مقالات ترجمه‌ای

داستان Halo قسمت نهم: کشف Halo آلفا و تخریب آن

حلقه‌ی آغازین

در مقاله پیشین داستان Halo، نگاهی به شکست فلج‌کننده UNSC در سیاره ریچ و همین‌طور فرار Pillar of Autumn انداختیم. در این مقاله می‌خواهیم اتفاقات نسخه اول بازی Halo را بررسی کنیم و ببینیم که چطور Halo آلفا کشف و در نهایت تخریب شد.

۱۹ سپتامبر سال ۲۵۵۲: کشتی Pillar of Autumn از راه می‌رسد

pillar of autumnخدمه Pillar of Autumn پس از پرش Slipspace خود از سیاره ریچ، خودشان را در نزدیکی یک حلقه Halo یافتند. کمی بعد، کشتی‌های کاوننتی که در تعقیب بودند به Autumn حمله کردند. در حالی که هوش مصنوعی تازه به وجود آمده یعنی کورتانا توانست از اسلحه‌های کشتی استفاده کند اما کاپیتان کشتی یعنی جیکوب کیز تصمیم گرفت که جان ۱۱۷ یا مسترچیف (Master Chief) را از خواب در Cryosleep بیدار کند و به او کورتانا را بدهد. مسترچیف سپس به دفاع از کشتی در مقابل کاوننت‌هایی که سوار شده بودند کمک کرد و سپس به همراه چندین سرباز در یک محفظه فرار قرار گرفت.

با نزدیک شدن سریع Autumn به Halo آلفا، مسترچیف و دیگر نیروهای UNSC محفظه‌های فرار خود را فعال کردند و در یک حلقه فضایی بزرگ فرود آمدند. در حالی که کورتانا در حال هک کردن شبکه نبرد کاوننت بود، مسترچیف به بازماندگان در ساخت یک نیروی مقاومتی در برابر کاوننت‌هایی که در پی شکار آن‌ها بودند، کمک می‌کرد. سپس کورتانا خبر بدی را به گوش رساند: کاپیتان کیز دستگیر شده است.

گروه مقاومت کاپیتان را آزاد می‌کند

truth and reconcilliation مسترچیف با چندین اسنایپر و تیم حمله به کشتی کاوننت‌ها جایی که کاپیتان کیز نگه داشته می‌شد، حمله کردند. بعد از اعزام نیروهای دفاعی کشتی، این تیم‌ها از بالابرهای ضد جاذبه کشتی برای وارد شدن به قسمت انبار آن استفاده کردند. به کمک چیف، UNSC توانست کیز را آزاد کند. کیز در نهایت تمام آن‌ها را با دزدیدن یکی از کشتی‌های کاوننت به مکان امن برد.

برترین موسیقی‌های متن بازی در نسل هشتم
خواندن

۲۰ سپتامبر سال ۲۵۵۲: کارتوگرفر و Flood

cartographerروز بعد، کورتانا مکانی به نام کاروتوگرفر (Cartographer) را پیدا کرد. این مکان دارای نقشه‌ای از کل Halo آلفا بود و به همین دلیل UNSC آن را در اولویت قرار داد. متاسفانه، کاوننت هم از محل باخبر شد و دو طرف مجبور به نبرد شدند. با تلاش‌های مسترچیف پیروزی نتیجه برای UNSC پیروزی بود. کورتانا از کارتوگرفر برای نقشه‌کشی حلقه Halo استفاده کرد و یک محل مهم دیگر را پیدا کرد: اتاق کنترل.

در همین حال، کاپیتان کیز و گروه کوچکی از سربازان به سمت مکانی می‌رفتند که تصور می‌شد محل انبار اسلحه‌های کاوننت باشد. با این حال، زمانی که به آن جا رسیدند متوجه شدند که در حقیقت مکان نگه‌داری Flood بوده و کاوننت آن را قرنطینه کرده است. با باز شدن آن، Flood کیز را مبتلا کرد و با حمله کردن به انسان‌ها و کاوننت، شروع به گسترش در سرتاسر حلقه نمود.

مسترچیف سعی می‌کند کیز را نجات دهد

chief flood

پس از کشف اتاق کنترل، چیف نیروی عظیمی را به این مکان می‌برد. بعد از نفوذ به سیستم‌های دفاعی کاوننت و رفتن به داخل آن، کورتانا با ترمینال آن‌ جا ارتباط برقرار می‌کند و از اوضاع به وجود آمده با Flood باخبر می‌شود. سپس به سرعت به چیف اصرار می‌کند تا تلاش کند و جان کیز را نجات دهد در حالی که او عقب بماند و درباره Halo بیشتر یاد بگیرد.

چیف به مکان مورد نظر می‌رود به فرض این که انبار اسلحه است اما با Flood مواجه می‌شود. در ادامه کاپیتان کیز برچسب گم‌شده در نبرد را می‌خورد و چیف به ادامه جستجویش برای او می‌پردازد. با این حال، ناظر روباتی Halo آلفا به نام گیلتی اسپارک ۳۴۳ (۳۴۳Gulity Spark) چیف را به مکانی به نام کتاب‌خانه (Library) تلپورت می‌کند. این مکان دارای کلیدی به نام ایندکس (inxex) است که با آن می‌توان Halo را فعال کرد.

معرفی بازی When the darkness comes
خواندن

۲۱ سپتامبر سال ۲۵۵۲: هدف اصلی Halo مشخص می‌شود

control roomچیف و گیلتی اسپارک پس از گرفتن ایندکس به سمت اتاق کنترل می‌روند. زمانی که می‌رسند، کورتانا از چیزهایی که یاد گرفته می‌گوید: Halo آلفا و تمام حلقه‌های دیگر در حقیقت اسلحه‌های بسیار قوی بودند که می‌توانستند کهکشان را از زندگی پاک‌سازی کنند. چیف پس از فهمیدن این موضوع از دنبال کردن نقشه گیلتی اسپارک برای فعال کردن حلقه امتناع کرد و تبدیل به دشمن او شد. با این حال آن‌ها توانستند از گیلتی اسپارک فرار کنند.

کورتانا نقشه‌ای پیشنهاد کرد که آن‌ها با منفجر کردن موتورهای Pillar of Autumn می‌توانستند Halo آلفا را نابود کنند اما برای این کار نیاز به اجازه کیز داشتند. کورتانا از سیستم تلپورت حلقه استفاده کرد تا چیف را به کشتی‌های کاوننت برگرداند، جایی که کاوننت و Flood در یک درگیری سخت قرار داشتند. در نهایت، چیف جسد کیز را در تپه‌ای از جسدها یافت: Flood از این جسدها استفاده می‌کرد تا یک هیولای دارای درک به نام Proto Gravemind بسازند. چیف که گزینه دیگری نداشت، تراشه عصبی مغز کیز را با دستان خالی بیرون آورد.

Halo آلفا نابود می‌شود

h2a alpha halo

چیف سعی می‌کند تا برای نابود کردن Halo آلفا به Autumn عقب‌نشینی کند اما هم کاوننت و هم Flood سعی می‌کنند تا جلوی او را بگیرند. کاوننت، فوررانرها را می‌پرستند و نمی‌خواهند که به ساخته خدایانشان خدشه‌ای وارد شود و Flood که می‌خواهند همه بمیرند، نیاز دارند که حلقه دست‌نخورده باقی بماند تا در نهایت بتوانند در کهکشان گسترش پیدا کنند. با این حال بزرگ‌ترین دشمن، گیلتی اسپارک است که هم می‌خواهد از حلقه استفاده و هم از آن محافظت کند. اسپارک جلوی نابودی خودکاری که کورتانا برنامه‌ریزی کرده بود را می‌گیرد.

نگاهی به عملکرد شرکت الکترونیک آرتس روی کنسول‌های نینتندو
خواندن

در زمانی که به نظر می‌رسید تمام امیدها از دست رفته است، کورتانا ایده‌ای را مطرح کرد که شامل انداختن مواد منفجره در محدوده موتورهای کشتی می‌شد. چیف این کار را انجام داد و موتورها شروع به داغ شدن کردند و اسپارک هیچ کاری برای متوقف کردن آن نمی‌توانست بکند.  چیف و کورتانا با استفاده از یک Warthog توانستند به یک هواپیمای جنگنده Pillar of Autumn برسند و به سختی از موج انفجار Halo آلفا فرار کنند در حالی که تمام انسان‌ها، کاوننت و Flood که در حلقه بودند جانشان را از دست دادند.

با این حال یک بازمانده وجود داشت: گیلتی اسپارک. او که دیگر هیچ installation برای محافظت نداشت، به نزدیک‌ترین سیاره به نام Threshold رفت تا در آن‌ جا آغازگر یک شورش باشد…

شما می‌توانید تمامی قسمت‌های داستان هیلو را در اینجا مطالعه کنید.

منبع
windowscentral
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x