مقالات ترجمه‌ای

بازی Shadow Warrior 3 و ۱۲ نکته درباره آن

همه‌چیز درمورد نسخه جدید Shadow Warrior

در مقطعی پر از عناوین بزرگ، بازی Shadow Warrior 3 یک بازی منحصر به فرد است که توسط استودیوی Flying Wild Hog برای کنسول‌های نسل هشتمی و PC منتشر می‌شود. این سری همیشه جذاب بوده اما Shadow Warrior 3 با گیم‌پلی سریع خود، تجربه این مجموعه را بازسازی می‌کند. با تاریخ انتشاری که برای ۱ مارچ (۱۰ اسفند) برنامه‌ریزی شده، نگاهی خواهیم داشت به تمام نکاتی که باید درمورد این بازی بدانید.

با پیکسل آرتس همراه باشید.

SW3 3

داستان:
بلافاصله پس از اتفاقات نسخه قبلی، لو ونگ (Lo Wang) با دشمن سابقش اوروچی زیلا (Orochi Zilla) همکاری می‌کند تا اژدهای باستانی که از بند رها شده را به جایگاه اصلی‌ش بازگرداند. برای انجام این امر، کمی جادو، تخم اژدها و یک ماسک لازم است. باتوجه به تایم‌لاین بهم ریخته این سری، دیدن وضعیت دروازه‌های بیرونی، مزو (Mezu)، زینگ (Xing) و نیروی هرج و مرج که جهان را اشغال کرده است، باید جالب باشد.

SW3 2

مراحل خطی‌تر:
در مقایسه با نسخه اول، Shadow Warrior 2 از طرح‌بندی تصادفی نقشه‌ها استفاده می‌کرد؛ به این معنی که با هربار تجربه و پیشروی در مراحل، بازیکن شاهد عوض شدن موقعیت دشمن، آب و هوا و… بود. با سیستم غارت (Loot) و مکانیک‌های طراحی مراحل، این امر باعث شد تا مراحل بازی حس تکرار به مراتب کمتری داشته باشند. با این حال، Flying Wild Hog در Shadow Warrior 3 تغییر رویه داده و به مراحل خطی‌تر و دست‌ساز باز‌می‌گردد. طبق گفته توسعه‌دهنده، این مورد باعث افزایش سرعت و تعامل بیشتر با محیط اطراف کاراکتر می‌شود. میدان‌های مبارزه هم با گسترش پیدا کردن، امکان حرکات بیشتر را به وجود آوردند.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس
خواندن

SW3 6

پارکور و استفاده از قلاب:
درحالی که لو ونگ در نسخه دوم می‌توانست از قابلیت جاخالی و یا Double-jump استفاده کند، Shadow Warrior 3 حرکات این کاراکتر را به شکل قابل توجهی گسترش می‌دهد. خاجالی دادن و انجام Double-jump در این بازی هم وجود دارد اما برای حرکت در مراحل و میدان مبارزه، این مکانیک‌ها نقش بزرگ‌تری را ایفا می‌کنند. درکنار این قابلیت‌ها، استفاده از قلاب و پارکور هم به توانایی‌های ونگ اضافه شده است. شخصیت شما می‌تواند در بازی از این قابلیت‌ها استفاده کرده و به مبارزه بپردازد. باتوجه به نمایش‌هایی که از بازی دیدیم، تمام توانایی‌های کاراکتر می‌توانند به صورت روان و یک‌پارچه مورد استفاده قرار بگیرند.

SW3 4

سیستم مبارزه:
هسته اصلی سری Shadow Warrior سیستم مبارزات آن است که در نسخه سوم چیزهای زیادی را در خود جای داده. درکنار دامنه وسیعی از اسلحه‌ها و کاتانای مورداعتماد ونگ، Dragontail، کاراکتر می‌تواند حرکات تمام‌کننده مختلفی را روی دشمن پیاده‌سازی کند. علاوه بر این، تغییرات ایجاد شده در کنترلینگ بازی، یک دکمه را به مبارزه با سلاح سرد و یک دکمه را به استفاده از سلاح گرم اختصاص می‌دهد. بنابراین، سوییچ کردن بین اسلحه‌های دوربرد و شمشیر در میدان جنگ و اوج مبارزات به راحتی امکان‌پذیر است. حملات خاص در این بازی حس واکنشی بیشتری داشته و امکان از بین بردن دشمنان را به بازیکن می‌دهد. همچنین می‌توانید با استفاده از قلاب لو ونگ، از طریق راه‌هایی مثل استفاده از بشکه‌های انفجاری و پرت کردن آن‌ها، گروه بزرگی از دشمنان را نابود کنید.

