راهنمای بازی

راهنمای بازی Call Of Duty: Modern Warfare – نکاتی برای تازه‌کاران

۱۲ نکته برای رسیدن به موفقیت

عنوان Call Of Duty: Modern Warfare هم‌اکنون بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی قابل دسترسی می‌باشد. این نسخه با ریبوت کردن یکی از معروف‌ترین عناوین شوتر اول شخص، تغییرات قابل توجه‌ای در فرمول همیشه موفق Call of Duty ایجاد کرده است. در Modern Warfare استودیوی سازنده یعنی Infinity Ward، تغییراتی در نحوه طراحی نقشه‌ها، نحوه کار کردن سلاح‌ها در مقایسه با نسخه‌های قبلی این سری و حتی نحوه جابجایی صدا در محیط، اعمال نموده.

بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare تجربه‌ای جدید، سلاح‌هایی تازه که عادت کردن به آن‌ها زمان برده و تجهیزات جدیدی برای استفاده در میدان نبرد، برای شما به همراه خواهد داشت.

COD1

یادگیری زیر و بم Modern Warfare زمان خواهد برد، حتی اگر شما یکی از بازیکنان قدیمی سری Call of Duty باشید. بعضی از تغییرات در این عنوان به راحتی قابل درک بوده، اما موارد دیگر به زمان نیاز دارند، خصوصا اگر شما به بازی کردن Call of Duty به صورت خاصی عادت داشته باشید. Modern Warfare از استراتژی و سبک‌های بازی متفاوتی پشتیبانی نموده و برای کشف و یادگیری آن‌ها باید (بسته به موقعیتتان) آزمایشات مختلفی انجام داده و ریسک کنید.

هرچند با رعایت چندین نکته به هنگام شروع، می‌توانید پروسه یادگیری خود در این عنوان را تسریع نمایید. دانستن مواردی چون نحوه افزایش رتبه سلاح‌ها و اینکه نقشه بازی چگونه از بازیکنان می‌خواهد تا استراتژی‌های مختلف را امتحان کنند، باعث شده تا شما خود را سریع‌تر با این عنوان وفق دهید، عملکردی هوشمندانه‌تر از رقبایتان داشته و پیروزی‌های بیشتری بدست آورید. در ادامه می‌توانید تمامی نکات لازم برای تازه‌کاران در عنوان Modern Warfare را مطالعه نمایید.

COD2

تمامی اسلحه‌ها را امتحان کرده و سلاح‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید

همانند سایر عناوین این سری، Modern Warfare اسلحه‌های بسیاری در خود دارد. شما در بخش داستانی و بخش چندنفره Spec Ops با اکثر این سلاح‌ها روبرو خواهید شد و هر سری اسلحه شما دارای اضافات متفاوتی بوده، پس شما موقعیت آن را داشته که قبل از رفتن به بخش‌های رقابتی بازی، به خوبی آن‌ها را امتحان کنید. با افزایش رتبه در بخش PvP، شما سلاح‌های بیشتری باز خواهید نمود، پس طبیعتا وسوسه می‌شوید تا با اولین سلاح‌هایی که بدست می‌آورید سریعا به رقابت جدی در بخش PvP پرداخته و رتبه خود را افزایش دهید. اما توصیه می‌کنیم دست نگه داشته و قبل از آن تمام تجهیزات و سلاح‌های خود را امتحان نموده و بهترین سلاح‌ها را برای سبک بازی‌تان انتخاب کنید.

چگونه ضریب امنیتی استیم را افزایش داده و اکانت‌های دزدیده شده را پس بگیریم
خواندن

داشتن تجربه با هر سلاح و حس شلیک کردن با آن، می‌تواند به شما کمک کند تا در میدان نبرد در مواقع ضروری از سلاح‌های افتاده بر روی زمین استفاده نموده و خود را نجات دهید. داشتن تجربه با سلاح‌های مختلف همچنین به شما اجازه داده تا Loadout خود را بسته به تیم حریف بهتر شخصی‌سازی نموده و سلاح‌های مناسبی برای رقابت با آن‌ها بردارید.

COD3

بگذارید بخش داستانی به شما تاکتیک‌های مختلفی یاد دهد

بخش داستانی در Modern Warfare معمولا کمی صمیمانه‌تر از عناوین قبلی در سری Call of Duty است. بعضی مراحل کوچک‌تر بوده، دشمنان کمتری داشته و بجای کشتن تعداد زیادی «آدم‌ بد»، بازی بر روی حرکات دقیق و اجرای تاکتیک‌ها تمرکز دارد. این مراحل موقعیت‌ بسیار خوبی فراهم آورده تا شما مهارت‌ها و تکنیک‌هایی برای بخش رقابتی بازی یاد بگیرید. هم‌تیمی‌های شما در بخش داستانی شما را ترغیب کرده تا با یکدیگر همکاری نمایید و همچنین به هنگام ورود به یک اتاق ابتدا گوشه‌های آن را چک کنید. این عادت می‌تواند به شما در بخش مولتی‌پلیر کمک زیادی نموده و شما را از غافلگیر شدن توسط سایر بازیکنان به هنگام ورود به یک مکان جدید نجات دهد.

از بخش داستانی استفاده نموده و یاد بگیرید تا دشمنان مخفی شده را شناسایی نموده و از پای در آورید و به بازی کردن در مکان‌های مختلف و ناآشنا عادت کنید. این موارد می‌توانند به شما در رقابت با سایر بازیکنان کمک بسیاری برسانند.

COD4

از موشک اندازها برای نابودی وسایل نقلیه استفاده کنید

در مولتی‌پلیر، کنترل کردن اطلاعات دشمن می‌تواند بسیار حیاتی باشد. بسیاری از Killstreakهای استفاده شده علیه شما در طول بازی، اطلاعاتی در مورد موقعیت تیم شما را برای دشمن افشا می‌کنند. باز کردن هلیکوپترهای رادار شخصی و UAVها در بازی کار دشواری نبوده، اما نیازی نیست شما منتظر بمانید تا مهلت استفاده دشمن از این وسایل به پایان برسد – شما می‌توانید خودتان آن‌ها را منفجر کرده و امتیاز بدست آورید.

راهنمای شخصیت‌های بازی Apex Legends (بروزرسانی شد)
خواندن

اگر شما از آن دسته بازیکنان هستید که از سلاح دوم زیاد استفاده نمی‌نمایید، توصیه می‌کنیم در کنار سلاح اصلی‌تان یک موشک‌انداز با خود داشته باشید. بسیاری از موشک‌اندازها قابلیت ردیابی هدف را نیز دارند از این رو شما به راحتی می‌توانید وسایل نقلیه هوایی را با آن‌ها نابود کنید. با واکنش سریع و از بین بردن UAVها به محض وارد شدنشان به میدان نبرد، می‌توانید در آن واحد جلوی رسیدن یکی از دشمنان شما به Killstreak را گرفته و برتری را از دستان تیم حریف خارج نمایید. علاوه بر آن، با از بین بردن یک UAV بازی به شما نیز امتیاز خواهد داد. دست کم شما در تیم‌تان به یک بازیکن احتیاج داشته که دائما نقش ضدهوایی را برای UAVهای حریف بازی کرده و میدان نبرد را منصفانه نگه دارد. اگر تیم حریف نتواند UAVهای شما را از بین ببرد، جریان نبرد حتی به نفع شما نیز تغییر خواهد کرد.

COD5

بر روی سلاح مورد علاقه خود سرمایه‌گذاری نمایید

با پیشروی در بازی Modern Warfare سطح شما بالاتر رفته و سلاح‌های جدیدی باز خواهید کرد. شما همچنین می‌توانید با استفاده مکرر از یک سلاح سطح آن را نیز به صورت جداگانه افزایش دهید و اضافات مختلفی برای آن سلاح باز نموده که با تغییر در رفتار و عملکر سلاح‌تان، به شما این اجازه را می‌دهند تا سلاح خود را بسته به سبک بازی‌تان شخصی‌سازی کنید. البته باید یادآور شویم که باز کردن این اضافات زمان‌بر هستند، پس بهتر است بسته به سبک بازی‌تان بر روی سلاح‌های خاصی سرمایه‌گذاری نمایید.

توصیه ما این بوده که دست کم اضافات چندین سلاح را باز کرده تا بتوانید اسلحه‌هایتان را برای موقعیت‌های متفاوت شخصی‌سازی کنید. منوی Gunsmith به شما نشان می‌دهد که چه اضافاتی را تاکنون باز کرده و در آینده می‌توانید چه اضافاتی برای سلاح‌های خود بدست آورید. همچنین این منو نقاط قوت و ضعف هر یک از این اضافات و مهارت‌ها را به شما نشان خواهد داد. با استفاده از اطلاعات موجود در این منو با برنامه‌ریزی خاصی اضافات و مهارت‌هایی که مورد نظرتان است را باز کرده تا از هدر نمودن وقت بر روی سلاح‌هایی که حس خوبی نسبت به آن‌ها نداشته یا ممکن است در آینده رهایشان کنید، جلوگیری نمایید.

بهترین اسلحه‌های بازی State Of Decay 2
خواندن

COD6

در حالت نشانه‌گیری خشاب خود را عوض کنید

این تغییری کوچک اما بسیار کارآمد است: Modern Warfare به شما اجازه می‌دهد تا در حین نشانه‌گیری خشاب اسلحه خود را عوض کنید. این تغییر می‌تواند در گرماگر نبرد به شما کمک کند تا فشار را بر روی دشمنان خود نگه دارید، زیرا برای اولین‌بار در این سری، دیگر لازم نیست به هنگام تعویض خشاب، نشانه خود را از روی دشمنتان برداشته و پس از آن دوباره از اول به دنبال او بگردید. سعی کنید این نکته را به یاد داشته باشید، زیرا اکثر بازیکنان سبک اول شخص به داشتن چنین قابلیتی عادت ندارند.

البته باید نکته منفی استفاده از این ویژگی را نیز توضیح دهیم: نشانه‌گیری دقیق با اسلحه سرعت شخصیت شما را به صورت قابل توجه‌ای کاهش داده و می‌تواند باعث آسیب‌پذیری شما شود. از این رو شما نباید همیشه به هنگام نشانه‌گیری خشاب خود را عوض کنید، اما این قابلیتی بوده که در بسیاری از موارد می‌‌تواند به شما کمک کند تا دشمنان بیشتری را از پای در آورید.

COD7

از دویدن سریع‌تر خود استفاده نمایید

شما در حقیقت دو حالت دویدن در عنوان Modern Warfare دارید. حالت اول همان دویدن عادی بوده که با یک‌بار فشار دادن دکمه آغاز می‌شود، اما شما در مواقع اضطراری می‌توانید با دوبار فشار دادن دکمه دویدن، کمی سریع‌تر از حد معمول حرکت کنید. این قابلیت می‌تواند برای فرار کردن از شرایط خطرناک مفید باشد، هرچند استفاده از آن مشکلات خاص خود را نیز دارد. از آنجا که شخصیت‌ شما می‌خواهد سریع‌تر بدود، مجبور است اسلحه خود را بالاتر از حالت طبیعی نگه دارد، از این رو مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا اسلحه را پایین آورده و آماده نبرد شود.

راهنمای بازی Far Cry 6
خواندن

با این وجود‌، به هنگام گریختن از تیرهای دشمن، عبور از یک منطقه باز یا دویدن به سوی یک کاور، کمی افزایش سرعت شاید همان‌ چیزی باشد که برای زنده ماندن به آن نیاز دارید، پس این قابلیت را گوشه ذهن خود داشته باشید.

COD8

برای بخش‌های مختلف بازی Loadoutهای متفاوتی ایجاد کنید

بعضی مهارت‌ها، سلاح‌ها و اضافات ممکن است در یک بخش مولتی‌پلیر کارایی بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر داشته باشند. به عنوان مثال در بخش NVG نباید بر روی اسلحه خود دوربین نصب کنید – زیرا دوربین‌های دید در شب به شما اجازه استفاده از دوربین‌های موجود بر روی سلاح‌تان را نمی‌دهند، از این رو بهتر است بجای گذاشتن دوربین بر روی سلاح‌ها، در این بخش از قابلیت‌هایی استفاده کنید که سرعت حرکت کردن شما را افزایش داده یا اجازه می‌دهند تا سلاح خود را سریع‌تر نشانه‌گیری نمایید.

به عنوان مثال توانایی که دیده شدن شما توسط دشمنی که شما هنوز آن را شناسایی نکرده‌اید را به شما گزارش می‌دهد، برای بخش Realism بسیار مفید بوده زیرا در این بخش به صورت عادی شما هشداری در مورد دشمنان دریافت نخواهید کرد. همچنین توانایی وجود داشته که Killstreak شما را به Scorestreak تغییر داده و به شما اجازه می‌دهد تا با یاری رساندن به هم‌تیمی‌های خود امتیاز بدست آورید. این توانایی مطمئنا برای افرادی که زیادی در کشتن دشمنان تبهر ندارند بسیار مفید است.

با بررسی هر یک از بخش‌های مولتی‌پلیر، نقاط قوت و ضعف هر کدام را شناسایی کرده و Loadoutهای ویژه‌ای برای هر بخش درست کنید. اگر شما بسته به موقعیتتان از تجهیزات لازم استفاده نمایید، مطمئنا شانس موفقیت شما بسیار بیشتر خواهد بود، تا آنکه در همه بخش‌ها از تجهیزات مشابه استفاده کنید.

راهنمای جامع شبکه Steam | آموزش صفر تا صد خرید در فروشگاه استیم
خواندن

COD9

Modern Warfare تجهیزات جدیدی را به لیست توانایی‌های شما اضافه کرده که Field Upgrades نام دارند. همانند Killstreakها شما می‌توانید از این تجهیزات در طول نبرد استفاده کرده و برتری را از آن خود نمایید. هرچند برخلاف Killstreak، تجهیزات Field Upgrades پس از گذشتن مدت زمان خاصی از هر مسابقه فعال شده و ارتباطی با تعداد آدم‌های کشته شده توسط شما یا امتیازاتی که در طول بازی بدست می‌آورید، ندارند. این تجهیزات به شما توانایی‌هایی چون پیدا کردن موقعیت دشمن یا گذاشتن کاور برای پناه گرفتن را می‌دهند، پس حتما از آن‌ها استفاده کنید: هر چه زودتر یکی از توانایی‌های خود را استفاده نمایید، توانایی بعدی شما نیز زودتر قابل استفاده خواهد بود.

COD10

اشکال ندارد که یک گوشه کمپ کنید

طراحی نقشه‌ها در عنوان Modern Warfare، بر روی موارد متفاوتی نسبت به نقشه‌های قبلی در سری Call of Duty تمرکز داشته است. بجای آنکه همانند گذشته بازیکنان را در سه خط متفاوت به سوی یکدیگر هدایت کنند، حال نقشه‌ها در این عنوان شامل ساختمان‌های سالمی بوده که موقعیت‌های بسیاری برای درگیری و نبرد به وجود می‌آورند. به دلیل طراحی متفاوت نقشه در این عنوان، شما مکان‌های دور از دسترس و مرتفع زیادی را خواهید یافت که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دشمن را از فواصل دور رویت کنید.

منظور ما این بوده که کمپ کردن در این عنوان یک استراتژی خوب و کارا می‌باشد. مطمئنا ارزشش را داشته تا با بررسی هر نقشه بهترین نقطه برای پنهان شدن و غافلگیری سایر بازیکنان را پیدا کنید. البته این موضوع مطمئنا دو طرفه بوده، پس شما باید به هنگام جابجایی در نقشه‌های Modern Warfare بسیار مراقب باشید زیرا پنجره‌ها و نقاط مرتفع بسیاری وجود داشته، که ممکن است یک تک‌تیرانداز از آنجا شما را هدف گرفته باشد. ایده خوبی بوده که در این عنوان از Killcam (دوربین کشته شدن) استفاده نموده تا پس از مرگتان ببینید بازیکنان در چه مکان‌هایی در نقشه پنهان شده بودند.

راهنمای مراحل بازی Swipe Brick Breaker
خواندن

COD11

به دنبال راه‌های متفاوت برای عبور کردن و بالا رفتن بگردید

کمپ کردن بخش بزرگی از عنوان Modern Warfare بوده، اما کشتن افرادی که کمپ کرده‌اند نیز به همان اندازه مهم است. تقریبا تمام اتاق‌های دور از دسترس و مکان‌های مرتفع، چندین راه مختلف دارند. به لطف قابلیت مخفی شدن (Mantling) جدید در عنوان Modern Warfare، حال شما می‌توانید معمولا راهی برای بالا رفتن از پنجره‌ها پیدا کرده یا آنکه از شکاف میان دیوارهای فرو ریخته عبور نمایید. با اینکار شما توانایی دور زدن دشمنان و غافلگیری تک‌تیراندازها را خواهید داشت.

اگر شما در مبارزه با شخصی که در یک اتاق خود را حبس کرده به مشکل برخورده‌اید، سعی کنید تا دور ساختمان چرخیده و راه دیگری برای ورود به آنجا پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید که برای رفتن به مکان مخفی خود و کمپ کردن نیز از راه‌های غیر معمول استفاده نمایید تا در بین راه توسط دشمنان دیده نشده و مورد حمله قرار نگیرید.

COD12

از درها به صورت استراتژیک استفاده کنید

به دلیل تمرکز نقشه‌های عنوان Modern Warfare بر روی مکان‌ها داخلی، توجه خاصی به طراحی و قرارگیری مکان درها در این عنوان شده است. برای اولین‌بار در سری Call of Duty شما به هنگام مبارزه از درها وارد و خارج می‌شوید، که این موضوع می‌تواند برتری تاکتیکی به شما بدهد. شما با دویدن به سمت هر در می‌توانید آن را با لگد باز نمایید، که با وجود آنکه سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند، می‌تواند عنصر غافلگیری را برای شما به همراه داشته باشد. از سوی دیگر باز کردن یک در وقتی که مشغول نشانه‌گیری باشید، به شما اجازه داده تا به آرامی از لای در نگاه کرده و حتی نارنجک انفجاری یا نوری در اتاق بی‌اندازید.

آموزش بازی Minecraft
خواندن

توجه به صدای باز شدن درها می‌تواند در مکان‌یابی دشمن به شما یاری رسانده، یا آنکه می‌توانید با ایجاد سر و صدا به واسطه درها دشمنان خود را فریفته و بدون شناسایی شدن در محیط حرکت کنید. همچنین در صورتی که دشمنان شما مخفیانه می‌خواهند وارد اتاق شوند، شما قابلیت آن را نیز داشته تا از آن سوی در به آن‌ها شلیک نمایید. درهای موجود در هر مکانی که قرار دارید را به یاد بسپارید، زیرا می‌توانید از آن‌ها به صورت‌های متفاوتی استفاده کرده و برتری را از آن خود کنید.

COD13

صدای تلویزیون را زیاد کرده (یا با هدفون بازی کنید)

از آنجایی که اکثر مواقع نقشه کوچک یا رادار در بخش مولتی‌پلیر عنوان Modern Warfare وجود ندارد (مگر آنکه با استفاده از Killstreak رادار شخصی یا UAV بدست آورید)، شما برای رسیدن به پیروزی در مسابقات خود باید نسبت به تغییرات موجود در محیط هوشیار باشید. پیش از این در مورد اهمیت درها در شناسایی مکان بعضی دشمنان صحبت نمودیم، اما به صورت کلی صداهای ایجاد شده در بازی بهترین راه برای شناسایی دشمنان هستند. استودیوی Infinity Ward با استفاده از تکنولوژی‌های صداگذاری پیشرفته، صداهای موجود در بازی را چنان بهبود بخشیده که حال می‌توانید با استفاده از آن‌ها زنده مانده و دشمنان خود را شکست دهید.

این بدین معنی است که شما باید از هدفون یا بلندگوهای مناسب به هنگام بازی کردن Modern Warfare استفاده نمایید. این موضوع می‌تواند برتری قابل توجه‌ای در بخش آنلاین به شما بدهد.

منبع
Game Spot
عضویت
اطلاع از
guest

5 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
حسین
حسین
3 سال قبل

اقا تو ایکس باکس rs کدام میشه

طاها ازاد
طاها ازاد
1 سال قبل

دکمه دویدن کدام است

میلاد
میلاد
3 سال قبل

سلام
برای اینکه cod warzoneرو بازی کنم باید اول cod modernwarfareرو نصب کنم؟ میشه توضیح بدید

آراد
آراد
3 سال قبل

من تو آموزشش گیر کردم لطفا کمک کنید

پرهام
پرهام
2 سال قبل

سلام

دکمه بازگشت به بالا
5
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن