مقالات ترجمه‌ای

داستان Halo قسمت ششم: آغاز جنگ انسان‌ – کاوننت و سقوط Harvest

آغازی بر پایان

در مقاله پیشین داستان Halo، گسترش بشریت در کهکشان، فتنه مهاجرنشین‌های خارجی و مبدا اسپارتان ۲ها را بررسی کردیم. در این مقاله، نگاهی به اولین ارتباط بشریت با کاوننت قدرتمند خواهیم داشت که موجب آغاز جنگ شد و دنیای مهاجرنشین Harvest را تبدیل به اولین قربانی کاوننت کرد.

همه آنچه که باید از دنیای هیلو بدانید
خواندن

۳ فوریه سال ۲۵۲۵: کشتی‌های انسان و کاوننت برای اولین بار با همدیگر ارتباط برقرار می‌کنند

Covenant ship 0در ۳ فوریه سال ۲۵۲۵ یک کشتی کاوننت با کشتی انسان‌ها که در حال عبور از Slipspace (منطقه عبور با سرعت نور) بود مواجه شد. این کشتی که دارای گونه کیگ‌یار (گونه یاغی کاوننت) بود، به کشتی انسان‌ها حمله کرد تا آن را غارت کند. کمی بعد، همین افراد کشتی دیگری را مورد حمله قرار دادند.

این مورد از نگاه هوش مصنوعی به نام سیف (Sif) که در دنیای Harvest بود غافل نماند. سیف اوضاع را به مامور مخفی ONI که آن جا بود اطلاع داد و باعث شد که UNSC و سازمان ارتش مهاجرنشین ( Colonial Military Administration یا CMA) به تهدیدی که وجود داشت آگاه شوند.

مامور ONI که انتظار داشت فتنه‌گران عامل این وضعیت باشند، برای آن‌ها یک تله گذاشت. دو سرباز UNSC یعنی آوری جانسون و نولان برن در یک کشتی کوچک قرار گرفتند که قرار بود برای دزدانی که سوار آن می‌شوند استفاده شود. سپس این دو، دزدان را غافل‌گیر می‌کنند و فتنه‌گران را می‌کشند. با این که این نقشه جواب داد اما انسان‌ها شوکه شدند که عامل پشت این حملات به جای این که فتنه‌گران باشد، موجودات فضایی بودند. در نهایت کشتی کیگ‌یارها مورد حمله قرار گرفت و تمام آن‌ها کشته شدند. جانسون و برن هم به Harvest بازگشتند.

اواسط ماه فوریه سال ۲۵۲۵: Rapid Conversion به Harvest می‌رسد

Rapid Conversion 0

در اواسط فوریه، کشتی جنگی کاوننت به نام Rapid Conversion به سیاره Harvest آمد تا تحقیق کند که چه بر سر کشتی کیگ‌یارها آمده است. UNSC سعی کرد با ارتباط برقرار کردن با کاوننت‌ها از تلفات احتمالی جلوگیری کند. اعضای کشتی Rapid Conversion که شامل ۱۰ بروت، ۶۰ گرانت و ۱۰۰ درون می‌شد شروع به صحبت با انسان‌ها کردند اما خاطرنشان می‌کردند که تنها دلیل بودنشان در آن‌جا به دلیل قطعات فوررانری بود که در آن جا شناسایی کرده بودند.

متاسفانه یک گرانت که استرس داشت به یک سرباز CMA به نام اوزمو شلیک کرد و باعث شد یک کشمکش کوچک بین دو طرف اتفاق بیفتد. این اتفاق باعث شد که مذاکره همان جا متوقف شود و اعضای Rapid Conversion به کشتی و مدارشان برگردند.

پیامبران (Prophets) (که رهبران دینی کاوننت هستند) متوجه شدند قطعات فوررانری که Rapid Conversion تشخیص داده بود در حقیقت خود انسان‌ها هستند. در واقع، قطعه‌ی خفته‌ای از مندیکانت بایاس که در کشتی Dreadnought فوررانرها بوده از خواب بیدار شده و موقعیت انسان‌ها را نشان‌شان داده است. انسان‌ها در حقیقت Reclaimers یا کسانی که ارزش کافی برای داشتن ردای مسئولیت (Mantle of Responsibility) دارند، نامیده می‌شدند.

پیامبران سان‌شایوم از این افشا شوکه شدند و به اشتباه نتیجه‌گیری کردند که انسان‌ها از نسل خود فوررانرها هستند. از آن جایی که آن‌ها می‌ترسیدند که حکومت بزرگ کاوننت با دانستن این رابطه خاص بین بشریت و فوررانر علیه پیامبران اقدام کنند، دستور دادند که این گونه بر اساس دستور خدا باید نابود شود.

به این ترتیب Rapid Conversion حمله به جامعه مهاجرنشین Harvest را آغاز کرد. با این که نیروی زمینی کاوننت ضعیف بود، اما قدرت حملات موشکی Rapid Conversion اکثر سیاره را به زانو درآورد. تله‌ای که توسط گروه کوچکی از انسان‌ها کار گذاشته شده بود باعث شد تا کشتی به صورت موقت غیرفعال شود تا اجازه دهد که اکثر ساکنین سیاره از طریق کشتی‌های کوچک فرار کنند. با این حال، اعضای کشتی توانستند کمی بعد از فرار آن‌ها کشتی را تعمیر کنند و شروع به گشتن سیاره کردند.

۲۰ آپریل سال ۲۵۲۵: کشتی Argo سازمان CMA قطع ارتباط با Harvest را تحقیق می‌کند

Argo 0بعد از این که تماس با سیاره Harvest در ماه فوریه غیر ممکن شد، CMA کشتی دیدزنی به نام Argo را فرستاد تا در مورد این موضوع تحقیق کند.

زمانی که کشتی در ۲۰ آپریل به سیاره رسید، یک هوش مصنوعی انسانی سعی کرد تا پیامی را به Argo بدهد تا هشدار دهد که به سیاره وارد نشود اما این پیام خیلی دیر مخابره شد. Argo به Rapid Conversion بیش از حد نزدیک شده و توجه آن را جلب کرده بود. در نهایت کشتی کاوننت، Argo را در چند ثانیه نابود کرد.

۷ اکتبر سال ۲۵۲۵: گروه نبرد شماره ۴ CMA با Rapid Conversion درگیر می‌شود

Harvest Glassed 0زمانی که ارتباط با Argo از بین رفت، CMA در آماده باش کامل قرار گرفت. CMA که در سیاره ریچ بود، می‌ترسید سیاره به دست فتنه‌گران افتاده باشد و اکنون به عنوان پایگاه عملیاتی آن‌ها استفاده شود. در نتیجه گروه نبردی شامل سه کشتی را تشکیل دادند. به این گروه کوچک نام گروه نبرد ۴ داده شد و به آن ماموریت دادند که به سیاره Harvest برود و انتظار درگیری را داشته باشد.

در ۷ اکتبر زمانی که گروه نبرد ۴ به Harvest رسید، کشتی Destroyer کاوننت‌ها را دید که هم بزرگ‌تر و هم ترسناک‌تر از Rapid Conversion بود. زمانی که این گروه سعی در برقرار کردن ارتباط کردند، این کشتی کاوننت‌ها به ناگهان شروع به شلیک کردن کرد. در عرض ۱۴ ثانیه، دو کشتی گروه کاملا نابود شد و کشتی دیگر که به آن Heracles می‌گفتند، صدمه شدید دید. این کشتی به سختی موفق شد تا وارد موقعیت سفر با سرعت نور یا Slipspace شود و به سیاره ریچ برگردد، اما قبل از آن پیامی از طرف کشتی کاوننت برایشان ارسال شده بود:

نابودی شما خواسته خدایان است و ما وسیله آن‌ها هستیم.

۱ نوامبر سال ۲۵۲۵: Heracles به سیاره ریچ برمی‌گردد

Heracles 0چند هفته بعد از درگیری در Harvest، کشتی Heracles به سیاره ریچ رسید تا به UNSC و CMA درباره خطر کاوننت هشدار دهد.

UNSC به سرعت به حالت آماده باش درآمد. نیروهای UNSC شروع به جمع‌آوری ارتشی کردند که شامل ۴۰ کشتی بود تا بتوانند سیاره Harvest را پس بگیرند. به تمرینات اسپارتان ۲های آینده سرعت بخشیده شد و نیروهای ارتشی CMA با نیروهای UNSC ادغام شدند تا در نهایت به این دشمن جدید نشان دهند که آن‌ها بدون نبرد از بین نمی‌روند. بشریت رسما تمهیدات لازم برای جنگی را آغاز کرد که برای چندین دهه موجب ویرانی کهکشان شد.

شما می‌توانید تمامی مقالات داستان هیلو را در اینجا مطالعه کنید.

منبع
Windowscentral
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x