مقالات ترجمه‌ای

۱۵ دنباله بازی فوق‌العاده که انتظارشان را نداشتیم

بازی‌هایی که شاید وجودشان ضرری نبود اما از این که هستند خوشحالیم

در صنعت بازی‌های رایانه‌ای مجموعه‌ بازی‌هایی وجود دارند که متعجبیم چرا دنباله‌های آنان هرگز به پایان نمی‌رسند. در آن سو موارد دیگری نیز وجود دارند که ظاهراً به دلیل کمبود فروش، مشکلات توسعه و تمام شدن داستان قاعدتا نباید دنباله‌ای جدید داشته باشند، اما در کمال تعجب نسخه‌ای جدید برایشان عرضه می‌شود و اتفاقاً بسیار هم خوب یا حتی گاهی اوقات بهتر از نسخه اصلی از آب در می‌آیند. در این مقاله چنین آثاری را معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که این مقاله ممکن است بخشی از داستان بازی‌ها را افشا کند.

بازی Titanfall 2

Titanfall 2

بازی Titanfall به همان اندازه که بخش چندنفره درخشانی داشت از مشکلات اساسی در زمینه تعادل، محتوا و پشتیبانی پس از عرضه رنج می‌برد به خصوص که بازی اصلاً بخش تک‌نفره نداشت. به همین دلایل علی‌رغم استقبال مثبت منتقدان، تعداد بازیکنان کاهش یافت و تردیدهایی در مورد اینکه آیا استودیوی تازه کار Respawn مجدداً به سراغ این عنوان جدید خواهد رفت یا خیر به وجود آمد. اما نسخه دوم بازی نه تنها اتفاق افتاد بلکه با وجود تغییرات بحث برانگیز در بخش چندنفره، یک کمپین باورنکردنی را به عنوان یکی از قوی‌ترین نقاط مثبت بازی ارایه داد. متأسفانه میزان فروش و تعداد بازیکنان در این شماره هم پایین بوده و این سری کمابیش دیگر از دست رفته است.

بازی The Last of Us Part 2

The Last of Us Part 2

هر طور حساب کنیم The Last of Us پایان کاملی داشت. جویل در نهایت الی را نجات داد اما این کار بی هزینه نبود زیرا اعتماد الی به وی از بین رفت. ظاهراً نیازی به ادامه داستان نبود اما پایان بی‌عیب و نقص بازی اول هیچ نتیجه‌گیری قطعی به خصوص در مورد شخصیت جویل و آینده رابطه او با الی ارایه نمی‌داد. همین عدم قطعیت شرایط را برای یک نسخه جدید از بازی فراهم کرد. بنابراین نسخه جدید روی دیدگاه الی متمرکز شد و تجربه فراموش نشدنی از انتقام، رستگاری و بخشش را برایمان رقم زد.

هر چیزی که باید از شخصیت‌های Borderlands 3 بدانید
خواندن

بازی Baldur’s Gate 3

Baldur’s Gate 3

این طور نیست که طرفداران نمی‌خواستند Baldur’s Gate 3 بیاید، به ویژه اینکه بازی دوم هم عالی بود. در واقع با توجه به این که بازی Baldur’s Gate 3: The Black Hound در سال ۲۰۰۳ لغو شد هیچ‌کس انتظار نسخه سوم را نداشت. با این حال در اوایل سال جاری میلادی، توسعه دوباره نسخه سوم اعلام شد. بازی در مرحله دسترسی زودهنگام قرار دارد اما تاکنون نظرات نسبت به آن بسیار مثبت بوده است؛ اگرچه برخی هنوز در مورد تغییرات سیستم مبارزات و حال و هوای بازی دچار شک و تردید هستند.

بازی Watch Dogs 2

Watch Dogs 2

خنده‌دار به نظر می‌رسد اگر فکر کنیم یوبیسافت برای یکی از عناوین بزرگ، پر فروش و خوبش دنباله‌ای تولید نمی‌کند. هرچند صرف‌نظر از همه جنجال‌هایی که Watch Dogs را به دام انداخته بود، داستان شخصیت اصلی بازی هم کاملاً تمام شد. علاوه بر این، با توجه به اولویت‌بندی سایر پروژه‌های یوبیسافت، متوقف نگه داشتن توسعه یک نسخه جدید کار بدی به نظر نمی‌آمد. عاقبت در کمال ناباوری دو سال بعد شماره دوم به بازار آمد و بی‌شک با دنیایی وسیع، مأموریت‌های بهتر، فعالیت‌های جانبی بیشتر و یک قهرمان اصلی دوست داشتنی کیفیت خیلی بهتری از خود نشان داد. همچنین این دفعه بازی با تمرکز روی DedSec و تأثیرات زیاد ctOS بر دنیا، قصه بهتری داشت.

بازی The Legend of Heroes: Trails in the Sky the Third

The Legend of Heroes: Trails in the Sky the Third

از نظر داستانی همان دو نسخه اول سه‌گانه افسانه قهرمانان کامل بودند و داستان را به نتیجه رساندند. در واقع بازی سوم بیشتر گسترش دهنده‌ی دنیای بازی است که پس از داستان اصلی و با محوریت شخصیت کوین گراهام اتفاق می‌افتد. علی‌رغم تمرکز بیشتر بازی روی نبردها، سکانس‌های لذت بخشی از سرگذشت شخصیت‌های محبوب سری در این نسخه قرار دارند که در نوع خود عالی هستند..

انتظارات ما از نسخه‌ی بعدی سری بازی Splinter Cell
خواندن

بازی Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption هم از آثاری است که پایان کاملی داشت. قصه بازی درباره جان مارستون بود که می‌خواست با شکار اعضای دارو دسته خلافکاری قدیمی خود، خانواده‌اش را آزاد کند. هنگامی که دولت به وی خیانت کرد او جانش را از دست داد و پسرش هم انتقام جان مارستون را در نهایت گرفت. این همه‌جوره یک داستان کلاسیک و کامل است. بنابراین Red Dead Redemption 2 راهی متفاوت را طی کرده و به عنوان یک دنباله، داستان باورنکردنی سقوط دسته پسرهای داچ را روایت کرد با اینکه از نظر جهان و روایت داستان، بازی در واقع هنوز دارد به برجسته کردن نسخه اول کمک می‌کند.

بازی Azure Striker Gunvolt 2

Azure Striker Gunvolt 2

بازی Azure Striker Gunvolt در نسخه اول تمام شد. چرا که گروه شرور بازی شکست خوردند و همه چیزی ختم به خیر شد. با این حال به خاطر فروش مناسب، ساخت نسخه دوم محتمل به نظر می‌رسید. در نهایت یک سال بعد از عرضه بازی اول، توسعه دهنده تأیید کرد که دنباله‌ای در دست ساخت دارد که با داشتن دو شخصیت قابل بازی و مسیرهای متفاوت، داستان را به پیش می‌برد. طبیعتاً از نظر گیم پلی و طراحی مراحل بازی پیشرفت بزرگی کرده بود اگرچه داستان چندان قوی نبود.

بازی The Darkness 2

The Darkness 2

تقریباً همانند مورد قبل، داستان زندگی قهرمان این بازی در قسمت اول به پایان رسید، هرچند شاید کمی مبهم خاتمه یافت. از طرفی بااینکه فروش بازی خوب بود استودیوی Starbreeze که در حال کار روی بازی Syndicate بود توانایی ساخت شماره‌ای جدید را نداشت. برای همین در نهایت Digital Extremes که بازی Warframe را در کارنامه دارد، توسعه یک دنباله برای بازی را طی سه سال انجام داد. به طور کلی ۲ The Darkness دنباله خوبی برای نسخه اصلی است که البته گیم پلی اکشن و خشن بیشتری دارد.

تحلیلی بر بازی The Crew 2؛ کمیت، قاتلِ کیفیت!
خواندن

بازی The Evil Within 2

The Evil Within 2

با وجود کنترل‌های بد قلق و مشکلات داستانی، The Evil Within بازی ترسناک خوبی بود که بازگشت رضایت بخشی به عناوین شبیه سری Silent Hill و Resident Evil به حساب می‌آمد. داستان بازی هم در پایان عرصه را برای یک دنباله باز گذاشت. اما فروش بازی در نهایت آن چیز دیوانه کننده‌ای نبود که انتظار می‌رفت نبود. بنابراین اگر بتسدا به سمت پروژه دیگری حرکت می‌کرد عجیب به نظر نمی‌رسید. سه سال بعد The Evil Within 2  با عناصر دنیای باز، سازوکارهای ساخت تجهیزات، اکشن مطلوب و وحشت بیشتر منتشر شد. اگرچه فروش بازی بازهم به نقطه مطلوب نرسید، نسخه دوم هنوز هم به عنوان یک بازی سرگرم کننده و تقریباً از هر نظر پیشرفت کرده محسوب می‌شود.

بازی God of War

God of War

بازی سوم God of War با نمایش اینکه کریتوس احتمالاً هنوز زنده است پایان یافت اما با مرگ زیوس، قلمروی المپ به معنای واقعی کلمه سقوط کرده بود. از این‌رو در نسخه جدید دنیای یونان باستان جایش را به قلمرو اساطیر اسکاندیناوی داد. جایی که با کریتوس پیر، عاقل و در عین حال عصبانی که اکنون یک پسر دارد مواجه شدیم. علی‌رغم اینکه همه چیز از نبردها گرفته تا کاوش و روایت داستان از نو تصور شده بودند، نسخه سال ۲۰۱۸ با فروش بیش از ده میلیونی و تحسین جهانی منتقدان بهترین بازی این سری به شمار می‌آید.

بازی Command and Conquer 3 Tiberium Wars

Command and Conquer 3: Tiberium Wars

برای مجموعه‌ای به بزرگی و تأثیرگذاری  Command and Conquerبه نظر نمی‌رسید که دنباله‌ای پس از نسخه Tiberian Sun لازم باشد. به خصوص که بازی‌های دیگر این مجموعه یعنی  Red Alert و Generals هم عملکرد تحسین برانگیزی داشتند. حقیقت ماجرا این است که نسخه  Tiberium Wars از سال ۲۰۰۱ درگیر مشکلات توسعه شده بود. استودیو Westwood تعطیل و تیم اصلی آن از هم جدا شدند؛ کسانی که باقی مانده بودند نیز به استودیو EA Los Angeles رفتند. با این حال نهایتاً در ماه مارس سال ۲۰۰۷ سرانجام نسخه جدید منتشر شد که تا به امروز از آن به نیکی یاد می‌شود.

سرمایش فلز مایع پلی‌استیشن ۵ | مشکل یا راه‌حلی تضمین شده؟
خواندن

بازی Gears of War 4

Gears of War 4

شاید مسخره به نظر برسد که قرار بود نسخه سوم بازی Gears of War پایانی باشد که سرنوشت دنیای آن را به یک خاتمه کامل می‌رساند. از این روی دشمنان وحشی برای همیشه نابود و سرانجام صلح حاکم شد. اما در کمال ناباوری بازهم در شماره چهارم دشمنان قدیمی بعد از سال‌ها برمی گردند. خبر خوب این است که حتی با وجود سادگی بخش تک‌نفره و تغییرات آزار دهنده حالت Horde، بازی تصاویر بسیار خیره کننده، گروه جدیدی از قهرمانان و ویژگی‌های جالب دیگری ارایه می‌دهد که انقلابی نیستند اما موجب می‌شوند بازی به عنوان یک دنباله خیلی خوب مورد پسند واقع گردد.

بازی Super Smash Bros. Ultimate

Super Smash Bros. Ultimate

بازی مبارزه‌ای Super Smash Bros در اواخر حیات کوتاه Wii U منتشر شد. با توجه به کیفیت بازی و نظر مساعد نینتندو برای آوردن عناوین Wii U به سوییچ، به نظر می‌رسید در بهترین حالت شاهد یک پورت با کیفیت برای کنسول سوییچ باشیم. در عوض، نینتندو به کمک Bandai Namco و Sora Ltd بازی Super Smash Bros. Ultimate را عرضه کرد. در این بازی به جای یک پورت ساده با فهرست بسیار بزرگ‌تر شخصیت‌ها و انبوهی از حرکات و مراحل جدید و یک حالت داستانی کاملاً تازه مواجه بودیم. حتی با این که حالت آنلاین بازی عملکرد خوبی ندارد نسخه Ultimate بهترین بازی این سری و البته یکی از برترین بازی‌های سبک مبارزه‌ای به حساب می‌آید.

بازی The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

سری The Legend of Zelda به دلیل مستقل بودن داستان هر نسخه، همیشه مورد توجه بوده است. هر بازی پایان تقریباً کاملی دارد و نسخهA Link to the Past  که در سال ۱۹۹۱ عرضه شده بود نیز بهترین نمونه در این سری است. شما با دشمنان می‌جنگید، به قلمرو تاریک می‌روید،  شرور نهایی بازی را شکست می‌دهید و در نهایت صلح به سرزمین هیرول بازگشته و بازی تمام می‌شود. اما نینتندو سرانجام بعد از سال‌ها نسخه A Link Between Worlds را برای کنسول دستی ۳DS  در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد که مکانیک‌های جدیدی داشت و به بازیکنان امکان می‌داد به هر ترتیب که خواستند به سراغ دخمه‌ها بروند. علی‌رغم اینکه بازی مجبور به پیروی از یک نسخه کلاسیک بود طرفداران و منتقدان از آن بسیار استقبال کردند.

داستان Halo قسمت چهاردهم: جنگ برای سرنوشت کهکشان
خواندن

بازی Pokemon Black 2 and White 2

Pokemon Black 2 and White 2

در گذشته استودیو Game Freak دوست داشت نسخه‌های بهبود یافته از عناوین قدیمی تر سری Pokemon  را تولید می کرد. این فرمول جواب هم می‌داد اما پس از Pokemon Black and White این شرکت در کنشی متفاوت بالاخره یک دنباله را منتشر کرد. بازی  Pokemon Black 2 and White 2داستان بازی قبلی را به پیش می‌برد و مکان‌ها، پوکمون‌ها، مسابقات جدید و درجات سختی بیشتری دارد. حتی اگر بهانه آوریم که این موارد چندان هم نوآورانه نیستند بازی به هر حال خیلی سرگرم کننده بوده و با استقبال زیادی مواجه شد.

منبع
www.gamingbolt.com
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
randy
randy
3 سال قبل

تا باشه از این مقاله ها

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x