مقالات ترجمه‌ای

هرآنچه که باید از بازی Borderlands 3 بدانید

پیش‌نمایشی از آنچه که در انتظار شماست

شاید بتوان گفت مجموعه بازی‌های Borderlands از محبوب‌ترین ساخته‌های کمپانی گیر باکس هستند. این بازی‌ها بدون آنکه زیادی خود را جدی بگیرند توانسته‌اند در بین جامعه گیمرها به هواداران زیادی دست پیدا کند. در واقع بازی‌های Borderlands ملغمه‌ای از گرافیک کارتونی، داستان تخیلی و اکشنی دیوانه‌وار هستند. به تازگی پس از مدت‌ها انتظار نسخه سوم بازی معرفی و تا به حال اطلاعات قابل توجهی از آن منتشر شده است. در این مقاله کوشیده‌ایم تمام آگاهی‌های مفیدی که احتمالا مورد توجه شما قرار می‌گیرند و یا برای آشنایی با این بازی به آن نیاز دارید را به شما ارائه دهیم.

خلاصه داستان سری بازی‌های Borderlands
خواندن
   4 3

بازی Borderlands 3 چیست؟

بازی در سبک اکشن اول شخص است. شما از میان چند کاراکتر ملقب به شکارچیان تالار، با کلاس بندی‌ها و قابلیت‌های مختلف، یکی را انتخاب کرده و در طول بازی به جنگ انسان‌ها، ربات‌ها و موجودات فضایی می‌روید. بازی در نقشه‌های جهان باز با پوشش‌های گیاهی و شهرهای مختلف اتفاق می‌افتد و پر از ماموریت‌های اصلی و فعالیت‌های جانبی است. به علت بزرگی نقشه‌ها استفاده از وسایل نقلیه جنگی مختلف از ضروریات حتمی روند بازی است. در این نسخه می توان خودروها و ادوات نظامی را به مانند سری GTA دزدید و محدودیتی در انتخاب آنان وجود ندارد. عناصر نقش آفرینی و ارتقای شخصیت‌ها و سلاح‌ها در بازی نقش مهمی بازی می‌کند. طول مراحل مجموعا حداکثر حدود سی ساعت خواهد بود اما پس از به پایان رسیدن داستان می‌توانید به بازی ادامه دهید. در واقع بازی محتوای پس از پایان هم دارد. بدین صورت که رتبه Guardian برای شکارچیان شما فعال می‌شود و آنان در سه دسته تهاجمی، دفاعی و کاربردی قرار می‌گیرند. از این پس می‌توانید با چالش‌های سخت‌تر و پیچیده‌تر بازی دست و پنجه نرم کنید و تراز شما می‌تواند تا بی نهایت ارتقا پیدا کند.

از آنجا که بازی یک لوتر شوتر است پیدا کردن صندوق‌های لوت نقش مهمی را در این اثر ایفا می‌کند. در بازی مجموعا می‌توانید یک میلیارد اسلحه مختلف پیدا کنید. البته این خیلی هم هیجان انگیزه نیست چرا که این تسلیحات به صورت تصادفی و به وسیله خود بازی طراحی می‌شوند. مثلاً یک اسلحه رنگش تغییر می‌کند و گلوله‌هایش اسیدی می‌شود یا دیگری خشاب بزرگ‌تری دارد و از چشمی متفاوتی برای هدف گیری بهره می‌برد. در واقع خود بازی مقداری از ویژگی‌های یک تفنگ را با دیگری مخلوط کرده و در قالب سلاحی جدید به شما ارائه می‌دهد.

Borderlands 3 9

پناهگاه شماره سه، نام سفینه فضایی بزرگی است که به عنوان پایگاه اصلی شما در بازی گنجانده شده. به کمک این سفینه می‌توانید بین دو سیاره اصلی بازی که پاندورا و پرومیتیا نام دارند سفر کنید و همچنین به نقاط مختلف نقشه مراجعه نمایید. شما در این سفینه تنها نیستید و چهره‌های آشنایی هم شما را همراهی خواهند کرد. ماکسی مسئول رستوران و دستگاه شانسی سفینه است. اتاق کاراکتر آقای همرلاک هم جایگاه قرار گیری جوایز شما است. همچنین در سفینه فروشگاه ارل دیوانه هم محل خرید و فروش‌های شماست. در نهایت برای قهرمان شما یک اتاق شخصی هم در نظر گرفته شده است. مجموعا چیزی شبیه به سفینه نرماندی در مجموعه مس افکت را اینجا شاهد خواهیم بو. به طوری که حتی قرار است با این سفینه دنیاهای جدید را کشف کرده که هر کدام از این دنیاها دارای محیط منحصر به فرد و دشمنان جدید هم هستند.

هر آنچه که تا این لحظه از بازی Cyberpunk 2077 می‌دانیم
خواندن

ویژگی‌های آنلاین بازی چیست

در قسمت سوم، ویژگی‌های آنلاین گسترش یافته‌اند. گرچه Borderlands در اصل به صورت آفلاین هم قابل بازی است اما حالت چهار نفره همکاری را هم دارد. البته بازی چند نفره را می توان به صورت آفلاین و نیم صفحه نیز تجربه کرد. همچنین سرورهای بازی آنلاین در ابتدای عرضه از قابلیت بازی میان پلتفرمی بهره نمی‌برند اما به گفته مدیرعامل گیر باکس، تلاش می‌شود این قابلیت در آینده به بازی افزوده شود. سیستم دریافت صندوق‌های لوت نسبت به بازی دوم تغییراتی یافته است. حالا دیگر هر بازیکن صندوق مخصوص خودش را دریافت می‌کند و لازم نیست نگران باشید که دیگران شما را غارت کنند. البته اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از طریق تنظیمات بازی صندوق‌های اشتراکی را به بازی بازگرداند. از همه جالب‌تر این که توسعه دهنده قصد ندارد مخاطب را مجبور کند ساعت‌ها برای افزایش تراز تلاش کند. یعنی اگر به بازی دوستی که تراز بالاتری دارد بپیوندید، تراز شما نیز به صورت خودکار با وی هماهنگ می‌شود تا تجربه متعادلی از انجام مراحل را داشته باشید. ویژگی‌های اجتماعی عناوین سبک نقش آفرینی هم در بازی پیاده سازی شده است. یعنی حتی اگر به صورت گروهی بازی نمی‌کنید می‌توانید آنلاین شده و آیتم‌های خود را با دیگران به اشتراک گذاشته یا خرید و فروش کنید. همان طور که پیش بینی می‌شد شاهد خریدهای درون برنامه‌ای نیز خواهیم بود. البته خریدهای درون برنامه‌ای منحصر به آیتم‌های تزیینی نظیر پوسته سلاح‌ها خواهد بود.

در انتها این که با توجه به گسترش روز افزون استریم کردن بازی‌ها، یک برنامه مختص برای این بازی در توییچ قرار خواهد گرفت. بیننده‌ها می‌توانند به کمک این برنامه فهرست محتویات ایتم ها و قابلیت‌های پخش کننده را ببینند تا از سبک بازی او آگاه شوند. حتی کاربران می‌توانند نام خود را روی برخی از دشمنان بازی بگذارند!

3 4

کی با کی می‌جنگد؟

برای این نسخه، چهار شکارچی جدید معرفی شدند که می‌توانید مراحل را با آن‌ها پیش ببرید. لیست شکارچیان و توانایی‌های منحصر به فرد آنان به شرح ذیل است.

آمارا: آمارا در کلاس سایرن قرار دارد و تمرکز او بیش‌تر به روی درگیری تن به تن است. یکی از قدرت‌های ویژه او ظاهر کردن شش دست مجازی برای زدن مشت قدرتی به دشمنان است.

FL4K: این شخصیت که با لقب استاد حیوانات هم خوانده می‌شود یک ربات شبیه به انسان است که در کلاس شکارچی دسته بندی می‌شود. قدرت ویژه او ظاهر کردن حیوانات وحشی مختلف است که در مقابله با دشمنان به وی یاری می‌رسانند.

ماز: کاراکتر ماز در واقع نگاه جدیدی به کلاس سنگین وزن توپچی است. به این صورت که خود ماز ریز اندام است اما ربات غول پیکری را به همراه دارد که مانند یک تانک عمل می‌کند.

زین: زین بمانند شخصیت زیرو در نسخه‌های پیشین است. او که اپراتیو لقب گرفته زیر مجموعه کلاس قاتل بوده و ویژگی خاص او استفاده از یک پهپاد در نبردها است. او به طور کلی متخصص گجت ها بوده و همچنین می‌تواند یک نسخه هولوگرافیک از خودش تولید کند.

 

1 8

در کنار این قهرمانان جدید کلی شخصیت تازه دیگر هم در بازی وجود دارد اما چهره‌های آشنای دوست و دشمن در نسخه‌های پیش هم در داستان بازی نقش آفرینی خواهند کرد. به نظر می‌رسد توسعه دهندگان می‌خواهند در نسخه سوم سرنوشت تمام شخصیت‌ها را به هم گره زده و به سوالات باقیمانده نیز پاسخ دهند. حتی کاراکتر Rhys  در بازی Tales from the Borderlands هم با ظاهری جدید بازگشته و حالا کمپانی اطلس را به دست گرفته است. ربات دوست داشتنی همیشگی این سری بازی‌ها یعنی کلپ ترپ هم با صداپیشه‌ای جدید در بازی حضور دارد و گفته شده او حالا ماهیتی خاکستری پیدا کرده و لزوما خوب یا بد نیست.

خوشبختانه در این نسخه از ضد قهرمان همیشگی این سری یعنی جک خوش تیپ خبری نیست و حالا یک خواهر و برادر دوقلو به عنوان دشمنان اصلی شما در بازی نقش آفرینی می‌کنند. دوقلوهای کالیپسو در تعریف توسعه دهندگان بازی شخصیت عجیبی دارند و به نوعی لایو استریمرهای زمان‌های آینده هستند. با این که هنوز انگیزه دشمنی آنان با شما مشخص نشده اما این دوقلوها را انواع ربات ه، دیوانه‌ها، راهزن‌ها و موجودات فضایی همراهی می‌کنند. در کنار این‌ها در بازی چندین تالار گنج وجود دارد که همه دارای غول آخرهای مخصوص به خود هستند و شما باید در چند فاز مختلف با آنان مبارزه کنید.

پیش‌نمایش بازی Ancestors: The Humankind Odyssey
خواندن

گرافیکش چطور است؟!

خیلی وقت است که از عرضه نسخه دوم بازی می‌گذرد. از این رو در قسمت سوم تقریبا با یک جهش فنی مواجه خواهیم بود. فیزیک بازی پیچیده‌تر از گذشته است و تخریب پذیری بیش‌تر به خصوص برای سنگرها موجب پویایی مبارزات خواهند شد. البته هنوز تا زمان عرضه بازی معلوم نیست که تخریب پذیری محیط دقیقا تا چه حدی گسترش یافته است. گرافیک کمیک بازی هم هرچه بیش‌تر به کتاب‌های مصور نزدیک شده است. زیرا خطوط پیرامونی اشیا و کاراکترها قطورتر شده و رنگ‌ها نیز کارتونی‌تر هستند. برای نورپردازی از سیستم ROG استفاده شده و انوار به صورت واقعی با اشیا برخورد کرده و سایه‌ها به صورت هم‌زمان ایجاد می‌شوند.

بازی Borderlands 3 در سیزدهم سپتامبر برای دستگاه‌های مختلف بازی عرضه می‌شود اما نسخه رایانه‌های شخصی آن تا سال ۲۰۲۰ در انحصار فروشگاه اپیک خواهد بود. همچنین بازی Season pass و بسته‌های مکمل پولی خواهد داشت. بازی اصلی هم در چهار بسته بندی مختلف عرضه می‌شود که از ۶۰ دلار نسخه عادی تا ۲۵۰ دلار نسخه کلکسیونی قیمت دارند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن