اخبارمنتخب سردبیر

اتاق خبر ۳# – مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته

از حواشی پیرامون بلیزارد تا عرضه چپتر دوم Fortnite

بار دیگر با بررسی مهمترین رویدادهای صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت در خدمت شما هستیم. حواشی پیرامون شرکت بلیزارد، عرضه چپتر دوم بازی محبوب Fortnite، معرفی چندین عنوان مختلف توسط Riot Games و به تعویق افتادن عرضه Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2، از جمله مهمترین اخبار صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت بودند. با ما در ادامه همراه باشید.

Blizzard

حواشی بسیار پیرامون شرکت Blizzard

بدون شک مهمترین خبر صنعت بازی در هفته گذشته، حواشی پیرامون شرکت بلیزارد و انتشار اعلامیه این شرکت در مورد وقایع رخ داده پس از فینال رقابت‌های Hearthstone بود. قبل از بررسی اعلامیه شرکت بلیزارد، باید ابتدا اشاره‌ای به وقایع رخ داده در فینال رقابت‌های Hearthstone داشته باشیم.

در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۹، Wai Chung (ملقب به Blitzchung) بازیکن هنگ کنگی و حرفه‌ای سری بازی‌های Hearthstone، در مصاحبه‌ای بعد از مسابقات فینال Grandmasters این سری بازی‌ها، با گفتن جمله «هنگ کنگ را آزاد کنید»، از اعتراضات منطقه هنگ کنگ و درخواست جدایی این منطقه از کشور چین، حمایت کرد.

ساعاتی پس از این اتفاق شرکت بلیزارد (اکتیویژن بلیزارد)، تمامی جوایز برده شده توسط Blitzchung در این مسابقات را از او گرفته و وی را به مدت یک سال از شرکت در مسابقات Hearthstone ممنوع کرد. این شرکت همچنین قرارداد خود را با دو گزارشگر این برنامه کنسل نموده و آن‌ها را نیز به مدت یکسال از گزارشگری در مسابقات Hearthstone ممنوع نمود. حساب کاربری چینی شرکت بلیزارد همچنین در یکی از شبکه‌های اجتماعی این کشور با افتخار به این تصمیم، جمله «ما از غرور چین دفاع خواهیم کرد» را منتشر نمود.

واکنش شدید شرکت بلیزارد به جمله گفته شده توسط Blitzchung با واکنشی به همان اندازه شدید از جانب هواداران و افراد مختلف صنعت بازی (و حتی خارج از صنعت بازی) روبرو شد.

پس از این اقدامات شرکت بلیزارد، سیل عظیمی از هواداران شروع به پاک کردن حساب‌های کاربری خود در Battle.net کردند، به نحوی که این سیستم قادر به پاسخگویی به این میزان درخواست نبود. عده دیگری از هواداران در یکی از دانشگاه‌های آمریکا به هنگام برگزاری مسابقات Hearthstone تابلوهای «هنگ کنگ را آزاد کنید» در دست گرفتند. حتی خود کارکنان شرکت بلیزارد نیز نسبت به این تصمیم ابراز نارضایتی نمودند. این قضیه به اندازه‌ای بالا گرفت که روزنامه‌های معروفی چون نیویورک تایمز آمریکا و حتی شبکه خبری CNN نیز گزارشی از این وقایع و تصمیم شرکت بلیزارد منتشر کردند.

با بالا گرفتن اعتراضات، شرکت بلیزارد بالاخره هفته گذشته سکوت خود را شکسته و با انتشار بیانه‌ای از کم شدن مجازات Blitzchung و گزارشگر‌های این برنامه خبر داد. رییس شرکت بلیزارد Allen Brack در این بیانیه سخنان خود را با اعلام آنکه از دید بلیزارد تمامی نظرات مهم هستند آغاز نمود. به گفته ایشان هدف از این مسابقات و مصاحبه‌های بعد از آن ایجاد هیجان برای بازی Hearthstone بوده و نباید تریبونی برای نظرات سیاسی باشند. آقای Brack اعلام کردند که گزارشگرهای برنامه باید صحبت را صرفا بر روی این بازی نگه می‌داشتند و منحرف شدن این مصاحبه تقصیر آن‌ها بوده است.

با این وجود آقای Brack قبول کردند که شاید تصمیم اولیه آن‌ها زیادی بی‌رحمانه بوده باشد. شرکت بلیزارد حال تمامی جوایز برده شده توسط Blitzchung در این مسابقات را به او برگردانده و مدت زمان محرومیت او از این سری مسابقات را نیز از یکسال به ۶ ماه کاهش داده است. گزارشگران برنامه نیز از این کاهش ممنوعیت بهره برده و حال تنها ۶ ماه از گزارش این مسابقات محروم خواهند بود.

در آخر رییس شرکت بلیزارد تاکید داشتند که روابط آن‌ها با چین هیچ تاثیری بر روی تصمیمات آن‌ها نداشته، و اگر قضیه برعکس بود و کسی از چین حمایت می‌کرد نیز باز شرکت بلیزارد واکنشی مشابه نشان می‌داد.

همانطور که شاید انتظارش را داشته باشید، این بیانیه در آرام کردن هواداران موفق نبوده و اعتراضات به این تصمیم بلیزارد همچنان ادامه دارد. شرکت بلیزارد با ادامه اعتراضات هواداران به تازگی تصمیم گرفت تا مراسم عرضه بازی Overwatch برای نینتندو سوییچ که قرار بود در شهر نیویورک برگزار شود را کنسل کند. با بالا گرفتن اعتراضات هواداران، باید دید شرکت بلیزارد چگونه واکنش نشان داده و BlizzCon امسال که کمتر از ۲ هفته دیگر تا برگزاری آن مانده است، چگونه برگزار خواهد شد. آیا ممکن است معرفی احتمالی عنوان بزرگی چون Diablo 4 زیر سایه تصمیمات اخیر بلیزارد قرار بگیرد؟

Fortnite

چپتر دوم بازی Fortnite عرضه شد

بجای شروع فصل یازدهم عنوان Fortnite و پیروی از روند قبلی این بازی، شرکت اپیک گیمز هفته گذشته به مدت یک روز بخش بتل رویال این عنوان را از کار انداخته و پس از آنکه هواداران به مدت ۲۴ ساعت در یک سیاه‌چال سرگردان بودند، این شرکت با عرضه چپتر دوم Fortnite همگان را غافلگیر کرد!

سرورهای عنوان Fortnite حال بازگشته و محتویات جدیدی از چپتر دوم این بازی بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و گوشی‌های موبایل قابل دسترسی هستند. مهمترین نکته در مورد چپتر دوم این بازی، آن است که شرکت اپیک یک نقشه کاملا جدید را برای آن طراحی کرده است! پیش از این در دو سال گذشته این شرکت در هر فصل جدید از بازی با انجام تغییراتی در نقشه اولیه این عنوان، آن را برای هواداران تازه نگه می‌داشت. اما بالاخره پس از مدت‌ها انتظار یک نقشه کاملا جدید برای Fortnite منتشر شده است!

در یک عمل جالب شرکت اپیک در بلاگ رسمی این بازی در مورد تغییرات ایجاد شده در این آپدیت، تنها با نوشتن آنکه چپتر دوم Fortnite منتشر شده است، از هواداران خواسته تا به جستجو و گشت و گذار در نقشه بازی بپردازند. به نظر می‌رسد شرکت اپیک می‌خواهد تا محتویات اضافه شده به بازی را مخفی نگه داشته و بگذارد هواداران خودشان آن‌ها را کشف کنند.

هرچند نمی‌توان بزرگترین محتوای اضافه شده به بازی یعنی نقشه جدید آن را از بازیکنان مخفی کرد! آب در این نقشه همچنان از نقش مهمی برخوردار بوده و حال سیستم‌های جدیدی چون شنا کردن، ماهیگیری (برای بدست آوردن مهمات، اسلحه و آیتم‌ها در صورت داشتن یک قلاب ماهیگیری)، و قایقرانی به آن اضافه شده‌اند. بازیکنان حال همچنین می‌توانند هم‌ تیمی‌های زخمی شده خود را بر روی دوششان حمل کرده و با استفاده از Bandage Bazooka، که همانند یک موشک انداز آیتم‌های انرژی‌زا را در محیط شلیک می‌کند، هم تیمی‌های خود را درمان نمایند.

شرکت اپیک همچنین از عرضه یک بتل‌پس جدید برای فصل اول از چپتر دوم Fortnite خبر داد. این بتل‌پس شامل لباس، Emote، و سلاح‌های جدید بوده و همچنین به بازیکنان اجازه می‌دهد تا XP و مدال‌های بیشتری بدست آورند. بازیکنان می‌توانند با انجام چالش‌ها، باز کردن جعبه‌ها یا کشتن سایر بازیکنان نسبت به بدست آوردن محتویات این بتل‌پس اقدام نمایند.

Riot Games

معرفی چندین پروژه مختلف توسط Riot Games

شرکت Riot Games، سازنده معروف سری عناوین League of Legends، هفته گذشته در لایو استریم ۱۰ سالگی این عنوان، از چندین پروژه مختلف رونمایی کرد که در ادامه نگاه کوتاهی به هر یک از این عناوین خواهیم داشت.

ابتدا با Project L شروع خواهیم نمود. عنوان مبارزه‌ای جدیدی واقع در دنیای League of Legends که توسط استدیوی نسبتا تازه تاسیس Radiant Entertainment در حال ساخت است. این عنوان که برای اولین بار در EVO امسال به آن اشاره شده بود، قهرمانان دنیای LoL را به یک ژانر کاملا جدید خواهد آورد. آقای Tom Cannon رییس و مدیرعامل استودیو Radiant Entertainment، توضیح دادند که کار کردن بر روی این بازی و آوردن قهرمانان دنیای LoL به یک بازی جدید تجربه‌ای رویایی بوده و آن‌ها از اهمیت این پروژه آگاه هستند. ایشان همچنین ذکر کردند که با وجود آنکه پیشرفت خوبی در توسعه این عنوان داشته‌اند، ساختن عناوین مبارزه‌ای بسیار سخت و وقت‌گیر می‌باشد و این استودیو هنوز راه درازی پیش رو دارد، پس هواداران فعلا نباید انتظار شنیدن خبر جدیدی از این عنوان داشته باشند.

عنوان بعدی معرفی شده در این مراسم Project A بود. یک بازی شوتر اول شخص تاکتیکی، که در آن هر شخصیت دارای قدرت‌های مخصوص خود می‌باشد. شرکت Riot این عنوان را یک بازی اول شخص دقیق و رقابتی توصیف کرده که در آینده‌ای نزدیک بر روی کره زمین اتفاق می‌افتد. خانم Anna Donlon، تهیه کننده این بازی، در ویدیوی معرفی آن از ساخت عنوانی خلاقانه‌تر به نسبت عناوین فعلی این سبک خبر دادند. ایشان همچنین اعلام کردند که تمرکز این استودیو بر روی ارائه بهترین تجربه آنلاین بوده و خصوصا بر روی مواردی چون پایین بودن پینگ (برای ارائه تجربه گیم‌پلی روان‌تر) و جلوگیری از تقلب در این عنوان، دقت بسیار زیادی خواهند داشت. ایشان در نهایت اعلام کردند که در سال ۲۰۲۰ می‌توانیم منتظر شنیدن خبر‌های بیشتری از این عنوان باشیم.

در کنار پروژه‌های ذکر شده شرکت Riot Games همچنین League of Legends: Wild Rift را برای کنسول‌های خانگی و گوشی‌های هوشمند معرفی کرده که یک نسخه آنلاین ۵ به ۵ از بازی معروف League of Legends است. این شرکت همچنین ویدیوی بسیار کوتاهی از Project F نشان داده که شبیه به یک بازی نقش‌آفرینی اکشن، مشابه با مجموعه بازی‌های Diablo به نظر می‌آمد. و نهایتا باید اشاره‌ای داشته باشیم به بازی کارتی معرفی شده این شرکت از سری بازی‌های LoL که Legends of Runeterra نام داشته و قرار است در تاریخ نامعلومی منتشر شود.

Bloodlines

بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 تاخیر خورد

عنوان Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 که پیش از این قرار بود در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ منتشر شود، حال تاخیر خورده و در زمانی نامعلوم در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

آقایان Andy Kipling و Brian Mitsoda از استودیوی Hardsuit Labs در بیانیه‌ای در مورد این تاخیر چنین گفتند:

«ما به مدت زمان بیشتری برای آماده کردن بازیی که شما (هواداران) مدت‌ها منتظرش بودید نیاز داریم. در حالی که عنوان Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 همچنان در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد، ما تصمیم گرفتیم که کیفیت بازی برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است تا عرضه آن در سه ماهه ابتدایی سال.»

به نظر می‌رسد سازندگان از شخصیت‌ها، خط داستانی و دنیای تاریکی که در این عنوان ساخته‌اند رضایت داشته، اما می‌خواهند از بعضی مشکلات تکنیکی که نسخه اول این بازی به دلیل «عرضه زودهنگام معروفش» دچار آن شده بود، جلوگیری کنند.

در حالی که نسخه قبلی Vampire: The Masquerade – Bloodlines برای شخصیت‌ها و داستان‌پردازی بسیار خوبش مورد تحسین قرار می‌گیرد، از لحاظ تکنیکی مشکلات بسیار زیادی داشته که باعث شده تعداد زیادی از بازیکنان آن را ناتمام بدانند. مدت زمان صفحه‌های لودینگ در این بازی نیز بسیار طولانی بود.

«در ماه‌های اخیر برای ما مشخص بود که اگر بازی را در همان زمان مقرر شده (سه ماهه اول ۲۰۲۰) عرضه نماییم، باز اشتباه گذشته را تکرار خواهیم کرد. ما نمی‌خواهیم این اشتباه را دوباره تکرار کنیم. هدف نهایی تمامی سازندگانی که بر روی Bloodlines 2 کار می‌کنند، ارائه بهترین تجربه برای شما می‌باشد.

این تصمیم آسانی برای ما – یا حتی اولین تصمیم ما – نبوده است. طی سال ۲۰۱۹ ما روند توسعه بازی را بهبود بخشیده و تیم خود را بزرگتر کردیم، هرچند خیلی زود برای ما مشخص شد که حتی با این تغییرات ما نمی‌توانیم کیفیت که مد نظرمان است را در تاریخی که قولش را دادیم به شما ارائه دهیم.»

استودیوی Hardsuit Labs بجز ذکر آنکه این بازی در سال آینده میلادی منتشر خواهد شد، تاریخ عرضه دقیق‌تری برای آن مشخص نکرده است. به نظر می‌رسد ناشر این عنوان یعنی شرکت Paradox، مدت زمان کافی را به این استودیو داده تا محصولی کامل و مناسب را برای عرضه آماده کنند.

شما می‌توانید قسمت‌های پیشین اتاق خبر را در ادامه مطالعه کنید:

اتاق خبر ۱# - مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته
خواندن
اتاق خبر ۲# - مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته
خواندن
منبع
حواشی پیرامون بلیزاردعرضه چپتر دوم Fortnite عناوین جدید Riot GamesVampire: The Masquerade - Bloodlines 2 تاخیر خورد
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x