راهنمای بازی

راهنمای بازی State of Decay 2

بازی State of Decay 2 سازوکارهای عمیق‌تری نسبت به نسخه قبلی دارد

در راهنمای بازی State of Decay 2 نکات و نحوه درست این بازی آخرالزمانی به شما آموزش داده می‌شود تا در دنیای زامبی‌ها بیشتر زنده بمانید! بازی State of Decay 2 ساخته استودیو Undead Lab است که در سبک بقا در دنیایی زامبی زده در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد. این دنباله ضمن وفاداری به نسخه اصلی، مکانیک‌های عمیق‌تر و طیف وسیع‌تری از امکانات در اختیار بازیکن قرار داده که حین درگیری مقابل زامبی‌ها کاربرد دارند.  در این بازی چشم بسته به دل دشمن زدن به احتمال زیاد منجر به شکست شما و از دست رفتن فرصت‌های زیادی خواهد شد. زیرا بازی می‌تواند در مقابله با دشمنان سختی که مخاطب را غافلگیر می‌کنند، دشوار باشد. چیزهای زیادی هم وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد مانند منابع، روحیه افراد اردوگاه، مراکز همه‌گیری و دیگر بازماندگان که می‌توانند متحد یا دشمنتان شوند.

راهنمای بازی State of Decay 2
راهنمای بازی State of Decay 2

مراقب اتومبیل‌های خود باشید

ماشین‌ها کالاهای ارزشمندی در بازی State of Decay 2 هستند زیرا نه تنها راهی سریع برای عبور از نقشه فراهم می‌کنند بلکه می‌توانند برای ذخیره‌سازی آیتم‌ها، حواس‌پرتی دشمنان و حتی از بردن زامبی‌ها استفاده شوند. با این حال تعداد آنان زیاد نیست، مخصوصاً زمانی که با درجات سختی بالاتر بازی می‌کنید معمولاً فقط یک یا دوتا از آنان در هر شهر وجود دارد. رانندگی با سرعت تمام به سمت گروهی از زامبی‌ها می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد اما بازیکنان باید از انجام این کار خودداری کنند، حداقل تا زمانی که ماشین خود را ارتقا دهند. به این دلیل است که دسته‌های زامبی به‌ویژه زامبی‌های خاص می‌توانند با کندن درها، تولید گاز سمی یا منفجر شدن حین تصادف، سریع اتومبیل‌ها را خراب کنند.

راهنمای بازی Ghost of Tsushima | افزایش Legend در بازی Ghost of Tsushima
خواندن
راهنمای بازی State of Decay 2
راهنمای بازی State of Decay 2

مخفی‌کاری زندگی شما را نجات خواهد داد

با وجود طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها و مواد منفجره در بازی، شاید بخواهید مستقیماً وارد نبرد شوید و شروع به ضربه زدن به جمجمه زامبی‌ها کنید. اما یک رویکرد کندتر و حساب شده‌تر باعث حفظ مهمات، ابزار و جان شما می‌شود. مخفی‌کاری یک مهارت ضروری است و بازیکنان باید سعی کنند در اسرع وقت عملکرد آن را یاد بگیرند. ممکن است انجام کارها به صورت مخفیانه بیشتر طول بکشد اما می‌تواند عبور ایمن از یک منطقه را تضمین کند. به یاد داشته باشید که از شکستن درها و پنجره‎ها تا جایی که می‌توانید خودداری کنید. اگر ساختمانی مملو از زامبی است و پنهان کاری قابل اجرا نیست، یک روش خوب این است که از بوق ماشین برای بیرون کشیدن زامبی‌ها از ساختمان و فریب دادن آن‌ها استفاده کنید. بعد از اینکه محیط پاک شد دزدکی وارد ساختمان شوید. همچنین شما فقط در صورتی باید از جستجوی سریع و پر سروصدای صندوق‌ها، کمدها و… استفاده کنید که زامبی‌ها متوجه حضورتان هستند.

راهنمای بازی State of Decay 2
راهنمای بازی State of Decay 2

همیشه از کشتن فوری استفاده کنید

استقامت بدنی نقش مهمی در مبارزات بازی State of Decay 2 ایفا می‌کند. دانستن نحوه مدیریت میزان استقامت و در عین حال به حداکثر رساندن مرگ‌آوری در هنگام مقابله با گروه‌های انبوه زامبی‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود. قطعی‌ترین راه برای کشتن زامبی‌ها استفاده از حرکت کشتن فوری است. زمانی که زامبی‌ها در وضعیت آسیب‌پذیری قرار می‌گیرند، مثلاً چندین بار ضربه خورده‌اند یا از پشت به آن‌ها نزدیک شده‌اید، بازیکنان این گزینه را خواهند داشت که آنان را فوراً از بین ببرند. این کار از توان بدنی زیادی استفاده می‌کند اما تضمین می‌کند که دشمن دیگر از جایش بلند نشود. یک راه بسیار خوب برای استفاده کامل از این توانایی، جاخالی دادن از مقابل زامبی مورد نظر و اجرای ضربه نهایی از پشت سر او است. این باعث می‌شود که بازیکن مجبور نباشد با زدن ضربات مکرر توان بدنی بیشتری مصرف کند.

راهنمای بازی Fallout 76: نکاتی که باید پیش از آغاز بازی بدانید
خواندن
راهنمای بازی State of Decay 2
راهنمای بازی State of Decay 2

در مراکز همه‌گیری، آیتم جمع کنید

مراکز همه‌گیری از چالشی‌ترین قسمت‌های بازی State Of Decay 2 هستند. مراکز متعددی در نقشه بازی پراکنده شده‌اند و هر یک از آن‌ها شعاع خاصی را پوشش می‌دهند که منجر به تولید زامبی‌های ویژه‌ای در آن شعاع می‌شود. این زامبی‌ها می‌توانند بازیکن را به آلودگی خونی دچار کنند. از بین بردن این مراکز آلودگی نه تنها آیتم‌های کمیابی به بازیکن می‌دهد، بلکه کاوش در منطقه را بسیار ایمن‌تر می‌کند. با این حال این مراکز، بدون قدرت آتش سنگین از بین نخواهند رفت و با حمله به یکی از آنان ده‌ها زامبی از همه جا به دفاع بر می‌خیزند. بازیکنان باید مقدار زیادی موارد مصرفی برای بازیابی سلامتی، یک تفنگ و سلاح سرد قدرتمند و همچنین وسیله نقلیه‌ای برای فرار سریع به همراه داشته باشند. برخی از موارد مفید دیگر که به کارتان می‌آیند بمب‌ها و به خصوص مولوتوف‌ها و نارنجک‌های گازی هستند. در نهایت یادآوری می‌کنیم همراه هوش مصنوعی با خود نیاورید چون احتمال کشته شدن آن‌ها بیشتر از کمکی است که می‌توانند برسانند.

راهنمای بازی State of Decay 2
راهنمای بازی State of Decay 2

انواع زامبی‌ها را بشناسید

هفت نوع زامبی در بازی State of Decay 2 وجود دارد که از نظر توانایی‌ها، نقاط قوت و ضعف متفاوت هستند. درک تفاوت این زامبی‌ها به سنجش موقعیت‌ها و دانستن اینکه چه رویکردی باید اتخاذ شود کمک می‌کند. فقط آگاه باشید که در سختی‌های بالاتر، انواع زامبی‌های ویژه بیمار وجود خواهد داشت که همگی می‌توانند بازیکن را به آلودگی خونی دچار کنند؛ باید حواستان به نقاط ضعف آنان باشد تا جان سالم به در برید.

Standard Zombies: این‌ها رایج‌ترین و ضعیف‌ترین نوع هستند. چند حمله یا شلیک به سر آن‌ها را از بین می‌برد.

راهنمای بازی Journey to the Savage Planet
خواندن

Plague Zombies: آن‌ها مانند دشمنان استاندارد هستند اما در صورت ضربه زدن به شما، شخصیت بازی را به بیماری خونی آلوده می‌کنند.

Screamers: آن‌ها به اندازه زامبی‌های معمولی ضعیف هستند؛ اما فریادی می‌زنند که زامبی‌های دیگر را جذب و شخصیت بازی را گیج می‌کنند.

Armored Zombies: برای از بین رفتن زره آنان به ضربات یا شلیک بیشتری نیاز دارید، بنابراین مخفی‌کاری و ضربات تمام کننده از پشت سر توصیه می‌شود.

Bloaters: اگر بازیکن بیش از حد به آنان نزدیک شود یا به شکمشان شلیک کند گاز سمی آزاد می‌کنند که البته با مولوتوف‌ها می‌توان آن گاز را از بین برد.

Ferals: آن‌ها بسیار سریع هستند و ضربه زدن به آنان سخت است. بهتر است در صورت امکان از آن‌ها اجتناب کنید یا از یک شاتگان برای شلیک به سرشان بهره ببرید.

Juggernaut: سرسخت‌ترین دشمن است که برای از بین بردنشان به چیزهای زیادی نیاز دارید. بهتر است از مهمات کالیبر ۵۰ استفاده یا اصلاً فرار کنید.

راهنمای بازی State of Decay 2
راهنمای بازی State of Decay 2

یاد بگیرید که آیتم‌ها کجا هستند

صدها ساختمان روی نقشه بازی State Of Decay 2 وجود دارند که سرک کشیدن به همه آن‌ها زمان زیادی می‌برد. زمان ارزشمندی که ممکن است حین آن پایگاهتان مورد حمله قرار گیرد. پس دانستن اینکه کجا باید به دنبال چه چیزهایی بگردید مفید است. غذا ساده‌ترین منبع برای یافتن است و تقریباً در همه‌جا پیدا می‌شود. دارو را می‌توان در درمانگاه‌ها و برخی از کابینت‌های حمام منازل مسکونی جستجو کرد. سوخت معمولاً در پمپ بنزین‌ها و گاراژها یا ساختمان‌های صنعتی یافت می‌شود. یافتن مواد ساخت و ساز سخت‌تر و محدود است اما بعضاً در سایت‌های ساختمانی و انبارها ظاهر می‌شوند. مهمات یکی دیگر از منابع کمیاب است اما بهترین مکان‌ها برای بررسی، منطقه‌های نظامی، فروشگاه‌های اسلحه و ایستگاه‌های پلیس هستند.

راهنمای بازی Control - نکاتی که باید برای شروع بدانید
خواندن
راهنمای بازی State of Decay 2
راهنمای بازی State of Decay 2

پاسگاه‌های مناسب برپا کنید

پاسگاه‌ها را می‌توان در همه ساختمان‌های بازی State Of Decay 2 برپا کرد که هر کدام منابع متفاوتی را برای شما و مردمتان فراهم می‌کنند. انتخاب محلی مناسب تصمیم سختی است زیرا بازیکنان فقط می‌توانند مقدار محدودی ساختمان داشته باشند و منابع مختلف برای بقای جامعه‌ی شما ضروری هستند. هیچ پاسخ درستی در مورد اینکه کدام پاسگاه‌ها بهترین هستند وجود ندارد زیرا این به نحوه انجام بازی و این که چه چیزهایی برایتان ارزشمند است بستگی دارد. برخی ممکن است بخواهند پایگاه‌های بزرگ با جمعیت زیاد بسازند بنابراین غذا، برق و آب برای بالا نگه داشتن روحیه حیاتی است. از سوی دیگر چیزهایی مانند دارو و سوخت برای برخی از کارکردها مفیدتر هستند و اگر بازیکنی تصمیم بگیرد که امکاناتی مانند برج مراقبت داشته باشد، یک پاسگاه مهمات مفیدتر از یک خانه امن یا پایگاه غذا خواهد بود.

راهنمای بازی State of Decay 2
راهنمای بازی State of Decay 2

ماموریت‌های بازماندگان آن‌قدرها هم مفید نیستند

مردمان محصور در نقشه بازی State Of Decay 2 به طور مرتب به شما ماموریت می‌دهند یا درخواست کمک می‌کنند. همچنین می‌توان با آن‌ها معامله کرد و پس از اینکه بارها به آن‌ها کمک شد، امتیازاتی ارائه می‌کنند. این مزایا به ندرت چندان ارزشمند هستند. جوایز داده شده را معمولاً می‌توان با جستجوی محیط پیدا کرد و معامله‌گران معمولاً به اندازه کافی و با تجهیزات بهتر روی نقشه ظاهر می‌شوند که می‌توانید با آنان تجارت کنید. تنها فایده واقعی دوستی با سایر بازماندگان و کمک به آن‌ها، به دست آوردن توانایی استخدام یکی از بازماندگان است، زیرا این سریع‌ترین راه برای ایجاد یک جامعه در پایگاهتان است. البته بازماندگان متخاصم هم چیزی است که باید نگرانش بود زیرا آن‌ها می‌توانند خیلی خطرناک بوده و بازیکن را به سرعت بکشند. یک راهبُرد خوب برای مناطق متخاصم این است که زامبی‌ها را به آنجا بکشانید که یا دشمن را از بین ببرند یا به اندازه کافی حواس‌پرتی ایجاد کنند تا خودتان این کار را انجام دهید.

چگونه کنترلر پلی‌استیشن 4 را به پلی‌استیشن 5 متصل کنیم
خواندن

به پایان راهنمای بازی State of Decay 2 رسیدیم. امیدواریم که این راهنما به شما کمک کند در دنیای بازی بهتر و بیشتر زنده بمانید!

منبع
gamerant.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن