مقالات ترجمه‌ای

برترین بازی‌های ابرقهرمانی که کمتر چیزی درباره آن‌ها می‌دانید

بازی‌های ابرقهرمانی Marvel و DC که احتمالا تجربه نکرده‌اید

تابستان فصل فیلم‌ و بازی‌های ابرقهرمانی است. تا همین چند سال پیش وقتی این فیلم‌ها به پرده سینماها می‌رفتند بازی‌های ساخته شده از روی آنان نیز منتشر می‌شدند تا از هیجان به وجود آمده حول محصول، سود بیشتری به جیب تهیه کنندگان اثر برود.
امروزه اینگونه بازی‌ها به آن شکل متعدد قدیم عرضه نمی‌شوند. زیرا مصرف کنندگان در طول این سال‌ها به ماهیت بازی‌های ساخته شده با زمان و بودجه محدود پی برده‌اند. با این وجود، همه بازی‌های ابرقهرمانی و فیلمی لزوما بد نیستند. اتفاقا برخی به پیشبرد اثر اصلی که از روی آن ساخته شده‌اند کمک کرده‌اند. بنابراین در این مقاله یاد برخی از بازی‌های ابرقهرمانی کمتر شناخته شده که از روی فیلم‌ها ساخته شده‌اند را زنده کرده و آنان را به شما معرفی می‌کنیم.

Batman Begins
برترین بازی‌های ابرقهرمانی که کمتر چیزی درباره آن‌ها می‌دانید ۸

BATMAN BEGINS

در طول دوران شکوفایی مجموعه Splinter Cell، توسعه دهنده‌ای با نام Eurocom به طور آزادانه از این سری مخفی‌کاری محبوب برای اقتباس از فیلم بتمن وام گرفت. آنان حتی تا آنجا پیش رفتند که به شوالیه تاریکی دوربینی برای بررسی اتاق‌ها قبل از ورود به آن‌ها دادند، درست مانند کاری که سم فیشر می کرد. همچنین این که در سایه‌ها به عنوان بتمن حرکت کنید و با استفاده از محیط و مجموعه ابزارهای خود دشمنان را در خفا از میان بردارید بسیار جالب کار شده بود.
بتمن شروع می‌کند، مانند بازی‌های ارباب حلقه‌ها در آن دوران، از محتوای فیلم بهره به خوبی استفاده کرده و بازی از صدای بازیگران اصلی بهره می‌برد. خودروی بتمن نیز یکی از بهترین‌ها در یک میان بازی‌های ویدئویی است به طوری که انگار سازنده‌های سری Burnout برای تعادل میان واقع‌گرایی و ماشین‌سواری آرکید در تولید بازی کمک گرفته‌اند.

داستان بازی Halo Infinite چگونه پیش خواهد رفت؟
خواندن
X MEN THE OFFICIAL GAME
برترین بازی‌های ابرقهرمانی که کمتر چیزی درباره آن‌ها می‌دانید ۹

X-MEN: THE OFFICIAL GAME

با در میان بودن مفاهیمی مثل سفر در زمان و دنیاهای موازی در فیلم‌های ابرقهرمانی امروزی، سر در آوردن از خط زمانی قصه این آثار دشوار شده است. همین قضیه در مورد بازی‌های ابرقهرمانی نیز صدق می‌کند. در سال ۲۰۰۶ اکتیویژن بازی رسمی ایکس من را منتشر کرد که قرار بود قسمت‌های دوم و سوم در اولین سه‌گانه مردان ایکس را به هم مرتبط سازد. در واقع بازی فاش می‌کند که چرا Nightcrawler بین این دو فیلم گروهش را ترک کرده است.
این بازی دارای سه شخصیت قابل استفاده بوده اما بیش‌تر نایتکراولر ستاره نمایش است. حتی Wolverine مورد علاقه طرفداران چندان مهم نیست. قهرمانان بازی ایکس من مانند شاهزاده ایرانی حرکات آکروباتیک دارند که البته قابلیت دورنوردی هم به آن افزوده شده است. این توانایی هنگامی استفاده می‌شود که بخواهید از حملات دشمن فرار کنید یا با آنان بجنگید؛ همچنین در عبور از موانع نیز دورنوردی کارایی دارد. این بازی نسخه‌ای برای Game Boy Advance هم دارد که توسط گروه دیگری توسعه یافته است. این نسخه اولین حضور شخصیت X-23 در یک بازی ویدئویی بود.

