مقالات ترجمه‌ای

معرفی شخصیت‌های Atriox و Escharum در بازی هیلو اینفینیت

اتریوکس و اسچاروم، دشمنان احتمالی مستر چیف

در کنار رونمایی از اولین گیم‌پلی بازی هیلو اینفینیت، نمایش اخیر این عنوان در مراسم ایکس باکس سری ایکس، ما را با دشمن اصلی این بازی نیز آشنا کرد. شخصیت بروت (Brute) نشان داده شده در انتهای این دمو، ارباب جنگ اسچاروم (War Chief Escharum)، رهبر تبعید شدگان روی این حلقه هیلو جدید بوده که مستر چیف با او ملاقات می‌کند. در حالی که هواداران سری بازی‌های Halo Wars با تبعید شدگان آشنایی دارند، شخصیت اسچاروم اولین عضو این گروه بوده که راه خود را به سمت یکی از نسخه‌های اصلی مجموعه هیلو پیدا کرده است. این موضوع همچنین بدین معنا بوده که اسچاروم احتمالاً با رهبری واقعی تبعید شدگان، یعنی اتریوکس نیز همکاری می‌کند.

اولین حضور شخصیت اتریوکس و گروه تبعید شدگان به عنوان Halo Wars 2 بازمی‌گردد، و پس از وقایع Halo 5 این گروه همانند کاوننت‌ها، به دشمنان اصلی دنیای هیلو بدل گشته‌اند. در حالی که ما در پایان دو عنوان Halo 5 و Halo Wars 2 شاهد ایجاد یک حلقه هیلو جدید بودیم، به نظر می‌رسد بازی هیلو اینفینیت داستان خود را دقیقاً از جایی که این دو عنوان پایان یافتند، آغاز کرده است. مبارزه و نزاع اصلی این عنوان بین مستر چیف و تبعید شدگان، با همراهی اسچاروم و احتمالاً اتریوکس به عنوان شخصیت‌ منفی‌های اصلی این بازی، خواهد بود.

halo infinite

اتریوکس مؤسس تبعید شدگان

در حالی که اسچاروم به عنوان شخصیت منفی در دموی گیم‌پلی هیلو اینفینیت حضور داشت، وی رهبر اصلی و واقعی تبعید شدگان نیست. اتریوکس که قبلاً یک بروت (جیرال‌هانی) در ارتش کاوننت بوده، پس از تحمل سختی‌های بسیار، در مقابل رژیم کاوننت انقلاب کرده و گروه تبعید شدگان را به وجود آورد. احتمالاً این اتریوکس بوده که دستور داده است تا گروهی از تبعید شدگان خود را به حلقه هیلوی جدید (در بازی هیلو اینفینیت) برسانند. در بازی Halo Wars 2، اتریوکس به عنوان رهبر اصلی گروه تبعید شدگان معرفی می‌شود. گروهی که در دوران جنگ «کاوننت‌ها – بشریت» قیام کرده و از این امپراتوری جدا شدند. در آن زمان بروت‌ها (که با نام جیرال‌هانی نیز شناخته می‌شوند) شاهد رفتار نامناسبی در ارتش کاوننت‌ها بودند و از آن‌ها بیشتر به عنوان سپر بالا و نیروهای فدایی استفاده می‌شد تا نیروهایی درجه‌دار و محترم در این ارتش، همانند الیت‌ها (Elite). پس از مشاهده مرگ بسیاری از برادران و هم‌نوعانش، اتریوکس که از بردگی بروت‌ها در امپراتوری کاوننت خسته شده بود، انقلابی را رهبر کرده و گروه تبعید شدگان را ایجاد کرد.

در حالی که وقایع Halo 2 تا Halo 5 در جریان بودند، اتریوکس در پس‌زمینه به قوی‌تر کردن گروه بروت‌های خود و سایر نژادهای کاوننت که می‌خواستند به تبعید شدگان بپیوندند، مشغول بود. نهایتاً اتریوکس و تبعید شدگان، توجه‌شان به سمت Ark که یک شیء باستانی بجا مانده از فوررانرها به نام «تأسیسات ۰۰» می‌باشد و مقر کنترل باقی حلقه‌های هیلو است، جلب می‌شود. در طی وقایع بازی Halo Wars 2، اتریوکس تلاش نموده تا جهت تقویت نیروهای تبعید شدگان، Ark را تسخیر کرده و از آن استفاده نماید. سفینه روح آتش UNSC نیروهای تبعید شدگان را تا آرک دنبال نموده، آن‌ها را شکست داده و مجبور به عقب‌نشینی می‌کند. نهایتاً اتریوکس مدتی بعد بار دیگر گروه کاوشگری را به سمت Ark می‌فرستد، که این گروه تنها موفق به کشف پایتخت کاوننت‌ها یعنی High Charity و شیوع یک بیماری Flood جدید روی Ark می‌شوند.

پس از این وقایع، باور عموم بر آن بوده که اتریوکس در حال گسترش و تقویت نیروهای تبعید شدگان در محلی نزدیک به Ark می‌باشد. با وجود آنکه شیوع Floodها مطمئناً دردسر ساز بوده، اما اتریوکس همچنان زنده است.

halo infinite villains the banished

ارباب جنگ اسچاروم، رهبر تبعید شدگان در هیلو اینفینیت

حال که اسچاروم به عنوان رهبر تبعید شدگان در بازی هیلو اینفینیت معرفی شده، معلوم نیست اتریوکس چه نقشی در داستان این بازی داشته و آیا اصلاً در آن حضور دارد یا خیر. اطلاعات زیادی در مورد اسچاروم در دست نیست، غیر از آنکه وی گروهی از تبعید شدگان را روی این حلقه هیلو جدید که احتمالاً «تأسیسات ۰۹» یا «هیلوی آندرز» (Anders’ Halo) نام دارد، رهبری می‌کند. اسچاروم یک ارباب جنگ بروت از گروه تبعید شدگان است که براساس اطلاعات تیز شده در بازی هیلو اینفینیت، ماه‌ها قبل از شروع وقایع این بازی، باعث پیروزی تبعید شدگان در مقابل نیروهای UNSC شده است. وقایع رخ داده در این چند ماه، درون بازی مورد بررسی قرار خواهند گرفت، اما نتیجه پیروزی تبعید شدگان علیه بشریت، از هم پاشیدن و پخش شدن نیروهای نظامی انسان‌ها بوده که حال به تنهایی توسط مستر چیف و «خلبانی» که او را پیدا کرده است، هدایت می‌شوند.

تا زمانی که اطلاعات جدیدی از داستان این عنوان منتشر گردد، فعلاً فرض بر آن بوده که اسچاروم به «خواسته اتریوکس عمل کرده» و می‌خواهد بخاطر او کنترل این تأسیسات هیلو جدید را در دست بگیرد. اسچاروم همچنین بیان می‌کند که تبعید شدگان در حال همکاری با موجود جدیدی به نام «هاربنجر» (Harbinger) هستند، که هویت واقعیش هنوز مشخص نیست. تئوری محبوب و فعلی هواداران آن است که این شخصیت، پایان افسانه‌ای Halo 5 و پایان Halo Wars 2 را به یکدیگر وصل خواهد کرد. بعضی تئوری‌های هواداران می‌گویند که هاربنجر در واقع نام دیگر کورتانا بوده که به دلایل نامعلومی سعی دارد تا اهداف نژاد فوررانرها را به ثمر برساند. در پایان افسانه‌ای Halo 5 ما یک حلقه هیلوی جدید را مشاهده کردیم، که در زمان رونمایی از آن کورتانا موسیقیی شبیه به آهنگ Guilty Spark از عناوین قبلی هیلو را با خود زمزمه می‌کرد. همچنین، پایان بازی Halo Wars 2 نشانگر ساخته شدن یک حلقه هیلوی جدید «تأسیسات ۰۹» پیش از جهش در Slip Space می‌باشد. پروفسور آندرز که روی این تأسیسات جدید حضور داشته، زودتر از بقیه از Slip Space بیرون آمده و مشاهده می‌کند که گاردین‌های کورتانا، این حلقه هیلوی جدید را نیز کشف کرده‌اند.

halo infinite atriox escharum header

جایگاه اتریوکس و اسچاروم در بازی هیلو اینفینیت

وقایع بازی هیلو اینفینیت پس از اتفاقات ذکر شده آغاز می‌شوند. اسچاروم مشخصاً می‌گوید که حال تبعید شدگان و هاربنجر هدف مشابه‌ و یکسانی برای حلقه هیلوی جدید در نظر دارند، بدین معنی که احتمالاً نقشه‌ها و اهداف فوررانرها نقشی کلیدی در داستان کلی بازی هیلو اینفینیت ایفا خواهند کرد. در رابطه با آن که «خواسته اتریوکس» واقعاً به چه معنا است، نمی‌توان با قاطعیت نظر داد. احتمال آن وجود دارد که تبعید شدگان، به شیوه مخصوص خودشان، هدف اولیه کاوننت‌ها را دنبال کرده و قصد پرستش فوررانرها و برآورده کردن اهداف آن‌ها را داشته باشند. هاربنجر می‌تواند اشاره‌ای به شخصیت کورتانا داشته باشد، که حال پس از وقایع Halo 5، کاملاً به فوررانرها و «ردای مسئولیت» آن‌ها که وی قصد بدست آوردنش را دارد، مرتبط است.

هیلو اینفینیت با وجود آن که یک ریبوت معنوی برای سری هیلو به حساب می‌آید، همچنان دنباله‌ای بر وقایع Halo 5 نیز خواهد بود. احتمال آن که تمامی این وقایع به صورت مشخصی به یکدیگر ربط داشته و کورتانا و اتریوکس در حال همکاری با یکدیگر باشند، کاملاً وجود دارد. البته این فرضیات تا زمان انتشار اطلاعات جدید از داستان بازی هیلو اینفینیت صرفاً حدس و گمانه‌زنی به حساب می‌آیند، اما نقش اتریوکس و اسچاروم در این عنوان، ما را نسبت به داستان آن امیدوار نگه داشته‌اند.

بازی هیلو اینفینیت قرار است در فصل پاییز سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی منتشر گردد.

پیشنهاد می‌شود برای درک کامل سری هیلو و داستان آن نگاهی به مقاله داستان این بازی در ادامه داشته باشید.

همه آنچه که باید از دنیای هیلو بدانید
خواندن
منبع
Gamerant
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن