مقالات ترجمه‌ای

هر آنچه که باید از دنیای بازی Assassin’s Creed Valhalla بدانید

جزئیاتی در مورد داستان، شخصیت‌ها، زمان عرضه و گیم‌پلی

شرکت «یوبی‌سافت» (Ubisoft) از طریق یک لایو استریم اقدام به معرفی جدیدترین عنوان از مجموعه بازی Assassin’s Creed نمود که وظیفه‌ی ساخت و توسعه‌ی آن به استودیوی «یوبی‌سافت مونتریال» (Ubisoft Montreal) با پشتبیانی ۱۴ استودیوی دیگر یوبی‌سافت در سراسر جهان محول شده است؛ همچنین «باس لاجیک» (BossLogic) به عنوان یکی از معروف‌ترین طراحان و گرافیست‌های جهان، آثار گرافیکی منحصر بفردی را برای این بازی خلق کرده است. داستان بازی Assassin’s Creed Valhalla در دوران وایکینگ‌ها روی می‌دهد و سازندگان آن قول داده‌اند که در این بازی شاهد نبردهای خونین بیشماری باشیم.

حوادث بازی Assassin’s Creed Valhalla در قرن نهم و در دوران تاریک انگلستان روی می‌دهند. به گفته‌ی «اشرف اسماعیل» (Ashraf Ismail)، «کارگردان نوآور» (Creative Director) سابق این عنوان، بازیکنان در Valhalla با چهار پادشاهی بزرگ انگلستان روبرو خواهند شد که شامل «پادشاهی ساکسون غربی» (Kingdom of Wessex)، «پادشاهی نورثامبریا» (Kingdom of Northumbria)، «پادشاهی آنگلیای شرقی» (Kingdom of East Anglia) و «مرسیا» (Mercia) می‌باشند؛ همچنین در این بازی از شهرهای مختلفی نظیر «لندن» (London)، «وینچستر» (Winchester)، «یورک» (Jórvík یا York) و چند شهر کوچک دیگر نیز بازدید خواهید کرد.

کشور «نروژ» (Norway) که سهم بزرگی در نابودی سرزمین وایکینگ‌ها ایفا می‌کند نیز در عنوان Valhalla حضور داشته و بازیکنان قادر خواهند بود که به هر دو کشور انگلستان و نروژ سفر کنند. با وجود آنکه انگلستان و نروژ دو کشور اصلی در نقشه‌ی بازی Assassin’s Creed Valhalla به حساب می‌آیند اما اسماعیل اعلام کرده که یوبی‌سافت سورپرایزهایی را در نقشه‌ی این بازی برای طرفداران آن در نظر گرفته است هرچند در حال حاضر قصد ندارد جزئیاتی را به اشتراک بگذارد.

10 ذهنیت که 2020 را به سال گیمینگ بهتری برای شما تبدیل خواهد کرد
خواندن

بازی Assassin's Creed Valhalla

داستان و شخصیت‌های بازی Assassin’s Creed Valhalla

رهبر قبیله و شخصیت اصلی بازی، «ایور» (Eivor) (جنسیت آن توسط بازیکنان تعیین می‌شود) نام دارد و در تلاش خواهد بود تا قبیله‌ی خود را از کشور نروژ فراری داده و آن‌ها را به سواحل انگلستان هدایت کند. زمانی که قبلیه‌ی ایور به انگلستان می‌رسد، با مقاومت «پادشاه آلفرد» (King Alfred) یا «آلفرد کبیر» (Alfred the Great) و همچنین ساکسون‌ها وبرو می‌شود که از تمام توان خود جهت خروج قبلیه‌ی ایور از انگلستان استفاده می‌کنند. ایور در نهایت با فرقه‌ی Assassins ارتباط برقرار کرده و درگیر جنگ‌های این گروه با فرقه‌ی Templar می‌گردد.

یوبی‌سافت در طراحی داستان دو عنوان Origins و Odyssey به ترتیب از اساطیر «مصر» (Egyptian) و «یونان» (Greek) الهام گرفته بود و این رویه را در بازی Valhalla نیز ادامه داده و این بار به سراغ اساطیر «اسکاندیناوی» (Norse) رفته است، گرچه در حال حاضر مشخص نیست که سازندگان این بازی قصد دارند چگونه از قدرت خدایان اسکاندیناوی در Valhalla استفاده کنند. بنظر می‌رسد که افسانه‌های موجود در اساطیر اسکاندیناوی، نقش مهمی را در Valhalla ایفا خواهند کرد، نقشی که در بازی Odyssey و در ارتباط با اساطیر یونان، کمتر مورد استفاده قرار گرفته بود.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه مجموعه عناوین Assassin’s Creed، وجود دو بازه‌ی زمانی (گذشته و حال) در داستان بازی است؛ در بازه‌ی زمانی گذشته، بازیکنان به عنوان یک Assassin به ایفای نقش خواهند پرداخت و در بازه‌ی زمانی حال، به عنوان نواده‌ی آن Assassin به بررسی حوادث بازی و جزئیات دیگری می‌پردازند؛ بطور مثال در عناوین ابتدایی این مجموعه بازی، «دزموند مایلز» (Desmond Miles) نواده‌ی دو تن از بزرگ‌ترین Assassinهای تاریخ، یعنی «الطائر» (Altair) و «اتزیو» (Ezio) بود. خبر خوب دیگر در ارتباط با بازی Assassin’s Creed Valhalla، حضور زمان حال در این عنوان است و بازیکنان قادر بوده تا در زمان حال، به عنوان «لیلا حسن» (Layla Hassan) که در عناوین پیشین این فرانچایز با او آشنا شدیم، به ایفای نقش بپردازند. براساس اطلاعات منتشر شده، بنظر می‌رسد که یوبی‌سافت قصد دارد «تجربه‌ی جدیدی از زمان حال» را به بازیکنان ارائه دهد اما اطلاعات دقیق و کاملی از نحوه‌ی انجام این کار و تغییرات صورت گرفته نسبت به گذشته، ارائه نشده است.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آن‌ها را دوست دارند
خواندن

بازی Assassin's Creed Valhalla

گیم‌پلی بازی Assassin’s Creed Valhalla

همچون بازی Assassin’s Creed Odyssey و عناوین پیش از آن، Valhalla نیز از سبک نقش آفرینی برخوردار است و به بازیکنان اجازه خواهد داد تا به تشکیل اتحاد پرداخته و در زمان گفتگوها، دیالوگ‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند که روی داستان بازی تاثیرگذار خواهند بود. تغییرات ایجاد شده در سیستم مبارزه نیز به بازیکنان اجازه خواهد داد تا ترکیب مختلفی از سلاح‌ها را برای خود در نظر گرفته (مخصوصاً ترکیب دو سپر) و از آن‌ها در برابر گروه‌های مختلفی از دشمنان استفاده کنند؛ به گفته‌ی سازندگان، در Valhalla شاهد تنوع بیشتر دشمنان خواهیم بود و می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلفی (در میدان نبرد و با یک تبر جنگی یا از پشت (بصورت مخفی) و بوسیله‌ی «تیغه مخفی» (Hidden Blade)) نابود کرد.

بنظر می‌رسد که یوبی‌سافت تصمیم گرفته است به اعتراضات و شکایات طرفداران فرانچایز Assassins Creed توجه کرده و امکانات و ویژگی‌های جذابی که در نسخه‌های اولیه‌ی این مجموعه بازی شاهد آن‌ها بودیم را مجدداً به عناوین جدید خود برگرداند؛ در بازی Valhalla نه تنها شاهد بازگشت تیغه مخفی خواهیم بود، بلکه حتی این امکان وجود دارد که آن را ارتقاء دهید؛ ویژگی Social Stealth نیز به این عنوان بازگشته است اما دقیقاً مشخص نیست که یک جنگجوی وایکینگ قرار است چگونه از آن استفاده کند! همچنین زمانی که یکی از طرفداران از سازندگان Valhalla پرسید که آیا در این بازی شاهد «مقبره‌ای» (Tomb) خواهیم بود یا خیر؟ «داربی مک دوییت» (Darby McDevitt) به عنوان سرپرست نویسندگان اعلام کرد که در Valhalla «رازهای دفن شده‌ی زیادی وجود دارند.».

ویروس کرونا عامل شیوع فرهنگ گیمری!
خواندن

بازی Assassin's Creed Valhalla

از ویژگی‌های دیگر بازی Assassin’s Creed Valhalla می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • «حملات» (Raids): از این طریق قادر خواهید بود که روستاها و قلعه‌های دشمن که در سرتاسر انگلستان قرار دارند و در آن‌ها منابع ارزشمندی مخفی شده‌اند را غارت کنید.
  • «توسعه‌ی شهر» (Settlement Growing): قابلیتی مشابه چیزی که در دو بازی Assassin’s Creed 2 و Assassin’s Creed Brotherhood در خصوص قلعه‌ی Monteriggioni و «رُم» (Rome) شاهد آن‌ها بودیم و بوسیله‌ی آن‌ها می‌توانستیم به بازسازی و توسعه‌ی شهر پرداخته و از این طریق به گونه‌ای کسب درآمد کنیم؛ گرچه به گفته‌ی سازندگان Valhalla، قابلیت توسعه‌ی شهر این عنوان بسیار فراتر و متنوع‌تر از Assassin’s Creed 2 و Assassin’s Creed Brotherhood بوده و بازیکنان قادر خواهند بود که دست به ساخت و ارتقاء پادگان‌ها، آهنگری‌ها، سالن‌های خالکوبی و … بزنند.
  • امکان افزایش قدرت و نفوذ.

«ژولین لافریر» (Julien Laferrière) به عنوان سرپرست تیم تولید Valhalla در مصاحبه با «یوروگیمر» (Eurogamer) اعلام کرد که بازیکنان بوسیله‌ی تصمیماتی که در مراحل بازی می‌گیرند، قادر خواهند بود تا ساختمان‌های اصلی‌ای که از طریق قابلیت «توسعه‌ی شهر» در دسترسشان قرار خواهد گرفت را بسازند تا بدین وسیله متوجه عواقب تصمیمات خود باشند. در واقع اینطور از صحبت‌های لافریر برداشت می‌شود که تصمیمات شما می‌توانند روی ساخت و سازها نیز تاثیر داشته و در صورت انتخاب اشتباه، عواقب جبران‌ناپذیری نظیر از دست دادن ساختمان‌های مهم، را برای شما به همراه داشته باشند.

برای اولین بار در مجموعه عناوین Assassin’s Creed، بازیکنان در Valhalla قادر خواهند بود تا به شخصی‌سازی شخصیت وایکینگ خود پرداخته و سپس آن را بصورت آنلاین با دوستان خود به اشتراک بگذارند و آن‌ها نیز می‌توانند از شخصیت به اشتراک گذاشته شده، در بازی خود استفاده کنند؛ لازم به ذکر است که Valhalla از دو حالت سنتی Co-op و «چند نفره» (Multiplayer) برخوردار نیست.

داستان Halo قسمت چهارم: رشد و گسترش امپراتوری کاوننت‌
خواندن

بازی Assassin's Creed Valhalla

یکی دیگر از ویژگی‌های بازی Valhalla، شخصی سازی حالت مو، نوع خالکوبی، ابزار آلات و جزئیات دیگری از شخصیت اصلی بازی است. در کل مدت بازی قادر خواهید بود که ابزار و تجهیزات خود را ارتقاء دهید تا بدین شکل، نوع ابزار، تجهیزات و سلاح خود را متناسب با میزان پیشرفتتان در دنیای بازی کنید.

برخلاف بازی‌های پیشین که یک عقاب به عنوان حیوان خانگی، شما را در طول مراحل بازی همراهی می‌کرد، در Valhalla یک کلاغ سیاه به شما در پشت سر گذاشتن مراحل بازی کمک خواهد نمود؛ لازم به ذکر است که کلاغ سیاه با «اُدین» (Odin)، یکی از اساطیر اسکاندیناوی در ارتباط بوده و شاید انتخاب آن از سوی تیم سازنده، به همین دلیل بوده باشد. لافریر در خصوص کلاغ سیاه اعلام کرد: «توانایی‌های جدیدی را برای کلاغ سیاه در نظر گرفته‌ایم. تلاش کردیم تا همزمان با تغییر حیوان خانگی (عقاب به کلاغ)، راهی که بازیکنان از طریق آن به کاوش در دنیای بازی می‌پرداختند را بازیابی و تغییر دهیم و در نتیجه‌ی آن، بازیکنان وابستگی کمتری به رابط کاربری خواهند داشت.».

گیم‌پلی مربوط به مبازات دریایی یکی از المان‌های هیجان انگیز فرانچایز Assassin’s Creed به حساب می‌آیند که بازی Assassin’s Creed Valhalla نیز از آن بی‌بهره نمانده است اما نباید انتظار مبارزات دریایی بزرگی را از این عنوان داشته باشید. با وجود آنکه وایکینگ‌ها جنگجویان ترسناک و خشنی بوده‌اند که بدلیل مهارت‌های زیادشان در نبرد و دریانوردی، در اکثر مبارزاتشان پیروز شده‌اند، اما به این نکته توجه داشته باشید که آن‌ها هرگز در نبردهای دریایی با وسعت بزرگی که ممکن است در ذهنتان انتظار آن‌ها را داشته باشید، شرکت نداشتند.

داستان Halo قسمت هشتم: سقوط Reach و فرار Pillar of Autumn
خواندن

بازی Valhalla

در بازی Valhalla یک کشتی (که از طول زیادی برخوردار است) در اختیار شما قرار خواهد گرفت که کمک شایانی جهت پشت سر گذاشتن مراحل و رسیدن به نقاط مختلف نقشه‌ی بازی خواهد بود؛ همچنین این کشتی به شما اجازه خواهد داد تا افرادتان را به هر کجای نقشه‌ی بازی که دوست داشتید بُرده و از آن‌ها در حملاتتان استفاده کنید. کارگردان بازی در خصوص این کشتی اعلام نمود که سازندگان سورپرایزهایی را برای بازیکنان در نظر گرفته‌اند اما از ارائه‌ی جزئیات بیشتر خودداری کرد.

براساس اعلام شرکت یوبی‌سافت، بازیکنان Valhalla قادر خواهند بود تا هر زمان که دوست داشتند از طریق منوی بازی، جنسیت شخصیت بازی (ایور) را تغییر دهند و در نتیجه بنظر می‌رسد که جنسیت ایور تاثیری روی داستان بازی ندارد؛ همچنین بازیکنان قادر خواهند بود تا بوسیله‌ی لیلا، در دنیای جهان باز انگلستان حضور یابند؛ لازم به ذکر است که در عناوین پیشین این فرانچایز، بازیکنان قادر نبودند تا از طریق شخصیت‌های زمان حال، در دوران قدیم به اجرای بازی بپردازند.

بازی Valhalla

زمان عرضه و پلتفرم‌های بازی Assassin’s Creed Valhalla

بازی Valhalla در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ (برابر با ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۹۹) برای پلتفرم‌های ایکس‌ باکس وان، ایکس‌ باکس سری‌ ایکس، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، رایانه‌های شخصی (فروش از طریق فروشگاه «اپیک گیمز» (Epic Games) و Uplay شرکت یوبی‌سافت) و «گوگل استیدیا» (Google Stadia) عرضه خواهد شد. هم اکنون امکان پیش خرید این بازی هیجان انگیز وجود دارد.

جهت راهنمایی افرادی که نمی‌دانند کدام نسخه‌ی این بازی را برای کنسول شرکت مایکروسافت خریداری کنند، باید گفت که این بازی از قابلیت Xbox Smart Delivery پشتیبانی می‌کند و این موضوع بدین معنی است که خرید این بازی برای هر یک از کنسول‌های شرکت مایکروسافت، امکان اجرای آن را روی کنسول دیگر این شرکت فراهم خواهد کرد؛ بطور مثال اگر نسخه‌ی ایکس‌ باکس وان این بازی را خریداری کنید، بطور خودکار امکان اجرای آن روی کنسول ایکس‌ باکس سری‌ ایکس را نیز خواهید داشت و بلعکس. لازم به ذکر است که قابلیت اجرای بازی Assassin’s Creed Valhalla با کیفیت ۴K روی کنسول ایکس‌ باکس سری‌ ایکس شرکت مایکروسافت امکان‌پذیر است.

منبع
Window Central
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن