینامیک و پر هرج و مرج‌تر آن نسبت به عنوان Resident Evil 2 خبر داده، که در آن کپکام سعی دارد تا در Resident Evil 3 به ترکیب جدیدی از ژانرهای اکشن، وحشت و بقا، دست یابد.

پس از لو رفتن این تصاویر بر روی شبکه پلی‌استیشن، تعداد بسیار زیادی از هواداران حدس می‌زدند که معرفی این بازی در مراسم The Game Awards 2019 اتفاق بیفتد، اما مجری و تنظیم‌کننده این برنامه آقای جف کیلی، به تازگی در سایت ردیت اعلام کرده که عنوان Resident Evil 3، قرار نیست در این مراسم معرفی شود. آقای کیلی همچنین اعلام نمودند که ۱۰ بازی جدید در مراسم TGA معرفی شده، و تاکنون اطلاعات لو رفته در مورد این مراسم هیچکدام درست نبوده‌اند.

با شروع نسل نهم، نینتندو چگونه Switch را در عرصه‌ی رقابت نگه خواهد داشت؟
خواندن

همانطور که در گزارش هفته گذشته خود ذکر کردیم، منابع نزدیک به پیکسل آرتس از معرفی زودهنگام Resident Evil 3 خبر داده و احتمالا تا قبل از برگزاری مراسم TGA، شاهد رونمایی از این عنوان خواهیم بود.

منبع
رکورد گینس و پلی‌استیشنبهترین هفته نینتندو سوییچ در آمریکاکنسول بی‌دیسک مایکروسافتنسخه غربی Persona 5 Royalرضایت رمدی از فروش کنترلتصاویر Resident Evil 3
برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x