اخبارمنتخب سردبیر

اتاق خبر ۶# – مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته

از تغییرات در مدیریت سونی تا به‌روزرسانی لیست پر‌فروش‌ترین عناوین شرکت کپکام

بار دیگر با بررسی مهمترین رویدادهای صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت در خدمت شما هستیم. تغییرات در مدیریت شرکت سونی، به‌روزرسانی لیست پرفروش‌ترین بازی‌های شرکت کپکام، ساخت یک عنوان اکشن جدید توسط اسکوئر انیکس، فیلم‌سازی کوجیما در آینده، اشاره کپکام به عنوان Deep Down و رد شایعه ساخته شدن یک Banjo Kazooie جدید توسط Playtonic Games، از جمله مهمترین خبرهای صنعت بازی در هفته گذشته بودند. با ما در ادامه همراه باشید.

1280x720

تغییرات در شرکت سونی: Hermen Hulst رییس جدید استودیوهای جهانی

رییس سابق و یکی از بنیانگذاران استودیوی Guerrilla Games، آقای Hermen Hulst، هفته گذشته به عنوان رییس جدید استودیوهای جهانی شرکت سونی معرفی شد. آقای هالست پس از رسیدن به این منصب، حال مسئول کنترل و نظارت بر روی تمامی ۱۴ استودیوی داخلی شرکت سونی می‌باشد.

با ترفیع آقای هالست به منصب جدیدشان، شوهی یوشیدا رییس قبلی استودیوهای جهانی سونی، آغاز کننده برنامه جدید این شرکت برای حمایت از سازندگان مستقل خواهد بود.

این تغییر بخشی از ساختارسازی جدید شرکت سونی برای شروع نسل بعد بوده که ماه گذشته باعث جدایی شان لیدن، رییس هیئت مدیره سابق استودیوهای جهانی سونی، از این شرکت شد.

مدیرعامل و رییس بخش پلی‌استیشن، آقای جیم رایان، با ابراز خوشحالی از سمت جدید آقای هالست آن را حرکتی جهت جهانی‌سازی کردن شرکت سونی تلقی نمودند. آقای رایان با اشاره به اروپایی بودن هرمن هالست، اعلام کردند که این ترفیع باید مایه خوشحالی تمامی اروپاییان باشد. آقای رایان همچنین ایشان را یکی از کاراترین و محترم‌ترین مدیران صنعت بازی خوانده و تاکید داشتند که استودیوهای جهانی سونی با مدیریت هالست، می‌توانند به ارائه عناوینی با کیفیت و متنوع ادامه دهند.

داستان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order
خواندن

جیم رایان همچنین اعلام کردند که آقای یوشیدا در سمت جدیدشان مستقیما به ایشان گزارش خواهند داد. وی با ذکر آنکه آقای یوشیدا یک قهرمان در شرکت سونی به حساب می‌آیند، خاطرنشان کردند که به دلیل علاقه بسیار زیاد آقای یوشیدا به بازی‌های مستقل، ایشان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که تمامی بخش‌های سونی با یکدیگر همکاری نموده تا حمایت لازم را از بازی‌ها و استودیوهای مستقل داشته باشند.

آقای رایان همچنین در جواب بعضی انتقادات در مورد عدم حمایت شرکت سونی از استودیوهای مستقل در چندین سال اخیر، این انتقادات را نادرست خوانده و تاکید داشتند که شرکت سونی همیشه حامی استودیوهای مستقل بوده است. ایشان با اشاره به واقعیت مجازی (VR)، اعلام کردند که پس از عرضه PSVR شرکت سونی از سازندگان مستقل این پلتفرم بسیار حمایت نموده و بسیاری از عناوین منتشر شده برای این دستگاه توسط سازندگان مستقل توسعه یافته‌اند.

در انتها باید اشاره کنیم که آقای رایان کمی نیز در مورد پلی‌استیشن ۵ سخن گفته و آن را آسان‌ترین کنسول سونی برای برنامه‌نویسی و بازی‌سازی (توسط سازندگان) اعلام کردند.

RE2 MHW DMC5

به‌روزرسانی لیست پرفروش‌ترین عناوین شرکت کپکام

شرکت کپکام که چندی پیش با انتشار گزارش نیم سال اول مالی خود از عملکرد عناوینش ابراز رضایت کرده بود، حال بالاخره لیست پرفروش‌ترین عناوین خود را با اطلاعات جدید در مورد بازی‌های مختلفش به‌روزرسانی کرده است. به یاد داشته باشید که این لیست میزان فروش هر بازی تا پایان ماه سپتامبر را نشان می‌دهد.

ابتدا بیایید به بررسی Monster Hunter World بپردازیم. نسخه اولیه این عنوان که سال گذشتi توانست لقب پرفروش‌ترین بازی تاریخ شرکت کپکام را بدست آورد، در سه ماهه مالی قبلی این شرکت (از ابتدای جولای تا انتهای سپتامبر)، موفق شده تا یک میلیون نسخه دیگر بفروشد و به حال به فروش ۱۴.۱ میلیون نسخه‌ای دست‌ یابد.

راهنمای بازی Greedfall - نکاتی برای تازه‌کاران
خواندن

از سوی دیگر بسته الحاقی جدید این عنوان Monster Hunter World: Iceborne که اوایل ماه سپتامبر برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر شده بود، موفق شد تا در کمتر از یک ماه به فروش ۲.۸ میلیون نسخه‌ای برسد. این در حالیست که این بسته الحاقی هنوز برای رایانه‌های شخصی عرضه نشده، پس می‌توان انتظار داشت تا با عرضه این محتوا برای رایانه‌های شخصی، فروش نهایی آن به صورت قابل توجه‌ای افزایش یابد. کپکام به تازگی اعلام کرده که نسخه رایانه‌های شخصی Iceborne در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۲۰ (مصادف با ۳۰ دی)، منتشر می‌شود پس هواداران این پلتفرم نیز به زودی می‌توانند این بسته الحاقی را تجربه کنند.

پس از بررسی MHW، وقت آن رسیده تا نگاهی به فروش دو عنوان دیگر کپکام در سال ۲۰۱۹ داشته باشیم. Devil May Cry 5 و نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 هر کدام موفق شدند تا در سه ماهه قبلی ۲۰۰ هزار نسخه بفروشند. بدین ترتیب Devil May Cry 5 تاکنون به فروش ۲.۷ میلیون نسخه‌ای رسیده و Resident Evil 2 نیز ۴.۷ میلیون فروخته است. شرکت کپکام پیش از این از عملکرد این دو عنوان ابراز رضایت نموده بود و به نظر می‌رسد فروش موفق این عناوین همچنان ادامه داشته باشد. با این روند هیچ بعید نیست تا انتهای سال مالی جاری، Devil May Cry 5 با عبور از مرز فروش ۳ میلیون نسخه، به پرفروش‌ترین عنوان در این مجموعه بازی‌ها تبدیل شود.

علاوه بر بازی‌های جدید شرکت کپکام، سایر عناوین قدیمی‌تر این شرکت نیز فروش نسبتا مناسبی داشتند. Resident Evil 6 و Street Fighter V هر کدام ۲۰۰ هزار نسخه فروخته و به ترتیب به مجموع فروش ۸.۶ و ۳.۹ میلیون نسخه‌ای رسیدند. عنوان Duck Tales Remastered نیز با فروشی مشابه به مجموع ۱.۴ میلیون نسخه فروخته شده رسید، اما متاسفانه این عنوان به دلیل مشکلاتی پیرامون لیسانسش دیگر فروخته نخواهد شد.

اتاق خبر ۷# – مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته
خواندن

Resident Evil 4 (نسخه کنسول‌های نسل حاضر)، Ultra Street Fighter IV و Marvel Vs Capcom Infinite هم در سه ماهه قبلی هر کدام ۱۰۰ هزار نسخه فروش داشتند. نهایتا جا دارد به عناوین Okami HD ،Mega Man 11 و Street Fighter 30th Anniversary Collection اشاره‌ای داشته باشیم که هر یک با رسیدن به مجموع فروش یک میلیون نسخه‌ای، وارد لیست پرفروش‌ترین عناوین شرکت کپکام شدند.

square enix logo

ساخت یک بازی اکشن جدید برای نسل بعدی کنسول‌ها توسط شرکت Square Enix

شرکت اسکوئر انیکس در حال ساخت یک IP جدید در سبک اکشن برای کنسول‌های خانگی نسل بعد می‌باشد.

طبق لیست استخدامی‌های شرکت اسکوئر انیکس در ژاپن، دپارتمان شماره یک این شرکت مشغول ساخت عنوان اکشن کاملا جدیدی برای کنسول‌های نسل بعد است. دپارتمان شماره یک اسکوئر انیکس عناوین معروفی چون Kingdom Hearts 3 ،Final Fantasy VII Remake ،SaGa: Scarlet Grace، ریمستر Romancing SaGa 3 و Romancing SaGa Re:Universe را در کارنامه خود داشته و سازندگانی در زمینه‌های مختلف از گوشی‌های هوشمند تا کنسول‌های خانگی را در خود دارد.

در بخش عناوین معرفی نشده، شرکت اسکوئر انیکس ذکر کرده که با کمک تیمی جهانی از سراسر دنیا، به دنبال توسعه یک تجربه اکشن نسل بعدی بوده که با عناوین اکشن فعلی موجود در بازار تفاوت قابل توجه‌ای خواهد داشت.

با وجود آنکه جزییات بیشتری در مورد این عنوان منتشر نشده است، هواداران حدس می‌زنند که این عنوان ساخته جدید آقای Yuji Naka باشد که اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به استودیوی اسکوئر انیکس پیوسته بود. ایشان دو ماه پیش در حساب کابری خود در سایت توییتر تایید کردند که مشغول ساخت عنوان اکشن جدیدی در شرکت اسکوئر انیکس می‌باشند.

هر آنچه در کنفرانس Blizzcon 2019 گذشت
خواندن

همچنین این خبر بار دیگر توجه تعدادی از هواداران این شرکت را به عنوان Babylon’s Fall جلب کرده است. بازی اکشن Babylon’s Fall که سال گذشته در E3 به عنوان یک پروژه مشترک میان دو شرکت پلاتینیوم گیمز و اسکوئر انیکس معرفی شده، قرار بود در سال جاری میلادی به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ عرضه شود. در حالی که از زمان معرفی تا به امروز خبر دیگری از این عنوان منتشر نشده، تعدادی از هواداران در مورد انتقال این پروژه به نسل بعدی کنسول‌ها گمانه‌زنی کرده و احتمال می‌دهند که این آگهی جدید برای این عنوان باشد.

https hypebeast.com image 2019 05 hideo kojima talks konami closure death stranding 001 1

هیدئو کوجیما در آینده وارد عرصه فیلم‌سازی خواهد شد

Kojima Productions پس از بازسازی استودیوی خود در سال ۲۰۱۵، بالاخره هفته گذشته اولین عنوانش یعنی Death Stranding را منتشر کرد. اما این استودیو از همین الان به ساخت و توسعه فیلم‌های سینمایی در آینده می‌اندیشد. در جدیدترین مستند ساخته شده توسط شبکه BBC از پروسه توسعه Death Stranding، هیدئو کوجیما از توانایی خود در ساخت و توسعه یک فیلم سینمایی خبر داد.

«در آینده، Kojima Productions به ساخت و توسعه فیلم خواهد پرداخت. اگر شما بتوانید یک کار را به درستی انجام دهید، پس توانایی انجام هرکاری را دارید.»

در حالی که این دیدگاه به صورت کلی آنچنان درست نبوده، شاید استودیوی Kojima Productions واقعا آماده ساخت یک فیلم باشد. این استودیو بیش از هرچیز دیگری بر روی سبک سینمایی در بازی‌های خود تمرکز نموده، عنوان Death Stranding مملو از بازیگران معروف بوده و کوجیما خود نیز به ساخت کات‌سین‌های بسیار طولانی علاقه داشته و شیفته سینما است.

با شروع نسل نهم، نینتندو چگونه Switch را در عرصه‌ی رقابت نگه خواهد داشت؟
خواندن

کوجیما در این مستند همچنین در مورد استریمینگ صحبت کرده و بیان نمود که به نظر وی در آینده صنعت بازی به این سو خواهد رفت. از نظر کوجیما در آینده همه چیز براساس استریمینگ بوده و علاقمندان می‌توانند بازی‌ها، فیلم و موسیقی‌های مورد علاقه خود را بر روی هر وسیله‌ای که قابلیت استریمینگ را داشته باشد، تجربه کنند.

Death Stranding عنوان جدید استودیوی Kojima Production هفته گذشته برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. نسخه رایانه‌های شخصی این عنوان نیز قرار است تابستان ۲۰۲۰ بر روی این پلتفرم عرضه شود.

maxresdefault

استودیوی پلی‌تونیک ساخت نسخه جدید از سری بازی‌های Banjo Kazooie را رد کرد

پس از معرفی شخصیت‌های Banjo و Kazooie برای عنوان Super Smash Bros. Ultimate و اشارات آقای ساکورای به ساختن ماجراجویی جدید در دنیای این عنوان، شایعات متعددی در مورد ساختن دنباله تازه‌ای برای عنوان Banjo Kazooie در اینترنت پخش شده بود.

در میان این شایعات یکی از محبوب‌ترین آن‌ها شایعه خریداری شدن استودیوی پلی‌تونیک (Playtonic) توسط مایکروسافت و توسعه نسخه جدیدی از این مجموعه توسط این استودیو بوده است. همانطور که شاید بدانید، استودیوی پلی‌تونیک در سال ۲۰۱۴ توسط اعضای سابق استودیوی Rare ایجاد شده، که پیش از این سازندگان اصلی سری عناوین Banjo Kazooie بودند. از این رو طبیعی به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت برای ساخته دنباله احتمالی از این مجموعه، بار دیگر از سازندگان اصلی این سری استفاده کند. این شایعات خصوصا زمانی اوج گرفت که Ed Bryan یکی از تازه‌ترین اعضای این استودیو، تصویری از کیف خود که نام مایکروسافت بر روی آن حک شده بود را در حساب کاربری خود در سایت توییتر منتشر کرد. این موضوع به شایعات خریداری شدن پلی‌تونیک توسط مایکروسافت بیش از پیش دامن زد.

نگاهی به تأثیر فورتزا بر بازی‌های ریسینگ نسل گذشته
خواندن

با این وجود استودیوی پلی‌تونیک به تازگی در حساب کاربری خود در سایت توییتر این شایعات را کاملا رد کرده است. پلی‌تونیک با اشاره به شایعات و حدسیات پیرامون آن‌‌ها، اعلام کردند که متاسفانه خبر خوشحال کننده‌ای برای هواداران Banjo Kazooie نداشته زیرا این استودیو مشغول ساخت دنباله‌ جدیدی برای این عنوان نمی‌باشد. پلی‌تونیک همچنین در توییت خود با اشاره به مستقل ماندن این استودیو، از علاقه‌شان برای ساخت و ایجاد شخصیت‌ها و عناوین جدید خبر دادند.

البته شاید خبر خوشحال کننده برای هواداران Banjo Kazooie این باشد که استودیوی پلی‌تونیک نسبت به ساخت نسخه جدیدی از این سری بازی‌ها علاقه نشان داده، اما خب تصمیم‌گیری در این مورد دست این استودیو نبوده و شرکت مایکروسافت تصمیم‌گیرنده نهایی خواهد بود.

تعدادی از هواداران البته از این خبر برداشت دیگری داشته و با در نظر گرفتن آنکه استودیوی پلی‌تونیک اعلام کرده بر روی نسخه «جدیدی» از این مجموعه کار نمی‌کند، احتمال ساخت بازسازیی از نسخه‌های قدیمی این عنوان را توسط استودیوی پلی‌تونیک داده بودند که این استودیو در توییت‌های بعدی خود تایید کرد که در حال کار بر روی هیچ عنوانی از سری بازی‌های Banjo Kazooie (چه بازسازی و چه یک بازی جدید) نمی‌باشند.

deep down

شرکت کپکام هنوز به عنوان Deep Down می‌اندیشد

آقای یوشینوری اونو (Yoshinori Ono) مدیر عملیاتی شرکت کپکام، در مصاحبه اخیر خود با سایت یوروگیمر اشاره‌ایی جزیی به عنوان Deep Down داشته است. بازی اکشن نقش‌آفرینی Deep Down، اولین‌بار در مراسم رونمایی از پلی‌استیشن ۴ در فبریه سال ۲۰۱۳ به صورت انحصاری برای این پلتفرم معرفی شده و قرار بود به صورت یک بازی رایگان (Free to Play)، منتشر شود.

چرا بازی GTA: The Definitive Edition عنوانی ناامید کننده است؟
خواندن

در مصاحبه اخیر آقای اونو با سایت یوروگیمر، وقتی از ایشان در مورد Deep Down سوال پرسیدند، آقای اونو با اعتراف به آنکه تیم اصلی این عنوان دیگر در کنار یکدیگر نبوده و بر روی آن کار نمی‌کنند، اذعان داشتند که شرکت کپکام به تازگی نام تجاری این عنوان را تمدید نموده پس هنوز کاملا ایده آن را رها نکرده‌اند. آقای اونو با اشاره به روند ساخت عناوین مختلف در شرکت کپکام، اعلام نمودند که هر ساله عناوین و ایده‌های مختلفی بررسی شده و شرکت کپکام در مورد ساخت ایده‌های مطرح شده تصمیم‌گیری می‌کند، از این رو داشتن نام تجاری Deep Down می‌تواند باعث شود که در آینده ایده‌ای برای این بازی مطرح شده، مورد تایید کپکام قرار گرفته و ساخته شود. آقای اونو بیش از این اطلاعات بیشتری در مورد این عنوان با سایت یوروگیمر به اشتراک نگذاشتند.

بیش از چهار سال از آخرین باری که شرکت کپکام در مورد عنوان Deep Down سخن گفته است می‌گذرد. با توجه به صحبت‌های آقای اونو، بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد بازگشت عنوان Deep Down باشیم.

منبع
تغییرات در مدیریت سونیپر‌فروش‌ترین عناوین کپکامبازی اکشن جدید از اسکوئر انیکسفیلم‌سازی کوجیمارد شایعات Banjo Kazooie توسط پلی‌تونیکاشاره کپکام به Deep Down
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x