مقالات ترجمه‌ای

بهترین بازی‌های نادیده گرفته شده در نسل هشتم

در قلمرو فراموش شدگان

پایان نسل هشتم بازی‌های ویدیوی رقم خورد و حالا با ورود کنسول‌های جدید پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس شاهد آغاز نسل جدیدی در صنعت بازی‌های ویدیویی هستیم. در نسل گذشته عناوین مختلفی برای کنسول‌های بازی عرضه شد. برخی از بازی‌ها به قدری جذاب بودند که سطح این صنعت را چند مرحله ارتقا دادند و توانستند به خوبی ارزش‌های خود را نشان داده و مخاطبین را جذب کنند.

شما می توانید با کمی جستجو لیست کاملی از بازی‌های شاهکار نسل هشتم صنعت ویدیو گیم را مشاهده کنید. علاوه بر این، لیست‌های دیگری نیز وجود دارند که در آن بازی‌های نسل هشتم را می‌توانید مشاهده کنید.

با این حال در این مطلب قصد داریم تا نگاهی متفاوت به این نسل داشته باشیم و شما را با عناوین دیگری آشنا کرده و از بازی‌هایی در نسل هشتم صحبت کنیم که با وجود ویژگی‌های مثبت و نقاط قوت بسیار زیادی که داشتند، متاسفانه به دلایل مختلفی نادیده گرفته شده و توسط گیمرهای بسیار زیادی تجربه نشدند.

به شما پیشنهاد دهیم تا حتما به سراغ عناوین گفته شده در این لیست رفته و برای یک بار این بازی‌های Underrated را تجربه کنید. با پیکسل آرتس همراه باشید تا شما را با بهترین بازی‌های نادیده گرفته شده در نسل هشتم آشنا کنیم.

Vampyr

1 1

Dontnod Entertainment در این نسل توانست بازی بسیار خوبی به نام Life is Strange را منتشر کند، اما این استودیو یک عنوان دیگر هم داشت که از آن می‌توان به عنوان یکی از بازی‌های نادیده گرفته شده و Underrated این نسل نام برد.

بهترین بازی‌های سری Total War
خواندن

داستان بازی Vampyr پس از جنگ جهانی اول است و بازی در سبک اکشن نقش آفرینی شما را در قالب یک پزشک قرار می‌دهد که به خون آشام تبدیل شده و حالا باید بین حفظ سوگند بقراط و زندگی کردن به عنوان یک خون آشام انتخاب‌های مخلتفی داشته باشد. دنیای بازی مملو از شخصیت‌های منحصر به فرد است و بازی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید تقریباً همه این شخصیت‌ها را فدا کنید تا کاراکترتان قویتر گردد. بازی با پتانسیل خارق‌العاده که داشت و فضایی که از لندن نشان داد، علی‌رغم تمامی مشکلات در فرآیند عرضه، باز هم یک عنوان بسیار خوب است که ارزش تجربه کردن را دارد.

The Surge

2 1

استودیو Deck13 Interactive در ساخت بازی Lords of the Fallen توانست تجربه جذابی از یک بازی با فضای فانتزی و کمی متفاوت از نمونه‌های مشابه را ارائه دهد. این استودیو در ساخت بازی The Surge جهت کاملاً متفاوتی را انتخاب کرده و تلفیقی از دو بازی Bloodborne و Elysium را در این عنوان ارائه داد که نتیجه محصول نهایی یک بازی در سبک اکشن RPG علمی تخیلی شد. بازی با وجود مشکلات مختلفی که در بخش مکانیزم‌های خود دارد، باز هم عنوان قابل تحملی است که می‌توانید در انتهای نسل، آن را تجربه کنید.

The Evil Within 2

3 1

شینجی میکامی در دوران کاری خود یکی از بهترین بازی‌های سبک وحشت و بقا در تمام دوران یعنی Resident Evil را کارگردانی کرد. همین رزومه سبب شد تا طرفداران مشتاقانه به دنبال تجربه جدیدترین عنوان او یعنی The Evil Within باشند، تا ببینند آیا میکامی می‌تواند با ساخت این بازی از شاهکار قبلی خود سبقت بگیرد یا خیر.

داستان بازی Subway Surfers
خواندن

The Evil Within در زمان عرضه با استانداردهای شاهکارهای سبک وحشت و بقا فاصله معنی داری داشت و همین مسئله سبب گشت تا برخی از طرفداران آثار میکامی از این بازی دلسرد شوند.

به همین دلیل دنباله این اثر یعنی The Evil Within 2 نیز نتوانست موفقیت عنوان‌های گذشته این کارگردان را تکرار کند. اما حالا که به انتهای نسل رسیدیم می‌توانیم با تجربه این عنوان از یک بازی در این ژانر با داستان جذاب و گیم‌پلی هیجان انگیز لذت ببریم. مطمئنا حالا با به اتمام رسیدن هایپ این سری، پس از تجربه بازی The Evil Within 2 از خود می‌پرسید که چگونه بازی با این داستان گویی نتوانست به فروش چشمگیری دست پیدا کند.

Assassin’s Creed Syndicate

4

پس از این که بازی Assassin’s Creed Unity برخلاف انتظارات به طرز وحشتناکی شکست خورد و سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از بدترین سال‌ها برای مجموعه Assassin’s Creed نامیده شد، انتظارات از آینده این مجموعه نیز به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد و در کمترین حد خود قرار گرفت. در همین زمان اما کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت موفق شد با ساخت بازی جدیدی از این مجموعه به نام Assassin’s Creed Syndicate شرایط را برگرداند.

این نسخه به سراغ انقلاب صنعتی در لندن رفت و تلاش کرد تا اشتباهات نسخه قبلی خود را تکرار نکند اما با این حال برخی از طرفداران به دلیل خاطره بدی که از بازی Assassin’s Creed Unity در ذهن داشتند، به هیچ عنوان به سراغ این نسخه نرفته و آن را تجربه نکردند. با این حال به شما پیشنهاد می‌دهیم تا پیش از شروع نسل جدید، برای یک بار Assassin’s Creed Syndicate را شروع کنید تا متوجه شوید که چرا این بازی در لیست بازی‌های نادیده گرفته شده نسل هشتم قرار گرفته است.

خیزش بازی‌های چینی در صنعت ویدیو گیم
خواندن

پس از تجربه Assassin’s Creed Syndicate می‌توانید به وضوح تاثیرات این نسخه بر عنوان‌های بعدی این مجموعه، به خصوص Assassin’s Creed Origins را مشاهده کنید.

Shadow of the Tomb Raider

5 1

پس از ساخت عنوان Rise of the Tomb Raider در سال ۲۰۱۵، استودیو Crystal Dynamics فرآیند توسعه بازی جدید این مجموعه را به Eidos Montreal سپرد و این استودیو توانست در عنوان بعدی، یعنی بازی Shadow of the Tomb Raider یک تجربه تاریکتر، شخصی‌تر و بسیار خشن را از داستان اصلی لارا کرافت به گیمرها ارائه دهد.

این بازی در آمریکای لاتین، به خصوص در کشور پرو روایت می‌شد و توانست به یک نسخه خاص از مجموعه Tomb Raider بدل گردد. علی‌رغم امتیازات کمتر به نسبت نسخه قبلی، به شما پیشنهاد می‌دهیم تا Shadow of the Tomb Raider را تجربه کنید.

Resident Evil: Revelations 2

6 1

Resident Evil 2 و Resident Evil 7 هر دو جز عنوان‌های تحسین شده این نسل بودند، اما بازی ترسناک Resident Evil: Revelations 2 که نسخه فرعی از این مجموعه به حساب می‌آمد نتوانست آن طور که باید طرفداران این سری را جذب خود کند.

عنوان‌های بازسازی شده این مجموعه با ترکیبی از شخصیت‌های جدید و قدیمی بازگشتند و همین حس نوستالوژیک سبب شد تا بسیاری از گیمرها علاقمند باشند تا این نسخه‌های بازسازی شده را تجربه کنند، به خصوص زمانی که شاهد بازگشت Claire Redfield در Resident Evil 2 بودیم.