SW3 8

اسلحه‌های جدید:
لو ونگ هنگامی که درحال تسلط بر شمشیر بود، هیچ‌گاه از استفاده از اسلحه ترسی نداشت و برای به اتمام رساندن ماموریت، از آن استفاده می‌کرد. بازی Shadow Warrior 3 با درنظر گرفتن این موضوع، تعداد زیادی اسلحه قدرتمند را دراختیار شما قرار می‌دهد. درکنار کاتانای همیشگی این سری، اسلحه Crimson Bull را داریم که یک نارنجک‌انداز پیشرفته‌ست که پس از هر شلیک، به صورت خودکار پر می‌شود. هفت‌تیر Outlaw و سلاح Sidekicks هم از همراهان اصلی شما هستند. Sidekicks یک SMG دوتایی‌ست که برای از بین دشمنان به صورت گروهی، کاربرد زیادی دارد. سایر گزینه‌های شما شامل شاتگان و سلاح‌های نزدیک‌زن می‌شود. با اینکه نمی‌توان از تعداد اسلحه‌های بازی مطمئن بود (مثل وجود ۷۰ سلاح در نسخه دوم)، اما تنوع موجود در Shadow Warrior 3 تضمین شده‌ست.

داستان بازی Halo Infinite چگونه پیش خواهد رفت؟
خواندن

shadow warrior 3 6105733 scaled

ارتقاء سلاح‌ها:
هر یک از سلاح‌ها امکان آپگرید و ارتقا را همراه دارد. با سلاح Outlaw شروع می‌کنیم که آپگرید آن به شما امکان منفجر کردن سر دشمن و یا آسیب زدن تدریجی را ارائه می‌دهد. سلاح Sidekicks با آپگرید مخصوصش می‌تواند دشمنان را از کار بندازد. سایر آپگریدها برای مابقی سلاح‌ها هنوز مشخص نشده است.

shadow warrior 3 6105734 scaled

سلاح‌های قدرتمند:
پیش‌تر گفته شد که بازیکن می‌تواند ضربات تمام‌کننده را روی دشمن اعمال کند. این امر از طریق تشخیص نقاط ضعف دشمن انجام می‌شود. درکنار این نکته که جالب به نظر می‌رسد، یک راه تاکتیکال دیگر هم برای از بین بردن دشمن وجود دارد: سلاح‌های قدرتمند (Gore Weapons). این سلاح‌ها از اعضای بدن حیاتی دشمن تشکیل شده است که ونگ می‌تواند از آن‌ها به عنوان اسلحه استفاده کند. برای مثال، از بین بردن Gassy Obaryion شما را به Double Trouble می‌رساند؛ یک مینی‌گان دوگانه که دشمنان را سلاخی کرده و به قطعات غیرمساوی تقسیم می‌کند! Seeking Shokera که از دیگر دشمنان شماست، اسلحه Seeking Eye را به ونگ ارائه می‌دهد که با تمرکز روی یک هدف، آن را از طریق راه‌های مختلف، از بین می‌برد.

SW3 5

دشمنان:
Gassy Obaryion و Seeking Shokera تنها بخش کوچکی از دشمنان شما به حساب میایند که در طول کمپین با آن‌ها روبرو می‌شوید. یکی دیگر از دشمنان شما Hattoriست که به لطف چهار دست، از دو تیغه و دو شمشیر استفاده می‌کند. درکنار هاتوری، Slinky Jakku را داریم که به شکل مکرر می‌خندد و در میدان مبارزه مشغول پریدن است. Oni Honma هم یک غول اهریمنی است که از یک چکش بزرگ برای کشتن شما بهره می‌برد (این چکش به عنوان Gore Weapon هم در دسترس است). دوقلوهای Mogura هم به خاطر دریلی که روی سرشان قرار دارد، از زیرِ زمین به شما حمله‌ می‌کنند. باوجود همه این دشمنان، نبرد در بازی به سرعت گیج‌کننده می‌شود اما با داشتن استراتژی درست، به راحتی می‌توان در مبارزات پیروز شد.

هفت بازی برتر دارای حالت Co-op
خواندن

Shadow 2

کشتار محیطی:
درکنار کاتانا، سلاح‌ها و Gore Weaponها، محیط بازی نقش بزرگی در مبارزه ایفا می‌کند. هر میدان مبارزه عناصر محیطی کشنده‌ای دارد که می‌تواند دشمن را به سرعت از بین برده و فضای خالی به وجود بیاورد. برای مثال، در مرحله “That Damn Dam”، یک تیغه‌ی بزرگ و غول‌پیکر در دسترس است که به محض فعال شدن، همه دشمنان سر راهش را به خاک و خون می‌کشد. با فعال کردن ابرازی که در مرحله “Motoko’s Thunderdome” وجود دارد، می‌توان بارانی از صائقه را روی سر دشمنان سرازیر کرد. با امکان پرت کردن دشمن به سمت هر از این ابزارها و با استفاده از قلاب و تغییر موقعیت، هر مرحله می‌تواند سطح خاصی از نیازهای مخاطب را برآورده کند.

shadow warrior 3 1593771300166

درخت مهارت:
با ورود به یک کمپین خطی‌تر، Shadow Warrior 3 سیستم پیشرفت نسخه دوم را به این بازی میاورد. در مصاحبه‌ای با رسانه GamingBolt، طراح ارشد این عنوان، آقای پاول کوالِوسکی (Pawel Kowalewski) این بخش از بازی را به نسخه اول Shadow Warrior در سال ۲۰۱۳ تشبیه کرد که با پیشروی در کمپین، به توانایی‌ها و اسلحه‌های متفاوت دست پیدا می‌کردید. همچنین در بازی شاهد یک درخت مهارت یا Skill Tree بسیار ساده هستیم. جزئیات بیشتر در رابطه با این بخش هنوز در دسترس نیست.

Shadow 1

زمان بازی:
درحالی که Techland با شفاف‌سازی اینکه “بازی Dying Light 2 Stay Human بیش از ۵۰۰ ساعت زمان می‌برد تا به صورت ۱۰۰ درصدی به اتمام برسد” مشغول بود، استودیوی Flying Wild Hog تصمیم گرفت تا با این موضوع و این عدد شوخی کند. این تیم تایید کرد که بازی Shadow Warrior 3 به ۵۰۰ ساعت زمان نیاز دارد؛ برای اینکه ۶۰ بار تمام شود! اگر کمی محاسبه ریاضی انجام دهیم، مشخص می‌شود که بازی به طور کل، به ۸.۳ ساعت زمان نیاز دارد تا به اتمام برسد. اینکه این زمان تنها برای کمپین لحاظ شده مشخص نیست؛ خصوصا از آنجا که ماموریت‌های فرعی زیادی در بازی وجود ندارد. با صرف نظر از این موضوع، باید انتظار داشته باشید که مدت زمان Shadow Warrior 3 کوتاه و مختصر باشد.

کنسول بازی اپل چقدر می‌تونه موفق باشه؟
خواندن

sha3osew

بهینه شده برای Xbox Series X|S و Smart Delivery:
باوجود اینکه بازی Shadow Warrior 3 به صورت رسمی برای کنسول‌های نسل نهمی اکس‌باکس و پلی‌استیشن تایید نشده است، اما صفحه رسمی بازی در فروشگاه Xbox، از بهینه‌سازی اختصاصی برای اکس‌باکس سری اکس و اس خبر می‌دهد. همچنین بازی از قابلیت Smart Delivery پشتیبانی می‌کند تا بهترین تجربه از Shadow Warrior 3 را به کنسول‌های نسل نهمی اکس‌باکس بیاورد. این موضوع امکان پشتیبانی از نسخه پلی‌استیشن ۵ را هم افزایش می‌دهد. با این حال، جواب این سوال هنوز توسط سازنده تایید نشده است.

منبع
GamingBolt
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x