مقالات ترجمه‌ای

هفت بازی برتر دارای حالت Co-op

برترین بازی‌هایی که امکان بازی چندنفره را برروی یک دستگاه دارند

این که با دوست خود روی مبل بنشینید و کنار یکدیگر مشغول بازی باشید لذتی است که به سختی با چیز دیگری جایگزین می‌شود. البته بازی‌های رایانه‌ای آنلاین امروزه قابلیت‌های مختلفی به بازیکنان داده که نحوه‌ی تعامل با دوستان را متحول کرده‌اند. با این حال بازی آنلاین هم محدودیت خود را دارد. به طوری که نمی‌توانید عنوانی نظیر هیلو را داشته باشید و آن را به خانه دوستی ببرید که کنسول با یک دسته اضافه دارد و بتوانید آن را با درجه سختی Legendary به صورت نیم صفحه باهم بازی کنید. با این حال بازی‌های چند نفره محلی روز به روز کمیاب‌تر می‌شوند. زیرا بازی‌های جدید دارند هرچه بیش‌تر آنلاین با پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌شوند. پس اگر به دنبال این هستید که در آینده با دوست خود Avengers را تجربه کنید، هر کدام از شما به یک کنسول و نسخه‌ای مجزا از بازی (به علاوه اشتراک آنلاین) نیاز دارید تا بتوانید مشغول بازی شوید. مگر این که بخواهید به سراغ بازیUltimate Marvel Alliance 3 بروید که حتما توقع شما را برآورده نمی‌کند.

با تمام تفاسیر پیش گفته هنوز توسعه دهندگانی هستند که مزایای دور هم نشستن و بازی کردن را درک می‌کنند. پس اگر شما هم علاقه دارید و با دوستان یا خانواده خود به دور یکدیگر جمع شوید و همگی با هم درگیر یک بازی شوید در ادامه برایتان فهرستی از بهترین بازی‌ها برای این کار در نظر گرفته شده است.

Overcooked! و Overcooked! 2

1

یکی از بهترین بازی‌های دورهمی سری Overcooked! است که در آن باید با هم غذا بپزید و آنان را سرو کنید. در عین حال می‌بایست مراقب باشید تا ظروف حتما شسته شوند. این کار به مهارت و همکاری و زمان بندی دقیق نیاز دارد و می‌بایست در مرحله جستجو کرده، وظایف خویش را انجام دهید.. نسخه اول بازی حالت همکاری آنلاین ندارد اما نسخه‌ی دوم از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. اما لذت اصلی بازی به این است که دور هم بنشینید و سر این بحث کنید که چه کسی حواسش به سیب‌زمینی‌ها باشد و کی ظرف‌ها را تمیز کند. شراکت تعداد بیش‌تری از بازیکنان در این اثر، تعاملات بازی را بهبود بخشیده و این بازی قطعا ارزش صرف زمان را دارد.

چگونه Bioware می‌تواند علاقه هواداران به بازی Dragon Age 4 را حفظ کند
خواندن

Keep Talking and Nobody Explodes

2

آیا تا به حال دوست داشته‌اید بخشی از واحد خنثی سازی بمب باشید؟ قطعا این کار بسیار هیجان انگیز است. در این بازی شما به کمک دوستتان باید بمب‌ها را هرچه سریع‌تر خنثی کنید. اما تنها یکی از شما به خود بمب دسترسی دارید و نفر دیگر باید کتابچه راهنما را بررسی کند و توضیح دهد که هر کدام از اجزای بمب چه معنا و عملکردی داشته و چه ارتباطی با خنثی شدن آن دارند. کتابچه راهنمای بازی بیست و سه صفحه مفصل است. شاید در ابتدا سر و کله زدن با این صفحات، ملال‌آور به نظر برسد. ولی اگر نفر خنثی کننده بمب، دستگاه واقعیت مجازی بر چشم گذارد و هر لحظه از شما کمک بخواهد تا بداند چگونه بمب را از کار بیندازد، بررسی دفترچه و کمک کردن به دوستتان واقعا پر استرس و جالب می‌شود. قابلیت خواندن و گفتن اطلاعات کتاب و بالاتر از آن گوش دادن دقیق به سوالات همکارتان بسیار مهم است. این بازی نه تنها قابلیت شما در کار کردن در شرایط استرسی را بهبود می‌بخشد بلکه روند بسیار نفس گیری هم هست.

تمام بازی‌های سری LEGO

3

بهترین سری از بازی‌های رایانه‌ای دارای حالت همکاری، جهت مخاطب کودکان و نوجوان، بدون شک سری لگو است. اکثر بازی‌های لگو مخاطب هدفشان کودکان هستند و یا با در نظر گرفتن مخاطب جوان‌تر تولید شده‌اند. اما قابل ذکر است شوخ طبعی بازی در برخی جاها برای بزرگ سالان هم مناسب است. احتمالا تا به حال از سری لگو چیزهایی شنیده یا آن‌ها را بازی کرده‌اید. اینان عناوین سکو بازی با مبارزات ساده و کلی شخصیت لگویی نظیر هری پاتر، ایندیانا جونز، لوک اسکای‌واکر، آیرون من، بتمن و فرودو هستند. از طرفی تعداد بسیار زیادی از شخصیت‌های دیگر معروف دنیای سرگرمی شما را همراهی می کنند. سادگی ورود و خروج نفر دوم به بازی و طنز دل‌نشین کلامی و تصویری از ویژگی‌های اصلی این سری است. بازی نکاتی ریز و مخفی مناسب بزرگ سالان هم دارد که موجب همراهی بزرگ‌ترها نیز می شود. در مجموع این سری لزوما مخصوص کودکان نیست. تقریبا همه بازی‌های لگو ارزشمند هستند و بهتر است به آنان نگاهی بیندازید.

داستان Halo قسمت نهم: کشف Halo آلفا و تخریب آن
خواندن

Divinity: Original Sin II

4

جای تعجبی ندارد که یکی از آثار کلاسیک و بسیار با سابقه سبک نقش آفرینی در این لیست جای خود را داشته باشد. این سبک از بازی‌ها قطعا می‌توانند از مزیت وجود چند بازیکن در یک گروه بهره ببرند. قابلیتی که تقریبا در اکثر بازی‌ها به شکلی محلی و به روی یک دستگاه تعبیه نمی‌شود. سری Divinity عملا برگرفته از بازی تخته‌ای Dungeons & Dragons هستند. شما می‌توانید گروه خود را هرگونه که دوست دارید شکل دهید و از بیش از صد ساعت روند بازی لذت ببرید. نه تنها این بازی لذت همکاری با دوستان را موجب می‌شود بلکه این عنوان احتمالا یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی غربی در چند دهه اخیر است. پس شما می‌توانید هم به صورت چند نفره و هم تنهایی با آن سرگرم شوید. البته نسخه اول بازی هم خیلی عالی است اما بازی چند نفره محلی ندارد.

Diablo 3

5

بازی‌های اکشن ماجرایی و فتح سیاه چال، انتخابی بی نقص برای حالت چند نفره محلی هستند. چرا که معمولا اعضای گروه در طول مراحل و مبارزات در کنار یکدیگر با دشمن می‌جنگند. روند بازی دیابلو بدین صورت است که ابتدا باید شخصیت مورد نظر خود را بردارید که می‌تواند شمشیرزنی هیکلی و یا ساحره‌ای چیره دست باشد. سپس سفر شما در یکی از بهترین بازی‌های تاریخ در سبک اکشن نقش آفرینی آغاز می‌شود. متاسفانه نسخه‌های قبلی بازی حالت همکاری را به صورت محلی نداشته و به تجهیزات شبکه نیاز دارند. با این حال دیابلو ۳ حداقل روی کنسول‌ها محل مناسبی برای دور هم نشستن و بازی کردن است.

بهترین شبیه‌سازهای بازی‌های رومیزی در سال 2020
خواندن

Trine 1 و Trine 2

6

Trine یک بازی مستقل جالب با فضاسازی آرامش بخش است که تا سه نفر می‌توانند با هم بنشینند و آن را بازی کنند. سبک بازی ماجرایی با دوربین دو بعدی است و می‌بایست در آن به مهارت و قابلیت‌های منحصر به فرد هر کدام از سه شخصیت بازی یعنی شوالیه، دزد و جادوگر تکیه کنید. بازی دشمنان و مکانیک‌هایی ارایه می‌دهد که شما را به تفکر دقیق ملزم می‌سازد. شما در بازی به انتخاب یک شخصیت محدود نیستید و می‌توانید بین آن‌ها سوییچ کنید. از این رو بازی به این سادگی‌ها خسته کننده نمی‌شود. نسخه‌ی سوم Trine چندان جذاب نیست اما دو نسخه قبلی آثار درخشانی هستند.

Lara Croft and the Guardian of Light

7

بازی‌های که با دو اهرم استیک دسته بازی انجام می‌شوند عالی هستند. نه تنها به این خاطر که کنترل ساده‌ای دارند بلکه می‌توانند با تمهیدات مناسب، داستانی عالی را تعریف کنند. بازیLara Croft and the Guardian of Light یک بازی تیراندازی ماجرایی با کنترل دو استیکه است. شما و بازیکن دیگر کنترل لارا و یک مبارز قوم مایان را به دست گرفته و با استفاده از ترکیب مهارت‌ها و ابزارهای یکدیگر از مقبره‌ای که ممکن است تا ابد بسته شود می‌گریزید. این بازی از نظر زمان عرضه دیگر قدیمی شده است اما داستانی کم نظیر از لارا کرافت را روایت می‌کند. بازی را می‌توان تنهایی هم تجربه کرد اما در این صورت بخش مهمی از جذابیت آن را از دست خواهید داد. پس یکی از دوستانتان را بیاورید و مقبره‌ها را پشت سر بگذارید.

منبع
gamepur
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x