Iron Man

IRON MAN (DS)

در آغاز کار دنیای سینمایی Marvel، شرکت Sega رابطه خوبی با مارول داشت و عناوینی را بر اساس تمام فیلم‌های فاز اول MCU به غیر از فیلم The Avengers تولید کرد. به طوری که سه بازی متفاوت با عنوان آیرون من در سال ۲۰۰۸ منتشر شدند اما ستاره این سه‌گانه نسخه‌ای بود که برایNintendo DS ساخته شده بود.
این بازی که توسط استودیویی که اکنون با نام Behavior Interactive شناخته می‌شود توسعه یافته است به بهترین شکل می‌تواند به عنوان ادای احترام به سری Geometry Wars و دیگر تیراندازی‌های دو آنالوگی توصیف شود. شما آیرون من را با کلیدهای جهت کنترل می‌کنید و با صفحه لمسی هدف‌گیری انجام می‌دهید. یک یا دو دقیقه طول می‌کشد تا به این کنترل عادت کنید اما زمانی نمی‌برد که خود را میان انفجار تانک‌ها، بالگردها، موشک‌ها و سایر ادوات نظامی می‌یابید. تنها ایراد آیرون من این است که خیلی طولانی نیست. چند مرحله در محیط‌های داخلی نیز در این میان هستند که در مقایسه با محیط‌های بیرونی ریتم آهسته‌ای دارند. با این حال بازی پتانسیل و جذابیت بالایی داشت.

THOR GOD OF THUNDER

THOR: GOD OF THUNDER (DS)

همانند مرد آهنی عنوان ثور نیز در برای DS اصلی عرضه شد. این اثر بازگشتی عالی به برخی از بهترین بازی‌های اکشن دو بعدی دوران ۱۶ بیتی است که با اسپرایت‌های شگفت‌انگیز، پویانمایی روان و مبارزات چالش برانگیز همراه بود. در این بازی برخی از کاراکترهای معروف سری ثور اولین حضورشان در بازی‌های رایانه‌ای را تجربه کردند. شاید یکی از جالب‌ترین بخش‌های بازی هم یک حالت نبرد تن‌به‌تن آرکید به نام Frostgrinder Assault بود. ممکن است این بخش بازی کمی محدود باشد اما به هر حال کنترل شخصیت‌های دیگر داستان‌های ثور را نیز به شما می‌دهد
در بازی یک حالت مخفی هم وجود دارد که در آن ثورِ قورباغه‌ای را کنترل می‌کنید که این شخصیت به صورت بسیار کوتاه در سریال Loki نیز قابل مشاهده است. برای دسترسی به این حالت باید در سالگرد تولد خود که در کنسول وارد کرده‌اید به عنوان ثور بازی کنید تا کاراکتر قورباغه‌ای را ببینید.

بهترین بازی‌های تلگرام
خواندن
GREEN LANTERN RISE OF THE MANHUNTERS
برترین بازی‌های ابرقهرمانی که کمتر چیزی درباره آن‌ها می‌دانید ۱۰

