راهنمای بازیمنتخب سردبیر

۱۰ نکته برای بدست آوردن پیروزی در بازی eFootball PES 2020

با دنبال کردن این نکات کلیدی توانایی‌های خود در بازی PES را بهبود ببخشید

دوباره آن وقت سال رسیده – eFootball PES 2020 بالاخره منتشر شد. جدیدترین نسخه از سری بازی‌های شبیه ‌ساز فوتبال شرکت Konami در کنار تغییر نام خود پیشرفت‌های زیادی در گیم‌پلی این سری ایجاد کرده است. از سیستم بهبود یافته برای به دام انداختن مهاجمان حریف گرفته تا سیستم جدیدی برای دریبل‌های ریز و بهبود فیزیک توپ در زمین.

اگر شما در استفاده از ویژگی‌های جدید این عنوان به مشکل برخورده‌اید، ما در این راهنما با بیان نکاتی کلیدی راه موفقیت در این جدیدترین نسخه از این مجموعه را به شما نشان می‌دهیم. با دقت در نکات زیر و استفاده از آن‌ها در بازی خود شما به زودی می‌توانید بخش myClub را فتح کرده و جام‌های مختلفی در Master League برنده شوید.

eFootball PES 2020 20190914125101


۱. به Stadium، که حالت جدید دوربین در این نسخه است، عادت کنید

دوربین جدیدی در بازی eFootball PES 2020 به عنوان دوربین پیش فرض انتخاب شده که Stadium نام دارد. این دوربین با فراهم آوردن دید وسیعی از زمین بازی حالتی شبیه به گزارش‌های تلویزیونی مسابقات واقعی فوتبال را در بازیکنان ایجاد می‌کند. کنار آمدن با این دوربین جدید شاید در ابتدا کمی سخت باشد، خصوصا اگر شما از هواداران قدیمی این سری بازی‌ها بوده و به دوربین Dynamic Wide (که در این نسخه همچنان موجود است) عادت داشته باشید، هرچند دوربین Stadium ارزش این تغییر را دارد. نه تنها این دوربین حس واقع‌گرایانه‌تری به بازی می‌دهد بلکه به لطف زاویه متفاوت آن حال شما بخش بیشتری از زمین را دیده و می‌توانید با بررسی حرکات بازیکنان برنامه‌ریزی بهتری برای حرکات بعدی خود داشته و حملات خلاقانه‌ای ایجاد کنید.

راهنمای بازی Diablo Immortal | بهترین کلاس برای شروع بازی
خواندن

eFootball PES 2020 20190915130656


۲. از دادن پاس‌های غیر معقول بپرهیزید

آخرین نسخه از این سری بازی‌ها تمرکز بسیار بیشتری بر روی اشتباهات بازیکنان دارد. این بدین معنی است که دادن پاس در موقعیت‌های غیر طبیعی – مثل زمانی که روی شما سمت بازیکنی که می‌خواهید به او پاس بدهید نباشد – معمولا باعث کج شدن مسیر توپ و نرسیدن آن به مقصد خواهد شد. شاید بر روی کاغذ این موضوع ساده و پیش پا افتاده به حساب بیایید، اما در عمل عادت کردن به این موضوع می‌تواند زمان‌گیر باشد، پس پاس‌های خود را با دقت محسابه کنید. این موضوع در مورد شوت زدن نیز صادق بوده و اقدام به گل‌زنی از مکان‌های عجیب تنها به خراب شدن موقعیت شما منجر خواهد شد.


۳. جایگیری دفاعی خود را بهبود ببخشید

راحت‌ترین راه برای دفاع در PES صبور بودن است. یورش بردن با تکل‌های شیرجه‌ای تنها باعث می‌شود تا شما جا مانده و گل بخورید، پس بجای انجام اینکار موقعیت خود را حفظ کرده و از تکل‌های ایستاده استفاده کنید. جایگیری درست در موقعیت تدافعی نیز از اهمیت بسیار زیادی در eFootball PES 2020 برخوردار است. به لطف انیمشین‌های جدید این نسخه حال بازیکنان نقش اساسی در دفاع کردن ضربات و دور کردن توپ‌ها با ضربه سر دارند، پس با جایگیری درست و به موقع بازیکنان خود، می‌توانید در بسیاری از مواقع از گل خوردن تیم‌تان جلوگیری کنید.


۴. استفاده از کنسل کردن (Super Cancel) را یاد بگیرید

گزینه‌های پیشرفته‌ زیادی برای کنترل بازیکنان در عنوان eFootball PES 2020 وجود دارند، اما به جرات می‌توان گفت قابلیت Super Cancel یکی از مهمترین بخش‌های این بازی است. با فشردن دو دکمه R1 و R2 (به ترتیب دکمه‌های RB و RT در نسخه ایکس‌باکس)، بازیکن شما هر کاری که مشغول انجام آن باشد، به عنوان مثال دنبال کردن توپی که به آن نمی‌رسد یا آماده شدن برای شوت زدن، را کنسل می‌کند. از این رو Super Cancel به شما کنترل بسیار بیشتری بر روی بازیکنان تیم‌تان می‌دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در کسری از ثانیه تصمیم‌های حیاتی گرفته که در نتیجه پایانی بازی نقش بسزایی خواهند داشت.

راهنمای استفاده از بخش Photo Mode | ثبت بهترین تصاویر از بازی‌های محبوب‌تان
خواندن

eFootball PES 2020 20190914160249

۵. از دستور‌العمل‌های پیشرفته (Advanced Instructions) استفاده کنید

شما می‌توانید Advanced Instructions را از صفحه Game Plan فعال نموده و تاکتیک‌های مختلفی به بازیکنان خود بدهید. این تاکتیک‌های شامل مواردی محبوب از نسخه‌های قبلی چون «حمله مدافعان» (Attacking Full-Backs) و «خط دفاعی عمیق» (Deep Defensive Line) و همچنین تاکتیک‌های جدیدی چون «لنگر انداختن» (Anchoring) بوده، که در این مورد تاکتیک «لنگر انداختن» باعث می‌شود بازیکنان به صورت افقی از پستی که برای آن‌ها تعبیه شده خارج نشوند. شما می‌توانید در آن واحد تا ۴ دستورالعمل مختلف را برای تیم خود تعیین کنید. بررسی Advanced Instructions به هنگام استفاده از یک تیم جدید همیشه ایده بسیار خوبی بوده، زیرا هر تیم دستور‌العمل‌های پیش‌فرض مخصوص به خود را داشته که ممکن است با سبک بازی شما مطابقت نداشته باشند.


۶. صبور بوده و موقعیت سازی کنید

در حالی که حملات سریع و زدن ضدحمله مطمئنا یک تاکتیک کار‌آمد در eFootball PES 2020 می‌باشد، بهتر است شما تمرکز خود را بر روی بازی صبورانه و ایجاد موقعیت برای تیم خود بگذارید. این بدین معناست که باید در مواردی به عقب پاس داده و حتی در عرض حرکت کرده و پاس دهید تا فضای آزاد بیشتری در زمین ایجاد کنید. عجله در حمله و بی‌گدار به آب زدن در اکثر مواقع منجر به از دست دادن توپ و موقعیت خواهد شد، پس با آرامش و صبر بازی کنید – میان بازیکنان خود پاسکاری کرده و منتظر نفوذ بازیکنانتان در خط دفاعی تیم حریف باشید.

eFootball PES 2020 20190913155839


۷. قدرت بازیکنان خود را بشناسید

سری PES در شبیه‌سازی مهارت‌های شخصی هر بازیکن عملکرد بسیار مناسبی داشته و این مورد بیش از پیش در عنوان eFootball PES 2020 قابل رویت است. از این رو برای گرفتن بهترین نتیجه و استفاده از تمام پتانسیل تیم خود در زمین فوتبال، باید مهارت‌های فردی هر بازیکن را شناخته و بازی خود را بر اساس آن‌ها تطبیق دهید. بازیکنان شوت زن و بلند قد گزینه خوبی برای نگهداری توپ و حفظ موقعیت هستند، در حالی که بازیکنان ریز نقش چون مسی در دربیل زدن و مهارت‌ پیروز شدن در درگیری‌های تن به تن نقش بسزایی دارند. تاکتیک‌های خود را براساس این ویژگی‌های چیده و پیاده کنید.

راهنمای بازی Greedfall - چگونه بهترین شخصیت را بسازیم
خواندن

۸. بر روی زمان‌بندی دریبل‌های خود کار کنید

سیستم دربیل‌زنی جدید عنوان eFootball PES 2020 با استفاده از آنالوگ سمت راست فعال شده و به شما اجازه می‌دهد تا با انجام حرکات مهارتی ظریف و نامحسوس از سد مدافعان پیش روی خود عبور کنید. کنترل کردن این سیستم آسان بوده اما نکته اصلی در استفاده از آن زمان‌بندی دقیق برای فعال کردن آن است. شما باید دقیقا هنگامی که مدافعان به سوی شما تکل می‌روند این سیستم را فعال نموده و آنان را از پیش رو بردارید. عادت کردن به استفاده درست از این سیستم کمی زمان خواهد برد پس مطمئن شوید قبل از استفاده از آن در مسابقات آنلاین به خوبی تمرین کرده و در آن ماهر شده‌اید. تلاش برای یادگیری این سیستم بدون شک ارزشمند بوده زیرا دریبل به موقع معمولا به خلق موقعیت‌های بسیار خوب برای گل‌زنی می‌انجامد.

wp4604905


۹. در مواقع نیاز از شوت‌های دستی استفاده کنید

بعضی از بازیکنان قدیمی سری PES علاقه زیادی به استفاده از تنظیمات دستی دارند زیرا این تنظیمات آزادی بیشتری در کنترل بازیکنان به آن‌ها داده، در نتیجه این افراد بازی خود را به صورت کامل براساس این قابلیت برنامه‌ریزی‌ می‌کنند. هرچند استفاده از تنظیمات دستی کار دشواری بوده و نیازمند تبهر بسیار خاصی در کنترل دقیق آنالوگ‌ها است. خوشبختانه شما می‌توانید در کنار حالت خودکار در مواقع مورد نیاز از تنظیمات دستی نیز استفاده کنید. با نگه داشتن دکمه L2 (در ورژن ایکس‌باکس LT) در هر زمان از بازی شما قابلیت فعال کردن تنظیمات دستی را خواهید داشت. هرچند به صورت کلی توصیه ما این بوده که به صورت جسته و گریخته از این قابلیت استفاده نمایید، اما در مواردی چون روبرویی با یک گل خالی این قابلیت می‌تواند کنترل بسیار خوبی به شما داده و شما را از شرمندگی از دست دادن موقعیت‌های گل‌زنی بسیار واضح نجات دهد.

راهنمای بازی Mass Effect Legendary Edition | نکاتی برای تازه‌واردان
خواندن

۱۰. حواستان به استقامت و آمادگی بدنی بازیکنانتان باشد

اگر امسال برای اولین بار سری PES را بازی می‌کنید، باید به شما متذکر شویم که آمادگی جسمانی بازیکنان از اهمیت بسیار زیادی در این عنوان برخوردار است. شما می‌توانید با فشار دادن دکمه R2 (در ورژن ایکس‌باکس RT) به هنگام استفاده از صفحه تنظیمات Game Plan وضعیت جسمانی بازیکنان خود را مشاهده نمایید. وضعیت جسمانی بازیکنان با پیکان‌های رنگی که از جهات بالا تا پایین (بالا به منزله عالی بودن وضعیت جسمانی و پایین به معنی بد بودن وضعیت بازیکن) را نشان می‌دهند، به تصویر کشیده شده‌اند. وضعیت جسمانی یک بازیکن می‌تواند اثرات قابل توجه‌ای بر روی عملکرد او در زمین داشته باشد. علاوه بر این موضوع، یادتان نرود که در هنگام مسابقه از تعویض‌های سریع استفاده نمایید، زیرا بازیکنانی که میزان استقامتشان کم شده باشد احتمال مصدومیت بیشتری داشته و حتی در بعضی موارد بر اثر خستگی بسیار زیاد توانایی تعقیب بازیکنان حریف در نبردهای تن به تن را نیز نخواهند داشت.

عضویت
اطلاع از
guest

3 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
ابوذر
ابوذر
4 سال قبل

علی جان بنویس مترجمی نه نویسنده این طوری حرفه ای تر به نظر میای.

امیر
امیر
Reply to  ابوذر
3 سال قبل

نه اگه همون نوسنده باشه یعنی دانشش بالاست

محمدok
محمدok
Reply to  امیر
3 سال قبل

از کجا فهمیدی شما؟

دکمه بازگشت به بالا
3
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن