مقالات ترجمه‌ایمنتخب سردبیر

پرطرفداران‌ترین بازی‌هایی که تا به‌حال عرضه شدند

لیستی از بازی‌هایی که بیشترین تعداد بازیکن را داشته‌اند

وقتی حرف از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین عناوین می‌شود، به یاد کدام یک از بازی‌ها می‌افتید؟ یکی از دشوارترین سوالاتی که در دنیای بازی نیز مطرح می‌شود همین است. حال این‌جا یک سوال مهم پیش می‌آید؛ معیار ما برای انتخاب پرطرفدارترین بازی چیست؟ همان‌طور که در جریان هستید، در گذشته تعداد فروش یک بازی معیار مهمی برای میزان محبوبیت آن بود. اما امروزه این روش چندان کارآمد نیست و از شیوه‌های دیگری نیز استفاده می‌شود. از این روش‌ها می‌توان به تعداد دانلود و یا تعداد حساب‌های کاربری ایجاد شده در هر بازی اشاره کرد. ما در این مقاله سعی داریم تا با ترکیبی از معیارهای بالا، لیستی از برترین و موفق‌ترین عناوین در سراسر جهان را تهیه کرده و آن را به اطلاع شما برسانیم. پس اگر علاقه‌مند به این گونه مقالات هستید، ما را در ادامه همراهی کنید.

Pokemon Go

بدون شک تاکنون نسخه‌های مختلفی  از سری Pokemon را تجربه کرده و یا حداقل نام آن‌ها را شنیده‌اید. عرضه‌ی این سری برروی پلتفرم‌های مختلف به موفقیت چشم‌گیری دست یافته است. جالب است بدانید که محبوب‌ترین نسخه‌ی این سری Pokemon Go نام دارد که ابتدا در سال ۲۰۱۵ برروی موبایل‌ها در دسترس قرار گرفت، و در طی این ۴ سال حدود ۱ میلیارد بار توسط بازی‌بازان دانلود شد. البته این آمار تا ماه می سال ۲۰۱۶ به ۵۰۰ میلیون دانلود رسیده بود، که در نوع خود بسیار جالب توجه است. این اواخر چند به‌روزرسانی برای این بازی منتشر شد تا گیم‌پلی آن باز هم تازگی و جذابیت خود را حفظ کند. طبق اخبار سازندگان، از ماه می سال ۲۰۱۸ در هر ماه به طور میانگین ۱۴۷ کاربر به بازی ملحق می‌شوند. البته تعداد دانلودها همیشه نمی‌تواند میزان محبوبیت یک بازی را نشان دهد؛ چرا که هر بازی ممکن است بیش از یک بار توسط یک بازی‌باز دانلود شود. با این همه، تجربه‌ی Pokemon Go ساخته‌ی استودیوی Niantic نمی‌تواند خالی از لطف باشد.

۸ بازی با محوریت وایکینگ‌ها که در سال 2020 می‌توانید بازی کنید
خواندن

hearthstone hereos of warcraft

Hearthstone

Hearthstone نیز یکی دیگر از عناوینی است که باید در این لیست قرار گیرد. اگر از علاقه‌مندان به عناوینی مانند Warcraft هستید، این بازی هم تا حدود زیادی شما را سرگرم خواهد کرد. گیم‌پلی روان و طراحی فوق‌العاده شخصیت‌ها و محیط را می‌توان از نکات مثبت این بازی دانست. طبق آماری که تا ماه نوامبر سال گذشته منتشر شد، مطلع شدیم که تعداد بازی‌بازانی که در این بازی حساب کاربری ایجاد کرده‌اند به ۱۰۰ میلیون رسیده است. قابل ذکر است که Heartstone تا تا اواخر سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ به ترتیب به ۲۰ و ۷۰ میلیون بازی‌باز دست یافته بود. در طی این پنج سال هم حدود ۱۵ بسته‌ی گسترش دهنده برای بازی در دسترس قرار گرفته، که نباید نقش آن‌ها را در افزایش هواداران نادیده بگیریم. با این که تعداد حساب‌های ایجاد شده در یک بازی هم نمی‌تواند تعداد طرفداران را به درستی تعیین کند، اما مطمئنا یکی از برترین و کم‌نقص‌ترین شیوه‌ها برای یافتن جواب ما است. این بازی هم‌اکنون در اختیار دارندگان گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی قرار دارد.

Crossfire

Crossfire

بدون شک دوست‌داران عناوین شوتر اول شخص در دنیا کم نیستند. وقتی نام این سبک از بازی‌ها به گوشمان می‌خورد، به یاد بازی‌های مهیجی مانند Call of Duty می‌افتیم. اما بد نیست بدانید که یکی از عناوین پرطرفدار این سبک Crossfire نام دارد. این بازی علاوه‌بر این که از ماه سپتامبر سال گذشته حدود ۶۴۰ میلیون بازی‌باز و حساب کاربری داشته، در لیست پرفروش‌ترین عناوین پلتفرم رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹ به مقام چهارم دست یافته است. بیشترین هواداران این بازی نیز از قاره‌ی آسیا و به خصوص کشورهای چین و کره‌ی جنوبی هستند. قابل ذکر است که Crossfire توسط استودیوی Smilegate Entertainment ساخته شده است.

نگاهی به بازی‌هایی که هفته چهارم دی ماه منتشر می‌شوند (۲۰ تا ۳۰ دی ماه)
خواندن

Candy Crush Saga

همه‌ی ما می‌دانیم که عناوین فکری و پازلی نقش پررنگی در سرگرم کردن بازی‌بازان دارند. تاکنون بازی‌های مختلفی از این دسته منتشر شده‌اند و مورد استقبال عده‌ی زیادی هم قرار گرفته‌اند. یکی از برترین بازی‌ها در این زمینه را می‌توان Candy Crush Saga دانست، که در سال ۲۰۱۲ برروی گوشی‌های هوشمند عرضه شد و در همان سال اول به آمار ۵۰۰ میلیون دانلود دست یافت. این بازی هنوز هم از جذابیت خود برخوردار است و سازندگان هر چند وقت یک بار با انتشار یک به‌روزرسانی به بهبود کیفیت آن کمک می‌کنند. گیم‌پلی روان و طراحی رنگارنگ را می‌توان از مهم‌ترین دلایل پرطرفدار شدن بازی دانست. جالب است بدانید که تا سال ۲۰۱۷، ۲.۷ میلیارد بازی‌باز برای نصب بازی مذکور اقدام کرده‌اند.

Microsoft Solitaire

Microsoft Solitaire

بدون شک تاکنون Microsoft Solitaire را تجربه کرده‌اید. این بازی جذاب که قدمت آن به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد، هنوز هم تازگی خود را حفظ کرده و روزانه افراد زیادی را سرگرم می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید این بازی رایگان از سال ۲۰۱۶ تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون بازی‌باز داشته و این مقدار هنوز هم در حال افزایش است. البته یکی از دلایل محبوبیت این بازی، رایگان بودن آن است. هر چند Microsoft Solitaire در مقایسه با سایر عناوین رایگان آن طور که باید و شاید عمل نکرده، اما وجود آن در این لیست الزامی بوده است.

Fantasy Westward Journey

Fantasy Westward Journey

این بازی ساخته‌ی کشور چین را می‌توان در دسته‌ی عناوین اکشن قرار داد که در قاره‌ی آسیا هواداران بی‌شماری دارد. Fantasy Westward Journey نخستین بار در سال ۲۰۰۱ در اختیار بازی‌بازان قرار گرفت. چهار سال پس از انتشار، تعداد هواداران بازی از مرز ۴۰۰ میلیون عبور کرد. این اتفاق باعث شد که بازی فوق تبدیل به پرطرفدارترین عنوان چینی شود. با این که یک دهه از عرضه‌ی این بازی می‌گذرد، اما این آمار نزول نداشته و با شیب کمتری نسبت به قبل در حال افزایش است. همین قضیه باعث شد که سازندگان از ساخت این بازی درآمد خوبی داشته باشند. گفتنی است که نسخه‌ی دوم این بازی در سال ۲۰۰۲ در دسترس قرار گرفت و تا سال ۲۰۰۶ به ۸۳ میلیون بازی‌باز رسید؛ اما هرگز به موفقیت نسخه‌ی اول دست نیافت.

چه بازی‌هایی AAA نامیده می‌شوند؟
خواندن

Playerunknown`s Battlegrounds

وقتی نام سبک بتل رویال را می‌شنویم، در درجه‌ی اول به یاد Playerunknown`s Battlegrounds می‌افتیم. همان‌طور که در جریان هستید، ۱۰۰ بازیکن در بازی در نقشه‌ای حضور دارند و شخصی پیروز می‌شود که بتواند با استفاده از تجهیزات خود زنده بماند. این بازی جذاب نخستین بار در سال ۲۰۱۷ عرضه شد اما طولی نکشید که عده‌ی زیادی از آن استقبال کردند. جالب است بدانید که سازندگان برای ساخت این بازی از فیلم‌هایی با همین موضوع الهام گرفته‌اند. با گسترش محیط و امکانات بازی، به تدریج شاهد افزایش حساب‌های کاربری در آن بودیم. هر چند نقش عرضه‌ی بازی برروی کنسول‌های مختلف را هم نباید در افزایش محبوبیت آن نادیده گرفت. هم‌اکنون حدود ۴۰۰ میلیون نفر در این بازی ثبت‌نام کرده‌اند و هر ماه ۲۲۷ میلیون بازی‌باز فعا‌ل در نقشه‌های مختلف آن به مبارزه می‌پردازند. اگر از دوست‌داران سبک بتل رویال هستید، Playerunknown`s Battlegrounds را به هیچ وجه از دست ندهید.

fortnite season x patch notes

Fortnite: Battle Royale

Fortnite نیز از آن دسته بازی‌های جالبی است که مدت‌ها قبل برروی پلتفرم‌های گوناگون در دسترس قرار گرفت. جالب است بدانید که این بازی در ابتدا نتوانست آن طور که باید و شاید رضایت بازی‌بازان را جلب کند. به همین دلیل، سازندگان از حالت بتل رویال برای این بازی رونمایی کردند که انصافا در این کار موفق بودند. حال Fortnite را می‌توان یک رقیب جدی برای PUBG دانست. سازندگان این دو بازی هر چند وقت یک بار با انتشار به‌روزرسانی‌های بزرگ، رقابت تنگاتنگ خود را به جهان نشان می‌دهند. در ماه مارس سال ۲۰۱۹، استودیوی Epic Games اعلام کرد که تاکنون حدود ۲۵۰ میلیون بازی‌باز وارد این بازی شده‌اند؛ آماری که در مقایسه با PUBG چندان جالب نبود. البته گفته می‌شود که تعداد کاربران فعال این بازی نسبت به PUBG بیشتر است که همین قضیه، پیچیدگی رقابت میان این دو عنوان را دوچندان می‌کند.

راهنمای بازی Gears 5 - نکاتی برای شروع بخش داستانی
خواندن

League of Legends

League of Legends

این بازی نیز از سری عناوین اکشن است که ابتدا در سال ۲۰۱۶ در اختیار بازی‌بازان قرار گرفت. شما در این بازی باید کنترل یکی از کاراکترهای قدرتمند را برعهده گرفته و به نبرد با حریفان خود بپردازید. البته نقش سازندگان در انتشار به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی بزرگ برای این بازی را هرگز نباید نادیده گرفت. طبق اخبار جالب تیم سازنده، به طور میانگین در هر ماه حدود ۱۰۰ میلیون بازی‌باز به این بازی ملحق می‌شوند. البته این آمار در چند ماه قبل سیر نزولی داشت که آن‌ها با عرضه‌ی چند به‌روزرسانی به رفع تمام مشکلات پرداختند.

Rules of Survival

سبک بتل رویال با همه‌ی واکنش‌های منفی و انتقادهایی که دارد، مورد پسند بسیاری از بازی‌بازان نیز هست. یکی از این بازی‌ها Rule of Survival نام دارد که روزانه صدها بازی‌باز را سرگرم می‌کند. علاوه‌بر پلتفرم رایانه‌های شخصی، این بازی به صورت رایگان برروی گوشی‌های هوشمند نیز عرضه شد تا شاهد افزایش بازی‌بازان در آن باشیم. تا سال ۲۰۱۸ میلادی، تقریبا ۲۳۰ میلیون بازی‌باز در این بازی حساب کاربری ایجاد کرده و لحظات مفرح و هیجان‌انگیزی را برای خود رقم زده‌اند. استودیوی NetEase Games که وظیفه‌ی ساخت این بازی را برعهده داشته، تا امروز آمار دیگری را از آن در دسترس قرار نداده است.

Dungeon Fighter Online

Dungeon Fighter Online از آن دسته از عناوینی است که شاید تا به حال نام آن را هم نشنیده باشید. اما جالب است بدانید که این بازی یکی از پرطرفدارترین و برترین عناوین در قاره‌ی آسیا به شمار می‌رود که در اروپا هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این بازی آنلاین و مهیج شما باید کنترل شخصیت‌های مختلف را برعهده گرفته و با تجهزاتی که در اختیار دارید، به صورت آنلاین به نبرد با رقبا بپردازید. طبق آماری که چندی پیش منتشر شد، مطلع شدیم حدود ۵۰۰ میلیون بازی‌باز این بازی را تجربه کرده‌اند. نکته‌ی جالب‌تر این بوده که فروش Dungeon Fighter Online از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرده است. به بیان دیگر می‌توان گفت که درآمدی که سازندگان این بازی کسب کرده‌اند، از میزان درآمد سازندگان سری Star Wars هم بیشتر بوده است! پس اگر از دوست‌داران عناوین اکشن هستید، بازی ذکر شده را هرگز از دست ندهید.

بهترین بازی‌های آنلاینی که هم‌اکنون می‌توانید تجربه کنید
خواندن

WoW

World of Warcraft

بازی World of Warcraft، ساخته‌ی استودیوی خوش‌نام Blizzard در سال ۲۰۰۴، آخرین عنوانی است که در این مقاله بررسی می‌شود. هر چند دریافت و نصب این بازی رایگان است، اما برخی پرداخت‌های درون برنامه‌ای توسط بازی‌بازان باعث شده تا ناشر آن درآمد خوبی از این راه کسب کند. در سال ۲۰۱۲ تقریبا ۱۲ میلیون کاربر فعال در این بازی بودند. این آمار در سال ۲۰۱۵ به طرز عجیبی به ۵.۵ میلیون نفر رسید. طبق آخرین آمار بلیزارد در سال گذشته، تنها ۱.۷ میلیون بازی‌باز در بازی باقی مانده بودند. حال باید دید که این بازی به دست فراموشی سپرده می‌شود یا سازندگان در آینده برای آن برنامه‌ای خواهند داشت. با این همه نمی‌توان ایرادی از World of Warcraft گرفت و همه‌ی ما می‌دانیم که این بازی در زمان خود غوغا به پا کرده بود.

Minecraft

بازی Minecraft ساخته‌ی استودیوی Mojang را می‌توان یکی از برترین و پرطرفدارترین عناوین تاریخ دانست. شما به وسیله‌ی این بازی قادر هستید تا دنیای خودتان را بسازید، به شکار و ماهیگیری بپردازید و برای بقا مبارزه کنید. قدمت این بازی به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد که در همان ابتدا فروش آن از مرز ۶۰ میلیون نسخه عبور کرد. Mojang که درآمد خوبی از طریق این بازی کسب کرد، به‌روزرسانی‌های فوق‌العاده‌ای را برای آن در دسترس قرار داد. نتیجه‌ی انتشار این به‌روزرسانی‌ها، افزایش محبوبیت بازی بود؛ تا جایی که امروزه تقریبا ۱۷۶ میلیون نسخه از این عنوان به فروش رفته است. جالب است بدانید که یک نسخه‌ی چینی و رایگان هم برای بازی مذکور وجود دارد که ۲۰۰ میلیون بازی‌باز فعال در آن حضور دارند. یکی از نکات قابل توجه این بازی، دسترسی راحت به آن است؛ پس از تجربه‌ی آن غافل نشوید.

منبع
Gamepressure.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x