مقالات ترجمه‌ای

داستان Halo قسمت یازدهم: نبرد زمین و تولد یک آربیتر

پایان آغاز می‌شود

در مقاله پیشین داستان Halo، بحث مهم بین سزا رفومی و گیلتی اسپارک پس از اتفاقات Halo: Combat Evolved را بررسی کردیم. در این مقاله می‌خواهیم به اوایل Halo 2 برویم، جایی که کاوننت به زمین می‌رسد و یک سانگ‌هایلی که نتوانست از Installation 04 محافظت کند محکوم به آربیتر شدن می‌شود.

مقدمه: یک کشف درخشان

luminary 1در سال ۲۵۵۱، یک گروه کاوش کاوننت موفق شد تا یک قطعه فوررانر را در اعماق سیاره Meridian که انسان‌ها در آن ساکن بودند و کاوننت آن را تسخیر کرده بود، پیدا کنند. آن‌ها که از اهمیت این شی باخبر شدند، قطعه را نزد پیامبر پشیمانی (Prophet of Regret) بردند و او متوجه شد که این قطعه دارای اطلاعاتی مربوط به مکان حلقه‌های Halo است. دانشمندان سان‌شایوم بیش از یک سال مشغول رمزگشایی این قطعه شدند و در نهایت توانستند یک کشف بزرگ کنند.

این قطعه نه تنها محل حلقه‌ها را نشان می‌داد، بلکه دارای نقشه‌ی مکانی به نام The Ark بود که در آن جا تمام حلقه‌های Halo در یک زمان قابل فعال شدن بودند. با این حال برای سفر به آن جا باید از یک پورتال خاص در سیاره‌ای که فوررانرها به آن Erde-Tyrene می‌گفتند، استفاده کنند. پیامبر پشیمانی که این فرصت را برای هدایت به سمت سفر بزرگ می‌دید، فورا با یک کشتی کوچک به Erde-Tyrene رفت.

۲۰ اکتبر سال ۲۵۵۲: پیامبر پشیمانی به زمین می‌رود

cairo 1ناوگان کوچک پیامبر پشیمانی همان‌طور که برنامه‌ریزی می‌شد در سیاره Erde-Tyrene فرود آمد. اما کاوننت در آن زمان نمی‌دانست که این سیاره در حقیقت خانه اصلی بشریت یعنی زمین است. نیروهای پیامبر پشیمانی که غافل‌گیر شده بودند و تعدادشان پایین بود، به تکاپو افتادند تا راهی برای گذشتن از سیستم دفاعی بزرگ زمین پیدا کنند. آن‌ها توانستند تا در هر کدام از MACها (اسلحه‌های بزرگ محافظ سیاره) مواد منفجره بکارند. این کار به پیامبر پشیمانی اجازه داد تا نیروهایش را در سیاره فرود بیاورد و به جستجوی پورتال منتهی به Ark بپردازند.

نگاهی به عناصر داستانی بازی Elden Ring | حلقه الدن چیست؟
خواندن

مسترچیف که تازه از Installation 04 برگشته بود، توانست از یکی از پایگاه‌های MAC در برابر چنین انفجاری محافظت کند. پس از آن، او به همراه سرجوخه آوری جانسون و کاپیتان میراندا کیز به سطح زمین رفتند تا به سربازان UNSC در شکست دادن حمله کاوننت کمک کنند. از آن جایی که ضد حمله‌های مسترچیف بسیار موفق ظاهر شد، پیامبر پشیمانی تصمیم گرفت به Installation 05 که تازه کشف شده بود و Halo دلتا نام داشت، عقب‌نشینی کند.

scorpion 1میراندا کیز بعد از سوار کردن مسترچیف توانست کشتی پیامبر پشیمانی را از منطقه slipspace آن دنبال کند. متاسفانه، به دلیل این که بسیاری از نیروهای پیامبر پشیمانی در زمین باقی مانده بودند، آن‌ها توانستند شهر New Mombassa را تسخیر کنند که در نهایت منجر به نبرد طولانی بین UNSC و کاوننت در روزهای آتی شد.

تل وادامی آربیتر جدید می‌شود

thel 3با وجود اهمیت نبرد زمین، بقیه کاوننت‌ها خبر نداشتند که این نبرد در حال انجام است چرا که پیامبر پشیمانی هیچ چیزی درباره آن نگفته بود. در عوض آن‌ها مشغول موضوع دیگری بودند: مجازات یک سانگ‌هایلی به نام تل وادامی (Thel ‘Vadamee) برای این که نتوانسته بود از Installation 04 محافظت کند. وادامی که نیروهای کاوننت را در سیاره ریچ و Installation 04 رهبری می‌کرد توسط مسترچیف شکست خورده بود. از آن جایی که سفر بزرگ کاوننت به حلقه‌های Halo مربوط می‌شود، این موضوع که وادامی نتوانسته بود یکی از آن‌ها را دست نخورده نگه دارد به عنوان شکستی غیر قابل بخشش تلقی می‌شد.

به همین دلیل، به او برچسب «ننگ» داده شد که تمام افتخارها را از یک سانگ‌هایلی می‌گرفت. وادامی که  آبرویش از بین رفته بود، به مرگ محکوم شد. با این حال، پیامبر حقیقت (Prophet of Truth) به او پیشنهادی داد: اگر او تبدیل به اربیتر جدید شود و در حین خدمت به سفر بزرگ بمیرد، نام و شهرتش برگردانده می‌شود. وادامی که از این فرصت شوکه شده بود، به سرعت قبول کرد. اولین ماموریتش به عنوان آربیتر کشتن کسی بود که جرئت کرده سخنان سان‌شایوم را زیر سوال ببرد: سزا رفومی.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2
خواندن

تمرکز مقاله بعدی به زمین برمی‌گردد. جایی که یک گروه UNSC خود را در بین کاوننت‌هایی که شهر New Mombasa را اشغال کرده‌اند می‌بینند و اطلاعات مهمی را کشف می‌کنند که به UNSC شانسی برای بردن جنگ می‌دهد.

دیگر مقالات داستان هیلو را در اینجا مطالعه کنید.

منبع
Windowscentral
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x