مقالات ترجمه‌ای

۱۰ بازی مستقل که باید تجربه کنید

معرفی عناوینی کوچک و مستقل، با گیم‌پلی کوتاه

در این مطلب بر آن آمدیم که بدون در نظر گرفتن سال انتشار، به معرفی ۱۰ بازی مستقل و دارای گیم‌پلی زیر ۱۰ ساعت بپردازیم تا اگر همچنان به سراغ آنها نرفته‌اید، با توجه به گیم‌پلی کوتاه مدت آن‌ها، در فرصت فراغت خود به تجربه آنها بپردازید. پس با پیکسل آرتس و معرفی این ۱۰ عنوان همراه باشید.



۱. Katana Zero

Katana Zero یک عنوان دو بعدی اکشن است که در فضایی سایبرپانکی و در نقش یک سامورایی مرگ‌بار اتفاق می‌افتد. Katana Zero، به معنای حقیقی کلمه یک ایمرسیو سیم است و تک تک حرکات بازیکن در پیشبرد و نتایج تاثیر گذار است. در ساعت ابتدایی، بازکین در جریان پرونده‌های مختلف قتل قرار می‌گیرد و پس از شخصیت پردازی، بازی روی روال می‌افتد. Katana Zero گزینه مناسبی است که هم با آثار قدیمی آرکید، میکرو و آتاری تجدید خاطره کنید و همچنین در خشونت بی‌حد و حصر و رنگ‌آمیزی‌های نئونی دهه هشتادی آن به گردش بپردازید.


۲. Superhot
apps.26998.14403786429145611.9f2e7b9a cb26 4b5a 9084 94a4c0a65307

Superhot، علی‌رغم کوچک، بدون آلایش و مستقل بودن خود، یکی از خوش ساخت‌ترین و عجیب‌ترین اکشن‌های منتشر شده در این سال‌ها است. Superhot در فضای سورئالی جریان دارد که دشمنان شکننده قرمز رنگی با انواع سلاح‌های سرد و گرم در فضایی کاملا سفید، از هر سو به شما حمله‌ور می‌شوند و اگر پیش از این، پیش‌نمایش‌های Superhot را تماشا کرده باشید، متوجه روند بسیار سریع گیم‌پلی آن شده‌اید. اما تفاوت Superhot با باقی عناوین در این است که شما، خود زمان هستید! ثانیه‌ها تنها زمانی شروع به حرکت که شما حرکت کنید؛ تنها زمانی دنیای اطراف شروع به حرکت خواهد کرد که شما کاراکتر خود را حرکت دهید. Superhot با مراحل چالش‌برانگیز، لحظات جذابی رو برایتان خواهد ساخت.

همه آنچه که باید پیش از عرضه بازی Resident Evil 3 Remake بدانید
خواندن

۳. PortalPortal 2 Screen

Portal، اثری شناخته شده تر نسبت به باقی عناوین مستقل لیست است. Portal دقیقا مانند نامش، حول محور سلاح تفنگ پورتال و رد کردن موانع به کمک آن می‌گذرد. البته ماجراهای عجیبی نیز بین شما و ربات راهنمای شما به وجود می‌آید. همچنین می‌توان با توجه به برخی قوانین فیزیک، گاهی شیطنت‌هایی هم با اسلحه پورتال انجام داد! Portal، بهترین جزو بهترین عناوین برای مخاطبین بازی‌های پازل و معمایی است، پس اگر هنوز هم پس از گذشت مدت زیادی به تجربه آن نپرداخته‌اید، اکنون زمان مناسبی برای جست و خیز بین پورتال‌های آبی و نارنجی است!


۴. Paper Please

steamworkshop webupload previewfile 138290904 preview.0

در بازی Paper Please، شما نقش مامور صدور ویزای یک کشور دیکتاتور و کمونیستی را ایفا می‌کنید و وظیفه راستی‌آزمایی مدارک و افراد را به عهده دارید. مراحل ابتدایی، صرفا به زدن مهر تایید و یا تکذیب خلاصه می‌شود، اما با تحولات سیاسی و نظامی کشورهای منطقه، رفته رفته کار شما سخت‌تر و همچنین شناسایی افراد خرابکار و شیاد، دشوارتر می‌شود. گذشته از این، شما مسئول مراقبت از خانواده خود نیز هستید و با دستمزد بسیار کم، گاهی محافظت از آن‌ها بسیار سخت می‌شود، تا حدی که گاهی باید بین غذا خوردن برخی از اعضای خانواده و یا خرید دارو برای عموی مریضتان، یکی را انتخاب کنید! با توجه به اتفاقات متعدد موجود در بازی، Paper Please حدود ۲۰ پایان متفاوت دارد که هر کدام بین چندین دقیقه تا چند ساعت به طول می‌انجامد.


۵. Stanley Parable

Stanley Parable، داستان کارمندی روزمره به نام استنلی، در اداره‌ای خالی از سکنه و ماجراهای عجیب و غریب وی با راوی غصه است. استنلی به دنبال کارمندان دیگر اداره می‌گردد تا وقتی که با اولین مسیر دو راهی روبه‌رو می‌شود. ناگهان صدای راوی، آگاهانه بلند می‌شود که:(استنلی به سمت چپ می‌رود). در این لحظه، جدال شما با راوی شروع می‌شود؛ شما می‌توانید به تک تک حرف‌های او گوش دهید و یا کلا، بر خلاف گفته‌های او عمل کنید. در هر حال، به علت مسیرهای بسیار زیاد، با انجام هر عملی، احتمال رخ دادن پایان‌های خنده‌دار و متعددی وجود دارد و تعداد پایان‌های Stanley Parable، به حدی زیاد است که حساب آن از دستتان خارج می‌شود!

اولین اطلاعات از بازی Black Ops Cold War
خواندن

۶. Gris

Gris، کمی از فضای طنز و فکاهی باقی بازی‌های مستقل دیگر لیست، فاصله می‌گیرد و به نوعی جدی‌ترین عنوان این فهرست است. Gris روایت‌گر دختر جوانی است که در حال کنار آمدن با مشکلات درونی خود است. در روند چندین ساعته بازی، حتی ۱ کلمه دیالوگ نیز رد و بدل نمی‌شود و تنها موسیقی و نغمه‌ها و خرده آواهای گریس است که به گوش شما می‌رسد. اگر تا به حال بین هیاهوی بازی‌های متفاوت، به اثر و جادوی موسیقی در صنعت بازی پی نبرده‌اید، Gris تجربه عالیی برای درک اهمیت نوع موسیقی به کار رفته درون اثر است. Gris فرصت خوبی است که از دنیای پر سر و صدا و شلوغ فاصله گرفته و بدون دغدغه، در دنیای آن و روی نوت‌های موسیقی، غوطه‌ور شوید.


۷. Sponge Massacre
maxresdefault 1

مدت زیادی است که باب اسفنجی سر کار خود حاضر نشده و در خانه خود به جنون رسیده است. در همین حین، دوستان او که به دنبال وی گشته‌اند، به طرز مشکوکی گم شده‌اند. اینک شما در نقش پلیس شهر بیکینی باتم، مامور جست‌وجو و سرک کشیدن در خانه باب اسفنجی شده‌اید. شما باید با کند و کاو در خانه باب اسفنجی، چند برگر پیدا کنید و به اتاق مخفی دست بیابید و البته، به چنگ باب اسفنجی نیفتید! Sponge Massacre تجربه‌ای بسیار کوتاه است، اما در همان دقایق، با جامپ اسکیرهای خود شما را به صندلی میخ‌کوب می‌کند.


۸. Gone Home
maxresdefault 2

Gone home، در آمریکای دهه ۹۰ جریان دارد و داستان دختری به نام Katie، که پس از مدت‌ها به خانه پدری خود باز می‌گردد را دنبال می‌کند، خانه‌ای که اکنون به طرز عجیبی خالی از سکنه است. Katie با گشت و گذار در خانه و زیر و رو کردن مدارک، مجلات، وسایل و باقی اقلام موجود در خانه، سعی در فهمیدن ماجرا و پیدا کردن مادر، پدر و خواهر ۱۷ ساله خود دارد. Gone home فضای آمریکای دهه ۹۰ را به زیبایی هر چه تمام به قاب تصویر در آورده است؛ از موسیقی‌های جاری و دکورگرفته، تا وسایل الکترونیک تازه شکوفا شده و رنگ‌ها وکاغذهای دیواری. تنها اگر مقداری سیتکام‌های دهه نودی را دنبال کرده باشید، به طرز عجیبی با Gone home ارتباط  برقرار خواهید کرد. اگر دوست‌دار بازی‌های شبیه‌ساز پیاده‌روی هستید، Gone home تجربه خاطره‌انگیزی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

داستان Halo قسمت سیزدهم: اختلاف بزرگ بین قوم‌های کاوننت
خواندن

۹. West Of Loathing 
apps.38445.13961899247208469.4d3534a7 c9ce 453b 9635 6e21600dbe51

West Of Loathing، یک بازی مستقل تک نفره نقش‌آفرینی ۲ بعدی است که با کنایه‌های طنز فوق‌العاده، در غرب وحشی روایت می‌شود. داستان از جایی شروع می‌شود که بازیکن تصمیم به ترک خانه و کند و کاو در دنیای غرب می‌کند. West Of Loathing، علی‌رغم ظاهر ساده و ۲ بعدی خود، همانند باقی بازی‌های نقش‌آفرینی، همراه شما را بر سر دو یا چند راهی‌های عجیبی می‌گذارد که همیشه انتخاب میان آن‌ها بسیار دشوار است. همچنین فضای West Of Loathing، سرشار از طنازی‌ها و فکاهی‌های بزرگسالانه‌ای است که قطعا بر لبان شما لبخند می‌آورد.


۱۰. Bendy and the ink machine 
Bendy and the Ink Machine 2

داستان دومین اثر ژانر وحشت لیست، یعنی Bendy and the ink machine از جایی شروع می‌شود که شما وارد استودیوی انیمیشن سازی قدیمی می‌شوید. از همان جامپ اسکیر اول، Bendy and the ink machine، ترس را به شما تزریق می‌کند و همچنین به شما می‌فهماند که بازی قرار نیست به لطافت همان محیط زرد اطراف باشد و دلهره‌ای برای گشت و گذار ایجاد می‌کند. پس اگر بازی‌های ترسناک، بدون محیط‌های کلیشه‌ای تاریک و چراغ قوه کم سوی معروف، برایتان جذاب است، تجربه بازی Bendy and the ink machine می‌تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد.


در انتهای این مطلب، می‌توانید از طریق بخش دیدگاه‌ها، بازی‌های مستقل دیگری را که در لیست ذکر نام نشده بودند را با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت
اطلاع از
guest

2 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
Amirpouyan
Amirpouyan
3 سال قبل

بسیار مفید و جالب بود جناب

Randy
Randy
3 سال قبل

Katana Zero یکی از محدود بازی های سخت دو بعدی بود که تا اخرش رفتم کاش نسخه دومی هم باشه (ولی هیچی از داستانش نفهمیدم (^o^) )

دکمه بازگشت به بالا
2
0
Would love your thoughts, please comment.x