مقالات ترجمه‌ای

بررسی بتای بازی Marvel’s Avengers

اتحاد قهرمانان

بازی Marvel’s Avengers در آستانه‌ی انتشار است؛ این بازی ابرقهرمان محور که توسط استودیوی “کریستال داینمیک” (Crystal Dynamic) ساخته شده، در تاریخ چهارم سپتامبر (چهاردهم شهریورماه) برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های خانگی منتشر خواهد شد و اخیرا مرحله‌ی تست بتای خود را پشت سر گذاشته است. در طی تست نسخه‌ی بتا، اولین تجربه‌ی این بازی مورد انتظار در اختیار عموم مردم قرار گرفت و اکنون بهتر و راحت‌تر از همیشه می‌توانیم دست یافته‌ی نهایی سازندگان سری بازی “توم ریدر” (Tomb Raider) که سال‌ها برای ساخت جهان ابرقهرمانی Avengers تلاش کرده‌اند را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا ادامه‌ی مطلب و بررسی نسخه‌ی بتای بازی Marvel’s Avengers با ما همراه باشید!

ابتدا باید اعتراف کنم که بازی Avengers از لحاظ گرافیکی و جلوه‌های بصری بسیار خیره کننده است، به گونه‌ای که به راحتی کنسول‌های پایه‌ی نسل هشت را به چالش می‌کشد! هرچند که بازی روی کنسول‌های میان‌نسلی ظاهر و عملکرد بسیار بهتری دارد اما با اینحال آن‌ها هم عاری از ضعف و مشکلات فنی نیستند. نورپردازی و کیفیت بافت‌ها از نقاط قوت ویژگی‌های گرافیکی عنوان Avengers محسوب می‌شوند و بازی مملوء از انفجارها و اجسام کاملا تخریب‌پذیر می‌باشد که صحنه‌های بازی را بسیار اکشن و هیجان انگیز می‌سازند. تمامی این‌ها درحالیست که محیط‌های بازی نیز دارای وسعت قابل توجه‌ای هستند. در واقع با در نظر گرفتن جلوه‌های بصری و مقدار جزئیات و سنگینی گرافیک، میزان وسعت و گستردگی محیط‌های بازی بسیار خیره‌کننده می‌باشد!

Avengers 1

عنوان Avengers در کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی‌استیشن ۴ در صحنه‌های مختلف، به صورت متغیر بین دو رزولوشن ۱۰۸۰p و ۷۲۰p اجرا می‌شود و نرخ فریم آن تقریبا بین ۲۵ تا ۳۰ می‌باشد؛ هرچند که در برخی از قسمت‌های بازی، این رقم تا زیر ۲۰ فریم بر ثانیه نیز کاهش می‌یابد! از سوی دیگر، بازی روی کنسول‌های میان‌نسلی دارای دو گزینه‌ی گرافیکی متفاوت است: گرافیک بالاتر و کیفیت بهتر.

مواردی که پیش از تجربه Cyberpunk 2077 بهتر است بدانید
خواندن

در حالت Quality Mode که حالت پیش‌فرض هم هست، بازی تقریبا با رزولوشن ۴K می‌شود؛ اما در حالت Performance Mode بازی با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ فریم آزاد (غیر قفل شده) اجرا می‌گردد که معمولا بین ۲۵ تا ۶۰ متغیر است. کنسول‌های میان نسلی بازی را با گرافیکی خیره‌کننده و عملکرد بسیار بهتر و باثبات‌تری اجرا می‌کنند اما با این حال، حتی روی کنسول ایکس باکس وان ایکس که بهترین خروجی را دارد نیز شاهد افت فریم‌های شدید در برخی از مناطق بسیار شلوغ بازی (به ویژه در بخش چند نفره) هستیم. البته لازم به ذکر است که با توجه به تکنولوژی‌ای که سازندگان برای ارتقای بازی آماده ساخته‌اند، پیش‌بینی می‌شود که عملکرد بازی روی کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ بسیار بهتر و شگفت‌انگیزتر باشد؛ شاید حتی دستیابی به رزولوشن ۴K کامل با نرخ فریم ۶۰!

Avengers 2

سیستم مبارزات بازی نسبتا خوب طراحی شده است. هر شخصیت استایل مبارزه و قدرت‌های خاص خود را دارد و برای هر کرکتر نیز سیستم آپگرید و “درخت مهارت” (Skill Tree) مجزایی طراحی شده. خوشبختانه آپگریدهای بازی دارای کیفیت و تاثیر قابل قبولی هستند، به گونه‌ای که دستیابی به توانایی‌های جدید، شوق و هیجان پیشروی بیشتر در بازی را افزایش خواهد داد. از طرف دیگر، مقدار قابل توجهی لوازم تزئینی و ست‌های مختلفی از لباس و آیتم در بازی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند با کسب امتیاز در بازی، آن‌ها را بدست آورند.

با این حال، به لطف تمرکز بیش از حد روی بخش چندنفره و کوآپ، طراحی مراحل بازی تقریبا افتضاح هستند. متاسفانه در نسخه‌ی بتا که تنها شامل چند مرحله‌ی محدود می‌شد هم بازی بسیار سریع به تجربه‌ای خسته‌کننده و آزاردهنده تبدیل گشته که برای محصول نهایی بسیار نگران کننده است. در واقع مراحل بازی، چه در بخش داستانی کمپین و چه در بخش آزاد War Zones به چند مرحله‌ی خاص مثل شکست دادن عده‌ای خاص، محافظت از تعدادی انسان و یا تصرف محیط‌هایی برای مقدار زمانی مشخص محدود می‌شوند. این نوع طراحی مراحل به لطف وجود روایت داستانی در بخش کمپین قابل تحمل، اما در بخش آزاد War Zones کاملا خسته‌کننده و تکراری می‌باشند. البته بازی دارای یک بخش تمرینی نیز بوده که در آن جا می‌توانید قدرت‌های هر یک از شخصیت‌های بازی را مورد تمرین قرار دهید که شاید بتوان گفت این بخش از معدود بخش‌های جذاب نسخه‌ی بتای بازی بود!

تاریخچه اسپین آف‌های مجموعه Resident Evil
خواندن

Avengers 4

با در نظر گرفتن چند مرحله‌ی محدودی که از بخش کمپین Avengers در نسخه‌ی بتا وجود داشت، می‌توان حدس زد که بازی داستان جالبی داشته باشد که در عمل هم خوب به اجرا گذاشته شود. منتها به نظر نمی‌رسد که مقدار جذابیت آن در حدی باشد که بتواند بازیکنانی که صرفا به دنبال یک تجربه‌ی تک نفره‌ی داستانی هستند را راضی کند؛ که البته با توجه به تمرکز سازندگان روی عناصر سرویس محور، طبیعتا هدف بازی هم ارائه‌ی یک کمپین ماندگار و عالی نیست.

بازی Marvel’s Avengers در ظاهر بازی شگفت انگیز و جذابی به نظر می‌رسد؛ جهانی با گرافیک خیره کننده که میزبان شش ابرقهرمان محبوب با استایل و توانایی‌های خاص است. منتها متاسفانه نسخه‌ی بتای بازی در نهایت نوید یک تجربه خسته‌کننده و تکراری را می‌دهد که برطرف کردن آن تا زمان انتشار تقریبا بعید است. با این حال، عنوان Avengers یک بازی سرویس محور بوده که در طول زمان می‌تواند به تجربه‌ای جذاب‌تر و غنی‌تر تبدیل شود.

Avengers 3

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن