مقالات ترجمه‌ای

۱۰ نگرانی بزرگ در رابطه با بازی Cyberpunk 2077

بزرگترین مشکلاتی که می‌توان انتظارشان را داشت...

دیگر چیزی تا عرضه‌ی بازی به‌شدت موردانتظار Cyberpunk 2077 نمانده است و تاکنون جزئیات بسیاری از بازی منتشر شده، اما باید در نظر داشت که نگرانی‌هایی نیز در رابطه با آن وجود دارد. امروز با پیکسل‌آرتس همراه باشید تا ۱۰ نگرانی بزرگ در رابطه با بازی Cyberpunk 2077 را بررسی کنیم.

cyberpunk 2077 is delayed again to december 1600x900 1

انسجام داستان

حفظ انسجام داستان در بازی‌های نقش‌آفرینی همواره کاری تحسین‌برانگیز بوده است. در این عناوین مراحل اصلی، فرعی و چندین مسیر برای پیشروی وجود دارد و همواره‌ شاخه‌های مختلفی پشت هم شکل می‌گیرند و در چنین موقعیتی، انسجام و پیوستگی داستان بازی می‌تواند به‌راحتی صدمه ببیند.

حال با توجه به میزان آزادی عمل و مسیرهای مختلفی که CD Projekt قول‌ آن‌را داده است، نگرانی‌هایی در رابطه با کیفیت نویسندگی داستان پیش می‌آید. آیا در حالی که توسعه‌دهنده سعی دارد تا کوچک‌ترین حرکات بازیکن را در داستان تاثیر بدهد، داستان و روایت بازی می‌تواند کیفیت خود را حفظ کند؟ این مسئله به مورد بعدی نیز مربوط است.

Cyberpunk 2077 V 768x432 1

شخصیت V

در بازی Witcher 3: Wild Hunt The ما شخصیتی با پیش‌زمینه‌ و تاریخچه‌‎ی قوی یعنی Geralt را داشتیم. حتی اگر کتاب‌ها را نخوانده و دو نسخه‌ی قبل را بازی نکرده بودید، روایت بازی شناخت خوبی از شخصیت Geralt را به شما منتقل می‌کرد و در عین حال داستان را پیش می‌برد.

در بازی Cyberpunk 2077، شخصیت V نیز یک پیش‌زمینه مناسب از سه پیش‌زمینه‌ی موجود می‌تواند داشته باشد اما آزادی عمل بسیار زیاد در شخصی‌سازی و انتخابات بدین معنی است که داستان بازی باید انعطاف‌پذیر باشد و با توجه به انتخابات شما شخصیت را توسعه دهد. در پایان همه چیز به انتخابات بازیکن بستگی دارد و روایت داستان باید بتواند این مسئله را در نظر بگیرد.

قدرت متن در بازی‌‌های ویدیویی
خواندن

همچنین Johnny Silverhand نیز در ذهن V حضور دارد و احتمالا قرار است در طول داستان با ما همراه باشد. از آنجایی که شخصیت او نیز پیش‌زمینه‌ای قوی داشته و توسط بازیگری بسیار کاریزماتیک یعنی کیانو رییوز صداگذاری و موشن کپچر شده است و این مسئله می‌تواند باعث کمرنگ شدن شخصیت V در داستان بشود.

Cyberpunk 2077 11 768x432 1

تفاوت Life Path در آغاز بازی

ایده‌ی داشتن مراحل آغازین مختلف برای آشنایی با شخصیت V که با توجه به Life Path انتخابی شما در بازی قرار می‌گیرند، چیز جالبی است. آیا شخصیت شما سفر خود را به صورت یک Nomad در بیرون شهر آغاز می‌کند یا در شرکت‌های بزرگ Night City؟ انتخاب با شماست. این ویژگی ارزش تکرار بازی را نیز بسیار بالا می‌‎برد و CD Projekt قول داده مراحل خاصی در انحصار هر Life Path باشند.

البته این احتمالا بدین معنی نخواهد بود که هر Life Path یک تجربه‌ی کاملا متفاوت را ارائه خواهد داد ولی با این حال نگرانی‌هایی در رابطه با میزان تفاوت‌ محتوا بین این سه مسیر وجود دارد. برای مثال هر مسیر چقدر محتوای انحصاری دارد؟ فعلا بهتر است هر Life Path را تنها یک پیش‌زمینه برای شخصیت V دانست که در آن داستان وارد شدن او به ماجرای اصلی بازی با سایر مسیرها متفاوت است.

Cyberpunk 2077 15 768x432 1

زاویه دید اول شخص

این مسئله از زمانی که سازندگان بطور رسمی آن‌ را تایید کردند، یکی از بزرگترین نگرانی‌های بازیکنان بوده است. البته این بدین معنی نیست که  دوربین اول شخص در بازی‌های نقش‌آفرینی به‌خوبی عمل نمی‌کند ولی برای بازیکنانی که از Witcher 3: Wild Hunt The آمدند، عادت کردن به این دوربین کمی سخت می‌تواند باشد (مخصوصا که شخصیت V در برخی کات‌‌سین‌ها و هنگام رانندگی یا نگاه کردن به آینه بصورت سوم شخص نمایش داده می‌شود).

هر آنچه که از دنیای بازی World of Warcraft: Shadowlands می‌دانیم
خواندن

بعضی افراد شاید دوست داشته باشند شخصیتی که ساختند را بیشتر ببینند، مخصوصا در دیالوگ‌ها؛ همچنین شاید برخی بازیکنان مبارزات سوم شخص را ترجیح دهند. همه‌ی این‌ها به سلیقه‌‍‌ی بازیکن برمی‌گردد و وجود دکمه‌ای برای جابجایی بین دو دوربین می‌توانست بسیار عالی باشد.

cyberpunk 2077 image 2 768x432 1

رانندگی

رانندگی و مکانیک‌های حمل و نقل همیشه در عناوین جهان‌باز یک نگرانی بوده‌اند و معمولا خوب از آب در نیامدن کنترل وسایل نقلیه در این عناوین احتمال کمی ندارد. حال علی‌رغم اینکه CD Projekt RED در پیاده‌سازی کنترل Roach در بازی Witcher 3: Wild Hunt The مشکلاتی ایجاد کرده بود، بازخوردهای اولیه در رابطه با سیستم رانندگی بازی Cyberpunk 2077 تقریبا مثبت بوده‌اند. اکثر کسانی که بازی را تجربه نمودند، اشاره کردند که مکانیک‌ رانندگی در بازی خوب بوده اما می‌تواند بهتر شود و به جلای بیشتری نیاز دارد.

Cyberpunk 2077 768x432 1

مبارزات تن به تن

بازی The Witcher 3 در پیاده‌سازی مبارزات تن به تن فوق‌العاده عمل نکرده بود. قصد نداریم بگوییم سیستم مبارزه آن بازی بد بود، اما قطعا مکانیک‌های بهتری در عناوین دیگر وجود داشت. حال بنظر می‌آید این مشکل قرار است به سراغ بازی Cyberpunk 2077 نیز بیاید. سیستم مبارزه این بازی در گیم‌پلی‌های اولیه‌ی آن چندان خوب بنظر نمی‌رسید و حتی خود سازندگان اقرار کرده بودند که بطور صد در صد از آن رضایت ندارند. نمایش‌های جدیدتر بهبودهایی را در این سیستم نشان داده اما هنوز هم دفاع کردن و بازخورد دشمنان به ضربات بازیکن جای کار دارد. گان‌پلی بازی در عوض عالی بنظر می‌رسد و باید امیدوار بود که مبارزات تن به تن نیز بهبود یابند.

بهترین بازی‌های مستقل در 10 سال اخیر
خواندن

Cyberpunk 2077 01 768x432 1

قابلیت Braindance

قابلیت Braindance برای مراحلی که نیاز به تحقیق و کارآگاه بازی دارند ویژگی جالبی بنظر می‌آید. این قابلیت نه تنها به شما اجازه می‌دهد رخدادهای گذشته را بطور کامل تجربه کنید، بلکه می‌توانید زمان را در آن موقعیت نگه دارید یا به جلو ببرید. اما در حال حاضر بنظر می‌آید این قابلیت تنها در اسکن کردن محیط‌ها کارایی داشته باشد.

باید منتظر ماند و دید که آیا کاربردهای پیچیده‌تری از Braindance را در بازی خواهیم دید یا خیر و این قابلیت چگونه در بازی استفاده خواهد شد.

Cyberpunk 2077 10 768x432 1

عملکرد بازی روی کنسول‌های نسل قبل

این مسئله از شروع مارکتینگ بازی Cyberpunk 2077 یکی از نگرانی‌های بازیکنان بوده است. همه می‌دانستند که برای اجرای این بازی روی کنسول‌های نسل قبل باید یکسری موارد فنی فدا شوند. تاکنون نمایش‌های زیادی از نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان نشان داده نشده است و حتی خود CD Projekt RED طی بیانیه‌ای برای تاخیر اخیر بازی اعلام کرده بود که دلیل تاخیر خوردن آن، بهینه‌سازی روی کنسول‌های نسل قبل است.

این شرکت اظهار کرد : “از آنجایی که بازی Cyberpunk 2077 در طول روند توسعه‌اش تبدیل به یک عنوان نسل بعدی شد، ما باید مطمئن می‌شدیم که تمامی نسخه‌های بازی عملکرد مناسبی داشته باشند.

مطمئنا بهینه‌سازی‌های زیادی برای کنسول‌های نسل قبل انجام خواهد شد اما با توجه به تعداد سیستم‌هایی که این بازی باید پشتیبانی کند، چندان امیدوار به عملکرد خیره‌کننده روی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌ باکس وان نباشید.

cyberpunk 2077 image 768x432 1

باگ‌ها و گلیچ‌ها

علی‌رغم تمامی تاخیر‌های پی در پی این بازی، وجود باگ‌ در بازی اجتناب‌ناپذیر است. مشکل این نوع بازی‌ها که مقیاس بزرگی داشته و همچنین تعداد زیادی مسیر و شخصیت‌های مختلف دارند، این است که همواره باگ‌هایی در بازی وجود خواهند داشت. این مشکل در هنگام عرضه‌ی بازی The Witcher 3 نیز وجود داشت که البته استودیوی CD Projekt RED به‌روزرسانی‌هایی را برای رفع اکثر باگ‌‌های بازی منتشر کرد. با این حال، انتظار وجود باگ‌های مختلفی در زمان عرضه‌ی بازی را داشته باشید.

داستان Halo قسمت سوم: جنگ‌ آغازین و شکل‌گیری کاوننت‌ها
خواندن

cyberpunk 2077 image 2 768x432 1

وسعت و مقایس بیش از حد بزرگ بازی

صد البته، نگرانی دیگری که در رابطه با بازی وجود دارد، مقایس بسیار عظیم آن است. این مسئله می‌تواند باعث شود برخی مناطق، شخصیت‌ها و حتی بخش‌هایی از داستان، به اندازه کافی توسعه نیافته باشند. برای مثال ممکن است برخی از مراحل Street Stories به اندازه سایر آن‌ها خوب نباشند یا برخی از سلاح‌های بازی در مقایسه با دیگر سلاح‌ها چندان چشم‌گیر نبوده و یا حتی برخی از مراحل و محیط‌ها به اندازه کافی روی آن‌ها کار نشده باشد.

کمتر از دو هفته با عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 فاصله داریم. امیدواریم این بازی بتواند بعد از تمام تاخیرهای پی در پی و هیجانی که برای بازیکنان ایجاد کرده، انتظارات همگان را برآورده کند.

عضویت
اطلاع از
guest

2 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
randy
randy
3 سال قبل

به معنای واقعی کلمه نگرانی های زیادی برای بازی هست هیچ گیمری دلش نمیخواد یه بازی بد رو تجربه کنه

علی
علی
3 سال قبل

مقاله جالبی بود. ولی بعضی نکات از نظرم بسیار ناآگاهانه بود و بعضی‌ها هم از نظر من اشتباه بود. در مجموع نظر شما برای من مهترمه.

دکمه بازگشت به بالا
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن