مقالات ترجمه‌ای

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آن‌ها را دوست دارند

حشرات دوست‌داشتنی!

بازی‌ها به ندرت از نظر فنی خوب هستند، هرچند گاهی اوقات بازی‌هایی هستند که با داشتن اتمسفر خاص باعث می‌شوند حتی از مضحک‌ترین مشکلات آنها چشم‌پوشی کنیم. ما به خوبی می‌فهمیم که ساخت بازی‌ها ساده نیستند و هر بازی، نتیجه‌ی سال‌ها کار است که معمولا صد‌ها متخصص در ساخت آن نقش دارند. تعاملی بودن این رسانه، آن را به رسانه‌ای پیچیده‌تر از سایر موارد تبدیل کرده است. بنابراین، تعجب‌آور نیست که در اکثر بازی‌های فعلی، ایرادات جزئی مشاهده می‌شود؛ دیر لود شدن بافت‌ها، رفتار‌های عجیب هوش مصنوعی، کاهش نرخ فریم، تعدادی از این مشکلات جزئی هستند که رخ دادن آنها کاملا قابل درک است. اما ژانر دیگری از بازی‌های ویدیویی نیز وجود دارد که دارای مشکلات زیادی هستند که برخی از آنها حتی موجب پاک شدن سیو کاربران و بسته شدن بازی به شکل ناگهانی می‌شود و معمولا بازی‌بازان و منتقدان نسبت به این باگ‌ها واکنش خوبی به نمایش نمی‌گذارند. با پیکسل آرتس همراه باشید تا به بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند نگاهی بیندازیم.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | The Elder Scrolls II: Daggerfall

Daggerfall

عنوان The Elder Scrolls II: Daggerfall که در سال ۱۹۹۶ منتشر شد، از زمان خود جلوتر بود. ممکن است بازی‌های نقش آفرینی با بودجه‌های بالا نیز در برخی موارد به Daggerfall نرسند! هزاران شهر، ده‌ها هزار شخصیت مستقل، بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع زمین برای اکتشاف، دوازده کلاس (Class) و قابلیت ساخت کلاس شخصی، اصناف، نظام، ادیان و پادشاهی‌های زیاد، یک شبکه پیچیده را تشکیل می‌دهند. وقتی صحبت از سطح پیچیدگی در جهان می‌شود، بازی‌های Bethesda هنوز هم در رده اول قرار دارند.

متأسفانه، این مقیاس بزرگ، مشکلات زیادی را نیز به وجود آورد. باگ‌های بازی به قدری زیاد بودند که این بازی لقب “Buggerfall” را گرفته بود. منظور ما باگ‌های کوچک و خنده دار نیست، بلکه درباره نقص‌هایی صحبت می‌کنیم که مانع ادامه بازی می‌شدند. مشهورترین مورد این عنوان، خارج شدن از مرز‌های دنیای بازی بود، اشکالی که در هیچ‌ یک از بروزرسانی‌های بازی برطرف نشد. از جمله موارد دیگر، می‌توان به سناریویی اشاره کرد که در آن شخصیت نوساز، دارای نوار سلامت منفی بوده و قبل از شروع ماجراجویی، به چند روز استراحت نیاز داشت. همچنین مشکلات مختلفی در مکانیزم پرش بازی وجود داشت که به بازی‌بازان اجازه می‌داد که جهش‌های عظیمی روی سطح آب انجام دهند. طرفداران Bethesda و Daggerfall در طول سال‌ها تلاش کرده‌اند تا مشکلات بازی را برطرف کنند، اما حتی پس از بروزرسانی‌های متوالی نتوانستند تا تمامی مشکلات آن را حل کنند و به نظر می‌رسد که این باگ‌ها بخشی از جذابیت بازی‌های قدیمی خواهند بود.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

بسیاری از بازی‌بازان، نسخه اول Red Dead Redemption را بزرگ‌ترین دستاورد Rockstar می‌دانند. با توجه به این واقعیت که ما در مورد نویسندگان سری Grand Theft Auto صحبت می‌کنیم، این ستایشی بزرگ محسوب می‌شود. ماجرا‌های جان مارستون با جهانی بزرگ، اتمسفر کلاسیک غربی، مناظر زیبا و داستانی پخته و جذاب و مقدار زیادی آزادی عمل آمیخته شده بود. منتقدان در سراسر جهان درباره شایستگی‌های این بازی تعریف می‌کردند، اما تنها نقصی که ذکر شده بود، باگ‌های این بازی بود.

راهنمای بازی Need for Speed Unbound
خواندن

قبل از سال ۲۰۱۰، موتور Euphoria که توسط Rockstar استفاده می‌شد، به تولید باگ‌های آزار دهنده معروف شهرت داشت. اما با انتشار رد دد، قدرت آن در ایجاد باگ‌ها نمایان شد. با اینکه بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسید و فضای نیمه متمدن و وحشی آن، قادر به درگیر کردن مخاطب بود، اما مشکلات زیادی را نیز به نمایش می‌گذاشت؛ برای مثال کالسکه‌های پرنده، NPC‌های بی سر، انسان‌هایی که انیمیشن حیوانات را داشتند، دو بازی‌باز که سوار یک اسب بودند و غیره. عناوین راکستار به دلیل کمبود‌هایش در یک لحظه از یک وسترن جدی به کمدی تبدیل شود. با این حال، افراد زیادی از این مشکلات شکایت نکردند. حتی با وجود این اتفاقات ناگوار، Red Dead Redemption نسبتا مشکلات کمی داشت که از ادامه بازی جلوگیری کند، و بیشتر مشکلات آن موجب خنده افراد می‌شد.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come Deliverance

بازی Kingdom Come: Deliverance ترکیبی از عناوین Gothic و The Witcher است. این عنوان در هنگام انتشار، مجموعه‌ی بزرگی از باگ‌ها بود. نقص فنی یکی از ایرادات بازی بود که اغلب توسط منتقدان ذکر می‌شد. پس از انتشار، بازی دارای مشکلات واقعا آزار دهنده بود، اما برخی از افراد خوش شانس فقط مشکلاتی همچون ایراد بافت‌های بازی و یا NPC‌هایی که در حال پرواز بودند را تجربه کردند. کسانی که شانس کمتری داشتند، فایل ذخیره بازی‌ آنها به طور کامل پاک شده بود. خوشبختانه توسعه‌دهندگان به سرعت آستین‌های خود را بالا زدند و شروع به برطرف کردن مشکلات کردند. با این حال، حتی پس از بروزرسانی‌های بزرگ، Kingdom Come: Deliverance هنوز هم دارای مشکلات کوچک و بزرگ است.

با این وجود این بازی طرفداران زیادی دارد که نمی‌توانند از آن دور شوند و مشکلات بی‌شمار بازی آنها را آزار نمی‌دهد. Kingdom Come: Deliverance به اندازه کافی از بازی‌های دیگر فاصله دارد، به طوری که بازی‌بازان می‌توانند دست و پا چلفتی بودن استودیوی Czech Warhorse را ببخشند. در نهایت سازندگان این عنوان، تیمی از اروپای مرکزی بوده و غولی آمریکایی با بودجه‌ زیاد نیستند. کار Warhorse ممکن است کمی بی‌جا به نظر برسد، اما در دنیای بازی‌های جهان‌باز، نفس تازه‌ای است و اگر با سلیقه شما متناسب باشد، شما نیز از ایرادات آن چشم‌پوشی خواهید کرد.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | S. T. A. L. K. E. R.: Shadow of Chernobyl

Stalker

پرونده عنوان S. T. A. L. K. E. R.: Shadow of Chernobyl تا حدودی شبیه Gothic است. یک استودیوی ناشناخته از کشوری که با بازی‌های خوب ارتباطی ندارد، عنوانی با مقیاس بزرگ، فضای منحصر به فرد، سطح دشواری بالا، داستان جالب و مهم‌تر از همه، جاه طلبی‌های بزرگ. همانند بازی Piranha Bytes، شوتر اول شخصی که توسط استودیوی اوکراینی GSC Game World ساخته شده بود، که تنها با وجود بررسی‌های خوب (و نه عالی) نمادین شد. تا به امروز، طرفداران مشتاق کاوش دنیای زیرزمینی پر از موجودات جهش‌یافته، این بازی را کاوش می‌کنند و یا با راهزنان بی‌رحم بازی مواجه می‌شوند. البته همانند Gothic، نسخه اول سری S. T. A. L. K. E. R. نیز دارای مشکلات زیادی بود.

نگاهی به بازی Prey، دنباله معنوی بازی Half Life 2
خواندن

بروزرسانی‌هایی که توسط توسعه‌دهندگان بازی منتشر شدند نیز به بازی کمکی نکردند. به عنوان مثال نسخه ۱.۰۰۰۶ بازی که قرار بود حالت چند‌نفره را به بازی اضافه کند، تنها باگ‌های بیشتری را به بازی افزود.

تاخیر خوردن تاریخ عرضه بازی به طور متوالی نیز به حل شدن مشکلات بازی کمک نکرد. در ابتدا Shadow of Chernobyl قرار بود در تاریخ ۲۰۰۳ منتشر شود، و در زمان انتشار که سال ۲۰۰۷ بود، توسعه‌دهندگان هنوز هم باید بیشتر روی آن کار می‌کردند. بیشتر مشکلات بازی تا اینکه آزار‌دهنده باشند، خنده‌دار بودند، اما برخی از آنها می‌توانند کاملا بر تجربه شما لطمه بزنند. از جمله مشکلات بازی، می‌توان به ناپدید شدن اجساد NPCها که دارای آیتم مورد نیاز برای کامل کردن مرحله بودند اشاره کرد. این بازی همچنین گاهی اوقات فریز کرده و یا به طور کامل بسته شده و ده‌ها دقیقه از پیشرفت بازی‌بازان را از بین می‌برد. توسعه‌دهندگان سعی کردند بیشتر مشکلات را برطرف کنند، اما پس از دریافت کردن نتایج نه چندان جالب، طرفداران تصمیم گرفتند تا امور را به دست خود گرفته و مشکلات این بازی را برطرف کرده و در قالب یک ماد عرضه کنند.

پس از سال‌ها انتظار، استودیوی GSC Game World به تازگی نسخه دوم از این سری محبوب را تحت عنوان S. T. A. L. K. E. R. 2 معرفی کرد. در حال حاضر، قضاوت در مورد اینکه آیا بازی پیش رو شانس جبران امید‌های هواداران را دارد یا خیر دشوار است. آخرین ساخته‌ی این استودیو، بازی Cossacks 3 بود که در بهترین حالت، عنوانی متوسط است.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | Fallout: New Vegas

Fallout new vegas

هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که Obsidian Entertainment یک استودیو‌ی فوق‌العاده با استعداد است. اما آنها شایسته سرزنشی مناسب برای یک مورد هستند. تا زمان انتشار South Park: Stick of Truth هیچ بازی بهینه‌سازی شده‌ای در کارنامه استودیو وجود نداشت. عناوینی مانند Star Wars: Knights of the Old Republic II ،Neverwinter Nights 2 ،Alpha Protocol همه بازی‌های خوبی هستند، اما به خوبی بهینه‌سازی نشده‌اند. ولی Fallout: New Vegas به سطح جدیدی از باگ‌ها دست یافت، که احتمالا به لطف موتور بازی‌سازی Gamebryo که معمولا توسط Bethesda استفاده می‌شد و به دلیل تولید باگ‌های زیاد مشهور بود، به این مهم دست پیدا کرد.

شما می‌توانید ساعت‌ها از وقت خود را صرف گشت و گذار در محیط آخر الزمانی بازی کنید. از مشکلات Fallout: New Vegas می‌توان به بسته شدن ناگهانی بازی، گیر افتادن شخصیت بازی میان اجسام، انیمیشن‌های عجیب و چرخش سر NPC‌ها اشاره کرد که از میزان جدیت بازی می‌کاهند. کارکنان Obsidian Entertainment همانند پروژه‌های قبلی خود، عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشتند. بیشتر هواداران موافق بودند که با وجود داشتن مشکلات زیاد، New Vegas بهتر از بازی‌های قبلی سری یک دنیای آخر الزمانی را به تصویر می‌کشد. عنوان Fallout: New Vegas حتی با وجود مشکلات زیاد، یک Fallout واقعی و یک اثر نقش آفرینی با کیفیت بالا بود، که تصمیمات بازی‌بازان در آن همیشه اهمیت بسیار بالایی داشت.

همه آنچه که باید پیش از عرضه بازی Resident Evil 3 Remake بدانید
خواندن

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | Vampire: The Masquerade – Bloodlines

Vampire

ممکن است برخی از شما تعجب کند که چگونه یک بازی با وجود شکستی که منجر به بسته شدن استودیوی سازنده شده بود، در لیست عناوین محبوب بازی‌بازان قرار گرفته است؟ بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines نه رکورد فروش را شکسته، و نه محبوبیت زیادی را کسب کرده است، و به سبب فشار‌های ناشر، در شکلی ناتمام به انتشار رسید. با این وجود، این عنوان دارای هواداران خاص خود است که به بازی جان بخشیده‌اند.

شاید داستان حل شدن مشکلات Vampire: The Masquerade – Bloodlines، از دوست‌داشتنی‌ترین داستان‌های مربوط به بازی‌های ویدیویی باشد. با اینکه نسخه اولیه بازی از وضعیت خوبی برخوردار نبوده، و شکایت بازی‌بازان از آن بیشتر می‌شد، برخی از توسعه‌دهندگان بازی حتی با وجود بسته شدن استودیویشان، تلاش بر رفع مشکلات بازی کردند. سرانجام، در اوایل سال ۲۰۰۵، تیم منحل شد، اما بازی‌بازان دست به کار شدند و بیش از یک دهه است که با انتشار آپدیت‌های غیررسمی، باگ‌های آن را برطرف کرده و محتوای حذف شده از بازی را بازمی‌گردانند.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3

بازی The Witcher 3: Wild Hunt یک عنوان خارق‌العاده و سرگرم کننده است. شاهکار CD Projekt Red لایق تک تک جوایزی که کسب کرده می‌باشد. اما اگر این بازی را هنگام عرضه تهیه کرده، و شاهد هیچ مشکلی نبوده‌اید، بهتر است در قرعه کشی‌های مختلف شرکت کنید، زیرا فرد خوش شانسی هستید. وضعیت فنی بازی در هنگام عرضه معمولا با میزان بودجه بازی توجیه می‌شود. استودیو‌ی مستقر در ورشو با داشتن بودجه کمتر از اکثر توسعه‌دهندگان AAA، توانسته‌اند تا چنین محصول بلند‌پروازانه‌ای را ارائه دهند. در پایان، این مأموریت غیرممکن، موفقیت‌آمیز بود. زیرا Wild Hunt توانست تا تمامی انتظارات را برآورده کند، اما به قیمت میزان زیادی از مشکلات. مشکلاتی از قبیل حرکت آزار‌دهنده دوربین، ناپدید شدن سر شخصیت‌ها، گیر افتادن در کوچک‌ترین اجسام و اتفاقات ناگوار دیگر. از مشهور‌ترین باگ‌های بازی نیز می‌توان به اسب گرالت، روچ اشاره کرد. دوست و یار همیشگی گرالت، مشکلاتی را در موتور بازی ایجاد می‌کرد که باعث می‌شد تا روچ شناور شده، به مکان‌های عجیب و غریب تلپورت کند و یا به موانع خیالی برخورد کرده و متوقف شود. باگ‌های مربوط به روچ باعث نگرانی بیشتر بازی‌بازان شده بود و اسب‌سواری بازی چنان واقع بینانه به نظر می‌رسید که افرادی که پیش از عرضه رسمی بازی آن را تجربه کرده بودند، علائم بیماری از خود نشان می‌دادند. خوشبختانه CDPR به سرعت تعداد باگ‌های بازی را به سطح قابل قبولی رساند، اما هنوز دنیای The Witcher از شر آنها خلاص نشده است.