GREEN LANTERN: RISE OF THE MANHUNTERS

به نظر می‌رسد حضور خوب رایان رینولدز در فیلم Deadpool هم نتواند فیلم افتضاح فانوس سبز را از یادها ببرد. با این حال نکته خوب فانوس سبز بازی رایانه‌ای آن بود که اتفاقا اثر قابل قبول به حساب می‌آید. این اثر یک اکشن بسیار لذت بخش است که می‌توانید تنهایی یا با یک دوست به صورت همکاری از آن لذت ببرید. در حالت دو نفره یکی از بازیکنان کنترل Hal Jordan با صدای رینولدز و دیگری Sinestro را بر عهده می‌گیرد.
حلقه مخصوص قهرمانان بازی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا هر چیزی را که تصور می‌کنند احضار کنند. حلقه شما می‌تواند انواع اسلحه، جت جنگنده، ربات‌های بزرگ و… را احضار کند. از نظر بصری و خوبی پویانمایی‌ها نیز همین بس که نبردها، پویانمایی و جلوه‌های بصری بازی همگی موجب شدند مایکروسافت از استودیوی سازنده بازی در توسعه نسخه جدید Killer Instinct کمک بگیرد.

CAPTAIN AMERICA SUPER SOLDIER
برترین بازی‌های ابرقهرمانی که کمتر چیزی درباره آن‌ها می‌دانید ۱۱

CAPTAIN AMERICA: SUPER SOLDIER

امروزه توسعه دهنده کانادایی بازی کاپیتان آمریکا یعنی Next Level Games متعلق به نینتندو است و با مجموعه Luigi’s Mansion شناخته می‌شود. اما آنان در سال ۲۰۱۱ با سگا درساخت بازی کاپیتان آمریکا نیز همکاری داشته‌اند. کریس ایوانز، بازیگر شخصیت کاپیتان آمریکا در مصاحبه‌ای با IGN اعتراف کرده علی‌رغم اینکه بازی‌های ویدئویی را دوست ندارد اما این بازی را پسندیده است.
در آن سال‌ها برای مدتی نبرد به سبک بازی Batman: Arkham Asylum به مدل قابل قبولی برای طراحی مبارزه در بازی‌های اکشن تبدیل شده بود. چیزی که در بازی کاپیتان آمریکا نیز بسیار عالی پیاده شده است. کاپیتان آمریکا با سپر خود در اطراف میدان جنگ به نرمی حرکت می‌کند و در عین حال با آن به مبارزه با دشمنان و دفاع از خود می‌پردازد. شما حتی می‌توانید با پرتاب سپر کاپیتان آمریکا دشمنان را از راه دور به صورت مخفیانه از میان بردارید. البته با این‌که اکشن بازی خیلی خوب است متأسفانه بخش‌های سکو بازی چندان تعریفی ندارند به‌خصوص که مراحل بازی زیبا یا پیچیده نیستند.

بهترین بازی‌های فوتبالی که باید تجربه کنید
خواندن
THE AMAZING SPIDER MAN ULTIMATE EDITION
برترین بازی‌های ابرقهرمانی که کمتر چیزی درباره آن‌ها می‌دانید ۱۲

THE AMAZING SPIDER-MAN: ULTIMATE EDITION

دو نسخه اول مرد عنکبوتی استودیوی Beenox یعنی Shattered Dimensions و Edge of Time آثار اکشن خطی بودند. ولی بازی‌ای که بر اساس فیلم The Amazing Spider-Man ساخته شد بار دیگر به بازیکنان اجازه می‌داد تا در منهتن آزادانه بچرخند. تار انداختن در این بازی بسیار راحت‌تر از مرد عنکبوتی‌های قبلی بود اگرچه به نظر می‌رسید پیتر پارکر دارد به ابرها تار می‌چسباند!
پس از عرضه اولیه، بازی چند محتوای قابل دانلود نیز دریافت کرد. از جمله این محتواها توانایی بازی در نقش استن لی فقید بود. البته گیم پلی بازی در این حالت فرقی نمی‌کند غیر این‌که در حالت اول‌شخص همه چیز از پشت عینک معروف استن لی نمایش داده می‌شود. به دلیل مشکلات مربوط به مجوز ساخت بازی، بسته‌های الحاقی آن امروزه در دسترس نیستند. اما در سال ۲۰۱۳ نسخه نهایی بازی منحصراً برای کنسول Wii U منتشر شد که شامل همه چیز روی یک دیسک بود. از این روی بازی در وی یو بهترین نسخه‌ای است که می‌توان تهیه کرد.

منبع
www.polygon.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x