مقالات ترجمه‌ای

شش ویژگی منحصر بفرد دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری‌ایکس

با کنسول‌های نسل نهم شرکت‌های سونی و مایکروسافت بیشتر آشنا شوید

با وجود آنکه هنوز هیچ تاریخ عرضه و قیمتی برای دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری‌ایکس اعلام نشده است، اما بسیاری از افراد اعتقاد دارند که تنها چند ماه تا زمان عرضه‌ی این دو کنسول قدرتمند نسل نهم فاصله داریم. با توجه به مشخصاتی که از دو کنسول پرچم‌دار جدید شرکت‌های سونی و مایکروسافت ارائه شده‌اند، انتظار داریم که در آینده شاهد تجربه‌ای منحصر بفرد و هیجان انگیز در دنیای بازی‌های ویدئویی باشیم، تجربه‌ای که دنیای صنعت بازیسازی را وارد فاز جدیدی خواهد کرد و بدون تردید، انتظار و توقع ما را از کنسول‌های نسل بعد (دهم) بسیار بالا خواهد بُرد.

در این مقاله شش ویژگی منحصر بفرد و هیجان انگیز دو کنسول نسل نهمی سونی و مایکروسافت را معرفی کرده‌ایم و بسیار خوشحال خواهیم شد که نظر شما را نیز در خصوص آن‌ها بدانیم.

ویژگی‌های هیجان انگیز دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری‌ایکس

زمان بارگیری سریع‌تر

کمی با خود تامل کرده و به این موضوع فکر کنید که صفحات بارگیری موجود در بازی‌های امروزی، چقدر از زمان گران بهای شما را تلف می‌کنند؟ پاسخ این است: بسیار زیاد؛ بطور مثال اگر کسی ۱۰۰ ساعت را در بازی هیجان انگیز The Elder Scrolls V: Skyrim سپری کرده باشد، چه میزان از این ۱۰۰ ساعت را صرف صفحات بارگیری کرده است؟ بدون تردید هر چه یک بازی ویدئویی از جزئیات و ویژگی‌های بیشتری برخوردار باشد، صفحات بارگیری به مدت زمان بیشتری جهت پردازش نقشه‌ی بازی نیاز خواهند داشت و وجود یک پردازشگر مرکزی قدرتمند، می‌تواند این مدت زمان را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

شاید کاهش مدت زمان بارگیری و افزایش سرعت صفحات بارگیری، موضوع بی اهمیت و نه چندان مهمی برای شما بنظر برسد، اما اگر دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری‌ایکس بتوانند این مدت زمان را به شکل قابل توجهی کاهش دهند (تقریباً تا حدی که شاهد حذف شدن این صفحات باشیم)، در آن صورت این دو پرچم‌دار جدید کنسول‌ها قادر خواهند بود که امتیاز قابل توجهی را بدست آورده و بدون اغراق می‌توان انتظار شروع دوره‌ای جدید و تحول بزرگی را در صنعت بازیسازی داشت. تنها به این موضوع فکر کنید که وقتی در حال اجرای یک مرحله‌ی تعقیب گریز یا نبرد هستید و هیجان بسیار زیادی دارد، دیگر شاهد یک صفحه‌ی بارگیری طولانی مدت و کاهش هیجانتان نخواهید بود و بجای آن، می‌توانید تعقیب و گریز یا نبرد خود را در کسری از ثانیه ادامه دهید.

نگاهی به ۱۰ بازی با بالاترین هایپ و کمترین کیفیت
خواندن

کنترلر کنسول پلی‌استیشن ۵

تردیدی وجود ندارد که کنترلر کنسول ایکس‌باکس وان یکی از بهترین کنترلرهایی است که تاکنون ساخته شده و مایکروسافت هیچگونه مشکلی جهت طراحی آن برای کنسول نسل جدید خود نخواهد داشت؛ در مقابل کنترلر ایکس‌باکس، کنترلر «دوال سنس» (DualSense) پلی‌استیشن ۵ قرار دارد که برخی از افراد از وضعیت ظاهری آن رضایت ندارند، البته جای هیچ تردیدی نیست که همه‌ی ما مجذوب تکنولوژی به کار رفته در این کنترلر شده‌ایم، تکنولوژی‌ای که به سازندگان اجازه خواهد داد حس بهتری را در زمان اجرای عناوین ویدئویی به بازیکنان منتقل کنند. یکی از نکات بد کنترلر «دوال شاک» (DualShock) عمر پایین باتری آن بود و امیدواریم این موضوع در کنترلر دوال سنس برطرف شده و شاهد عمر بیشتر باتری آن باشیم.

ویژگی‌های هیجان انگیز دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری‌ایکس

وجود جهان‌های جدیدی برای اکتشاف

بیشتر از بازی‌هایی که برای دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری‌ایکس معرفی شده‌اند، علاقه‌ی زیادی به اجرای بازی‌های Horizon Forbidden West ،Halo Infinite ،Resident Evil Village و Spider-Man: Miles Morales روی این کنسول‌ها داریم اما با این وجود، دوست داریم به واسطه‌ی این دستگاه‌ها، به جستجو و کاوش در جهان‌های جدیدی بپردازیم و تجاربی را بدست آوریم که پیش از این در نسل‌های قدیمی کنسول‌ها شاهد آن‌ها نبوده‌ایم. هر دو پرچم‌دار جدید کنسول‌ها از ویژگی‌ها و مشخصات سخت افزاری بالا و قدرتمندی برخوردار هستند و به سازندگان عناوین ویدئویی اجازه خواهند داد که به خلق جهان‌های تخیلی حیرت انگیزی بپردازند. از جمله عناوینی که از دنیای حیرت انگیزی برخوردار هستند، می‌توان به دو بازی Kena: Bridge of Spirits و Bugsnax اشاره کرد که هر دوی آن‌ها تا پایان سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهند شد.

راهنمای بازی Need for Speed Unbound
خواندن

ارتقاء بازی‌های نسل فعلی

تعداد زیادی از بازی‌های نسل فعلی کنسول‌ها جهت اجرا روی نسل جدید، آپگرید خواهند شد؛ گرچه بعید می‌دانیم که در نسخه‌های آپگرید و بازسازی شده‌ی عناوین نسل فعلی، تغییرات بزرگی را شاهد باشیم اما باز هم اجرای مجدد آن‌ها روی دستگاه‌های جدید و قدرتمند، خالی از لطف نیست و می‌تواند مروری بر خاطرات خوب گذشته باشد.

ویژگی‌های هیجان انگیز دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری‌ایکس

تولید محتوا

کنترلرهای هر دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری‌ایکس از کلید جدیدی برخوردار هستند که به ترتیب «تولید» (Create) و «اشتراک گذاری» (Share) نام‌گذاری شده‌اند. به گفته‌ی شرکت سونی این کلید «امکانی را برای بازیکنان فراهم خواهد کرد تا به تولید صحنه‌های هیجان انگیز و حماسی‌ای از گیم‌پلی بازی خود پرداخته و آن‌ها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند یا آنکه آن‌ها را برای خود ذخیره کرده و در آینده به مرور آن‌ها بپردازند.»؛ از جزئیات ارائه شده توسط شرکت سونی می‌توان اینطور برداشت نمود که بازیکنان قادر خواهند بود تا از طریق کلید Create کنسول پلی‌استیشن ۵، به تولید کلیپ‌هایی از بازی‌های خود بپردازند، شاید هم این کلید قابلیتی فرای تصور ما داشته باشد و تنها باید منتظر ماند تا ببینیم در آینده چه جزئیات دیگری از عملکرد این کلید ارائه خواهد شد. در خصوص کلید Share کنترلر ایکس‌باکس سری‌ایکس نیز انتظار عملکردی مشابه با کلید Create کنسول پلی‌استیشن ۵ داریم. در دنیای امروزی، این که بتوانیم محتوای مورد نظر خود را با سرعتی زیاد و به آسانی تهیه کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم، یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید و امتیاز دیگری را برای دو پرچم‌دار جدید شرکت‌های سونی و مایکروسافت به ارمغان خواهد آورد.

بهترین بازی‌های کارتی
خواندن

شاید بتوان کنسول‌های نسل هشتم را خیلی زود کنار گذاشت

زمانی که کنسول جدیدی وارد بازار می‌شود، به دلیل آنکه ممکن است بخواهیم عناوین ویدئویی گذشته‌ی خود را مجدداً اجرا کنیم، یک یا دو سال زمان می‌برد تا کنسول نسل قبلی را کنار بگذاریم و به طور کامل از کنسول نسل جدید خود استفاده کنیم؛ اکنون با توجه به برنامه‌های دو شرکت سونی و مایکروسافت جهت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل و قابلیت اجرای آن‌ها روی کنسول‌های نسل جدید، این امکان وجود دارد که بتوانیم کنسول‌های نسل هشتمی خود را از اولین روز خرید کنسول‌های جدید، کنار گذاشته و آن‌ها را برای همیشه بازنشسته کنیم.

منبع
gameinformer
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
محمد
محمد
3 سال قبل

### تو کسی که میخواد نسل هشتم رو کنار بزنه

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x