مقالات ترجمه‌ای

بازی Apex Legends همچنان بهترین بازی بتل‌رویال است

و هیچ عنوان بتل‌رویال دیگه‌ای نتونسته حتی بهش نزدیک بشه!

اولین تجربه من از بتل رویال با بازی H1Z1 رقم خورد، بر خلاف تصورات خیلیا که فکر می‌کنن اولین بازی سبک بتل رویال پابجی است، H1Z1 اولین بازی سبک بتل رویال بود و میشه گفت که خالق این سبک هست. هر چند که با ظهور پابجی و بعد از اون بازی‌های بتل رویال بیشتر، H1Z1 خیلی زود از میدان به در شد و جایگاه خودش رو به بازی‌های بعد از خودش داد. مشخص نیست که چرا این سبک اینقدر محبوب شد، اما میتونم به جرعت بگم که حس اول شدن در بین ۱۰۰ نفر میتونه یکی از عامل‌های اصلی محبوبیت این سبک باشه. امروز در پیکسل آرتس، می‌خوام به شما ثابت کنم که Apex Legends یکی از بهترین‌ بازی‌های بتل رویال هست، در ادامه با من همراه باشید.

تعداد بازی‌های سبک بتل رویال به سرعت بیشتر و بیشتر شد و سوالی رو در ذهن همه ما ایجاد کرد: بهترین بازی بتل رویال چه بازی هست؟ پابجی هم بعد از مدتی با ظهور رقبای قوی‌تر، به سرنوشت H1Z1 دچار شد، هر چند موفق شد محبوبیت خودش رو حفظ کنه، اما دیگه سر زبون‌ها نبود. بعد از اون فورتنایت منتشر شد که با استایل کارتونی و کراس آوورهای باحال خودش خیلی زود محبوب و معروف شد و هنوزم این محبوبیت رو بین قشر خاصی از گیمرها حفظ کرده، هر چند که ساختمون سازی این بازی شاید برای خیلیا آزاردهنده باشه. در پایان به وارزون می‌رسیم، بازی که هنوز هم پرطرفداره، اما شاید بخاطر نقشه‌های بزرگش، آپدیت‌های سنگین و محتوای پولی، باعث شد که ما یک بازی ساده رو به یه بازی شلوغ ترجیح بدیم.

بهترین بازی‌های استراتژی که باید تجربه کنید
خواندن

و بعد در بین تمام این بازی‌های بتل رویال، ما ایپکس لجندز رو داریم که نماد یک بازی تمام و کماله. ایپکس بازی که در اون مهارت، تاکتیک و شانس حرف اول رو میزنه و خبری از محتوای پولی و ساختمون سازی نیست. ایپکس لجندز حتی بعد از سه سال پس از عرضه شدنش، هنوز هم یک بازی بتل رویال فوق العادست و با اطمینان کامل میگم که این بازی یکی از بهترین بازی‌های بتل رویالی که تا حالا ساخته شده.

فیزیک پارکور مانند بازیکن توی بازی تایتانفال نشون داد که همه چیه یک بازی صرفا به انیمیشن‌های پر زرق و برق خلاصه نمیشه. ایپکس لجندز شاید انیمیشن‌های اکشن و انفجاری فوق العاده‌ای نداشته باشه، اما حرکت روون و جذابی که داره، میتونه تمام این نقض‌ها رو بپوشونه. خم شدن، آوویزون شدن، دوویدن روون، سر خوردن، پرش از دیوار و خیلی ویژگی‌های حرکتی دیگه باعث شده که از هر دست رقابتی بازی لذت ببریم. مکانیسم‌های حرکتیه ایپکس لجندز به این موارد گفته شده ختم نمیشه، سپرهای ناک داون، شارژ کردن سپر محافظتی با باتری، دوویدن و پارکور و جاخالی دادن از شلیک‌ها، مسدود کردن درهای ورودی و برداشتن وسایل با بلک مارکت لوبا، از مثال‌های جذابی هستند که نشون میده چقدر این بازی از نظر فیزیک و مکانیسم‌های گیم پلی جذاب و در سبک خودش خاصه.

Apex Legends
Apex Legends

چیز دیگه‌ای که ایپکس لجندز رو خاص کرده جوخه‌های کوچیک و نقشه‌های فشرده هست که باعث شده هر دست از بازی طولانی نشه و به هیجانی‌تر شدن منجر بشه، کی دوست نداره که قبل از کار کردن یا رفتن به جایی چند دست سرعتی بازی کنه؟ اما در کنار همه چیز‌هایی که راجع به این بازی گفتیم، میشه گفت که قلب تپنده جذابیت ایپکس شخصیت‌های اون هست. این شخصیت‌ها به قدری خاص هستند که هیچ بازی بتل رویالی مثل وارزون هم نمیتونه همچین شخصیت‌های جذابی خلق کنه.

انتظارات ما از بایوشاک 4
خواندن

ارتباطی که استودیو سازنده بین شخصیت‌ها ایجاد کرده مثال زدنیه، هر فصل جدید از بازی ما شاهد یک تریلر سینمایی جدید هستیم که ارتباط شخصیت‌ها با همدیگه و روند داستانی رو نشون میده، اما مهم‌تر از این تریلرها، گفتگوهای کاراکترها در بازی هست که برای هر کاراکتر یک فایل صوتی به خصوص درست شده و خبری از گفتگوهای صوتی تکراری برای همه شخصییت‌ها نیستیم. این فایل‌های صوتی و گفتگو‌ها به شکلی هستن که میشه به راحتی با شرایط بازی، انگیزه شخصیت‌ها و علایقشون ارتباط برقرار کنیم. مثلا بنگلور یک سرباز بدجنس هست که از یک خانواده نظامی اومده و اغلب توی صحبت‌هاش در مورد سلاح‌های مختلف صحبت می‌کنه، یا واتسون به دلیل علاقه زیاد خودش به برق، موقع جشنگ گرفتن جناس‌های برق آسا رو به زبون میاره.

اما این فقط به دیالوگ‌ها ختم نمیشه، بعضی شخصیت‌ها در گفتگو با هم دیالوگ‌های خاصی رو به زبون میارن، مثلا لوبا با رونانت که قاتل پدر و مادرش هست دشمنی داره، اما در گفتگو با لوبا خیلی دوستانه‌تر هست و به اون علاقه خاصی داره. این شخصیت‌ها و ارتباط‌ خیلی خاصشون باعث میشه که این بازی بیشتر از یک بازی رقابتی و بتل رویال باشه و ما به عنوان بازیکن بیشتر به شخصیتی که انتخاب کردیم علاقه‌‎مند بشیم.

فصل ۱۳ و جدید ایپکس لجندز مدتی هست که منتشر شده و یک شخصیت جدید به نام نیوکاسل به بازی اضافه کرده و تغییرات قابل توجهی هم روی مپ استورم پوینت بازی اعمال کرده. بازی‌های بتل رویال دیگه در مقایسه با ایپکس لجندز واقعا حرفی برای گفتن ندارن، ایپکس با فیزیک و گیم پلی فوق العادش، بازی‌های سرعتی و چالشی و تجهیزات زیبا و خاص، موفق شده که به یکی از بهترین بازی‌های بتل رویال تبدیل بشه. اگر دنبال یک بازی آنلاین بتل رویال هستید، ایپکس لجندز بازی هست که تجربش رو به همه پیشنهاد می‌کنم.

منبع
www.gameinformer.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x