داستان Halo قسمت یازدهم: نبرد زمین و تولد یک آربیتر
خواندن

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | Mount & Blade

Mount and Blade

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا بازی Mount & Blade II: Bannerlord با وجود زمان توسعه طولانی هنوز تاریخ عرضه ندارد؟ این احتمال وجود دارد که سازندگان نمی‌خواهند تا خطای خود را پس از نمرات پایین نسخه اول تکرار کنند. وقتی اولین پروژه استودیو‌ی ترکیه‌ای TaleWorlds Entertainment منتشر شد، در وضعیتی قرار داشت که می‌توان آن را «خام» نامید. بسیاری از موارد طبق برنامه عمل نمی‌کردند و مشکلات خنده‌داری وجود داشتند. بافت صورت شخصیت اصلی جایگزین بافت آسمان می‌شد، و مشکلات دیگری که تمامی پیشرفت‌ها را حذف کرده و تجهیزات را از بین می‌برد. Mount & Blade توانایی منحصر به فردی داشت که می‌توانست در یک ثانیه از یک شبیه‌ساز قرون وسطایی به یک بازی کمدی پر از مشکلات عجیب تبدیل شود.

با این حال، در نهایت نکات مثبت بازی در کفه‌ی سنگین ترازو قرار داشتند و TaleWorlds Entertainment موفق شده‌ بود تا جمعی از طرفداران قدرتمند را به دست آورد که در توسعه‌ی بازی نیز فعال بودند و ماد‌های متعددی می‌ساختند تا از مشکلات بازی بکاهند. تا به امروز، هنوز مشکلات Mount & Blade به طور کامل رفع نشده‌‌اند، اما موفقیت نسخه اصلی، ما را به نسخه‌ی دوم امیدوار می‌کند.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | PlayerUnknown’s Battlegrounds

PUBG05

صعود ناگهانی محبوبیت ژانر بتل رویال (Battle Royale) بزرگ‌ترین پدیده صنعت گیمینگ از زمان بازی‌های MOBA است. PUBG در خط مقدم این انقلاب قرار داشت و مدت‌ها قبل از اتمام توسعه آن، تبدیل به یک بازی موفق شد. بهتر است بگوییم که این بازی باید تکمیل شود، زیرا سازنده‌های بازی هنوز احساس می‌کنند که این عنوان در سطح کیفی خوبی قرار ندارد و بازی‌بازان نیز در حال از دست دادن صبر خود هستند.

اگر به بررسی‌های اخیر PUBG در Steam نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که همه آنها یک موضوع تکراری را بیان می‌کنند، آن هم باگ‌های فراوان این عنوان است که طی آپدیت‌های متعدد هنوز رفع نشده‌اند. بهینه‌سازی بازی با اینکه به نظر می‌رسد باید در اولویت کار‌های سازنده باشد، هنوز ضعیف است. PUBG می‌تواند به صورت ناگهانی بسته شود و یا بازی‌بازان را بدون هیچ دلیلی از محدوده نقشه خارج کند. به تازگی نیز تعداد کسانی که تقلب می‌کنند زیاد شده و موجب ضربه خوردن تجربه‌ی دیگر بازی‌بازان شده‌اند. متأسفانه به نظر نمی‌رسد که توسعه‌دهندگان برای رفع مشکلات بازی عجله‌ای داشته باشند.

اما PUBG هنوز محصولی است که با وجود قرار داشتن در روزهای اولیه خود، موفق به کسب درآمدی شده که بسیاری از استودیو‌های دیگر آرزوی آن را دارند. علاوه بر آن، طرفداران PUBG روز به روز بیشتر می‌شوند و میلیون‌ها نفر شبانه روز به تجربه این بازی می‌پردازند. در حالی که Fortnite در ماه‌های اخیر بر تخت پادشاهی بازی‌های بتل رویال نشسته است، اما نباید از یاد برد که موج محبوبیت این ژانر توسط PUBG شروع شده بود، و به همین دلیل سازندگان آن باید کارشان را جدی بگیرند.

پلی‌استیشن پلاس کالکشن | هر آنچه که باید از این سرویس بدانید
خواندن

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | Gothic I & Gothic II

Gothic 2

اگر شما ماجراجویی بازی‌های ویدیویی خود را از سال‌های اول قرن ۲۱ آغاز کرده باشید، به احتمال زیاد سری Gothic را در بحث «پر باگ‌ترین بازی‌ها» نام خواهید برد. همانطور که نمی‌توان انکار کرد که استودیو‌ی Piranha Bytes از بسیاری جهات در ژانر نقش‌آفرینی برجسته است، می‌توان پذیرفت که بازی‌هایی را می‌سازند که از نظر فنی دارای مشکلات زیادی هستند. کنترل‌های سخت و یا کیفیت بصری کم را می‌توان درک کرد، اما درک باگ‌های سرسام آور کمی سخت است!

من حتی به کاهش نرخ فریم، حذف فایل‌های ذخیره بازی، و یا بافت‌هایی که به یکدیگر نفوذ می‌کنند اشاره‌ای نخواهم کرد، زیرا Gothic «جذابیت‌های» زیادی را ارائه می‌دهد. افتادن به زیر زمین، مشکلات مربوط به تجهیزات و باگ‌هایی که مقدار زیادی معجون را به وجود می‌آوردند. همه این‌ها از جمله مشکلات بی‌نهایت Gothic بودند. شاید از مسخره‌ترین مشکلات بازی، کوتاه بودن نردبان‌های آن بود که رسیدن به طبقه‌های بالاتر برخی از ساختمان‌ها را سخت‌تر می‌کرد.

با این وجود، از قسمت‌های اول و دوم این مجموعه به عنوان یکی از نماد‌های مهم دنیای گیمینگ یاد می‌شود. Gothic ممکن است یک بازی صیقل نخورده باشد، اما چالشی جدی برای بازی‌بازان ایجاد می‌کرد و مورد رضایت آنها قرار گرفته بود. دنیایی که در این بازی به تصویر کشیده شد، کاستی‌های زیادی داشت که معمولا بسیار آزار دهنده بودند، اما موفق شد تا با فضای سنگین و غم‌انگیز خود، سرگرمی بازی‌بازان را مهیا نماید. در حقیقت، موفقیت Gothic به توسعه‌دهندگان آن اجازه‌ انتشار بازی‌های «خام» را داد، زیرا فکر نمی‌کنم هیچ یک از عناوین اخیر آنها از نظر فنی قابل ستایش باشند.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | Grand Theft Auto IV

GTA IV 07

اولین قسمت از مجموعه‌ی پرطرفدار GTA که روی کنسول‌های نسل هفتم منتشر شد. عنوانی که در آن Rockstar داستان تبدیل شدن یک رویای آمریکایی به کابوسی خشن را کمی جدی گرفته بود. منتقدان و بازی‌بازان، با وجود برخی مخالفت‌ها، آن را دوست داشتند. تنها مشکلی که وجود داشت این بود که چهارمین GTA به اندازه کافی دارای مشکلات فنی متعدد می‌باشد. وجود ایرادهای فنی در عناوینی به این بزرگی، قابل درک است، اما برخی از مشکلات GTA IV به قدری عجیب هستند که گلایه نکردن درباره آنها دشوار می‌باشد! آسیب نخوردن هنگام سقوط، انفجار اتومبیل‌ها پس از برخورد با شخصیت اصلی، افتادن به زیر زمین، و تلپورت شدن از جمله مشکلات دردسرساز بازی بودند که احتمالا دلیل آن‌ها کم‌کاری از سوی کارکنان راکستار بوده است.

اما مشکلات این عنوان به اندازه‌ای نیست که بخواهیم بحثی طولانی درباره آن داشته باشیم. در پایان، GTA IV هنوز یک نسخه از سری GTA است و سرگرمی شما را تضمین خواهد کرد. هنگامی که شبیه‌سازی به این بزرگی ایجاد می‌کنید و به بازی‌بازان آزادی عمل زیادی می‌دهید، قرار نیست همه چیز به درستی کار کند و بازی شما تبدیل به شبیه‌ساز باگ خواهد شد. اضافه کنیم که نسخه‌های کنسولی از نظر فنی بهتر بودند و توسعه‌دهندگان به صراحت گفتند که گیمر‌های پلتفرم رایانه‌های شخصی در سطح دوم قرار دارند.

داستان Halo قسمت هفدهم: بازگشت به Requiem و بدست آوردن کلید جانوس
خواندن

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | The Elder Scrolls V: Skyrim

Skyrim 4K

اکنون زمان صحبت در مورد بازی نقش آفرینی کلاسیک، یعنی Skyrim رسیده است که بهتر بود مدت زمان بیشتری در دست توسعه قرار می‌گرفت. پس از انتشار نسخه‌های جدید Fallout، همه ما می‌دانیم که Bethesda عنوان بدون مشکلی ندارد. یافتن ناشر دیگری که جمله‌ی «این یک اشکال نیست، بلکه یک ویژگی است» را به درجه هنری رسانده باشد، کمی دشوار است.

اگر باگ‌هایی از قبیل لود نشدن بافت‌ها و گیر کردن دشمنان در دیوار‌ تنها مشکلات Skyrim بودند، افراد زیادی از بازی شکایت نمی‌کردند. این بازی مشکلاتی فراتر از این موارد داشت، از جمله باگ‌های نامتعارف، تغییر شکل شخصیت‌ها و حیوانات به صورت عجیب و غریب و فرستاده شدن شخصیت اصلی به آسمان بود، که دلیل آن عدم دقت در کد نویسی بازی است. اما تنها این مشکلات نبودند که موجب محبوبیت Skyrim شدند، محبوبیتی که دیگر بازی‌ها تنها می‌توانند خواب آن را ببینند! این عنوان یک اثر هنری با محتوای زیاد است که توجه کردن به مشکلات کوچک بازی، کاری احمقانه به نظر می‌رسد. پنجمین قسمت از سری The Elder Scrolls، عنوانی به یاد ماندنی است که با دیگر بازی‌های Bethesda قابل مقایسه نیست.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | Total War: Rome II

Total War Rome II

هنوز به خوبی طوفانی که پس از نقد Total War: Rome II با امتیاز ۹.۵ از ۱۰ به پا شده بود را به یاد دارم. با توجه به واکنش افراد به این نقد، می‌شد احساس آنها را نسبت به این بازی استراتژیک فهمید. در هنگام عرضه، بازی استودیو‌ی Creative Assembly به سختی قابل بازی بود، که تنها دلیل آن باگ‌های بازی نبودند، بلکه توسعه‌دهندگان به طور کامل به بهینه‌سازی بازی توجه نکرده و بازی نیازمند سیستمی قوی برای اجرا بود که منجر به عدم تجربه آن توسط بیشتر بازی‌بازان می‌شد.

بیشتر مشکلات بازی ناشی از ایراد در کد نویسی بازی بود. عدم دقت توسعه‌دهندگان، به هوش مصنوعی بازی ضربه زده و بازی‌بازان که مدت زیادی منتظر این عنوان بودند، نتوانستند نا‌امیدی خود را پنهان کنند. فرقه‌های بازی به سختی چالشی برای بازی‌بازان ایجاد می‌کردند، جنگ‌ها سریع بودند و سیاست‌های بازی به طرز احمقانه‌ای اجرا می‌شدند که همه این مشکلات در نهایت سبب خستگی بازیکنان از بازی شده بود. خوشبختانه، توسعه‌دهندگان به انتقاد‌ها گوش فرا دادند و شروع به رفع مشکلات بازی کردند. پس از آن، Rome II تبدیل به عنوانی به خوبی نسخه‌های پیشین خود شد که تا به امروز توجه بسیاری از افراد را جلب می‌کند.

