مقالات ترجمه‌ای

بهترین بازی‌های لگو

سری بازی‌های محبوب LEGO رو بهتر بشناسین

اگه شما هم دنبال پیدا کردن بهترین بازی‌های لگو هستین، به جای خوبی اومدین! اینجا سعی کردیم بهترین بازی‌های سری لگو رو براتون لیست کنیم. بازی‌های لگو شکاف بین دنیای محسوس و جهان تخیلات را پر می‌کنند و به بچه‌ها و بزرگ‌سالان اجازه می‌دن داستان‌های خود رو بسازن و تعریف کنن. اما بازی‌های کامپیوتری لگویی عمدتاً از روی محبوب‌ترین اسم‌های بزرگ دنیای سرگرمی ساخته می‌شن. طوری که همون سطح خلاقیت لگوهای واقعی رو میشه در دنیاهای فانتزی و میان قهرمانان کمیک مورد علاقه‌مان هم ببینیم. در این مقاله رتبه‌بندی ما برای ده بازی برتر لگویی آمده که در ادامه مشاهده می‌فرمایید.

بهترین بازی‌های لگو

Lego Creator

تا به حال حتما نام Minecraft را شنیدین. بازی Lego Creator هم یک سندباکسِ بی‌پایان هست که به اواخر دهه نود میلادی مربوط می‌شه. بازی توسط Superscape ساخته شده و میشه گفت خلاقیت تحسین برانگیز ماینکرفت کمی بیش از یک دهه قبل در این بازی لگویی هم مشاهده میشد. بازی Lego Creator هیچ مأموریت، چالش یا محدودیتی برای پیشرفت نداره. در عوض ساختن و چیدن آجرهای بازی عامل اصلی جذابیتش هست. به این معنی که گیمرها می‌تونن شهرهای رؤیاهای خودشون رو بسازن و بعد خلاقیت‌های ذهنی خودشنن رو از دید یک کاراکتر ساده و کوچک ببینن. نسخه‌های بعدی بازی از بلوک‌های فانتزی و جادویی هم استفاده میکنن. گرچه امروز این بازی‌های لگو ممکنه هنوز خیلی خوب باشن اما رابط کاربری و سیستم‌های قدیمی بازی مانع از کسب جایگاه بالاتری در این فهرست شدن.

بهترین بازی‌های لگو

 

Lego Builder’s Journey

این بازی سال ۲۰۱۹ برای دستگاه‌های تلفن همراه منتشر شد که البته ویژگی‌های خاص و برجسته‌ای داشت. سبک هنری مینیمالیستی و خاطره‌انگیز که یادآور طراحی ۲.۵ بعدی بازی Fez هست همراه با موسیقی اتمسفریک باعث می‌شن Builder’s Journey به جذاب‌ترین اثر در این فهرست تبدیل بشه. مراحل مینیاتوری بازی مکان‌هایی در فضاهای باز هستن که شامل مسیرهای کوهستانی، سواحل، جنگل‌ها و… می‌شن؛ جایی که بازیکنان از تعداد محدودی از قطعات لگو برای ایجاد مسیرهای قابل عبور برای کاراکترهای خود استفاده می‌کنن. بازی زیاد پیچیده نیست اما انواع پازل‌های چالش برانگیز خیلی جذابن. توی بازی یک سری چالش وجود که مثلا بعضی از بازیکنان می‌خوان که رنگ‌های قطعات لگو با هم مطابقت داشته باشن یا اینکه باید اهدافی تحت محدودیت‌های زمانی کامل بشن. این بازی محصول کوچکی هست که خیلی طول نمی‌کشد.

بهترین بازی‌های مستقل در 10 سال اخیر
خواندن

بهترین بازی‌های لگو

Lego Harry Potter Collection

این بازی در واقع بازسازی فیلم‌های هری پاتر هست که به‌طور هوشمندانه‌ای از مکانیک‌های عناوین قبلی شرکت TT Games استفاده می‌کنه. فعال کردن طلسم‌ها به‌اندازه استفاده از قدرت‌های مختلف Force در نسخه‌های جنگ ستارگان جالب و قابل دسترسی هستن. البته شما می‌تونین نگاهی جامع به بخش‌های هرگز دیده نشده از دنیای جادویی هاگوارتز هم داشته باشین. تقریباً تمام هاگوارتز قابل دسترسیه و با معماها و اسرار مختلف پر شده. همچنین مناطق پنهانی که فیلم‌های هری پاتر ازشون غفلت می‌کردن هم در این بازی حضور دارن. مبارزات در این بازی مثل کتاب‌ها در درجه دوم اهمیت قرار دارن و ممکنه گیمرهایی که از جریان مداوم اکشن در بازی‌های Lego Star Wars لذت می‌بردن از این موضع ناراحت بشن. با این حال این اقتباس از هری پاتر جذابیت کافی برای کسب رتبه هشتم رو داره.

بهترین بازی‌های لگو

Lego The Lord of the Rings

بازی‌های لگو به‌خاطر ویژگی‌های متعددی شناخته می‌شن: کاوش، سکوبازی، جمع‌آوری آیتم‌ها و مبارزه که همگی در فضایی کمدی برای همه اعضای خانواده هستن. منطقیه که این ویژگی ها به طور کامل در دنیای ارباب حلقه ها پیاده بشن. این نسخه از ارباب حلقه ها بین بازی‌های لگویی مقداری برجسته تر از آثار مشابه هست چون طنز بازی کم شده و حتی صداگذاری هم جدی‌تر هست. به علاوه بازی توی این نسخه دنیای بزرگی برای زیر و رو کردن داره.

lego9

 

Lego City Undercover

توی این بازی، توسعه دهنده دست از سر لایسنس اسم های بزرگ دنیاهای سینمایی برداشته و سعی کرده داستان خودش رو تعرف کنه.  بازی در اصل یک درام پلیسی در شهری به نام Lego City  هست که گیمر نقش یک افسر مخفی رو بازی می کنه. شما باید از پارکور و لباس‌های مخصوص گرفته تا وسایل نقلیه مختلف استفاده کنین تا مجرم ها رو ردیابی کرده و شکست بدید. دور از حقیقت نیست اگر بگیم بازی شبیه GTA هست. این بازی به ما یادآوری می کنه TT Games محدود به مجوز استفاده از نام‌های دیگه نیست. امیدواریم به زودی شاهد دنباله مناسبی برای این بازی جذاب باشیم.

ماندگارترین شخصیت‌های منفی در تاریخ بازی‌های ویدئویی
خواندن

lego2

Lego Dimensions

این یک بازی تلفیقی از کلی بازی و فیلم و قصه لگویی و غیر لگویی است که همه دور ه جمع شدن. تعامل لحظه به لحظه کاراکترهای این بازی با هم خیلی جالب از کار درآمده. شما مجموعه متنوعی از مراحل، شخصیت‌ها و داستان‌های مختلف رو دارید گه منجر به ترکیب‌های بامزه ای می شود، مانند مبارزه بتمن در کنار گندالف. این بازی یک شورش خلاقانه در دنیای لگوها به شمار میاد و آزادی عمل قابل توجهی به شما می ده.

lego10

Lego Batman 2: DC Super Heroes

همانطور که انتظار می‌رفت لگو بتمن ۲ یک پله بالاتر از نسخه قبلی خودش بود. اولین پروژه صداگذاری شده و دنیای باز TT Games باعث شد تا قهرمانان گاتهام جذابیت بیشتری داشته باشن و راه برای روایت قصه‌های منسجم‌تر هموار بشه. اینجا سوپرمن و لیگ عدالت به عنوان شخصیت‌های قابل بازی به بتمن و رابین می‌پیوندن و بعد از تمام شدن داستان بازی ارزش تکرار بیشتری رو به نمایش می‌گذارن. گرچه فعالیت‌های جانبی می‌تونن تکراری بشن اما Lego Batman 2 به دلیل تأثیری که روی رویکرد TT Games در طراحی جهان بازی‌هایش داشت رتبه چهارم رو کسب کرد.

lego8

Lego Star Wars: The Complete Saga

سری جنگ ستارگان بهترین اثر TT Games برای بسیاری از گیمرهای بازی‌های  لگو هست. این موضوع دلیل موجهی هم داره؛ بازی یک حماسه کامل با سفری هیجان انگیز و پر جنب و جوش به کهکشانی دور و مملو از صحنه های خنده دار است. همه قسمت های موجود توی این مجموعه خوبن اما قسمت های چهار تا شش از همه بهتر هستن. قدرت‌های نیرو، دوئل با شمشیرهای نوری و پازل‌های ساده اما سرگرم‌کننده این بازی رو به سومین انتخاب برتر ما تبدیل کردن.

بهترین بازی‌های رایگان پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۲۱
خواندن

lego4

Lego Marvel Super Heroes

این بازی مثل فیلم‌های پرفروشی که از اونا الهام گرفته شده پر از صحنه‌های به یاد ماندنی، جنگ‌های ویرانگر و سبکی بی‌نظیره. بازی بیشتر از ۱۵۰ تا شخصیت قابل بازی از جمله مرحوم استن لی داره که هر کدوم با مجموعه حرکت های شخصی شده خودشون می تونن در مکان‌های نمادینی مثل برج استارک، آسگارد و حتی شهر نیویورک با سرعت بدون، تاب بخورن یا پرواز کنن. علاوه بر اینا مجموعه‌ای از ماموریت‌های جانبی که توسط ددپول روایت میشن هم به پر کردن زمان بازی کمک می کنن، شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. البته خود گیم پلی هم در هسته خودش صیقلی‌ترین و باکیفیت‌ترین حالت ممکن بین بازی‌های لگویی رو داره.

lego3

Lego Star Wars: The Skywalker Saga

بازی لگویی بزرگتر یا بهتر از The Skywalker Saga پیدا نمیشه. جایی که نوآوری Complete Saga هم کنار زده میشه و تمام فیلم های شماره‌دار جنگ ستارگان کنار هم قرار می گیرن و حتی بازی‌های قبلی هم بازسازی شدن. از مجمع الجزایر مخفی لوک اسکای واکر گرفته تا مخفیگاه جنگلی و سفرهای کهکشانی همه توی این بازی حضور دارن. همچنین آزادی بی نظیری در قلب گیم پلی بازی قرار داره. غیر از روند اصلی بازی هم می‌تونین کلی مسیر و آیتم مخفی و سرگرم‌کننده کشف کنین، ماموریت‌های جانبی رو برای کسب پول کامل کنین و شمشیرهای نوری جدیدی بسازین. با این حال بهتره همه این کارها رو همراه یک دوست و به صورت همکاری تجربه کنین. این نسخه بهترین بازی لگویی هست که تا به حال ساخته شده چون دامنه جاه طلبی گسترده‌ای داره و سرگرمی غیرقابل اندازه گیری ایجاد می کنه.

۱۰ بازی ترسناکی که نباید از دست بدهید
خواندن

 

به پایان مقاله معرفی بهترین بازی‌های لگو رسیدیم، امیدواریم که تونسته باشین چندتا بازی باحال سری لوگو رو شناخته باشین.

منبع
www.gameinformer.com
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
مهدی
مهدی
1 سال قبل

بی زحمت یک مقاله هم درباره بهترین بازی های ایندی بنویسین حیفه که این همه اثر شاهکار ایندی مثل A_Jugglers_Tale ناشناخته باشه

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x