اخبارمنتخب سردبیر

اتاق خبر ۷# – مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته

از مشکلات متعدد Pokemon تا ساخت یک عنوان دنیای باز نسل بعدی توسط راکستار

بار دیگر با بررسی مهمترین رویدادهای صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت در خدمت شما هستیم. اعتراض هواداران نسبت به مشکلات متعدد Pokemon Sword & Shield، ساخت یک عنوان نسل بعدی دنیای باز توسط راکستار، بسته شدن استودیوی سازنده Prey و تاسیس یک استودیوی جدید توسط بتسدا، استعفای جان کارمک از پست خود در Oculus، تمدید سریال Witcher برای فصل دوم و مشخص شدن تاریخ عرضه آخرین بسته‌های الحاقی Shovel Knight، از جمله مهمترین خبرهای صنعت بازی در هفته گذشته بودند. با ما در ادامه همراه باشید.

pokemon sword shield art

اعتراض هواداران Pokemon به مشکلات متعدد Sword & Shield

عنوان Pokemon Sword & Shield بالاخره هفته گذشته پس از مدت‌ها انتظار برای نینتندو سوییچ منتشر شد. این عنوان با دریافت نمرات بالایی چون ۹۳ و ۹۰ از سایت‌های معروف IGN و Gamespot، توانسته به میانگین نمرات خوب ۸۱ در سایت متاکریتیک دست یابد و نظر منتقدان را به خود جلب کند. هرچند به نظر نمی‌رسد این موضوع در مورد هواداران سفت و سخت این سری صادق باشد.

با رونمایی از اطلاعات بیشتر و انتشار ویدیوهای جدید از این عنوان، هواداران این مجموعه رفته رفته لیست بلند و بالایی از مشکلات خود با این عنوان را جمع‌آوری نموده و بر روی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های معروف و مرتبط با صنعت بازی، به اعتراض نسبت به عملکرد استودیوی گیم‌فریک (Game Freak) پرداختند.

از جمله مشکلات ذکر شده توسط هوادارن می‌توان به نبود بیش از نیمی از پوکمون‌های این سری، در عنوان Pokemon Sword & Shield اشاره داشت. سری پوکمون طی سال‌ها حدودا هزار پوکمون مختلف را معرفی کرده و در نسخه‌های قبلی اجازه می‌داد تا هواداران پوکمون‌های خود را به نسخه‌های جدید آورده و از آن‌ها استفاده کنند. حال در نسخه جدید این مجموعه، استودیوی گیم‌فریک اعلام نموده که به دلیل افزایش کیفیت مدل‌ و انیمیشن هر پوکمون مجبور شده تا این میزان از پوکمون‌ها را از این نسخه حذف کند. هرچند هواداران با بررسی محتویات بازی، کشف کرده‌اند که تعداد زیادی از انیمیشن‌ها و حتی مدل پوکمون‌ها از عناوین قبلی این سری به این عنوان آورده شده‌اند و بهبود خاصی در آن‌ها ایجاد نشده است.

کوجیما چگونه در متال گیر سالید مرز بین بازیکن و شخصیت اصلی را می‌شکند؟
خواندن

علاوه بر آن هواداران در مورد حذف حملات مختلف (بیش از ۱۴۰ حمله متفاوت)، تعدادی از روش‌ها برای جابجایی پوکمون‌ها با یکدیگر، کوتاهی این عنوان و باگ‌های مختلف گرافیکی و گیم‌پلی معترض بودند. استودیوی گیم‌فریک تا این لحظه هنوز در مورد اعتراضات هواداران واکنشی از خود نشان نداده است.

با توجه به نمرات نسبتا خوب بازی و فروش تقریبا تضمین شده آن، باید دید که آیا گیم‌فریک و نینتندو نسبت به این اعتراضات واکنشی از خود نشان می‌دهند یا خیر.

Rockstar

ساخت یک عنوان نسل بعدی دنیای باز توسط راکستار

راکستار نورث (Rockstar North)، سازنده مجموعه عناوین Grand Theft Auto و Red Dead Redemption، به تازگی با انتشار RDR2 بر روی رایانه‌های شخصی، یک چشمه از توانایی‌های خود در ساخت بازی برای سخت افزارهای قوی‌تر را نشان داد. حال جدیدترین لیست استخدامی این استودیو در وب سایتشان، نشان می‌دهد که آن‌ها به صورت جدی مشغول بررسی و توسعه عناوین نسل بعدی هستند.

طبق این لیست، شرکت راکستار به دنبال یک طراح انیمیشن برای ساخت سیستم انیمیشنی نسل بعدی، برای یک بازی دنیای باز است. شرکت راکستار در توضیح شغل این فرد ذکر کرده که آن‌ها به دنبال شخصی با تجربه و با استعداد بوده، که بتواند به آن‌ها در ساخت یک سیستم انیمیشنی جامع و پیشرفته برای بازی‌های دنیای باز، با تمرکز داستانی بر روی شخصیت‌های اصلی، یاری برساند.

در ادامه این توضیحات ذکر شده که راکستار با جمع‌آوری تیمی جهانی از بهترین محققین و انیمیشن‌سازها، به دنبال جابجا کردن مرز انیمیشن‌ها در نسل بعدی کنسول‌ها می‌باشد. این اولین‌بار بوده که شرکت راکستار به صورت کاملا واضح در مورد نسل بعدی کنسول‌ها سخن گفته است.

نگاهی مختصر به تاریخ اورک‌ها در صنعت بازی
خواندن

راکستار نورث نسبت به نسل قبلی کنسول‌های خانگی، عناوین بسیار کمتری در نسل فعلی کنسول‌ها منتشر نموده و در واقع Red Dead Redemption 2، تنها عنوان کاملا نسل هشتمی این استودیو بود که سال گذشته منتشر شد. به نظر نمی‌رسد منظور راکستار نورث از این لیست‌بندی جدید، نسخه نسل بعدی RDR2 باشد، زیرا در آن به ساخت و توسعه سیستم انیمیشنی جدید از پایه و همچنین استفاده از آن برای هوش مصنوعی‌ دشمنان اشاره شده است.

با توجه به محبوبیت سری GTA و گذشتن ۵ سال از عرضه نسخه نسل فعلی GTAV، به نظر می‌رسد GTA 6 محتمل‌ترین گزینه برای پروژه بعدی این استودیو باشد.

در خبر دیگر باید بگوییم که شرکت راکستار بالاخره نسبت به مشکلات نسخه رایانه‌های شخصی RDR2 واکنش نشان داده و از هواداران عذرخواهی کرده است. این شرکت قول داده تا با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید، نسخه رایانه‌های شخصی را به کیفیت مطلوب هواداران برساند. در این راستا شرکت راکستار یک بروز‌رسانی اولیه برای این عنوان منتشر کرده که تغییرات مطلوبی در نسخه رایانه‌های شخصی این بازی ایجاد نموده است.

Carmack

جان کارمک از پست تمام وقت خود در شرکت Oculus استعفا داده و حال به صورت مشاور با این شرکت همکاری خواهد کرد

جان کارمک، یکی از افسانه‌های صنعت بازی که پیش از این بر روی عناوین معروفی چون Doom ،Quake و Wolfenstein کار کرده بود، از مقام فعلی خود در شرکت Oculus استعفا داده است. آقای کارمک در شبکه فیس‌بوک خود اعلام نمودند که از هفته گذشته، پست تمام وقت خود در این شرکت را رها نموده و حال به صورت مشاور ارشد فناوری با شرکت Oculus همکاری خواهند کرد.

خیزش بازی‌های چینی در صنعت ویدیو گیم
خواندن

آقای کارمک اعلام نمودند که هنوز در پروسه ساخت محصولات شرکت داشته، اما اینکار مدت زمان بسیار کوتاهی از زندگی روزمره ایشان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با این تغییرات حال جان کارمک قرار است وقت بیشتری را بر روی ساخت و توسعه هوش مصنوعی‌ صرف کند. به اعتقاد وی، او می‌تواند تغییر قابل توجه‌ای در زمینه توسعه هوش مصنوعی برای بازی‌های رایانه‌ای ایجاد نماید، از این رو بهترین تصمیم این بوده که تمرکز خود را بر روی این موضوع بگذارد. ایشان همچنین بیان کردند که قصد دارند تا پسر خود را وارد صنعت بازی کنند و آن نیز بخشی از برنامه آینده‌شان خواهد بود.

آقای کارمک از سال ۲۰۱۳ تا به امروز به صورت تمام وقت در شرکت Oculus، در پست مدیر ارشد فناوری ایفای نقش می‌کرده است. هنوز مشخص نیست که شرکت Oculus (که خود زیر مجموعه فیس‌بوک بوده) به دنبال پیدا کردن جایگزینی دائم برای آقای کارمک خواهد بود یا خیر. با جدایی هر ۶ بنیان‌گذار اصلی شرکت Oculus، این روز‌ها این شرکت تفاوت قابل توجه‌ای با زمان افتتاحش دارد.

Prey

بسته شدن استودیوی سازنده Prey، تاسیس یک استودیوی جدید توسط بتسدا

شرکت بتسدا هفته گذشته از بسته شدن استودیوی مستقل Human Head، و تاسیس یک استودیوی جدید با اعضای کلیدی آن استودیو، خبر داد. این استودیوی جدید که Roundhouse نام داشته، قرار است در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسن فعالیت کند. به گفته شرکت بتسدا این استودیو از همین الان بر روی پروژه‌های معرفی نشده کار خواهد کرد.

آقای کریس راینهارت (Chris Rhinehart) مدیر این مجموعه، به هنگام رونمایی از استودیوی Roundhouse، از بسته شدن مجموعه مستقل Human Head ابراز تاسف کرده و بیان نمودند که تیم سازنده بسیار با استعدادی در آن استودیو گردآوری شده بود. به گفته ایشان شرکت بتسدا با دیدن علاقه و اشتیاق تیم سازنده، به تمامی اعضای آن پیشنهاد کار در استودیوی تازه تاسیس Roundhouse را داده، و ایشان بسیار خوشحال هستند که تیم اصلی و اعضای استودیوی Human Head کنار یکدیگر باقی مانده‌اند.

داستان بازی Death Stranding
خواندن

آقای تاد واگهن (Todd Vaughn)، مدیر ارشد بخش توسعه‌های شرکت بتسدا، اعلام نمودند که این شرکت از بدست آوردن تیمی با تجربه و مشتاق، بسیار خرسند است. این معرفی همزمان با خبر بسته شده استودیوی مستقل Human Head منتشر شد. عنوان Rune 2 که به تازگی بر روی لانچر Epic عرضه شده است، آخرین عنوان توسعه یافته زیر بنر Human Head خواهد بود.

استودیوی Human Head از حمایت هواداران خود طی سال‌ها تشکر نموده و اعلام کردند که بسیار مشتاق هستند تا در آینده، در استودیوی جدید خود بر روی عناوین تازه‌ای کار کنند.

Human Head ابتدا در سال ۱۹۹۷ بنیان‌گذاری شده و در ساخت عناوین Prey ،Bioshock Infinite و The Quiet Man نقش داشته است.

Witcher

شبکه Netflix فصل دوم سریال The Witcher را تایید کرد

سریال مورد انتظار و فانتزی Witcher قرار است ماه آینده با بازی Henry Cavill در نقش Geralt of Rivia، بر روی شبکه Netflix منتشر شود.

تاکنون فقط دو تریلر از این سریال عرضه شده پس تا قبل از انتشار رسمی آن، نباید انتظار دیدن نقدهای این مجموعه را داشته باشیم. با این وجود شبکه Netflix اینقدر به این سریال اعتماد داشته، که از همین الان فصل دوم آن را تایید کرده است.

شبکه Netflix هفته گذشته در حساب کاربری رسمی خود در سایت توییتر، با ارسال توییتی با متن «ماجراجویی گرلت تازه آغاز شده است»، از ساخت فصل دوم این سریال خبر داد. متاسفانه این تنها اطلاعات منتشر شده در مورد فصل دوم سریال Witcher تا این لحظه می‌باشد. البته با توجه به این که تازه یک ماه دیگر فصل اول این سریال عرضه می‌شود، نباید انتظار داشت که تا حداقل یکسال آینده خبری از فصل دوم این مجموعه شنید.

پیش‌نمایش بازی Ancestors: The Humankind Odyssey
خواندن

جدیدترین تریلر از فصل اول سریال Witcher ماه گذشته منتشر شده، در حالی که اولین تیزر از آن در ماه جولای انتشار یافته بود. در این سریال قرار است Anya Chalotra و Freya Allan به ترتیب در نقش‌های Yennefer و Ciri، هنرنمایی کنند.

سریال The Witcher که اقتباسی از روی مجموعه کتاب‌های این سری خواهد بود، قبل از وقایع بازی‌های معروف استودیوی CD Projekt Red اتفاق افتاده و پیش‌زمینه‌ای برای این عناوین می‌باشد.

Shovel Knight

تاریخ عرضه دو بسته الحاقی نهایی Shovel Knight مشخص شدند

عنوان مستقل Shovel Knight که قبل از عرضه برای کنسول‌های نسل حاضر، ابتدا بیش از ۵ سال پیش بر روی پلتفرم‌های Wii U و ۳DS زندگی خود را آغاز نموده بود، حال قرار است یک به‌روزرسانی بزرگ دیگر نیز داشته باشد. دو بسته الحاقی نهایی این عنوان قرار است به زودی‌ برای دارندگان نسخه Treasure Trove عرضه شوند، و حال تاریخ انتشار نهایی این بسته‌ها مشخص شده است.

هفته گذشته استودیوی Yacht Club Games بر روی حساب کاربری خود در سایت توییتر اعلام کرد که دو بسته الحاقی Shovel Knight: Showdown و Shovel Knight: King of Cards به صورت همزمان در تاریخ ۱۰ دسامبر سال جاری عرضه خواهند شد.

این دو بسته الحاقی به عنوان بخشی از نسخه Treasure Trove قابل دسترسی بوده یا آنکه علاقمندان می‌توانند هر یک را به صورت جداگانه از فروشگاه‌های دیجیتال مختلف تهیه نمایند.

در بسته King of Cards شما در نقش پادشاه افتخاری (Titular King) بازی کرده و طبق وعده‌های استودیوی Yacht Club Games، این بسته دارای بیشترین میزان محتوا، رازهای مخفی، مراحل و مکانیزم‌های گیم‌پلی در میان عناوین قبلی Shovel Knight خواهد بود. از سوی دیگر بسته الحاقی Showdown بر روی ارائه یک تجربه مولتی‌پلیر از فرمول Shovel Knight تمرکز داشته، که دارای یک بخش داستانی همراه با دشمنان کنترل شده توسط هوش مصنوعی نیز خواهد بود.

بررسی وضعیت گذشته، حال و آینده بازی Scalebound
خواندن

Shovel Knight: Showdown برای پلتفرم‌های ۳DS و PS Vita عرضه نشده، در حالی که Shovel Knight: King of Cards برای تمامی پلتفرم‌های موجود منتشر خواهد شد. این عنوان همچنین قرار است سه Amiibo براساس شخصیت‌های Plague Knight ،Specter Knight و King Knight داشته باشد. نسخه فیزیکی بازی Shovel Knight همراه با تمامی محتویات عرضه شده برای این بازی در طی سال‌ها نیز، در تاریخ ۱۰ دسامبر منتشر می‌شود. (هرچند نسخه فیزیکی پلتفرم پلی‌استیشن ۴ تا سال ۲۰۲۰ به تعویق افتاده است)

در حالی که بسته‌های الحاقی ذکر شده پایانی بر نسخه Treasure Trove می‌باشند، بازی دیگری از این مجموعه با نام Shovel Knight Dig معرفی شده، که قرار است در آن شخصیت Shovel Knight با استفاده درست از بیل خود، با کندن زمین به سیاه‌چال‌های زیرزمینی برود. استودیوی Yacht Club Games همچنین بازی دیگری با نام Cyber Shadow در دست توسعه داشته که بیانگر داستان یک نینجا در سبک بازی‌های اکشن قدیمی و رترو می‌باشد. هنوز تاریخ انتشار این دو عنوان مشخص نشده است.

منبع
اعتراض هواداران به Pokemon Swords & Shieldsبازی نسل بعدی راکستاراستعفای جان کارمک بسته شدن استودیوی Human Headفصل دوم سریال Witcher تایید شدبسته‌های الحاقی Shovel Knight
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x