نگاهی به تغییرات بازی Fallout 76 Wastelanders | آیا تجربه بهبود یافته است؟
Fallout 76 Wastelanders: ناجی بتسدا پس از عرضهای ناقص؟
بعد از عرضهای ناقص و فاجعهبار در سال ۲۰۱۸، عنوان Fallout 76 در صدد این بود که خود را دوباره در قلب بازیکنان جای داده و بهمرور بهبود یابد. حال، جدیدترین بستهی الحاقی آن، یعنی Fallout 76 Wastelanders عرضه شده، اما سوالی که پیش میآید این است: آیا Wastelanders موجبات بهبودی Fallout 76 را فراهم کرده؟ با پیکسلآرتس در بررسی تاثیرات محتوای جدید Fallout 76 همراه باشید.
سازندهی عنوان Fallout 76، یعنی استودیوی «بتزدا گیم استودیوز» (Bethesda Game Studios)، آشکارا به بازیکنان جامعهی مجازی در قبال محتوای جدید بازی توجه کرده و از فلسفهی شخصیاش، یعنی نبود هیچگونه «شخصیتغیرقابلکنترل» (Non-playable character) و جایگزینیاش با بازیکنان واقعی، کمی فاصله گرفته که نتیجهاش شلوغ شدن خرابههای Fallout 76 با خیل عظیمی از NPCهاست. بازیکنان اظهار کردهاند که خرابشهرهای Fallout 76، که پیشتر بیجان و مرده بودند، حالا کمی سرزنده و پویا شدهاند. هرچند که مشکلات اساسی Fallout 76، چه در رابطه با اهدافش و چه میراثی که قبل از خودش ساخته، کماکان وجود دارند، اما وجود اندکی NPC که بتوان با آنها مکالمه داشت و دارای شخصیتپردازی ثابتیاند، واقعا به روایت بازی کمک کرده که مجموعا تجربهای بهینهتر را ارائه میدهد.
قابلیت روبهرو شدن با شخصیت «ناظر» (The Overseer) و آشنا شدن با وی (در کنار کشتوکشتاری که با او انجام میدهید) کار هزارسالهی Fallout 76 را برای بهتر شدن در یک شب انجام میدهد و وی تنها یکی از چهرههای جدیدی است که شما طی ماجراجوییهای خویش با آنان آشنا شده و با خود به ماموریتهای مختلف میبرید. بازیکنان Fallout 76 «ناظر» را دقیقا بیرون درهای ورودی خواهند دید (فرقی ندارد که بازیکن تازهوارد باشید یا کسی که از قبل در بازی حضور داشته) و سریعا هم با او وارد ماموریتی در باب تلقیح مقابل طاعون «سوخته» (Scorched plague) شده که بهطرز خندهداری موضوع کنونی این مطلب است.
شما بهمرور از این مسئله آگاه میشوید که گلههای مردمی به سمت Appalachia یورش آورده و یکایک آنها در خطر مبتلا شدن به این ویروس جدید هستند، مگر آنکه دست به کار شوید و کاری بکنید. این وظیفهی شما که به سکونتگاه آنان رفته و متقاعدشان کنید که نیاز به عقبنشینی دارند، واِلا برایشان بد تمام میشود. و اینگونه مسابقهای بر سر زنده ماندن شروع میشود. شما به سراسر Appalachia سفر خواهید کرد. خط داستانی جدید Fallout 76 به نحو احسن نوشته و توسط اشخاص و ماموریتهای جالبی هم پشتیبانی شده است تا بلکه تجربهای رضایتبخش را ارائه دهد. من مخصوصا از ماموریتی که به شما میگوید از یک «نوکا کولا» (Nuka-Cola)، به طریقهی جالبی استفاده کنید، لذت بسیاری بردم. درکنارش، آگاهی یافتن از سرنوشت یک مرد گیرافتاده در معدنی مملو از عقرب و جیرجیرک از دیگر موارد جالبی است که به آن برخوردم.