15 کار احمقانه که شخصیت‌های غیر قابل‌ بازی انجام می‌دهند
خواندن

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | Fallout 4

1542663798 fallout76 powerarmor art 1480x833

دو بازی Fallout: New Vegas و Skyrim در این لیست حضور داشتند و اکنون نوبت بزرگ‌ترین بازی تک‌نفره Bethesda، یعنی Fallout 4 است. جایی که یک NPC، از پشت در قفل شده، مرا به قتل رساند. البته اینکه اسلحه از بافت دَر عبور کرده بود و ترکیب آن با باگ دیگر بازی یعنی ضعف هوش مصنوعی، اشکال بزرگی نیست. عنوان Fallout 4 یک بازی کلاسیک Bethesda است. پس از انتشار آن، بازی پر از مشکلاتی همچون ناپدید شدن آسانسور، دوربین عجیب و غریب بازی، شناور شدن دشمنان، و چشمک زدن اجسام بود. NPC‌ها دیالوگ‌های خود را به درستی نمی‌گفتند، Pip-Boy ناپدید می‌شد، و بازی روی صفحه بارگیری قفل می‌شد.

طراحی مراحل بازی به قدری بد بود که بعضی اوقات NPC‌های مختلف دقیقا به شما یک وظیفه را می‌دادند. من حتی نمی‌خواهم درباره تغییرات بحث برانگیز در شخصیت‌پردازی و دیالوگ‌های بازی صحبت کنم! با این حال هم‌اکنون ۸۴۲۱ نفر در حال تجربه این عنوان روی شبکه استیم هستند، که با بازی‌هایی همچون The Witcher 3 و Divinity: Original Sin 2 برابری می‌کند. عملکرد Bethesda روی استیم، از بازی‌هایی همچون FIFA 21 ،Mount & Blade و یا Farming Simulator 19 بهتر است. نظر ۹۱ درصد بازی‌بازان نسبت به Fallout 4 نیز در این شبکه مثبت بوده است،‌ و به دلایلی که درک آن کمی سخت می‌باشد، آنها عاشق این عنوان هستند.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آنها را دوست دارند | Far Cry 2

Far Cry 2

شما در کدام دسته قرار می‌گیرید؟ آنهایی که عاشق Far Cry 2 شدند، یا آنهایی که به دلیل مشکلات فنی نتوانستند آن را تحمل کنند؟ برخی از بازی‌بازان در همان دقایق اول بازی شاهد باگ‌هایی همچون شخصیت‌های عجیب و غریب بودند. این بازی دارای مشکلات جدی‌تری بود که بازی‌بازان را از به اتمام رساندن آن منع می‌کرد. بیشتر این باگ‌ها به مرور زمان اصلاح شده، و بقیه آنها نیز توسط هواداران از طریق ماد برطرف شدند. بازیکنان در وب‌سایت Metacritic به این بازی امتیاز ۵.۹ از ۱۰ را داده‌اند و نه تنها از باگ‌های بازی ایراد گرفتند، بلکه ادعا می‌کنند که مدت زمان واقعی گیمپلی بازی، ۲ ساعت است که در طول بازی بار‌ها تکرار می‌شود.

من فکر می‌کنم که در تمامی حرف‌هایی که درباره این بازی زده شده کمی اغراق صورت گرفته است. این واقعیت که Far Cry 2 بازی بزرگی می‌باشد که نقشه آن با محتوا‌ی کافی پر نشده را قبول دارم، اما این حقیقت نیز وجود دارد که Far Cry 2 اثری جاه‌طلبانه بود که رویکردی متفاوت نسبت به گیمپلی و طراحی جهان بازی داشت. با این حال، شعله Far Cry 2 هنگامی در قلب بازی‌بازان روشن شد که توسعه‌دهندگان نسخه سوم را با درس گرفتن از نسخه پیشین، عرضه کردند.

در نهایت، نتیجه می‌گیریم که بازی‌های ویدیویی، توانایی این را دارند که با وجود کاستی‌های خود، بازی‌بازان را عاشق خود کرده و ساعت‌ها آنها را سرگرم نگه دارند.

منبع
Game Pressure
عضویت
اطلاع از
guest

2 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
randy
randy
3 سال قبل

خیلی به این موضوع اشاره نمیشه اما ماینکرفت باید توی همچین لیست هایی باشه ?

كورير
كورير
3 سال قبل

ماشالا تمام Falloutها و Elder Scrolls هارو می‌شه قرار داد

دکمه بازگشت به بالا
2
0
Would love your thoughts, please comment.x