اخبارمنتخب سردبیر

اتاق خبر ۱# – مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

از جدایی رئیس پلی‌استیشن تا انتشار RDR 2 برای رایانه‌های شخصی و گیم‌پلی Elden Ring

در این مقاله به بررسی خلاصه‌ای از مهمترین رخداد‌های صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت خواهیم پرداخت. نبود بخش مولتی‌پلیر در The Last of Us Part 2، جدایی دو تن از روسای شرکت سونی، حذف صنعت بازی از جایزه بهترین نویسندگی، شایعاتی پیرامون استودیوی From Software و معرفی Red Dead Redemption 2 برای رایانه‌های شخصی، از جمله مهمترین رویدادهای صنعت بازی در هفته گذشته بودند. با ما در ادامه همراه باشید.

TLOU2

عنوان The Last of Us Part 2 بخش چند‌نفره نخواهد داشت

عنوان The Last of Us اکثرا بخاطر داستان جذاب و نفس‌گیر خود مورد تقدیر قرار می‌گیرد، هرچند هواداران این مجموعه در کنار بخش داستانی این بازی علاقه بسیار زیادی نیز به بخش چندنفره آن دارند. Factions که نام بخش چندنفره نسخه قبلی این عنوان است، تجربه‌ای جدید و جذاب را برای علاقمندان سبک اکشن ماجراجویی به ارمغان آورده بود.

با وجود آنکه شرکت Naughty Dog پیش از این از بازگشت بخش چندنفره Factions در عنوان The Last of Us Part 2 خبر داده بود، این شرکت به تازگی اعلام کرده که نسخه نهایی این عنوان تنها شامل بخش تک نفره و داستانی است. طراح ارشد این عنوان در مصاحبه‌ای با سایت USGamer در مورد این تصمیم چنین سخن گفت: «تمرکز ما بر روی ارائه یک تجربه تک نفره بوده، پس در این نسخه ما فقط یک بازی تک نفره ساخته‌ایم.»

پس از اعتراض هواداران به این تصمیم، شرکت Naughty Dog در حساب رسمی خود در سایت توییتر، با انتشار بیانیه‌ای در مورد دلیل حذف بخش چندنفره از The Last of Us Part 2 صحبت کرد. به گفته این شرکت، بخش تک نفره The Last of Us Part 2 بزرگترین و جاه‌طلبانه‌ترین داستانی بوده که این شرکت تا به امروز گفته است. همچنین سازندگان بخش Factions نیز با گسترش ایده‌های خود خواهان ارائه تجربه‌ای گسترده‌تر نسبت به نسخه قبلی بودند و قرار دادن این دو بخش غول‌آسا در کنار یکدیگر در یک بازی ممکن نبود.

راهنمای تروفی و اچیومنت‌های بازی Battlefield 5
خواندن

به گفته شرکت Naughty Dog، هواداران بخش Factions می‌توانند در آینده حاصل تلاش سازندگان این بخش را تجربه کنند، زیرا به گفته این شرکت پس از انتشار عنوان The Last of Us Part 2 بخش چندنفره این عنوان نیز به صورت یک تجربه جداگانه منتشر خواهد شد.

Shawn

جدایی دو تن از رییسان شرکت Sony از این کمپانی

این هفته برای شرکت سونی هفته پر تلاطمی بود. ابتدا باید از جدایی رییس استودیوهای جهانی این شرکت، شان لیدن، آن هم درست یکسال قبل از عرضه کنسول نسل جدید آن‌ها یعنی پلی‌استیشن ۵ بگوییم.

همانطور که پیش از این ذکر کردیم، شان لیدن رییس استودیوی‌های جهانی شرکت سونی می‌باشد. ایشان قرار است در تاریخ نامعلومی در آینده از شرکت سونی جدا شوند. شرکت سونی طی پیامی از آقای لیدن برای تمام زحماتشان تشکر نموده و برای وی آرزوی موفقیت کردند: «امیدواریم در کارهای آینده خود موفق باشید. بابت همه چیز متشکریم، شان!»

آقای لیدن در سال ۱۹۹۶ به شرکت سونی پیوستند و در دفاتر این شرکت در توکیو به عنوان تهیه کننده نرم‌افزارهای جهانی مشغول به کار شدند. طی سال‌های آینده آقای لیدن به مقام‌های مختلفی ترفیع گرفتند که از جمله آن‌ها می‌توان به معاونت شعبه اروپایی شرکت سونی، ریاست شعبه ژاپنی این کمپانی، مدیرعاملی شرکت سونی و آخرین مقام خود در این شرکت یعنی ریاست استودیوهای جهانی این کمپانی، اشاره داشت.

هرچند شان لیدن تنها رییس شرکت سونی نبود که در هفته گذشته از این شرکت جدا شد. در کنار تغییرات ایجاد شده در شعبه آمریکایی سونی به دلیل جدایی شان لیدن از این شعبه، به نظر می‌رسد شعبه ژاپنی سونی نیز دستخوش تغییرات مشابه‌ای شده باشد.

چرا سری Gran Turismo افت کرد؟
خواندن

بر اساس گزار‌هاش منتشر شده، آقای آتسوشی موریتا نیز به دلیل بالا رفتن سنشان از مقام خود در شرکت سونی بازنشسته شده‌اند. آقای موریتا پیش از این در مقام رییس شعبه ژاپنی سونی و کارگردان مسائل داخلی در این کمپانی خدمت می‌کردند. آقای کازوهیکو تاکدا که پیش از این معاونت شرکت سونی و نقش مدیر ارشد مالی این کمپانی را ایفا می‌کردند، حال به مقام کاگردانی مسائل داخلی این شرکت نائل شدند.

برخلاف آقای لیدن که تاریخ دقیق جداییشان مشخص نیست، آقای موریتا از همین لحظه از شرکت سونی بازنشسته شده و دیگر نقشی در این کمپانی نخواهند داشت. شرکت سونی هنوز رییس جدیدی برای شعبه ژاپنی خود معرفی نکرده است.

GoW

جایزه سالانه برترین نویسندگی در صنعت بازی تا اطلاع ثانوی کنسل شد

WGA (اتحادیه نویسندگان آمریکا) – اتحادیه‌ای که به نمایندگی از نویسندگان در فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و بازی‌های ویدیویی می‌پردازد – جایزه بهترین نویسندگی در صنعت بازی را از برنامه بعدی خود حذف کرده است. WGA از سال ۲۰۰۸ تا به امروز، جوایز نویسندگی در صنعت بازی را اهدا می‌کرده است، پس حذف این جایزه نغییر بزرگی بوده که باعث اعتراض سازندگان مختلف در صنعت بازی شده است.

یکی از نمایندگان اتحادیه WGA در مصاحبه با سایت The Hollywood Reporter با ذکر این موضوع که دریافت این جایزه از ابتدا یک افتخار برای صنعت بازی به حساب می‌آمده، اعلام نمود که دلیل حذف شدن جایزه صنعت بازی از لیست جوایز این اتحادیه در سال ۲۰۲۰، پایین بودن تعداد عضویت نویسندگان صنعت بازی در این اتحادیه است. به گفته این اتحادیه اگر تعداد اعضای صنعت بازی در این اتحادیه افزایش چشم‌گیری داشته باشد، ممکن است در آینده شاهده بازگشت این جایزه باشیم.

اتاق خبر ۷# – مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته
خواندن

اتحادیه نویسندگان آمریکا اعلام کرده که افزایش تعداد عضویت نویسندگان صنعت بازی در این اتحادیه، به انتخابی بهتر برای اهدای این جایزه ختم خواهد شد. سال گذشته بازی‌های انتخاب شده برای جایزه بهترین نویسندگی شامل عناوین زیر بودند:

  • Assassin’s Creed Odyssey
  • Batman: The Enemy Within – Episode 5: Same Stitch
  • God of War
  • Marvel’s Spider-Man
  • Pillars of Eternity II: Dead Fire

از میان عناوین ذکر شده، در سال ۲۰۱۸ این عنوان God of War از شرکت سونی بود که موفق شد تا جایزه بهترین نویسندگی را دریافت کند. از جمله برندگان در سال‌های پیش‌تر نیز می‌توان به Horizon Zero Dawn ،Uncharted 4 ،Rise of The Tomb Raider و The Last of Us: Left Behind اشاره داشت. برای حضور در این جایزه، نویسندگان صنعت بازی باید در اتحادیه نویسندگان آمریکا عضویت داشته باشند، که هزینه این عضویت به صورت سالانه و هر سال۱۰۰ دلار است.

حذف صنعت بازی از لیست دریافت کنندگان این جایزه با واکنش‌های متعددی از سوی سازندگان مختلف همراه بود. Niel Druckman از شرکت Naughty Dog با ناامید کننده خواندن این تصمیم اتحادیه نویسندگان آمریکا، از آن به عنوان سیلی بر گوش نویسندگان در صنعت بازی یاد کرد. نویسنده عنوان Dying Light 2 نیز اقدام این اتحادیه را «یک قدم به سمت جلو، ۷ قدم به سمت عقب خواند». همچنین Shawn Kittelsen که پیش از این نویسندگی عناوین Mortal Kombat 11 و Injustice 2 را بر عهده داشته، ذکر کرد که جایزه بهترین نویسندگی در صنعت بازی تنها بهانه‌ای برای اتحادیه نویسندگان آمریکا بود تا با گرفتن پولی هنگفت از نویسندگان، وضعیت مالی خود را بهبود ببخشد.

داستان ساخت بازی Transistor
خواندن

RDR2

عرضه Red Dead Redemption 2 برای رایانه‌های شخصی تایید شد

پس از شایعات بسیار، بالاخره شرکت Rockstar Games از عرضه عنوان Red Dead Redemption 2 برای رایانه‌های شخصی خبر داد. نسخه رایانه‌های شخصی این بازی ماه آینده در تاریخ ۵ نوامبر منتشر خواهد شد. علاقمندان به تهیه این عنوان برای رایانه‌های شخصی می‌توانند با پیش‌خرید این بازی از طریق Rockstar Game Launcher محتویات اضافی بیشتری برای این عنوان دریافت کنند.

یه گفته شرکت راکستار نسخه رایانه‌های شخصی Red Dead Redemption 2 با ارائه تنظیمات گرافیکی بهتر نسبت به سایر نسخه‌ها، دنیایی باورپذیرتر را به تصویر خواهد کشید. البته به شرط آنکه رایانه شما به اندازه کافی برای اجرای این تنظیمات گرافیکی قدرت داشته باشد. هفته آینده در تاریخ ۹ اکتبر از سیستم مورد نیاز برای اجرای این عنوان رونمایی خواهد شد. شرکت راکستار همچنین تایید کرد که عنوان Red Dead Redemption 2 به هنگام انتشار پلتفرم Google Stadia بر روی این پلتفرم نیز قابل دسترس خواهد بود.

در کنار جزییات گرافیکی بهتر، نسخه رایانه‌های شخصی این عنوان دارای محتویات جدیدی برای بخش داستانی نیز می‌باشد. این محتویات شامل مخفیگاه‌های جدید برای باندهای خلافکار، ماموریت‌های شکار جدید، سلاح‌های تازه و موارد بیشتر خواهد بود. Red Dead Online نیز از ابتدا در نسخه رایانه‌های شخصی این عنوان وجود داشته و شامل تمامی محتویات موجود در نسخه‌های کنسولی این بازی است.

عنوان Red Dead Redemption 2 همچنین قرار است به صورت فیزیکی و دیجیتالی توسط سایر فروشگاه‌ها نیز منتشر شود، هرچند نسخه استیم این بازی با تاخیر عرضه خواهد شد. این در حالی است که کاربران اپیک گیم استور می‌توانند از همان روز اول این عنوان را خریداری و بدون هیچ تاخیری تجربه کنند. پیش‌فروش عنوان Red Dead Redemption 2 از تاریخ ۹ اکتبر بر روی Rockstar Game Launcher آغاز شده و خریدارانی که تا قبل از ۲۲ اکتبر به پیش‌خرید این عنوان بپردازند، محتویات ویژه‌ای دریافت نموده که شرکت راکستار هنوز از آن‌ها رونمایی نکرده است. در کنار عناوین رایگانی که هم‌اکنون بر روی Rockstar Game Launcher قابل دسترسی هستند، پیش‌خرید عنوان Red Dead Redemption 2 از طریق این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا دو عنوان دیگر را از میان عناوین زیر به صورت رایگان دریافت نمایید:

  • Grand Theft Auto III
  • Grand Theft Auto: Vice City
  • Grand Theft Auto: San Andreas
  • Bully: Scholarship Edition
  • LA Noire: The Complete Edition
  • Max Payne 3: The Complete Edition
بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ سال ۲۰۱۹
خواندن

شرکت راکستار همچنین اعلام کرده که در صورت پیش‌خرید نسخه‌های ویژه Special Edition و Ultimate Edition، بازیکنان از ۲۰ درصد تخفیف ویژه بهره خواهند برد. پیش خرید هر یک نسخه‌های بازی Red Dead Redemption 2 از طریق Rockstar Game Launcher، محتویات اضافی زیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد:

  • Outlaw Survival Kit برای بخش داستانی
  • War Horse برای بخش داستانی
  • نقشه گنج برای بخش داستانی
  • پول اضافی برای بخش داستانی
  • ۵۰ طلا برای بخش Red Dead Online

پیش‌فروش‌ این عنوان از طریق اپیک استور و سایر فروشگاه‌ها از تاریخ ۲۳ اکتبر آغاز شده و پیش‌خرید کنندگان به واسطه این فروشگاه‌ها، ۲۰ طلا به عنوان پاداش برای بخش آنلاین دریافت خواهند کرد.

Elden

شایعات دامن گیر From Software: ساخت Demon’s Souls Remaster و رونمایی از گیم‌پلی Elden Ring

در هفته‌ای که گذشت شایعات متعددی پیرامون استودیوی محبوب From Software وجود داشت.

از زمانی که سری بازی‌های دارک سولز به محبوبیت رسیدند، و خصوصا بعد از عرضه Bloodborne، همیشه هواداران این مجموعه یک درخواست را از استودیوی ژاپنی From Software داشتند، بازسازی عنوان Demon’s Souls. بازی Demon’s Souls که اولین عنوان از سری بازی‌های سولز می‌باشد، در سال ۲۰۰۹ به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۳ منتشر شد. به دلیل عدم آشنایی بازیکنان با این عنوان در زمان عرضه، سختی بیش از اندازه آن و انحصاری بودنش، سال‌ها طول کشید تا کیفیت واقعی این عنوان برای عموم آشکار شود. به همین دلیل، همیشه یکی از بزرگترین خواسته‌های هواداران این مجموعه بازسازی عنوان Demon’s Souls برای کنسول‌های نسل حاضر بوده است.

در هفته‌ای که گذشت Colin Moriarty، یکی از ادیتور‌های سابق سایت معروف IGN، در پادکست خود به صورت غیر مستقیم به ساخت ریمستری از عنوان Demon’s Souls اشاره داشت و همچنین از احتمال معرفی زودهنگام آن خبر داد. «خصوصا یک بازی، یک ریمستر برای پلی‌استیشن ۴، وجود دارد که من انتظار داشتم سونی امروز (در State of Play) آن را معرفی کند، اما آن‌ها اینکار را نکردند. نمی‌دانم دقیقا منتظر چه چیزی هستند. بگذارید فقط بگوییم که روح آن ریمستر آتش خیلی قدرتمندی دارد.»

راهنمای جامع اسلحه‌های بازی Apex Legends
خواندن

همانطور که هواداران این مجموعه مطمئنا متوجه آن خواهند شد، بخش آخر صحبت‌های آقای موریارتی اشاره بسیار واضحی به سری سولز دارد. با وجود شایعات متعددی که در مورد ساخت این عنوان طی سال‌ها وجود داشته، هنوز این شایعات به استودیوی خاصی به عنوان سازنده آن اشاره نداشته‌اند. از آنجا که بعید است From Software خودش وظیفه ساخت این ریمستر را برعهده بگیرد، احتمالا (اگر این ریمستر وجود خارجی داشته باشد) استودیوی دیگری ساخت و تولید آن را انجام دهد. شاید استودیوی معروف Bluepoint؟ هر چه نباشد آن‌ها پیش از این کفایت خود را با بازسازی عنوان Shadow of the Colossus ثابت کرده‌اند. تا این لحظه هیچ خبر رسمی در این مورد منتشر نشده است، پس به نظر می‌رسد برای پی‌بردن به حقیقت این ماجرا باید کمی بیشتر صبر کنیم.

هرچند Demon’s Souls تنها عنوان از سری بازی‌های From Software نبود که این هفته خود را اسیر شایعات می‌دید. شایعات جدید پیرامون عنوان تازه معرفی شده Elden Ring، از رونمایی گیم‌پلی این عنوان در مراسم The Game Awards خبر می‌دهند. برعکس شایعه قبلی، احتمال به حقیقت پیوستن این خبرها کمی بیشتر به نظر می‌رسد. هرچه نباشد استودیوی From Software سابقه خوبی در به نمایش گذاشتن عناوین خود در مراسم Game Awards دارد. عنوان قبلی این استودیوی یعنی Sekiro Shadows Die Twice برای اولین بار با کلیپ بسیار کوتاهی در این مراسم به نمایش در آمد. همچنین این استودیوی پیش از آن نیز عنوان Dark Souls 2 را در این مراسم معرفی کرده بود.

از این رو بعید به نظر نمی‌رسد اگر عنوان Elden Ring نیز اولین نمایش گیم‌پلی خود را در این مراسم داشته باشد. Elden Ring بازی جدید استودیوی From Software بوده که چندین ماه قبل در E3 2019 رونمایی شد. به گفته شرکت From Software این عنوان دنیای‌باز جاه‌طلبانه‌ترین بازی است که این استودیو تا به امروز ساخته و هواداران این استودیو را هیجان زده خواهد کرد.

منبع
گیم‌پلی Elden Ringعرضه RDR 2 برای PC کنسل شدن جایزه سالانهترک رئسای سونیعرضه جداگانه بخش چند نفره TLOU 2
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x