راهنمای بازی

راهنمای بازی NBA 2K22

اَلی اووپ!

راهنمای بازی NBA 2K22 آموزش‌های لازم برای پیروزی در این بازی را به شما می‌دهد. ورزش بسکتبال یکی از پرطرفدار‌ترین ورزش‌های دنیاست و اگر شما هم عاشق این ورزش هستید، مسلما نام سری بازی‌های NBA را شنیده‌اید و یا آنرا بازی کرده‌اید. امسال هم مثل سال‌های قبل شرکت ۲K با NBA 2K22 از راه رسیده و سعی کرده تا بیشتر از قبل این بازی را از تمام جهات به واقعیت نزدیک تر کند و در پی این تغییرات، یکسری از مکانیزم‌های بازی ‌هم دستخوش تغییراتی داشته‌اند که هم طرفداران قدیمی و تازه واردان این سری، باید از آنها اطلاع داشته باشند و امروز در این راهنما، ما نکاتی را در مورد نحوه‌ی شروع، آشنایی با مکانیزم‌های جدید و درکل روی غلتک افتادن در NBA 2K22 را به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه‌ی این راهنما با پیکسل آرتس همراه باشید.

NBA 2K22

راهنمای بازی NBA 2K22 | آهسته و پیوسته!

گیمپلی بازی NBA 2K22 به دلیل سیستم انرژی و خستگی جدید تحول یافته و برعکس  ۲K21 به نسبت روند آرام‌‌تری به خود گرفته است؛ شاید قبلا به مدام اسپم یا فشار دادن دکمه‌های دریبل در جلوی محوطه ۳ امتیازی و یا Rim Run کردن ( یک سره دویدن برای حلقه و رد شدن از دفاع حریف ) عادت داشتید تا بالاخره بتوانید با پرتابی به موقع و درست ۳ امتیاز برای خود کسب کنید اما در NBA 2K22 قضیه تقریبا فرق می‌کند و گیم‌پلی بازی به مراتب آرام‌تر و تاکتیکی‌تر شده است.

اگر در  NBA 2K22 همیشه دکمه‌ی دویدن را نگه دارید و  بخواهید تمام اوقات را مثل یک شترمرغ بدوید یا مانند یک ابرانسان حرکات دریبل را اسپم کنید تنبیه خواهید شد؛ چون با پایین آمدن انرژی، پرتاب‌های شما ضعیف‌تر می‌شوند و همچنین سرعت بالا آوردن توپ (Release) هم در بازیکن‌تان کاهش می‌یابد که چیز خطرناکی است و به حریف شما فرصت دخالت زیادی می‌دهد. البته موضوعی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم سال پیش در ۲K21 وجود نداشت، چون حتی وقتی بازیکن شما خسته بود باز‌هم وی قادر به پرتاب‌های خوب می‌شد.

راهنمای بازی Escape Game 50 Rooms 1
خواندن

اگر هم‌اکنون شما به راهکاری فکر می‌کنید، جواب بسیار ساده است. با روندی آرام‌تر و تاکتیکی‌تر بازی کنید؛ چون با انرژی بیشتر، پرتاب‌ها به مراتب آسان‌تر و بادقت تر خواهند بود.

NBA 2K22 Pick and Roll

راهنمای بازی NBA 2K22 | از تکنیک Pick and Roll بیشتر استفاده کنید.

اگر از آن دسته بازیکنانی هستید که بیشتر به تجربه‌ی بخش آفلاین NBA 2K22 مشغول می‌شوید بهتر است از تغییراتی که در هوش مصنوعی بازی و بازیکنان انجام شده، به نفع خودتان استفاده کنید؛ مثلا در بازی‌های قبلی، مدافعین حریف بیشتر از تکنیک Crash ( هجوم آوردن به دارنده‌ی توپ برای بازپس گیری آن ) استفاده می‌کردند که باعث آسیب پذیری و فرصت برای یک پرتاب موفق از سمت Wingها ( محوطه بیرونی خط ۳ امتیازی ) می‌شد.

ولی این‌بار در NBA 2K22 مدافعین آنقدر بی فکر نیستند و این باعث می‌شود تا به فکر یک تاکتیک مناسب برای حمله باشید. اینجاست که تاکتیک Pick and Roll به کمک شما می‌آید و باعث می‌شود بازی بیشتر چاشنی واقعیت را به خود بگیرد؛ البته موفق شدن شما بستگی به خواندن حرکات بازیکنان مدافع حریف و گرفتن تصمیمات درست و به موقع است. مثلا اگر به یکی از بازیکنان وسط زمین علامت دادید که به‌عنوان Pick از شما دفاع کند و تیم حریف خواست برای ضد‌حمله روی شما Switch انجام دهد، ( Switch نوعی ضدحمله برای تاکتیک Pick and Roll است که دو بازیکن قوی از مدافعین حریف با همکاری جلوی حامل توپ را  قبل از انجام حرکات خطرناک می‌گیرند) توپ را به سمت بازیکن فوروارد سنتر یا به اصطلاح Big Man پرتاپ کنید تا او از فرصت پیش‌ آمده استفاده کند و با پشت سر گذاشتن مدافعین ضعیف‌تر، پرتابی موفق داشته باشد؛ و اگر هم حریف روی شما Switch نکرد، از شانس‌تان استفاده کنید و خود را برای امتیاز رایگان به سمت حلقه برسانید!

راهنمای بازی Mass Effect Legendary Edition | نکاتی برای تازه‌واردان
خواندن

و اما اصل مطلب؛ برای انجام Pick and Roll تنها دکمه‌ی LB ( L1 روی PlayStation ) را نگه دارید و به بازیکنی که می‌خواهید به‌عنوان Pick از شما دفاع کند علامت دهید. البته نکته‌ی اصلی در این حرکت محتاط و صبور بودن است؛ اگر Switch انجام نشد و یا هیچ فرصت حمله‌ای نداشتید، به‌زور حمله نکنید! برگردید و در یک فرصت مناسب‌تر دوباره شروع کنید. کلید موفقیت در اینجا آهسته و اگاهانه بازی کردن است.

NBA 2K22 Main Menu

راهنمای بازی NBA 2K22 | تمرکز خود را روی یک حالت بگذارید

این گزینه برای افرادیست که می‌خواهند به‌صورت کاملا جدی به تجربه‌ی NBA 2K22 مشغول شوند. اگر به تجربه‌ی بخش‌های مختلف مثل MyTeam، MyCareer و MyWNBA مشغول شده‌اید، بهتر است تمرکز خود را تماما روی یکی از این بخش‌ها بگذارید. البته این به معنی آن نیست با تجربه‌ی یکی از دیگری منع می‌شوید؛ اما در حالتی که هرکدام از این حالت‌ها یک سیستم پیشرفت، پاداش‌ها و Season Pass جداگانه دارند، پوشش دادن تمامی بخش‌ها کار آسانی نیست و شاید باعث شود که از گرفتن برخی پاداش‌های مهم مثل بازیکنان رده بالا و… جا بمانید. اما اگر بیشتر NBA 2K22 را به‌صورت تفریحی بازی می‌کنید نگران نباشید؛ تا وقتی هدف شما رقابت جدی با بازیکنان دیگر نباشد نیازی به برنامه ریزی نیست پس با خیال راحت از بخش‌های مورد نظر خود لذت ببرید.

NBA 2K22 MyTeam

راهنمای بازی NBA 2K22 | در صورتی که تازه وارد هستید، فعلا بخش آفلاین MyTeam را بازی کنید.

اگر هم‌اکنون شما از آن دسته بازیکنان با تجربه‌ای هستید که تشنه‌ی رقابت با دیگر بازیکنان هستند، این مورد را نادیده بگیرید؛ در غیر این صورت، تازه واردان و آن دسته از بازی‌بازانی که می‌خواهند مدتی از جو رقابتی خارج شوند و وقت خود را به رفع خستگی اختصاص بدهند می‌توانند حالت‌های Triple Threat Offline و Domination را بازی کنند که همچنین دو نکته‌ی مثبت را برای آنها به ارمغان خواهد آورد؛ اول اینکه فرصتی برای تمرین و آشنایی با سیستم‌های جدیدی که در NBA 2K22 پیاده سازی شده را ایجاد می‌کند که البته فکر نمی‌کنم تاکتیک‌ها و حرکاتی که روی هوش‌مصنوعی تاثیر پذیرند روی بازیکنان واقعی هم باشند! اما این بخش حداقل برای تمرین پرتاب و سینک شدن با زمان بندی‌های بازی کارامد است و دوم اینکه بازیکنان با کسب پاداش‌های مختلف از این بخش‌ها می‌توانند برای تیم خود بازیکنان و اقلام مهم دیگر را کسب کنند؛ چون اگر با دست خالی به بخش‌های Triple Threat و Unlimited وارد شوید، پیشرفت برای شما مشکل خواهد شد اما اگر در هر صورت خواهان ورود به دنیای آنلاین NBA 2K22 بودید، با بخش Draft Mode و Limited شروع کنید تا درصورت رقابت، با تیم‌ها و بازیکنان هم سطح خودتان بازی کنید.

راهنمای بازی Euro Truck Simulator 2
خواندن

NBA 2K22 Trae Young

راهنمای بازی NBA 2K22 | حتما Tray Young را به‌عنوان بازیکن شروع MyTeam بگیرید!

اگر بخواهیم ساده بگوییم، برای شروع در بخش MyTeam در NBA 2K22 هیچ بازیکن استارتری بهتر از Trae Young نیست، مخصوصا اگر به گفته‌ی ما عمل کرده‌اید و تجربه‌ی این بخش را به‌صورت آفلاین انجام داده‌اید. این بازیکن شاید اول به عنوان یک PG ( Point Guard ) ساده به‌نظر برسد اما با چندین ارتقاء ساده، او به یک پرتاب کننده‌ی خوب با سرعتی عالی تبدیل می‌شود که می‌تواند گل سرسبد تیم شما در روز‌های اولیه‌اش باشد. همچنین هنگامی که اولین بازیکن Starter خود را به صورت کامل ارتقا‌ء دادید، می‌توانید بازیکنی دیگر را بردارید تا جایی که تمام پنج بازیکن شروع را داشته باشید؛ پیشنهاد ما برای بازیکن دوم، Jason Tatum است که البته شما بسته به نیاز‌ها و سبک بازی خودتان می‌توانید بازیکنان دیگری را بردارید.

راهنمای بازی NBA 2K22

در MyCareer بسته با سلیقه‌ی شخصی‌تان کار کنید!

شاید در اینترنت با لیست‌هایی مثل ” چگونه بهترین کاراکتر‌ها را در MyCareer بسازیم ” مواجه شده باشید؛ اینطور لیست‌ها در صورتی که بخواهید با بهترین بازیکنان The City ( شهری که NBA 2K22 در آن جریان دارد ) رقابت کنید کارامد هستند اما به هرحال بهتر است در این بخش با سلیقه‌ی شخصی و علایق خود به ساخت کاراکتر مشغول شوید. برای مثال می‌توانید اسطوره‌‌ها و الگو‌های مورد علاقه‌ی خود را در نظر بگیرید و از روی آنها بازیکن خود را بسازید؛ مطمئنا لذت خواهید برد!

راهنمای بازی NBA 2K22

راهنمای بازی NBA 2K22 | طول راندهای بازی را با تغییر تنظیمات بیشتر کنید

یکی از مشکلاتی که برخی بازیکنان را در بخش MyCareer آزار می‌دهد کمبود طول هر بازیست که باعث می‌شود بازیکنان آنها نتوانند امتیاز کافی را برای ارتقاء خود کسب کنند. اگر شما‌ هم مثل دیگران قصد ندارید با پول واقعی دست به خرید بازیکنان بزنید، پیشنهاد ما بیشتر کردن زمان هر راند به ۱۰-۱۲ دقیقه است تا بتوانید به‌راحتی رتبه‌ی B یا بالاتر را برای بازیکنان خود بگیرید تا به‌راحتی آنها را ارتقاء دهید. برای این کار به بخش تنظیمات رفته و گزینه‌ی ” Quarter Length ” را روی زمان مد نظر خود قرار دهید.

عضویت
اطلاع از
guest

5 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
ارشیا
ارشیا
10 ماه قبل

چجوری میشه بازیکنی از تیم به تیم دیگه انتقال داد

Meysam
Meysam
1 سال قبل

دوستان سلام آقا چجوری میشه از حالت تمرین این بازی خارج شد من هر کاری می کنم نمیشه فقط اولش یه بازیکن میاد که باهاش تمرین میشه کرد چجوری برم تیمی بازی کنم ممنون میشم جوابمو بدین

L.LA
L.LA
Reply to  Meysam
1 سال قبل

احتمالا بازی رو کامل دانلود نکردی …

Last edited 1 سال قبل by L.LA
Dfh
Dfh
10 ماه قبل

چجوری باید بازیو سخت یا اسون تنظیم کرد

Siyavash
Siyavash
1 سال قبل

راهنماییت ساده ولی قابل قبول بود

دکمه بازگشت به بالا
5
0
Would love your thoughts, please comment.x