مقالات ترجمه‌ای

معرفی Banishedها در بازی هیلو اینفینیت

نگاهی مختصر به تاریخ و جزئیات گروه تبعیدشدگان در سری هیلو

بازی هیلو اینفینیت عنوان بعدی از این سری بازی‌های محبوب در سبک شوتر اول شخص علمی تخیلی است، که توسط استودیوی ۳۴۳ Industries در دست توسعه بوده، و به زودی برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. چندی پیش شاهد انتشار اطلاعات جدیدی از بازی هیلو اینفینیت در مراسم ایکس باکس سری ایکس بودیم. در میان اطلاعات اخیر، ویدیویی از یک گفتگویی رادیویی در دنیای هیلو اینفینیت، تأیید کرده که دشمنان اصلی شما در این عنوان، تبعید شدگان (The Banished) خواهند بود.

در صورتی که پیش از این مقالات کامل ما در مورد دنیای هیلو را مطالعه نکرده‌ایم، توصیه می‌کنیم که حتماً آن‌ها را بررسی نموده تا آشنایی بیشتری با تبعید شدگان و سایر جوانب دنیای هیلو بدست آورید. هرچند برای افرادی که حوصله مطالعه داستان هیلو با جزئیات کامل آن را ندارند، در این مطلب معرفی کوتاهی از تبعید شدگان گردآوری کرده‌ایم.

تبعید شدگان گروهی مزدور و بخشی جدا شده از امپراتوری کاوننت‌ها در دوران جنگ «کاوننت‌ها و بشریت» هستند. این گروه همچنین یکی از احزاب قابل بازی در عنوان استراتژی رئال تایم Halo Wars 2 بوده که در آن برای دستیابی به یک سازه فضایی باستانی، به نبرد با UNSC پرداختند. در حالی که سلسله مراتبی آزادانه‌تر نسبت به کاوننت‌ها دارند، گروه تبعید شدگان برای صلاح خود جنگیده و اربابان پیشینشان را پس زده‌اند.

halo infinite

تهدیدی برای بشریت

کلیپ ویدیویی یک دقیقه‌ای منتشر شده از بازی هیلو اینفینیت که حضور تبعید شدگان در این عنوان را تیز می‌کند، روی کانال رسمی سری هیلو در سایت یوتیوب انتشار یافته است. در این کلیپ، صدایی بیگانه جملات روبرو را بیان می‌نماید: «زمان آن در حال نزدیک شدن است. نیروها حلقه را تسخیر کرده‌اند. طی چندین ساعت، کنترل آن در اختیار ما قرار می‌گیرد. بشریت خواهد سوخت. سرپیچی آتشین آن‌ها تنها به یک خاطره بدل می‌گردد. بدون هیچ پیامبری، بدون هیچ دروغی، ما در کنار یکدیگر ایستاده‌ایم، تا انتها برادر یکدیگر خواهیم ماند. ما خواسته او هستیم، میراث او می‌باشیم، ما تبعید شدگان هستیم.»

اگر این پیام درست باشد، این اولین باری نبوده که تبعید شدگان به دنبال یک حلقه هیلو (Halo Ring) می‌روند. دستیابی به این مهم، هدف آن‌ها در عنوان Halo Wars 2 نیز بود، و آن‌ها به واسطه هدایت استراتژیک رهبر کاریزماتیک خود یعنی اتریوکس (Atriox) چیز نمانده بود که در این راه نیز به موفقیت برسند. هرچند به نظر می‌رسد اتریوکس در بازی هیلو اینفینیت نقش فعالی نداشته و با توجه به گیم‌پلی که به تازگی از این عنوان منتشر شده است، تبعید شدگان زیر نظر یک جیرال‌هانی (Jiralhanae) جدید، به نام ارباب جنگ Escharum، خدمت می‌کنند.

halo infinite villains the banished

برادران انقلابی

شروع تاریخ تبعید شدگان به زمان جنگ «کاوننت‌ها و بشریت» و با شخصیت‌هایی چون دسیموس (Decimus)، اتریوکس و چندین جیرال‌هانی انقلابی دیگر باز می‌گردد. این گروه که از سوء استفاده کاوننت‌ها از مردمانشان به عنوان نیروهای خط مقدم و سپر بلا در خطوط مقدم جنگ (با بشریت) در ارتش کاوننت‌ها خسته شده بودند، از کاوننت‌ها جدا گشته و گروه مخصوص خود را تشکیل دادند. در ابتدا تبعید شدگان تنها به عنوان دزدان فضایی عمل می‌کردند، اما دیری نگذشت که نبوغ تاکتیکی اتریوکس آن‌ها را به گروهی قدرتمند بدل کرد.

قدرت این گروه با از هم پاشیدن امپراتوری کاوننت پس از رخ دادن «اختلاف بزرگ» بیش از پیش نیز افزایش یافت. تبعید شدگان پس از این واقعه موفق شدند تا دارایی‌های پیشین امپراتوری را تسخیر نموده و همچنین سربازان بسیاری از نیروهای قبلی کاوننت و همچنین انسان‌های خلافکار را جذب گروه خود نمایند. کاریزمای شخصی اتریکوس به او اجازه داد تا نظر بسیاری از دشمنان پیشین خود را تغییر داده و حتی اعلام کرد که وی دشمنی خاصی با بشریت ندارد. مشخص نیست که این موضوع طی سال‌ها تغییر کرده یا آن که کارهای Escharum در بازی هیلو اینفینیت بدون توافق و رضایت‌مندی اتریکوس است.

HW2
اتریوکس به نشانه اعتراض به کاوننت پتک گراویتی خود را به زمین می‌اندازد

یک نیروی متنوع

به عنوان کلکسیونی از نیروهای کاوننت و خلافکاران پیشین، تبعید شدگان گونه‌های بسیار بزرگ و متنوعی از موجودات کهکشان را در خود دارند. با وجود آنکه دلیل جدایی تبعید شدگان بخاطر تعداد بیش از حد نیروهای سانگ‌هایلی (Sangheili) در کاوننت بود، این گروه نیز از سلسله مراتبی مشابه و براساس نژاد استفاده می‌کند. در مورد تبعید شدگان، جیرال‌هانی‌ها در صدر سلسله مراتب قرار داشته و تقریباً تمام رده‌های بالا را به خود اختصاص داده‌اند.

نیروهای سانگ‌هایلی‌ و اونگ‌گوی‌ (Unggoy) در گروه تبعید شدگان دارای پایین‌ترین رتبه بوده و حتی در مورد اونگ‌گوی‌ها، تبعید شدگان مشابه با رفتاری که در ارتش کاوننت‌ها با نیروهای جیرال‌هانی صورت می‌گرفت، نیروهای اونگ‌گوی را سپر بلای ارتش خود قرار داده‌اند. در انتها باید بیان کرد که نژادهای کمیاب‌تر در ارتش اتریوکس معمولاً دارای نقش‌های ویژه‌ای هستند. به عنوان مثال هوراگاک‌ها (Huragok) اصولاً نقش مهندسین را دارند در حالی که نیروهای کیگ‌یار (Kig-yar) و انسان‌ها به عنوان مهاجمان غارتگر عمل می‌کنند. حتی برادرانی از نژاد مگالک‌گولو (Mgalekgolo) در سلسله مراتب گروه تبعید شدگان وجود دارند، هرچند که آن‌ها تنها به اتریوکس جواب پس می‌دهند.

halo infinite villains the banished art

اسلحه و زره‌ها

به عنوان گروهی جدا شده از نیروهای کاوننت، تبعید شدگان بسیاری از سلاح‌های کاوننت را استفاده می‌کنند پس می‌توان منتظر دیدن سلاح‌های آشنایی از سوی آنان در بازی هیلو اینفینیت بود. این سلاح‌ها شامل شمشیر انرژی نوع ۱، تبر گراویتی نوع ۲، اسپایکر نوع ۲۵ و تفنگ پلاسما بروت نوع ۲۵ می‌باشند. سلاح‌های ذکر شده بسیار مخرب بوده و تبعید شدگان معمولاً علامت گروه خود را روی آن‌ها حک می‌کنند.

این مورد همچنین برای زره‌های تبعید شدگان نیز صادق بوده که اصولاً به رنگ قرمز در آمده و برای هر نژاد متفاوت هستند. جیرال‌هانی‌ها معمولاً از زره‌های قدرتی استفاده نموده، در حالی که نیروهای سانگ‌هایلی‌ و اونگ‌گوی‌ باید به تسمه‌ها و افسارهای عادی نبرد قانع باشند. به عنوان نشانه بیشتری از تبعیض نژادی در این گروه، سانگ‌هایلی‌ها از سپرهای انرژی برخوردار نبوده، در حالی که هم‌نژادهای آن‌ها در ارتش کاوننت از این ابزار بهره‌مند هستند. در انتها باید به وجود نیروهای متخصص جیرال‌هانی در این گروه اشاره داشت که دارای تکنولوژی بسته‌های تقویت پرش بوده که به آن‌ها اجازه جابجایی‌های سریع عمودی و حملات ناگهانی را می‌دهد که احتمالاً دردسرهای زیادی را برای بازیکنان در بازی هیلو اینفینیت ایجاد خواهند کرد.

HW3
سفینه Enduring Conviction به تبعید شدگان اجازه می‌دهد تا به راحتی تیم تحقیقاتی UNSC در Ark را نابود کنند

روی زمین و در فضا

در حالی که تبعید شدگان به نسبت کاوننت‌ها نظم کمتری در تجهیزات نیروهایشان دارند، آن‌ها هنوز از وسایل جنگی و ابزارهای حمل و نقل مشابه‌ای با کاوننت‌ها برخوردار هستند. این وسایل شامل تانک موشکی Blisterback، سفینه هوایی مخفی Shroud، سکوی ضد هوایی Reaver و تانک مبارزه Marauder می‌باشند. همانند سلاح‌هایشان، تبعید شدگان نماد و علامت گروه خود را روی تجهیزات حمل و نقل و جنگی خود نیز حک کرده‌اند.

طی وقایع بازی Halo Wars 2، تبعید شدگان بخش قابل توجه‌ای از قدرت جنگی فضایی خود را از دست دادند. Halo Wars 2 با تکه تکه شدن دراماتیک سفینه جنگی اصلی تبعید شدگان یعنی Enduring Conviction به اتمام رسید، که احتمالاً یکی از قوی‌ترین سفینه‌های این گروه نیز به حساب می‌آمد. حال که دیگر این گروه سفینه‌های فضایی جنگی کلاس CAS دیگری ندارد، تبعید شدگان در بازی هیلو اینفینیت باید به سفینه‌های فضایی کوچکتر خود تکیه کنند. با توجه به داستان و تاریخ سری هیلو، این گروه دست کم از ۵ نوع سفینه فضایی جنگی سرعتی کلاس CCS و همچنین یک کوروت سنگین کلاس SDV به نام Elegy’s Lament، برخوردار هستند.

بازی هیلو اینفینیت قرار است در تعطیلات سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

پیشنهاد می‌شود برای درک کامل سری هیلو و داستان آن نگاهی به مقاله داستان این بازی در ادامه داشته باشید.

همه آنچه که باید از دنیای هیلو بدانید
خواندن
منبع
Gamerant
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن