مقالات ترجمه‌ایمنتخب سردبیر

۷ بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند

مسکن‌های سرگرم‌کننده

سلامت روان از مهم‌ترین نکات زندگی انسان بوده که متاسفانه، به دلایل ‌بسیاری، اعم از قرنطینه، در سال ۲۰۲۰ خدشه‌های بسیاری به  آن وارد شده است. اضطراب، افسردگی و یا هر چیز دیگری می‌تواند مانع سلامت کامل روان شود، اما این بین درمانی هم وجود دارد و آن بازی‌های رایانه‌ای است. بازی‌ها یک روش جامع و دریچه‌ی فراری برای ما بوده که در کنار آمدن با شرایط کنونی، بازیکنان را یاری می‌رسانند. آن‌ها همچنین می‌توانند در صورت لزوم واسطه‌ای شوند برای یافتن دوستان جدید. در این مقاله انواع بازی‌هایی که می‌توانند به سلامت روان شما کمک کنند را معرفی خواهیم کرد. با «پیکسل آرتس» همراه باشید تا با بازی‌‌‌هایی که می‌توانند به سلامت روان شما کمک کنند، آشنا شوید.

7 بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند

۷ بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند | Florence‌

داستان بازی Florence حول محور شخصیتی می‌چرخد که احساس گیر افتادن در زندگی را دارد، احساسی که اکثر ما آن را تجربه کرده و یا کماکان هنوز در حال مقابله کردن با آن هستیم. زندگی «فلورنس» هنگامی تغییر می‌کند که با نوازنده ویلونسلی آشنا شده که به او کمک می‌کند تا جهان و خودش را از دید کاملا جدیدی ببیند. این داستانی زیباست درباره‌ی دختری که از زندان دنیا رهایی می‌یابد. این بازی سفری بی‌نظیر است که می‌تواند از نظر روحی به شما کمک کند. Florence هنگامی که یکی از عزیزانم را از دست داده بودم به من کمک بسیاری کرد. رهایی، پیدا کردن هویت خود و پذیرفتن وقایع زندگی از جمله تاثیراتی است که این بازی می‌تواند روی شما بگذارد. Florence گوهری جادویی است که در عین حال ریشه در واقعیت دارد. این بازی یادآور خوبی برای واقعیتی آشکار است: همه چیز در زندگی به پایان می‌رسد، اما چیز‌های دیگری نیز آغاز می‌شوند.

مورد انتظار‌ترین بازی‌های استراتژیک سال ۲۰۲۲
خواندن

7 بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند 2

۷ بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند | Actual Sunlight

این بازی دارای لحظات بسیار ناخوشایندی است و به همین دلیل، انجام آن اغلب ممکن است دشوار باشد. داستان Actual Sunlight روایتی است درباره‌ی عشق و افسردگی که بازی هیچ کاری برای پرهیز از این موضوع نمی‌کند. این عنوان برای کسانی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌تواند تجربه‌ای باشد که با آن ارتباط برقرار کنند. لازم به ذکر است که این بازی دارای جو سنگین و لحظات دلخراش است.

7 بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند 3

۷ بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند | That Dragon, Cancer

بی‌دلیل نیست که این بازی صاحب جوایز زیادی شده؛ That Dragon, Cancer، برگرفته از داستانی واقعی است که چگونگی مبارزه یک خانواده با سرطان، فقدان و سپری‌ کردن مراحل غم و اندوه را شرح می‌دهد. هنگامی که این بازی منتشر شده بود، یکی از نزدیکانم را از دست داده بودم و تجربه‌ی این بازی به من کمک کرد تا به تدریج بهتر شوم. این بازی به طور ناگهانی این احساس را درمان نمی‌کند، در عوض به بازیکن اجازه می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن با آن کنار آمده و سرانجام با احساساتش مواجه شود. این عنوان باعث گریه شما می‌شود، باعث می‌شود تا اتفاقاتی که می‌افتد را در ذهن خود پردازش کنید و در نهایت موجب بهبود شما خواهد شد.

7 بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند 4

۷ بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند | Hidden Folks

Hidden Folks دارای سبک هنری منحصر به فردی است که به آسانی در آن گم خواهید شد. اگر‌چه مانند برخی از موارد بالا بازیی‌ نیست که روی روایت خود تمرکز کند، اما به رفع فشار و کاهش اضطراب کمک می‌نماید. در Hidden Folks هدف شما پیدا کردن اشیا در محیط است. هرکدام از اهداف، تعامل و نتایج‌ خود را دارند. این بازی به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را روی یک کار خاص متمرکز کنید و سلامت روان خود را دوباره بدست آورید. با اینکه این بازی بر رفع افسردگی تاثیر می‌گذارد، اما تاثیر آن روی رفع اضطراب بیشتر است. پاداش اصلی این سفر خاص این است که احساسات اضطراب آور و افکار دورانی را تسکین می‌دهد.

هر آنچه که باید از دنیای بازی Avowed بدانید
خواندن

7 بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند 5

۷ بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند | Night in the Woods

Night In the Woods فقط یک جنبه از سلامت روان را هدف قرار نمی‌دهد. طی روایت آن، با بیماری‌ها و اختلالات روان‌شناختی مانند دو قطبی آشنا شده و مواجه خواهید شد. Night in the Woods افسردگی را تسکین می‌دهد و به بازیکنان کمک می‌کند تا چیز‌های جدیدی درباره وضعیت فعلی خود بیاموزند. جادوی این بازی در ظرافت آن نهفته است. داستان آن به دلیل صداقت بسیار آن نفس‌گیر و زیباست. همه‌ی شخصیت‌ها خوشحال نیستند، همه‌ی شخصیت‌ها تمامی پاسخ‌های سوالات زندگی‌شان را هم ندارند، اما تجربه‌ی مشترکی که در زندگی، درد و یادگیری پیدا می‌کنید،‌ شما را از راه‌هایی که انتظار ندارید تحت تاثیر قرار خواهند داد. شخصیت‌هایی وجود دارند که به طور واقعی با آن‌ها ارتباط برقرار خواهید کرد. شخصیت‌هایی هستند که باعث می‌شوند شما با جوانب مختلف مربوط به وضعیت روحی فعلی خود روبه‌رو شوید. Night in the Woods یک گوهر نادر با پیامی آشکار است و شما آنچه را که نیاز دارید از این بازی دریافت خواهید کرد.

7 بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند 6

۷ بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند | An Aspie Life

An Aspie Life به شما اجازه این را می‌دهد که دنیا را از چشم یک فرد دارای بیماری «اوتیسم» تجربه کنید و با آن‌ها همدردی نمایید. «اوتیسم»، در قبال آثار خود، دارای طیف بسیار گسترده‌ای است و از روش‌های مختلف می‌تواند بر درک فرد از جهان و نحوه‌ی تعامل او با آن تاثیر بگذارد. از این جهت اغلب بسیاری در تشخیص آن دچار مشکل و سردرگمی می‌شوند. An Aspire Life در طبیعی جلوه دادن بیماری و از میان بردن ننگ منفی که اوتیسم دارد کار فوق‌العاده‌ای را انجام می‌دهد. این داستان ناگهان شما را به تنهایی به این دنیا پرت می‌کند. از طریق دید فردی که مبتلا به اوتیسم بوده، An Aspie Life به شما کمک می‌کند تا زیبایی‌ها و جنبه‌های نه چندان راحت دنیای خارج را مرور کنید. در توضیحات رسمی بازی آمده است، «تنها ابتلا به بیماری اوتیسم، به این معنا نیست که نتوانید از زندگی لذت ببرید. ممکن است انجام برخی کار‌ها دشوار‌تر شود، اما می‌توانید کار‌های خارق‌العاده‌ای را نیز انجام دهید». این یک بازی ماجراجویی شگفت‌انگیز است که می‌تواند برای کسانی که به اوتیسم مبتلا هستند، تجربه‌ای تسکین‌دهنده و تقویت‌کننده باشد و در عین حال برای کسانی که به دنبال یادگیری بیشتر هستند سفری دور و دراز و خارق‌العاده درباره‌ی همدردی و ملاحظه‌گری باشد.

نگاهی به اولین محتوای الحاقی بزرگ Anthem
خواندن

7 بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند 7

۷ بازی که می‌توانند سلامت روان شما را بازگردانند | GRIS

GRIS عنوانی است که برنده جایزه‌های بسیار بوده و تجربه باور‌نکردنیی است که مدت‌ها پس از پایان آن، در ذهن شما باقی می‌ماند. در این داستان، شما به یک دختر جوان امیدوار به نام «گریس» (Gris) تبدیل خواهید شد که طی تجربه‌ای آسیب‌زا، زندگی خود را در فقدان به سر می‌برد. با پیشروی بیشتر در داستان بازی، شما شاهد رشد مداوم «گریس» به روشی خیره‌کننده و همزمان دلگیر خواهید بود. این داستان تجربه‌ای احساسی است که به شما احساس پاکسازی، نشاط و امید نسبت به آینده را می‌دهد. بازی‌های خارق العاده بسیاری وجود دارند که می‌توانند به کاهش فشار بر سلامت روان کمک کنند. از دیگر ماجرا‌های شگفت‌ انگیز که ارزش بررسی دارند، می‌توان به Celeste ،Animal Crossing: New Horizons ،Stardew Valley و Hollow Knight اشاره کرد. اگر احساس می‌کنید همه چیز در زندگیتان کمی بیش از حد است، لطفا دریغ نکنید و به دنبال کمک باشید. اگر شرایط تاریک‌تر شود، از منابع مختلف به دنبال راه‌های رسیدگی به نیاز‌های بهداشت روانی خود بروید.

منبع
Gameinformer
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x