مقالات ترجمه‌ای

پنج بازی فراموش شده که باید تا پایان نسل فعلی تجربه کنید

الماس‌های پنهان نسل هشتم

به لطف قابلیت Backwards Computability و قفسه‌های مشترک میان دو نسل متمایز کنسولی، بسیاری از بازی‌های لیست ذیل،‌ البته به انتخاب ما، احتمالا راهی کنسول‌های نسل جدید یعنی «ایکس باکس سری ایکس» (Xbox Series X) و «پلی‌استیشن ۵»‌ (PlayStation 5) بشوند. اگر این مورد در نهایت به واقعیت بدل شود، شما قادر خواهید بازی‌های پیشنهادی ما را با دستگاه‌های نسل جدید هم تجربه کنید. با این حال، الان بهترین زمان جهت تجربه‌ی این عناوین بوده تا شما را تا شروع نسل نهم بازی‌های رایانه‌ای سرگرم نگه‌دارند. آهسته به پایان نسل هشتم نزدیک می‌شویم و خب، عموما در این برهه‌ی خاص زمانی، آنقدر بازی و محتوا جهت تجربه وجود ندارد. لذا، وقت شما بیش از پیش آزاد بوده و فرصتی جهت شروع ماجراجویی‌های دیجیتالی جدید که ممکن است فراموششان کرده باشید، محیا شده است. هرچند، اگر لیستی از بازی‌هایی که هنوز موفق به تجربه‌نشان نشده‌اید را آماده دارید، پس پیشنهاد می‌کنیم با همان روند پیش بروید. اما اگر این چنین نیست، با‌ «پیکسل آرتس» در معرفی پنج بازی فراموش شده که باید تا پایان نسل فعلی تجربه‌اش کنید همراه باشید.

پنج بازی که باید تا پایان نسل فعلی تجربه‌اش کنید

Sunset Overdrive

یکی از پنج بازی فراموش شده که باید تا پایان نسل فعلی تجربه‌اش کنید، Sunset Overdrive است. قبل از تولد بهترین عنوان اقتباسی ساخته شده از شخصیت «مرد عنکبوتی» (Spider-Man) توسط استودیوی «اینسامنیک گیمز» (Insomniac Games)، بازی‌های بیشتر و البته سرگرم‌کننده دیگری را هم، مانند Ratchet & Clank ،Resistance و Spyro the Dragon، از جانب این خالقان دوست‌داشتنی مشاهده کردیم. در این میان، بازی دیگری که با نام Sunset Overdrive شناخته می‌شود هم پا به عرصه‌ گذاشت، اما بنابر دلایلی، نتوانست‌ آنطور که باید و شاید، مشابه دیگر ساخته‌های این گروه، توجه‌ها را سمت خود جلب کند. البته به لحاظ کلی این بازی نمرات خوبی کسب کرده و درکل هم از کیفیت خوبی برخوردار است. این بازی، از جهاتی‌ مانند یک شوتر قهرمان‌محور عادی رفتار کرده که در آن جابه‌جایی از یک نقطه‌‌ی شهر به دیگری از اهمیت بالایی برخوردار است. اما از نگاهی دیگر، Sunset Overdrive شوتری است که تمرکز بسیاری روی گام‌‌برداری حرفه‌ای و تیراندازی دقیق داشته که با خیل‌ عظیمی از دشمنان بی‌پایانش بازیکنان را تشویق به شکار مهمات مورد نیازی که در سرتاسر شهر پخش شد‌ه‌اند، می‌کند. اگر دنبال سرگرمی، رنگ‌های فراوان و زنده و طنز هستید، این بازی را حتما تجربه کنید.

کسب درآمد از بازی کردن | چطور از بازی کردن پول دربیاوریم؟
خواندن

پنج بازی که باید تا پایان نسل فعلی تجربه‌اش کنید

Tearaway Unfolded

دومین آیتم از لیست پیشنهادی ما، یکی از بازی‌های ناشناخته‌‌ی کنسول «ویتا» (Vita) بوده که بعدها روی «پلی‌استیشن ۴» عرضه شد. Tearaway یک عنوان خارق‌العاده بود. این بازی درنهایت با نام Unfolded روی کنسول‌ اصلی کمپانی «سونی» (Sony) عرضه گشت که ویژگی‌های حالت دستی «ویتا» را برداشته تا متناسب‌ با ویژگی‌های کنسول عمل کند. یک‌سری از خصایل کلی بازی کماکان باقی مانده‌اند، اما نسخه‌ی Unfolded برخلاف نسخه‌ی اصلی که از ویژگی ساختاری «ویتا» جهت تنظیم دوربین و دیگر موارد استفاده می‌کرد، از کنترلر بهره برده‌ و گیم‌پلی متفاوتی دارد. با این حال، داستان بازی دست‌نخورده باقی مانده و به همان اندازه جذاب است. این بازی را حتی می‌توان برای اشخاص جوان‌تر که به بازی‌ها علاقه‌مند هستند گذاشت و مطمئنا آن‌ها هم خوششان خواهد آمد!

پنج بازی که باید تا پایان نسل فعلی تجربه‌اش کنید

Lords of the Fallen

بازی Lords of the Fallen را می‌توان یکی از شگفتی‌های‌ کوچک و خوب سال ۲۰۱۴ نامید و برخی هم بسیار از آن استقبال کردند. این بازی، که سومین انتخاب از بازی‌های پیشنهادی ما برای زمان باقی‌مانده از نسل کنونی بوده، از مجموعه‌ی Dark Souls الهام گرفته اما کماکان هویت و شناسه مستقل خود را دارد، اللخصوص وقتی صحبت از باس‌فایت‌ها و طراحی دنیوی‌اش می‌شود. قابلیت ارتقای سلاح‌ها با اضافه‌ کردن Runeها شما را تشویق به گشتن و کاووش بیشتر می‌کند که خود بر ارزش بازی می‌افزاید.

پنج بازی که باید تا پایان نسل فعلی تجربه‌اش کنید

Prey

چهارمین انتخاب، که مطمئنا هرشخصی که طرفدار استودیوی «آرکین» (Arkane) باشد آن را تجربه کرده، Prey است. متاسفانه با وجود شهرت استودیوش کمتر کسی آن را تجربه نموده و بسیاری حتی نامش را هم از یاد برده‌اند. آری، شاید شروع Prey کمی خشک و مقدمه‌ای عجیب داشته باشد، اما ماجرای بازی با پیشروی در داستان و فهم جزئیات آن عمیق‌تر شده، کما این‌که آزادی عمل داده شده به بازیکنان در زمینه‌ی مبارزات و استراتژی‌چینی گاها بسیار هم ترسناک می‌شود چرا که شما آزادید هرکاری را انجام دهید! ماموریت‌های بازی هم به همان اندازه دلهره‌‌آورند. شما اصلا نمی‌توانید حدس بزنید که از میان اشیای اطراف‌تان کدام از موجودات فضایی تغییر شکل داده بوده و کدام واقعا یک شی مرده است. آن‌ها‌ می‌توانند یک لیوان قهوه یا صندلی باشند و ناگهان به شما حمله‌ور شوند. اتاق‌هایی که تصور می‌کنید خالی هستند ناگهان تبدیل به سرزمین موجودات فضایی می‌شوند! اگر به بازی‌های مجموعه‌ی‌ BioShock علاقه دارید، باید بدانید که Prey هم مانند آن با ارزش بوده و هم به همان میزان روان و سرگرم‌کننده است.

داستان ساخت بازی Transistor
خواندن

پنج بازی که باید تا پایان نسل فعلی تجربه‌اش کنید

Children of Morta

آخرین عنوان لیست پنج بازی فراموش شده که باید تا پایان نسل فعلی تجربه‌اش کنید عنوانی آشناست؛ Children of Morta. صحبت از Children of Morta و تعریف از آن هیچ‌گاه خسته‌کننده‌ نمی‌شود. مهم نیست این بازی را جهت‌ چه تجربه می‌کنید: داستان، گیم‌پلی، المان‌های نقش‌آفرینی، روابط خانوادگی شخصیت‌ها، طراحی‌ها، روایت، Children of Morta در هرحال لذت‌بخش است. استودیوی «دد میج» (Dead Mage)ِ عنوانی خاص و بالقوه را ساخته که تقریبا روی هر سیستمی قابل بازیست. این سفر ۱۵ ساعته می‌تواند‌ شما را تا مدت‌ها سرگرم کند.

منبع
Gameinformer
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x