اما در این نسخه به جای تمرکز روی شخصیت‌های قدیمی مجموعه، بازی کاراکترهای جدید را در یک جزیره زندانی کرده و آن‌ها در برابر ترسناک‌ترین دشمنان تاریخ این فرانچایز قرار می‌گیرند. Resident Evil: Revelation 2 شاید به هیچ عنوان یک اثر موفق از مجموعه Resident Evil نباشد اما با این حال ارزش‌هایی دارد که سبب می‌شود تا بتوان برای یک بار آن را بازی و قصه متفاوتی از مجموعه Resident Evil را تجربه کرد.

7 بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند
خواندن

Call of Duty: Advanced Warfare

7 1

مجموعه Call of Duty با داشتن نسخه‌های فوق العاده‌ای مثل Black Ops 4 و Modern Warfare تبدیل به یکی از بهترین مجموعه‌های اول شخص شوتر در تاریخ شد و توانست در کانون توجه قرار گیرد.

همین موفقیت سبب گشت تا هایپ طرفداران برای نسخه جدید این مجموعه یعنی Call of Duty: Advanced Warfare نیز به سرعت بالا رفته و همه انتظار یک نسخه هیجان انگیز از این مجموعه را داشته باشند. متاسفانه اما Call of Duty: Advanced Warfare نتوانست آن طور که باید طرفداران خود را راضی کند و به همین خاطر این نسخه به سرعت محبوبیت خود را از دست داد. در پایان نسل اما پیشنهاد ما این است که یک بار بدون قضاوت کردن Call of Duty: Advanced Warfare را تجربه کنید و جدا از مقایسه کردن این بازی با نسخه‌های شاهکاری مثل Black Ops 4 و Modern Warfare، فقط از تجربه بازی لذت ببرید.

The Crew 2

8 1

Forza Horizon بدون هیچ شک و تردیدی یکی از بهترین بازی‌های سبک ریسینگ در این نسل بود، اما این مسئله سبب نشد تا شرکت یوبی‌سافت شانس خود را برای ساخت یک عنوان جدید امتحان نکند. این شرکت در اولین گام بازی The Crew را ساخت که از مشکلات مختلفی مثل فیزیک رانندگی بسیار بد و نداشتن جهان جذاب رنج می‌برد، اما دنباله این مجموعه سعی کرد تا این مشکلات را برطرف کند.

در نسخه دوم شما می‌توانستید وسایل مختلفی را امتحان کنید. از اتومبیل و کامیون گرفته تا هواپیما و قایق، همگی وسایلی بودند که شما می‌توانستید در این بازی سوار آن‌ها شده و در مسابقات‌شان شرکت کنید. این بازی بسیار عظیم و متنوع بود. The Crew 2 توانست به بهترین شکل ممکن اشکالات نسخه قبل را برطرف کند و تبدیل به یک بازی قابل دفاع شود.

۵ تریلر برتر بازی‌های ویدیویی
خواندن

با این حال ممکن است بسیاری از افراد به دلیل حس بدی که در نسخه اول این مجموعه تجربه کردند، به سراغ The Crew 2 نرفته باشند، به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌دهیم تا این عنوان را تجربه کنید.

Rage 2

9 1

اولین نسخه از مجموعه Rage یک بازی بسیار عجیب بود که توسط Id Software ساخته شد. بخش عمده‌ای از این بازی در فضای پساآخرالزمانی روایت می‌شد. نسخه اول Rage با داشتن نقاط قوت متعدد توانست به سرعت محبوب شده و طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. پس از موفقیت نسخه اول، Id Software با استودیو مشهور Avalanche Studios که سازنده عنوانی همچون of Mad Max و Just Cause بود همکاری کرد و نسخه دوم Rage را ساخت.

نسخه دوم با حفظ مکانیزم‌های بازی، دنیای رنگارنگ‌تر و پرجنب و جوش‌تری را به گیمرها ارائه داد. ماموریت‌های فرعی این عنوان واقعا سرگرم کننده بودند و بازی در بخش تیراندازی اول شخص یک تجربه باورنکردنی محسوب می‌شد. اما متاسفانه داستان بازی آن چنان که باید نتوانست طرفداران این مجموعه را راضی نگه دارد و همین مسئله سبب شد تا برخی از طرفداران نسخه اول Rage به سراغ این بازی نروند.

Darksiders III

10

ممکن است شما هم مثل اکثر گیمرها از Darksiders III انتظارات بسیار زیادی داشته و پس از عرضه این بازی دچار شوک شدیدی شده باشید. متاسفانه نسخه سوم از مجموعه Darksiders نتوانست آن طور که باید دل طرفداران این مجموعه را به دست بیاورد، اما کافی است تا این بازی را به عنوان یک عنوان جداگانه در نظر بگیرید و آن را با نسخه‌های قبلی این مجموعه قیاس نکنید، آن وقت می‌توانید ببینید که این بازی نیز در بخش‌های مختلف یک عنوان قابل احترام است. طراحی فوق العاده Bossها و مکانیزم‌های اصلی مبارزه در Darksiders III به قدری عالی هستند که می‌توانند شما را مجذوب خود کنند.

هر آنچه که باید از دنیای بازی Assassin's Creed Valhalla بدانید
خواندن

 Valiant Hearts: The Great War

11

بسیاری از بازی‌های ویدیویی هستند که همواره تلاش می‌کنند تا یک روایت و داستان ضد جنگ داشته باشند اما در اوج تناقض به شما این اجازه را می‌دهند تا بتوانید صدها نفر را بکشید. در این شرایط اما بازی Valiant Hearts: The Great War تبدیل به اثری شد که با تمامی بازی‌های ضد جنگ متفاوت است.

بازی در زمان جنگ جهانی اول جریان دارد و از دید چندین شخصیت مختلف از جمله یک پرستار روایت می‌شود. این بازی نشان می‌دهد که چگونه در اوج شرایط جنگیدن برای بقا و حفظ خود، افراد بسیار زیادی با کارهای قهرمانانه برای نجات هم نوعان خود تلاش کردند. داستان سرایی محیطی و تصویری فوق العاده سبب شد تا Valiant Hearts: The Great War تبدیل به یکی از احساسی‌ترین بازی‌های نسل شود، اما متاسفانه گیمرهای کمی این بازی را تجربه کردند.

No Man’s Sky

12

بازی No Man’s Sky هنگام عرضه در سال ۲۰۱۶ هایپ بسیار زیادی داشت اما متاسفانه به دلیل مشکلات متعدد تبدیل به یک بازی بسیار ناامید کننده شد. این عنوان یک جهان بسیار عظیم را به تصویر می‌کشید اما متاسفانه با داشتن باگ‌های مختلف گیمرها انگیزه‌ای برای کشف و تجربه این بازی نداشتند.

با این وجود، بازی از زمان عرضه تا به امروز با به‌روزرسانی‌های مختلف توانسته مشکلات خود در بخش چند نفره، هسته اصلی بازی، مکانیزم‌ها و گزینه‌های شخصی سازی را برطرف کرده و سرانجام به بازیی که انتظار داشتیم تبدیل گردد. با این حال بسیاری از گیمرها به دلیل بازخوردهای اولیه هیچگاه این عنوان را تجربه نکردند.

مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۰
خواندن

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به بازی‌های نادیده گرفته شده نسل انداخته و برترین آن‌ها را به شما معرفی کردیم. مطمئنا در نسل هشتم به جز موارد گفته شده بازی‌های Underrated دیگری نیز وجود داشتند که می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند. به نظر شما جای چه عنوانی در این لیست خالی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت
اطلاع از
guest

5 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
illiterate
illiterate
3 سال قبل

Valiant Hearts: The Great War
یه بازی فوق العادس
بعد دیدن اسمش حوس کردم دوباره برم سراغش

randy
randy
3 سال قبل

گزینه های اول و دوم لیست واقعا Underrated ترن نسبت به بقیه گزینه ها

ماركش مستعمره ي روسيه
ماركش مستعمره ي روسيه
3 سال قبل

عجب

دکمه بازگشت به بالا
5
0
Would love your thoughts, please comment.x