مقالات ترجمه‌ای

داستان Halo قسمت نوزدهم: «تبعید شدگان» و دومین جنگ برای Ark

نبردی برای نجات کهکشان

در مقاله پیشین از داستان سری Halo، به بررسی وقایع Halo 5: The Guardians پرداختیم که در آن کورتانا بازگشته و با بدست گرفتن کنترل دامین و گاردین‌ها، حکمرانی خود بر کهکشان را آغاز نمود. کورتانا باور داشت که «مخلوقات»، هوش مصنوعی‌های موجود در کهکشان همانند کورتانا، وارث بر حق ردای مسئولیت هستند.

همه آنچه که باید از دنیای هیلو بدانید
خواندن

در این مقاله (که آخرین بخش از داستان سری Halo تا قبل از انتشار Halo Infinite خواهد بود)، ما به بررسی داستان Halo Wars 2 می‌پردازیم، و شاهد بازگشت اعضای سفینه روح آتش UNSC بوده، که تصور می‌شد پس از نبرد Etran Harborage، برای همیشه در فضا گم شده‌اند. هرچند آن‌ها به مکانی بسیار دورتر از سایر بخش‌های کهکشان رسیده‌اند: Ark. در آنجا، با نیروی کاملا جدیدی روبرو شده که اگر نظارتی بر روی آن‌ها صورت نگیرد، می‌توانند تهدیدی برای تمام کهکشان باشند.

مقدمه: به قدرت رسیدن «تبعید شدگان»

در زمان جنگ‌های بشریت با کاوننت‌ و قبل از «شکاف بزرگ» (جنگ داخلی کاوننت‌ها)، کاوونت‌ دسته‌ دسته جنگجویان قوم جیرال‌هانی را برای انجام ماموریت‌های انتحاری فرستاده، و آن‌ها را تشویق می‌کرد تا در راه رسیدن به «سفر بزرگ» جان خود را فدا کنند. اتریوکس (Atriox)، یکی از جیرال‌هانی‌هایی که موفق شده بود زنده از ماموریت خود بازگردد، با گذر زمان از مشاهده فریب خوردن قومش توسط کاوننت عصبانی و بیزار شد.

بررسی بازی Gears 5 - بخش داستانی
خواندن

تنفر او از کاوننت سال‌ها ادامه داشت تا آنکه وی نهایتا تصمیم گرفت تا به این جریان پایان دهد. از این رو، به عنوان اعتراض، اتریوکس سلاحش را پیش روی فرمانده سانگ‌هیلی خود بر زمین انداخت، بدین معنی که او دیگر پیروی خواسته‌های پیامبران سان‌شایوم نخواهد بود. فرمانده سانگ‌هیلی که از این عمل او خشمگین شده، به اتریوکس حمله‌ور شد، اما اتریوکس ضربه او را با دست خود دفع کرده و سپس با همان شمشیر فرمانده او را از پای در آورد. سایر سانگ‌هیلی‌های موجود در صحنه با دیدن این موضوع سعی کردند تا اتریوکس را به قتل برسانند، اما جیرال‌هانی‌ها که با مشاهده ایستادگی اتریوکس روحیه گرفته بودند، از او در مقابله سانگ‌هیلی‌ها دفاع نمودند. پس از کشتن تمامی سربازان کاوننت، اتریوکس و جیرال‌هانی‌های متحد او گروه «تبعید شدگان» (The Banished) را تشکیل دادند.

پس از آن برای سال‌های متمادی تبعید شدگان با استفاده از شیوه «بزن و در رو»، به هر دو گروه UNSC و کاوننت حمله نموده، و مقدار زیادی جنگ‌افزار و ارتشی از گونه‌های مختلف جمع‌آوری کردند. اکثر حملات تبعید شدگان بر روی حواشی مناطق تحت کنترل کاوننت تمرکز داشته، که به آن‌ها اجازه می‌داد تا از توجه امپراطوری بر روی نبرد با انسان‌ها استفاده کرده و در حملاتشان به موفقیت برسند.

۲۵ نوامبر سال ۲۵۵۸: تبعید شدگان به Ark می‌رسند

با حمله کورتانا به زمین در اواخر سال ۲۵۵۸، UNSC تصمیم می‌گیرید تا پورتال موجود در زمین به سمت Ark را از کار انداخته، تا از دستیابی مخلوقات به این تاسیسات جلوگیری کند. یک ماه بعد، پایگاه تحقیقاتی UNSC که حال توسط این سازمان رها شده بود، مورد حمله تبعید شدگان قرار می‌گیرد. تبعید شدگان به شیوه نامعلومی موفق شده تا مختصات Ark را بدست آورند، و حال با سفینه‌ اصلی این گروه که یک سفینه تهاجمی از کلاس CAS با نام Enduring Conviction است، با استفاده از Slipspace خود را به Ark رسانده‌اند. با وجود مقاومت نیروهای امنیتی UNSC، تبعید شدگان از لحاظ تعداد برتری کاملا آشکاری داشته، و تقریبا طی یک روز تمامی انسان‌های موجود در این پایگاه کشته شدند. اندک بازماندگان این حادثه، خود را مخفی کرده و سرنوشت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

۲۸ مارس سال ۲۵۵۹: سفینه روح آتش UNSC به Ark می‌آید

در اواخر مارس ۲۵۵۹، تقریبا ۶ ماه پس از رسیدن تبعید شدگان به Ark، سفینه روح آتش UNSC به وسیله یک Slipspace که مبدا آن مشخص نبوده، به صورت مرموزانه‌ای وارد تاسیسات Ark می‌شود. بعد از دو دهه خواب مصنوعی (Cryostasis)، اعضای سفینه توسط سیستم امنیتی اضطراری بیدار شدند. هوش مصنوعی این سفینه، سرینا، قبل از نابودی خود جهت جلوگیری از تخریب شدنش (همان‌گونه که پیش از این ذکر کردیم، هوش مصنوعی‌ها در دنیای Halo بعد از ۷ سال تخریب می‌شوند)، این سیستم امنیتی را برای اعضای سفینه طراحی کرده بود. پس از شناسایی سیگنال UNSC در این تاسیسات، کاپیتان کاتر، تعدادی از اسپارتان‌های ۲ از گروه قرمز را جهت ماموریتی اکتشافی به سطح این Installation فرستاده تا در کنار پیدا کردن اطلاعات بیشتری در مورد Ark، از وضعیت نبرد میان انسان‌ها و کاوننت نیز آگاه شوند.

چگونه برای بازی‌ها داستان بنویسیم؟
خواندن

اسپارتان‌ها با رسیدن بر سطح Ark، نشانه‌هایی از نبرد چند ماه پیش مشاهده نموده و به حالت آماده باش در می‌آیند. با دنبال کردن سیگنال، آن‌ها در پایگاه تحقیقاتی متروکه UNSC، هوش مصنوعی برنامه‌ریز به نام ایزابل را پیدا نموده که از حمله تبعید شدگان جان سالم بدر برده بود. ایزابل به اسپارتان‌ها هشدار داده تا سریعا آن مکان را ترک کنند، اما گروه قرمز تصمیم به ادامه جستجو در پایگاه و بازگردانی این هوش مصنوعی می‌گیرد. ناگهان یک جیرال‌هانی غول‌پیکر – که همان اتریوکس می‌باشد – از درون سایه‌ها پدیدار شده و مستقیما با هر سه اسپارتان وارد نبرد می‌شود. با وجود آنکه اسپارتان‌ها چند ضربه‌ایی به اتریوکس وارد می‌کنند، او موفق شده تا داگلاس ۰۴۲ را بیهوش نماید، که این موضوع موجب عقب‌نشینی اسپارتان‌ها به سوی وارتاگ‌شان می‌شود.

تبعید شدگان اسپارتان‌های در حال فرار را تعقیب کرده، که این موضوع باعث می‌شود تیم قرمز از سفینه روح آتش درخواست کند تا مکان فعلی آن‌ها را بمباران نمایند، شاید بدین طریق بتوانند از دست تبعید شدگان فرار کنند. با وجود آنکه این حمله تقریبا موفقیت آمیز بود، اما هنوز تبعید شدگان به صورت کامل از تعقیب گروه قرمز دست نکشیده بودند. پس از فعال کردن یک پل نوری، آلیس ۱۳۰ تصمیم گرفت تا آن سوی پل باقی‌مانده تا با نبرد با تعقیب کنندگانشان، اجازه دهد تا دو اسپارتان دیگر با استفاده از یک سفینه پلیکان از آن منطقه بگریزند.

بر روی عرشه سفینه روح آتش ایزابل با کاپیتان کاتر ملاقات کرده و به او توضیح می‌دهد که Ark چه مکانی بوده، و از زمان گم شدن نیروی روح آتش در نبرد با کاوننت‌ها چه اتفاقاتی رخ داده است. ایزابل همچنین ملتمسانه از آن‌ها می‌خواهد تا از Ark فرار کنند، زیرا او شاهد کشته شدن تمامی دوستانش توسط تبعید شدگان بوده و باور دارد که آن‌ها غیرقابل شکست هستند. هرچند، کاتر و باقی اعضای سفینه تصمیم می‌گیرند تا به نبرد با تبعید شدگان بروند، زیرا اگر تبعید شدگان بتوانند کنترل Ark را در دست گرفته و حلقه‌های Halo را شلیک کنند، تمامی موجودات زنده جهان کشته خواهند شد.

مبارزه با تبعید شدگان در همه جبهه‌ها

پس از آنکه به جای فرار کردن، تصمیم به نبرد با تبعید شدگان گرفتند، کاپیتان کاتر به اسپارتانی به نام جروم و تعدادی از تفنگداران نیروی دریایی دستور داد تا با حمله به یکی از پایگاه‌های تبعید شدگان، عملیات بازیافتی که در نزدیکی آن اتفاق می‌افتاد را متوقف کنند. این گروه با موفقیت در این عملیات، توانست پایگاهی برای عملیات‌های بعدی UNSC بدست آورد. با وجود آنکه تبعید شدگان چندین بار تلاش نموند تا این پایگاه را نابود کنند، نیروهای زمینی روح آتش با موفقیت از این منطقه دفاع کرده و نفر دست راست اتریوکس که دسیموس (Decimus) نام داشت را، مجبور به عقب‌نشینی کردند. پس از پایان این نبرد، UNSC اطلاعاتی بدست آورده که آن‌ها را به سمت پایگاه نقشه‌برداری Ark هدایت می‌نمود. ایزابل به اعضای سفینه اطلاع داد که این پایگاه دارای کاتالوگ کاملی از جغرافیای منطقه، مکان هر پایگاه و سیستم‌های موجود در Ark بوده، و UNSC باید هرچه سریعتر کنترل این پایگاه را از دست تبعید شدگان در آورد.

خلاصه داستان سری بازی‌های Borderlands
خواندن

نیروهای روح آتش با درگیری با تبعید شدگان راه خود را به سمت پایگاه نقشه‌برداری باز کرده و در عین حال متوجه شدند که سنتنل‌های موجود در Ark، هر دو گروه UNSC و تبعید شدگان را به عنوان دشمن شناسایی کرده‌اند. نهایتا UNSC خود را به این پایگاه رسانده و تلاش نمودند تا سپرهای محافظتی آن را از کار بی‌اندازند، اما سیستم‌های Ark تعداد بسیار زیادی سنتنل را برای توقف آن‌ها فرستادند. خوشبختانه پروفسور الن اندرز (Ellen Anders) و ایزابل مشغول ساخت بمب‌های الکتریکی (EMP) برای از کار اندازی سنتنل‌ها بوده‌اند، و این بمب‌ها با عملکرد بسیار موفقی توانستند این سیستم‌های تدافعی فوررانر‌ها را از کار بی‌اندازند. پس از آن پروفسور اندرز با بررسی اطلاعات این پایگاه، متوجه شد که تبعید شدگان از پورتال‌های موجود در سطح Ark برای ارسال نیروهای خود استفاده می‌کرده‌اند.

در همین حین، اسپارتان ۲ آلیس، موفق شده تا پس از ماموریت اکتشافی اولیه گروه قرمز بالاخره از دست تبعید شدگان فرار کند، و حال با کاپیتان کاتر ارتباط برقرار نموده است. کاتر به او دستور داد تا ابتدا تفنگداران نیروی دریایی دستگیر شده توسط تبعید شدگان را آزاد کرده و سپس حملات پراکنده‌ای بر روی پایگاه‌های مختلف تبعید شدگان در سطح این تاسیسات داشته باشند.

سفینه Enduring Conviction وارد نبرد می‌شود

دو اسپارتان ۲ یعنی جروم و داگلاس (که حال آسیب‌هایش خوب شده بود) همراه با لشکری از نیروهای زمینی و ماشین‌های زره‌ای، حمله عظیمی به واحد کنترل شبکه پروتال‌های Ark داشته، با این امید که بتوانند دسترسی تبعید شدگان به این سیستم را قطع کرده، و یکی از بزرگترین برتری‌های آن‌ها در میدان جنگ را از این گروه بگیرند. این حمله موفقیت آمیز بوده و با وجود آنکه دست راست اتریوکس، دسیموس، تلاش کرد تا در انتها تمامی سربازان را شخصا از پای در آورد، خود جانش را در این حمله از دست داد. پس از این اتفاق، اتریوکس تصمیم گرفت تا با استفاده از سفینه تهاجمی تبعید شدگان، Enduring Conviction، مستقیما به سفینه روح آتش حمله کند.

پروفسور اندرز نقشه کشیده بود تا با استفاده از یکی از حلقه‌های Halo پیدا شده در مخزن Ark، و جایگزینی سلاح‌های آن با دستگاه‌های مخابراتی، به هنگام جایگزینی این حلقه بجای Installation 4، پیام کمکی به نیروهای UNSC نزدیک در منطقه بفرستد. هرچند، متاسفانه تهدید سفینه تهاجمی تبعید شدگان، بدین معنی بود که باید این نقشه را عقب می‌انداختند. کاپیتان کاتر می‌دانست که سفینه روح آتش هیچ شانسی در نبرد رو در رو با سفینه Enduring Conviction نخواهد داشت. خوشبختانه ایزابل ایده جالبی به ذهنش رسید: با استفاده از توپ‌های ذره‌ای فوررانر‌ها در سطح Ark، سپر سفینه را از کار انداخته، سوار Enduring Conviction شده، با در دست گرفتن کنترل سیستم‌هایش به Ark حمله کرده تا سیستم دفاعی فوررانر‌ها با فرستادن ارتشی از سنتنل‌ها سفینه را نابود کند.

داستان سری بازی‌های Gears of War
خواندن

آلیس به باقی اعضای تیم قرمز پیوسته و پس از تسخیر، دفاع و شلیک کردن توپ ذره‌ای و از کار انداختن سپرهای سفینه، جروم و ایزابل در حالی که باقی اسپارتان‌ها عقب‌نشینی می‌کردند، با استفاده از آسانسور جاذبه‌ای Enduring Conviction، وارد سفینه شدند. پس از آن جروم با چندین سرباز از گروه تبعید شدگان مبارزه نموده و نهایتا مکانی برای وصل نمودن ایزابل به شبکه سفینه پیدا کرد. پس از بدست آوردن کنترل توپ‌های پلاسمایی سفینه، ایزابل که دوستان کشته شده خود را در ذهن داشت، به نشانه انتقام علیه تبعید شدگان، بدون توقف به Ark شلیک کرد. همانطور که ایزابل پیشبینی کرده بود، سنتنل‌های موجود در Ark نسبت به این خطر واکنش نشان دادند. این سازه‌های قوم فوررانر، به صورت لشکری و انتحاری خود را به Enduring Conviction کوبانده تا آنکه نهایتا آن را از وسط به دو نیم تقسیم کردند. به هنگام سقوط سفینه، ایزابل و جروم موفق شدند تا خود را به سفینه روح آتش برسانند.

نبرد برای Installation 09

با نابودی سفینه Enduring Conviction، پروفسور اندرز بالاخره توانست نقشه خود برای استفاده از حلقه Halo کشف شده بر روی Ark، که Installation 09 نام داشت، را اجرا نماید. هرچند، تبعید شدگان با هک کردن پورتال‌هایی که سنتنل‌ها برای جابجایی و محافظت از این Installation استفاده می‌کردند، موفق شدند تا خود را زودتر به آن برسانند. پس از آن تبعید شدگان با استفاده از وسایل نقلیه خود، راه رسیدن به این نقطه دسترسی را بسته تا جلوی استفاده آن توسط UNSC را بگیرند. هرچند به لطف قدرت هجومی یک سفینه Scarab که داگلاس موفق به دزدیدن و استفاده از آن شده بود، نیروهای UNSC دفاع تبعید شدگان را شکسته و نیروهای خود را بر روی این حلقه Halo فرستادند. با شروع یک نبرد خونین و سه جانبه میان UNSC، تبعید شدگان و سنتنل‌ها، پروفسور اندرز توانست یک سنتنل Retriever را هک و کنترل نموده و با استفاده از آن سپر قرار گرفته توسط تبعید شدگان پیرامون اتاق کنترل را از کار بی‌اندازد. پس از آن در حالی که UNSC از موقعیت او دفاع می‌کرد، پروفسور اندرز مشغول از کار اندازی اسلحه‌های این حلقه و جایگزینی آن با تجهیزات مخابراتی شد.

تبعید شدگان به حملات شدید خود به اتاق کنترل ادامه دادند، اما خوشبختانه نیروهای UNSC توانستند آن‌قدر از موقعیت خود دفاع کنند تا پروفسور اندرز سلاح‌ها را از کار انداخته و یک دکل مخابراتی را بر روی این حلقه نصب کند. پس از آن با بدست گرفتن سایر سیستم‌های این حلقه، اندرز مکان‌هایی که تبعید شدگان بر روی آن‌ها ایستاده بودند را به فضا پرتاب نموده و تمامی دشمنان را در یک حرکت از پای در آورد. با موفقیت آمیز بودن این ماموریت، گروه روح آتش شروع به ترک حلقه و بازگشت به سفینه خود نموده و قصد داشتن تا نبرد بر سر Ark را با اتریوکس و تبعید شدگان متحدش از سر بگیرند. متاسفانه پروفسور اندرز در این پروسه نتوانست تا خود را به موقع به یکی از سفینه‌های تخلیه‌ای UNSC برساند و توسط سیستم‌های Ark همراه با Installation 09 به Slipspace فرستاده شد.

با وجود از دست دادن پروفسور اندرز، کاپیتان کاتر و سایر اعضای سفینه روح آتش، تصمیم گرفتند تا به نبرد با تبعید شدگان ادامه دهند. از سوی دیگر، اتریوکس که از شکست‌های اخیر خود عصبانی بود، بدون شک نقشه‌ای برای حمله به بشریت در سر داشت. و نگران کننده‌تر از همه این موارد، آن است که Installation 09 توسط یکی از گاردین‌های کورتانا به زور از Slipspace خارج شده و سرنوشت دکتر اندرز مشخص نیست…

و با این مقاله به پایان داستان سری Halo تا اینجا می‌رسیم. امیدواریم از مطالعه داستان زیبای این مجموعه عناوین لذت برده باشید. به امید خدا با بازگشت این مجموعه با عنوان Halo Infinite، با سری جدیدی از این مقالات در خدمت شما خواهیم بود.

برای مطالعه تمامی قسمت‌های داستان هیلو به مطلب زیر مراجعه کنید.

همه آنچه که باید از دنیای هیلو بدانید
خواندن
منبع
Windows Central
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
مهدی
مهدی
4 سال قبل

واقعا عالی بود لطفا داستان سری Metal gear رو هم بزارید

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x