ماموریت مذکور، که بسیار هم بامزه است، نشان میدهد که چگونه مراحل Fallout 76 از زمان عرضه تا به الان، یعنی انتشار Wastelanders، تغییر کردهاند. در عین اینکه شما از معدن عبور میکنید تا به آن مرد بیچاره برسید، Fallout 76 ماجرای زندگی مرد را به واسطهی یادداشتهای زیرزمینیاش برایتان شرح میدهد. وقتی که Fallout 76 عرضه شد، تقریبا همهی ماموریتها بدین شکل پیش میرفت. شما روایاتی را در قالب کاغذهایی روی دیوار یا یادداشتهای دیجیتالی در سیستمهای مختلف یافته، از شیوهی زندگی آنان در Appalachia مطلع میشوید. برخی از این داستانها جذاب بودند، اما شما میدانستید که درنهایت، هیچ یک ختم به یک انسان سخنگو و زنده نمیشوند. درعوض احتمالا اجساد بسیاری را پیدا میکردید. اما با ورود Wastelanders به عنوان Fallout 76، یافتن یادداشتهای یک فرد بینوا صرفا به لطف وجود تعداد زیادی NPC تجربهای متمایز را برایتان رقم خواهد زد.
حالا که در دنیای Fallout 76 انسانهای زنده وجود دارند، شما هم در ماموریتهایتان توسط NPCهای مختلف، که بعضا بسیار مضحک و عجیباند، همراه شده و هم ماموریتهای مزاحآلودتان درانتها به اشخاصی زنده ختم میشوند! شما میتوانید با آنان صحبت کنید و اگر شخصیت شما از مهارتهای خاصی هم بهرهمند باشد، در اعمال و زندگیشان درگیر شوید. ماموریتهای جدید Fallout 76 درست حس و حال عناوین Fallout قدیمی را دارند. آنها با شخصیتهای مختلف و شخصیتپردازیهای رنگارنگ همراه بوده و المانهای نقشآفرینی رضایتبخشی را به مرور طی آشکارسازی داستان و مکالمات، ارائه میدهند.
اکثر صحبتهای شما با NPCها انتخابهایی را در برمیگیرد که عواقبی در پی خواهد داشت و بله، میتوانید انتخابهای شیطانی کنید که نتایج مخربی دارند. سیستم مکالمات Fallout 76 Wastelanders مشابه سیستم حاضر در Fallout 3 و Fallout New Vegas بوده و بازیکن را به بهترین شکل ممکن تشویق به ارتقای سطح و کسب مهارات جدید میکند چرا که تنها در این صورت شخص میتواند از این انتخابها و سامانه جالبش بهره ببرد.
من تجربهی لذتبخشی را حین متقاعد کردن مردم Appalachia و تغییر خواستههایشان داشتم. انتخابهایم ختم به کاهش یا افزایش شهرتم در میان کاووشگران Crater و ساکنین منطقهی Foundation میشد. راهنمایی کردن افراد این دو گروه مرا به تکه زرههای جدیدی میرساند که خود پاداش بسیار خوبی است. سیستم شهرت شما را ترغیب میکند تا محتوای جدید Wastelanders را هرچه زودتر تجربه کرده و امتیازهای لازم را بدست آورید. برخی از NPCهایی که به مرور به آنها برمیخورید درنهایت به یاران و همراهان شما تبدیل میشوند و هریک خط داستانی و ماموریتهای طولانی و دور و دراز خود را دارند. اما متاسفانه، طی این وظایف خطیر، شما را همراهی نکرده و در مقر باقی میمانند. اگر کنجکاو شدهاید، باید بگویم که میتوانید به آنها بگویید که عاشقشان هستید و بهمرور به شریک احساسیشان تبدیل شوید. هرچند که من همگی این NPCها را بهعنوان یاران خودم انتخاب نکردم، چرا که ماموریتهایشان را یا کشف نکرده و یا انجام ندادهام، اما بسیار از داستان شخصیت «سوفیا» (Sofia) و روایتش از گروهی از فضانوردان که به دنیایی سقوط کرده رفتند، لذت بردم. داشتن «سوفیا» در کنار خودم در مقر موجب حیاتبخشی میشود. اما او تنها کسی است که در آن مکان حضور دارد، شما تنها یک همراه را میتوانید در آن لحظه در مقر خود داشته باشید. باقی یاران شما از مقر فرماندهی دفاع کرده و یا روزانه به شما ماموریتهای مختلف میدهند.
شما باید تقریبا به سطح بیستم رسیده باشید تا بتوانید ماجرای خود در Wastelanders را شروع کرده و داستانش را مشاهده کنید. به بیانی دیگر، اگر بازیکن جدید Fallout 76 هستید، ابتدا باید برخی از محتوای قدیمی و اولیهی بازی را انجام داده (یا با بازیکنی که سطحش از شما بالاتر است، همراه شوید) و سپس وارد دنیای بستهی الحاقی شوید. صحبت از تازهکارها شد، باید اشاره کرد که خوشبختانه بخش آغازین و مقدماتی بازی بازسازی و مقادیر خوبی از تعامل با NPC در آن جای داده شده است.
دنیای بازی نیز مملو از دشمنان جدید بوده که برخی مخصوص بازیکنان سطح بالاست. مکانهای جدید، سلاحها و زرههای جدید و مواردی تازه برای خرید به بازی افزوده شدهاند که همگی ارزش محتوای پایه را افزایش میدهند. واحد پولی درون بازی هم بهینهتر شده و و میزان ذخایر شما براساس پیشروی در داستان بازی تعیین میشود. بههمین دلیل، دیگر خبری از گمشدن پاداشهای شما نیست. چیزهای بسیاری در Wastelanders برای دیدن وجود دارد و اکثر آنها سرگرمکننده و هوشمندانهاند. متاسفانه، این لذت کماکان وصل به عنوانی ناقص و خراب بوده که پر از مشکلات فنی، ایستهای ناگهانی و پرشهای غیرقابل انتظار است. طی جلسات بازی که داشتم، من شاهد پیدایش دشمنان از هوا بودم، NPCهایی را دیدم که درون دیوارهای بازی گرفتار میشدند (که نیاز به یک Restart داشتند) و حتی Boss Fightهایی را دیدم که به سبب فرو رفتن در زمین کلا روند ماموریت را خراب میکردند.
این بازی یادم آورد که من چقدر از توجه کردن به نوار گرسنگی و تشنگی خودم متنفرم. آری، این یک بازی در سبک بقاست و رسیدگی به مواردی چنین حیاتی در عنوانی مثل Fallout 76 منطقی و طبیعی است. با این حال، واقعا از این بخش متنفر هستم. با تمامی این تفاسیر، وقت آن رسیده که سوال اصلی را مطرح کنیم: آیا الان زمان مناسبی است که مشغول تجربهی Fallout 76 شوید؟ بله. من عقیده دارم داستان جدید Fallout 76 سفری لذتبخش را ارائه میدهد که کاملا ارزش تجربه را دارد. با این حال، وقتی وارد خود بازی شوید، متوجه مشکلات و نواقص بسیار آن خواهید شد. این بازی به خوبی Fallout 3، یا ۴ یا New Vegas نیست و کماکان بدترین عنوان مجموعهی Fallout بهشمار میآید. اما الان وضعیتی به مراتب بهتر را در مقایسه با قبل دارد. میدانم که این «بله، الان وقتش است» از آن «بله»های معمول و بیچون و چرای شما نیست، اما بدانید که Fallout 76 دارد مسیر درستی را طی میکند و شایدی روزی به بهترین مورد ممکن تبدیل شود. من تا انتهای آن مسیر و فرا رسیدن آن روز، همراهش خواهم ماند. حال نوبت شماست. آیا شما هم با Fallout 76 همراهی خواهید کرد؟
شما همچنین میتوانید دیگر مطالب مرتبط با Fallout 76 را در ادامه مطالعه کنید.