مقالات ترجمه‌ای

پنج موردی که بازی Ghost of Tsushima را متمایز می‌کند

نکات کوچکی که تجربه شما را متفاوت خواهند کرد

من بخش زیادی از وقتم را طی هفته‌‌های گذشته صرف گشت‌وگذار در جزیره‌ِی زیبای «سوشیما» (Ghost of Tsushima) کرده‌ام و بیشتر مشغول بیرون راندن مغول‌های‌ وحشی از جزیره، نجات روستاها و ساختن نام و رسمی جاودان برای خود بوده‌ام. اگر شما هم مثل من هستید و تمایل به کاووش فراوان در بازی‌های «جهان‌باز» (Open-world) دارید تا بلکه پاداشی یکتا به شما داده شود، بازی Ghost of Tsushima را باید در صدر لیست عناوین خود قرار دهید. البته فقط من نیستم که در قبال این بازی بزرگ شوق‌وشور نشان داده‌ام، دوستان و همکاران من از تُن، محیط و مبارزه‌ی بازی Ghost of Tsushima هم لذت سرشار برده‌اند. استودیوی «ساکرپانج» (Sucker Punch) در ارائه‌ی یک «ستینگ» (Setting) زیبا واقعا عالی عمل کرده و دلایل بسیاری را هم جهت گشتن آن به بازیکنان داده است. آن‌ها جزئیات کوچک اما جذابی را در بازی قرار داده‌اند که همگی دست به دست یکدیگر داده تا تجربه‌ی شما را به یاد ماندنی کنند. اگر می‌خواهید از‌ این نکات آگاه شوید، با «پیکسل آرتس» در بررسی ۵ موردی که Ghost of Tsushima را متمایز می‌کند، همراه باشید.

5 موردی که Ghost of Tsushima را متمایز می‌کند

۱. اسب شما در Ghost of Tsushima فوق‌العاده است!

اولین انتخاب از ۵ موردی که Ghost of Tsushima را متمایز می‌کند، وجود اسب مقتدر «جین» (Jin) است. او اسبش را تقریبا از همان اوایل بازی دریافت کرده و بازیکنان می‌توانند حضور موثرش را در سرتاسر تجربه‌ی وسیعشان مشاهده کنند. وقتی که در بازی روستایی را نجات دهید یا ماموریتی خطیر را به پایان برسانید که نقش داستانی دارد، معمولا در انتهای آن بخش، «جین» و اسبش را مشاهده خواهید کرد که درحال استراحت با یکدیگر هستند. گاها میزان انعطاف‌پذیری و روان‌ بودن بازی من باب سوار بر اسب شدن یا پریدن روی بدنش از روی صخره‌ها را می‌ستایم، واقعا عالی است. بدون شک این اولین عنوانی نیست که از پس این کار برآمده، اما به‌عنوان شخصی که دلش می‌خواهد جریان بازی بدون هرگونه اختلال و توقفی سپری شود، وجود چنین اسبی را مگر ستودنی نمی‌توان وصف نمود.

ظهور و سقوط کدهای تقلب
خواندن

۲. شما می‌توانید شمشیرتان را تمیز نگه‌دارید

دومین انتخاب از ۵ موردی که Ghost of Tsushima را متمایز می‌کند، امکان تمیز کردن تیغه‌ی کاتانای خود است. بعد از مبارزه‌ای سرسخت با مغول‌ها، دزدان، یا دیگر دشمنان، شمشیر شما مقداری کثیف و خون‌آلود می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از «تاچ‌پد» (Touchpad) دسته‌ی خود شمشیر را تمیز کرده و از شر خون اضافی خلاص شوید. این حرکت انیمیشن‌های مختلفی را به همراه دارید،‌ اما همگی در براق کردن تیغه‌ی شما کارشان را به خوبی انجام می‌دهند. من این مورد را مخصوصا بعد از کشتن شخصی که نیمه‌جان شده می‌پسندم. در چنین حالتی، دشمن شما تقریبا در لبه‌ی مرگ قرار داشته اما هنوز کمی توان دارد. شما می‌توانید عذاب آن‌ها را با کشتنشان به اتمام برسانید. بعد از این کار، تمیز کردن شمشیر خود می‌تواند حرکتی نمادین در جهت پاک کردن وجدان هم به حساب بیاید!

5 موردی که Ghost of Tsushima را متمایز می‌کند

۳. شما می‌توانید داشته‌های دیگرتان را هم تمیز کنید!

شخصیت شما بعد از مبارزه ممکن است گلی یا خونی شود. این مورد مخصوصا زمانی که شما لباس نخی بر تن داشته باشید قابل تشخیص است. با شنایی کوچک در رودخانه قادر خواهید بود از شر تمامی کثیفی‌ها خلاص شوید. هنگامی که باران می‌آید هم اگر دقت کنید خواهید دید که قطرات بارش این جزئیات ریز را از بین می‌برند. سیستم شست‌وشوی طبیعی هم در بازی وجود دارد!

۴. شما می‌توانید در Ghost of Tsushima به نوازش روباه‌ها بپردازید

«ساکرپانچ» این مورد را کمی پیش‌تر نشان داده بود، اما تجربه‌ِی مستقیم آن بسیار بسیار بهتر است! بعد از ادای احترام در معابد روباه‌مانندی که در سرتاسر جزیره‌ی Tsushima به رسم احترام به یکی از خدایان «شینتو» (Shinto) یعنی «ایناری» (Inari) ساخته شده‌اند، متوجه خواهید شد که روباه راهنما کماکان در اطراف شما باقی مانده است. شما در این لحظه می‌توانید جهت پاداش دادن او را نوازش کنید. روباه هم سپس با انیمیشنی بامزه محو در طبیعت می‌شود. و نه، قبل آن‌که بپرسید، من نمی‌دانم که آیا می‌شود به یک روباه تیراندازی کرد یا خیر. اصلا این دیگر چه سوالی است؟!

نگاهی به بازی Prey، دنباله معنوی بازی Half Life 2
خواندن

5 موردی که Ghost of Tsushima را متمایز می‌کند

۵. شما می‌توانید به مردگان احترام بگذارید

با استفاده از «تاچ‌‌پد» دسته‌ی خود، شما قادر خواهید بود به مردگان و قربانیان جنگ، مانند یک روستایی کشته شده، احترام بگذارید. «جین» در چنین لحظه‌ای جمله‌ای مانند، «این درست نیست، اما نگران نباش، آن‌ها جوابش را پس خواهند داد!» گفته و رد می‌شود. البته معمولا سخنان او محترم‌ترند. وی‌ گاها مقابل اجساد دشمنان خود هم جملاتی احترام‌آمیز می‌گوید، البته اگر بخواهید جلوی آن‌ها هم سر خم کنید. اما معمولا بسیار نادر است. او حتی بعد از ادای احترام به حیوانات هم چنین جملاتی می‌گوید. برخی از جملات او ترجمه نشده‌اند، اما گمان می‌‌کنم که بگوید، «مرسی،‌ بخاطر داشتن پوست تو، می‌توانم بمب‌های بیشتری را حمل کنم!.»

منبع
Gameinformer
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن