نقد و بررسی

بررسی بازی Resident Evil Village

شاهکاری با حسی آشنا

تقریبا سه سال گذشته است. اکنون «ایتن وینترز» (Ethan Winters) همراه با همسرش «میا» (Mia) و دختر کوچکش «رز» (Rose) در آرامشِ یک روستای اروپایی به سر می‌برند. همه چیز به نظر خوب پیش می‌رود. میا برای رز قصه می‌خواند تا وی به خواب فرو رود. دانه‌های سفید برف کلبه‌ی نقلی آن‌ها را پوشانده‌اند و در سیاهی شب همچون دُر می‌درخشند. آرامش حاکم بر اتاق پذیرایی بسیار زیباست، اتمسفری که می‌توان تا ابد در آن غرق شد. حتی هیزم‌های درحال سوختنِ آتشگاه (شومینه) اتاق هم نمی‌توانند حرارتی هم تراز با گرمایی که بین اعضای این خانواده حس می‌شود را تولید کنند. قصه‌ی ترسناکی که میا برای رز می‌خواند، ایتن را نگران می‌کند. اما یک کودک نوزاد مگر چقدر ادراک قوی‌ای می‌تواند داشته باشد که از یک داستان به لرز بیفتد؟ رز درحالی که به خواب فرو رفته، به بقل ایتن سپرده می‌شود تا روی تخت خوابش گذاشته شود. اکنون که کودک خفته، بهترین زمان است تا زن و شوهر مقداری زمان هم برای خود داشته باشند. شام آمادست؛ غذایی که با بخار داغش در این فصل سرد، هرکسی را گرسنه‌ می‌کند! اما مسئله این است که هیچ‌چیز، هیچ‌وقت تمام نمی‌شود، و گذشته هرگز لکه‌های اثر خود را از حال و آینده پاک نخواهد کرد، مهم نیست که میا و ایتان چقدر تلاش کرده تا وانمود کنند که همه چیز خوب است و سه سال پیش هیچ اتفاقی نیفتاد…

بازی Resident Evil Village شروع بسیار مناسب و حساب‌شده‌ای دارد و به بهترین شکل ممکن، چپتر جدیدی از کتاب زندگی ایتان وینترز را باز می‌کند. قصه‌ی بازی، حس‌های مختلف و شگفت‌انگیزی را پشت سر هم به صورت بازیکن می‌کوباند و وی را شوکه می‌کند. یک لحظه شگفتی و تعجب، لحظه‌ای آرامش و زیبایی، لحظه‌ای شکوه و جلال… اما به طور کلی، همه چیز در بهترین حالت قرار دارد؛ از آرامش قبل از طوفان دقایق ابتدایی بازی گرفته تا صحنه‌ی ورود به روستا و ملاقات با بانو  Dimitrescu! و ادامه‌ی قصه‌ای که حتما حتما باید خودتان تجربه‌اش کنید!

REV 1

روایت کردن داستانی غنی یا پردازش ادبی شخصیت‌ها، هرگز از ویژگی‌های فرنچایز Resident Evil نبوده‌اند و بازی Resident Evil Village نیز از این قضیه مستثنی نیست. بنابراین منتظر یک داستان عمیق و احساساتی که مستقیما روایت شده و شما را تحت تاثیر قرار دهد، نباشید؛ که خب هیچ نسخه‌ای از سری Resident Evil هم اثر داستان‌محوری نبوده است. عنوان Resident Evil Village به نوبه‌ی خود و در چهارچوب این فرنچایز، داستانی خوب با روایت پسندیده‌ای را ارائه می‌دهد؛ داستانی که گاها محرک پیشروی در داستان می‌شود و سورپرایزهای جالبی هم در روند روایت قصه آماده کرده است!

بررسی بازی Atlas Fallen
خواندن

مثل همیشه، بسیاری از اسرار مهم و نکات داستانی، در محیط‌ها پراکنده شده‌اند تا بازیکنان خودشان آن‌ها را پیدا کنند؛ به جای اینکه در یک قالب یک کات‌سین طولانی در دهان بازیکن قرار داده شوند! به جز داستان اصلی، قصه‌های دیگری هم در این روستا وجود دارند که برای شنیدن آن‌ها، باید به دنبالشان بگردید و اجازه دهید که محیط‌ها آن‌ها را برایتان روایت کنند! از طرف دیگر، کرکترها و موجودات درون بازی هم ویژگی‌های جالب و متنوعی دارند. هر کدام از آن‌ها دارای خصوصیات منحصر به فرد خود، با یک سرگذشت داستانی خاص، و اهداف متفاوتی هستند. این موارد می‌توانند در حل کردن معمای داستان مرموزانه‌ی بازی، به شما کمک کنند و دلیل رفتار متفاوت اشخاص مختلف نسبت به شما را شرح دهند. در کنار همه‌ی این موارد، کاملا واضح است که سازندگان تلاش زیادی کرده‌اند تا مقداری عناصر احساسی و انسان‌گونه‌ای نیز به بازی اضافه کنند؛ که در برخی از سکانس‌ها، تاحدودی هم موفق شدند و بازی نهایی گاها می‌تواند اثری تاثیرگذار باشد. نکته قابل توجه دیگر این است که در عنوان Resident Evil Village بسیار سعی شده تا به اکثر پرسش‌هایی که پس از بسته شدن پرونده‌ی Resident Evil VII: Biohazard همچنان باقی مانده بودند، پاسخ دهد و حفره‌های داستانی پیشین را ببندد. همچنین بین داستان این دو نسخه و عناوین کلاسیک فرنچایز Resident Evil هم به گونه‌ای پیوند ایجاد می‌شود! که این پاسخ‌ها و پیوندها تا حدودی جالب، حائز تامل، و قابل قبول هستند، هرچند که شاید بتوان ایراداتی هم به آن‌ها گرفت.

REV 2

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد Resident Evil Village جهانی است که به ما ارائه می‌دهد؛ دنیایی که بخش بخش آن، به بهترین حالت ممکن خلق شده‌اند. طراحی‌های محیط‌های بازی به معنای واقعی کلمه «شاهکار» هستند! همچنین تنوع بسیار به‌جا و خارق‌العاده‌ای هم بین بخش‌های مختلف محیط بازی ایجاد شده که بسیار ستودنی می‌باشد. کاخ‌ها و قلعه‌های باشکوه باستانی چشم‌انداز اروپای قرون وسطایی بسیار مجلل و زیبایی دارند، خود روستا با تمام بناهایش دیزاین بسیار متناسب و خوفناکی دارد، محیط‌های طبیعی اتمسفر بی‌نظیری را ارائه می‌دهند، و در نهایت کارخانه‌های صنعتی و دریاچه‌های کثیف و آلوده هم دارای طراحی‌های خاص خودشان هستند. اتمسفر حاکم بر بازی، نه تنها بازیکنان را می‌تواند به روستاهای Resident Evil 4 ببرد، بلکه به عنوان یک اثر جدید هم حسی کاملا نو و جدید می‌دهند. درواقع، اتمسفرسازی در Resident Evil Village به قدری خوب است که به تنهایی برای تجربه‌ی این اثر کافیست و به خودی خود، این بازی را جاودانه خواهد کرد! این مسئله، با تنوعی که در طراحی محیط‌های مختلف ایجاد شده، ارزش دوچندانی به خود می‌گیرد؛ چرا که هر محیط اتمسفر و جوّ خاص خود را دارد و حس‌های متفاوتی را به بازیکن القا خواهد کرد. حتی چرخه‌ی روز و شب محدودی که در بازی وجود دارد نیز در محیط‌های یکسان، اتمسفرهای متفاوتی را ایجاد می‌کند. که خب بدون شک اغراق نیست که بگویم تک تک فضاسازی‌ها و حس‌هایی که القا می‌کنند، شدیدا منحصر به فرد، تاثیرگذار، و فراموش نشدنی هستند!

بررسی بازی Judgment
خواندن

نکته‌ی مهم دیگر این است که همانند همیشه، این محیط‌ها فقط بخاطر ظاهرشان ستودنی نیستند، بلکه در باطن نیست شاهکارانه طراحی شده‌اند. معماری هر محیطی از بازی، کاملا با حساب و کتاب ساخته شده و مسیرهای پر پیچ و خمی را برای بازیکنان تدارک می‌بیند. مثلا شاید یک ربع در تونل‌های سیاه و تاریک پیش بروید و به سختی با دشمنان مبارزه کنید که ناگهان دری را باز می‌کنید که درواقع یک مبان‌بر دو دقیقه‌ای بین موقعیت مکانی فعلی شما و ابتدای راه است! و این زیبایی بازیست که واقعا هوش سرشاری در طراحی معماری‌های پیچیده‌ی پشت آن مورد استفاده قرار گرفته است. هیچ یک از محیط‌های موجود در بازی، مسیرها و یا حتی معماری داخلی صاف و ساده‌ای ندارند و حتما باید از یک نقشه‌ی ذهنی خوب استفاده کنید تا راهتان را به مقصد مورد نظر بیابید. این مسئله باعث ایجاد پازل‌های محیطی جالب هم شده است که به نوبه‌ی خود عالی هستند. همچنین تجربه‌ی گشت و گذار در محیط برای یافتن آیتم‌های مختلف نیز به لطف همین معماری پیچیده بسیار لذت‌بخش‌تر می‌باشد.

REV 3

حال که در بحث محیط‌ها و طراحی‌هایشان قرار داریم، باید درمورد اینکه هر محیط چقدر گرافیک خوب و زیبایی دارد هم صحبت کنیم! اما صادقانه بگوییم، گرافیک بازی شاید اصلا نیازی به تعریف نداشته باشد؛ چرا که در تمامی نمایش‌ها و تصاویر رسمی بازی، قدرت تکنولوژی نسل بعدی انجین RE Engine کاملا هویداست! مدلینگ شخصیت‌ها، دشمنان، و باس‌فایت‌های درون بازی هم در سطح بسیار بالا و نسل نهمی‌ای برخوردار هستند. همچنین کنده‌کاری‌هایی که روی اسلحه‌های بازی انجام شده، شدیدا تجربه‌ی این بازی اول شخص، که مدام اسلحه‌ها را از نزدیک می‌بینید، را زیباتر کرده ‌است! در مجموع، کیفیت خارق‌العاده‌ی بافت‌ها، نورپردازی‌های شگفت‌انگیز بازی، و سایر افکت‌ها و تکنیک‌های گرافیکی، این بازی را به یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین تجربه‌های نسل جدید تبدیل کرده‌اند! حتی در نسخه‌ی مخصوص کنسول میان‌نسلی Xbox One X ، که این نقد بر اساس آن انجام شده، نیز گرافیک بازی به شدت فک‌برانداز و حیرت‌انگیز است! روی این پلتفرم، هم حالت گرافیکی ۴K و هم حالت اجرایی ۶۰ فریم خروجی بسیار زیبا و روانی را ارائه می‌دهند. البته در حالت ۴K گاها افت فریم‌های کوچکی رخ می‌دادند اما اصلا در حد ایجاد اختلال در روند گیم‌پلی بازی نیستند. علاوه بر این، این بازی روی کنسول‌های نسل ۹ هم در کنار ارائه‌ی ری‌تریسینگ، از رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ نیز برخوردار است.

بررسی بازی WWE 2K23
خواندن

یکی دیگر از نقاط قوت عنوان Resident Evil Village، لول‌دیزاینی است که در محیط‌های متنوع و خارق‌العاده‌ی آن پیاده سازی شده است! در بازی، طیف وسیعی از مراحل متنوعی وجود دارند که کاملا مناسب و حساب‌شده پشت سر یکدیگر قرار گرفته‌اند. از صحنه‌های ترسناک و خوفناکی که ایتن وینترز برای جان سالم به در بردن به تقلا می‌افتد گرفته، تا بخش‌هایی که وی موج‌هایی از دشمنان را با شات‌گان سلاخی می‌کند! تعادل نسبتا خوبی هم بین بخش‌های مختلف لول‌دیزاین بازی ایجاد شده است. البته شایان ذکر است که به طور کلی، عنوان Resident Evil Village نسبت به نسخه‌ی پیشین تا حد زیادی اکشن‌تر شده و به مراتب مبارزات بیشتری با اسلحه‌های گرم دارد. در زمینه‌ی تعداد مبارزات، می‌توان گفت که این بازی تقریبا هم تراز با نسخه‌ی چهارم می‌باشد، با این تفاوت که از صحنه‌های ترسناک با عناصر ترس و بقای نسخه‌های کلاسیک نیز بهره‌مند است. به عنوان مثال، بخش‌هایی از بازی وجود دارند که با شلیک کردن و تیراندازی نمی‌توانید پشت سرشان بگذارید؛ یا معماها و پازل‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند که شما را مجاب خواهند کرد تا از فکر و هوشتان استفاده کنید و در محیط‌ها واقعا کاوش کنید. همچنین تعقیب و گریزهای موجود در بازی نیز تجربیات بسیار سینماتیک و پراسترسی را ارائه می‌دهند. به طور کلی، می‌توان گفت که لول دیزاین Resident Evil Village کیفیت و تنوع بسیار خوبی دارد. هر بخش از بازی، روند و طراحی مرحله‌ی متفاوتی دارد و به روش منحصر به فردی بازیکن را به بازی مشغول می‌کند.

REV 4

اما گیم‌پلی و نحوه‌ی مشارکت بازیکن در این اثر چگونه است؟ گیم‌پلی بازی به صورت کلی ادامه‌ی مسیری است که Resident Evil VII: Biohazard چهار سال پیش آغاز کرد، و بهبودها و پیشرفت‌های خوب و مناسبی هم در آن ایجاد شده‌است. باری دیگر، شما در زاویه‌ی دید اول شخص قرار گرفته تا از هرچه نزدیک‌تر شاهد اتفاقات خوفناک بوده و همچنین مبارزات مهیج‌تر و سهمگین‌تری را با دشمنانتان داشته باشید! سیستم مبارزات و اسلحه‌های درون بازی نسبت به نسخه‌ی پیشین پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته و بسیار روان‌تر شده‌اند، اما همچنان حس سخت و سنگینی خود را حفظ کرده‌اند و به بازیکن حس حضور در یک بازی بقا و ترسناک را می‌دهند. طیف وسیعی از اسلحه‌های متنوع و خلاقانه در این بازی وجود دارند که عموما از خانواده‌ی فرنچایز Resident Evil هستند و حس آشنایی دارند! هر کدام از اسلحه‌ها هم لیست درازی از آپگریدها و افزونه‌های کاربردی‌ای را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. اما هرگز اشتباه نکنید، آن‌ها قرار نیست شما را به یک ابرقهرمان تبدیل کنند؛ چرا که Resident Evil Village همچنان یک بازی بقا و ترسناک است. نکته حائز توجه این است که در طی انجام بازی برای این نقد و بررسی، حتی در درجه سختی «استاندارد» هم گاها با کمبود مهمات مواجه می‌شدیم!

بررسی بازی Trek to Yomi
خواندن

باس‌فایت‌های بازی نیز از تنوع خوب و چالش مناسبی برخوردار هستند که مثل تمامی نسخه‌های پیشین این فرنچایز، لحظات فراموش نشدنی‌ای را برای بازیکنان تدارک دیده‌اند! که خب در کنار موسیقی‌های متن فوق‌العاده‌ی بازی، نکته قوت خیلی خوبی محسوب می‌شوند. همچنین دشمنان معمولی حاضر در بازی نیز در طیف وسیع و متنوعی طراحی شده‌اند. هر یک از محیط‌های نقشه‌ی جهان بازی، دارای دشمنانی با طراحی‌های مختلف و سبک مبارزه‌ی متفاوتی می‌باشد که به شکل و شمایل‌های منحصر به فردی ایتن وینترز را به چالش خواهند کشاند. این مورد، پیشرفت بسیار خوبی نسبت به Resident Evil VII: Biohazard است که تنها دشمنان موجود در آن، شبح‌های سیاه و تاریکی بودند که هویت چندان به خصوصی هم نداشتند.

REV 5

در این نسخه، دو عنصر جالب وجود دارند که گیم‌پلی و مبارزات بازی را حتی جذاب‌تر هم می‌سازند؛ اولی بازگشت فروشگاه برای خرید و فروش یا آپگرید اسلحه‌هاست، و دومی امکان ساخت و ساز مهمات است. بله، همانند نسخه چهارم، این بار هم یک تاجر در بخش‌های مختلف بازی حاضر می‌شود تا جواهراتی که با کشتن دشمنان یا گشت و گذار در محیط‌ها پیدا می‌کنید را با قیمت‌های مناسب از شما خریده و آیتم‌ها، آپگرید‌ها، و ابزارهای مختلفی را به شما بفروشد. بسیاری از جواهرات و گنجینه‌های ارزشمند، از طریق کاوش‌های چندین باره در محیط‌های مختلف، بازگشت به مکان‌های قبلی، و حل معماهای نسبتا سخت و چالش برانگیز بدست می‌آیند که پاداش بسیار خوبی هم هستند! هیچ چیزی جای این را نمی‌گیرد که یک گنجینه‌ی بسیار ارزشمندی که به سختی پیدایش کردید را بفروشید و به جایش سه یا چهار آپگرید فوق‌العاده برای اسلحه‌ی خود بدست آورید!

بررسی بازی When The Past Was Around
خواندن

به لطف وسیع‌تر شدن محیط‌ها، لوازم و آیتم‌های بسیاری زیادی درون دنیای بازی پراکنده شده‌اند که با یافتن آن‌ها و خرید دستور عمل‌های مناسب، می‌توانید مهمات اکثر اسلحه‌هایتان را خودتان بسازید. همانطور که گفتیم، ما حتی در درجه سختی استاندارد هم با کمبود مهمات برخورد کردیم و مجبور می‌شدیم تا به مکانیک‌های ساخت و ساز بازی پناه ببریم! و نکته جالب دیگر این است که تاجر حاضر در بازی، صرفا یک فروشگاه ساده نیست، بلکه اسمی برای خود دارد و نقش بسیار جالب و فراموش نشدنی‌ای را درون بازی ایفا می‌کند! تقریبا غیرممکن است که Resident Evil Village را بازی کنید و شخصیت «دوک» (Duke) ، تاجر کاریزماتیک بازی، را از یاد ببرید!

علاوه بر این، یک سیستم آپگرید دیگر نیز در بازی وجود دارد که به واسطه‌ی آن می‌توانید توانایی‌های خود شخص ایتن را افزایش دهید. این سیستم بدین صورت است که باید حیوانات مختلف در بازی را شکار کنید و سپس آن‌ها را به دوک بدهید تا برایتان یک غذای ویژه بپزد! سپس با نوش جان کردن این غذاهای ویژه، توانایی‌های خود شخص ایتن بهبود خواهند یافت!

REV 6

همانند تمامی بازی‌های این فرنچایز، عنوان Resident Evil Village نیز ارزش تجربه‌ی مجدد بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. زمانی که بازی به اتمام می‌رسد، محتوا و آیتم‌های زیادی در دسترس قرار می‌گیرند که به بازیکنان این امکان را می‌دهند تا با ابزارهای جدید، داستان Village را یکبار دیگر به اتمام برسانند. علاوه بر این، یک فروشگاه داخلی نیز در منوی اصلی بازی اضافه می‌شود که می‌توان با امتیازهای کسب شده از طریق انجام چالش‌های موجود در بازی، آیتم‌ها و اسلحه‌های جدیدی تهیه کرد، و یا حتی کانسپت آرت‌ها و مدل‌های شخصیت‌های بازی را باز کرد. به صورت خلاصه، به اتمام رساندن داستان بازی برای بار اول، پایان کار نیست و محتویات بسیاری زیادی وجود دارند که باید امتحانشان کنید.

بررسی بازی Ninja Gaiden: Master Collection
خواندن

به عنوان مثال،  یکی از موارد مهمی که بعد از اتمام  داستان بازی در دسترس قرار می‌گیرند، بخش The Mercenaries است. در این بخش، شما در برابر امواجی از دشمنان مختلف بازی قرار می‌گیرید و باید تمامی آن‌ها را شکست داده و ماموریتی که به شما محول شده را تکمیل کنید. هرچه بهتر بازی کنید، دشمنان بیشتری را در فاصله‌های زمانی کمتری به قتل برسانید، امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد. هر مرحله از بخش The Mercenaries چندین بخش دارد که با اتمام هر بخش، به یک محیط امن منتقل می‌شوید. در این محیط امن، شما می‌توانید با خرج امتیازهای دریافتی، اسلحه‌ها و آپگریدهای جدیدی دریافت کنید تا در بخش بعدی، آماده‌تر باشید! به طور کلی، بخش The Mercenaries تجربه‌ی خوب و لذت بخشی را ارائه می‌دهد و می‌تواند بعد از اتمام داستان اصلی، چند ساعتی بازیکنان را سرگرم کند.

REV 7

به صورت کلی، عنوان Resident Evil Village همان حسی را به ما می‌دهد که سالیان سال پیش Resident Evil 4 خلقش کرد؛ اما نه بخاطر اینکه Village تکرار مکررات چهارمین نسخه باشد، بلکه به این دلیل که از یک فرمول فوق‌العاده استفاده کرده و با ترکیب آن با یک اتمسفرسازی خارق‌العاده در یک ستینگ نسبتا مشابه با نسخه چهارم، تجربه‌ای را ارائه می‌دهد که در تمامی زمینه‌های مختلف عملکرد بی‌نقصی دارد. اگر از طرفداران نسخه‌های کلاسیک فرنچایز Resident Evil (مثل نسخه اول یا دوم) باشید، شاید میزان بخش‌های اکشن موجود در Resident Evil Village ناامیدتان بکند، اما اگر Resident Evil 4 را هم به همان اندازه‌ی شاهکارهای کلاسیک این فرنچایز دوست داشته باشید، قطعا لحظات بسیاری خوبی را در این بازی سپری خواهید کرد!

بررسی بازی Persona 5 Royal
خواندن

سخن پایانی

در پایان باید گفت که عنوان Resident Evil Village اثری شاهکار است؛ شاهکاری با حس و بوی آشنا که از جنس Resident Evil 4 ساخته شده است! محیط‌هایی بسیار متنوع با معماری‌های کم‌نظیر، گرافیک خیره‌کننده‌ای که یک شوکیس واقعی از انجین RE Engine برای نسل جدید به شمار می‌رود، سیستم مبارزات و مکانیک‌هایی که در بهترین حالت ممکن خود قرار دارند، و ده‌ها مورد دیگر همگی دست به دست هم داده‌اند تا یکی از بهترین تجربیات سال را در اختیار بازیکنان و علاقه‌مندان قرار دهند! پس در نسل ۹ قرار دارید و چه نسل ۸، هرگز خودتان را از تجربه‌ی این بازی شاهکار دریغ نکنید.

«بازبینی تصویری»

محیط‌های بازی اتمسفر بسیار خیره‌کننده‌ای دارند و چرخه‌ی ساعت که به صورت محدود در بازی پیاده سازی شده، فضاسازی‌های بازی را چندین برابر متنوع‌تر، زیباتر، و در نتیجه ارزشمندتر می‌سازند!

 

 


REV Pictures 5
نورپردازی حیرت‌انگیز بازی

REV Pictures 6
رنگ‌پردازی‌های فوق‌العاده‌ی بازی

REV Pictures 7
نمایی پرجزئیات از یکی از بخش‌های درون بازی

REV Pictures 8
بازی مملوء از صحنه‌های خوفناکی نظیر زیر است

REV Pictures 9
نمایی از فروشگاه بازی و قسمت‌های مختلف آن

و تصویری به این زیبایی…

REV Pictures 10

جمع بندی:

در پایان باید گفت که عنوان Resident Evil Village اثری شاهکار است؛ شاهکاری با حس و بوی آشنا که از جنس Resident Evil 4 ساخته شده است! محیط‌هایی بسیار متنوع با معماری‌های کم‌نظیر، گرافیک خیره‌کننده‌ای که یک شوکیس واقعی از انجین RE Engine برای نسل جدید به شمار می‌رود، سیستم مبارزات و مکانیک‌هایی که در بهترین حالت ممکن خود قرار دارند، و ده‌ها مورد دیگر همگی دست به دست هم داده‌اند تا یکی از بهترین تجربیات سال را در اختیار بازیکنان و علاقه‌مندان قرار دهند! پس در نسل ۹ قرار دارید و چه نسل ۸، هرگز خودتان را از تجربه‌ی این بازی شاهکار دریغ نکنید.

Resident Evil Village
انتخاب سردبیر

در پایان باید گفت که عنوان Resident Evil Village اثری شاهکار است؛ شاهکاری با حس و بوی آشنا که از جنس Resident Evil 4 ساخته شده است! محیط‌هایی بسیار متنوع با معماری‌های کم‌نظیر، گرافیک خیره‌کننده‌ای که یک شوکیس واقعی از انجین RE Engine برای نسل جدید به شمار می‌رود، سیستم مبارزات و مکانیک‌هایی که در بهترین حالت ممکن خود قرار دارند، و ده‌ها مورد دیگر همگی دست به دست هم داده‌اند تا یکی از بهترین تجربیات سال را در اختیار بازیکنان و علاقه‌مندان قرار دهند! پس در نسل 9 قرار دارید و چه نسل 8، هرگز خودتان را از تجربه‌ی این بازی شاهکار دریغ نکنید.

گرافیک و جلوه‌های بصری خیره‌کننده
فضاسازی بی‌نظیر با اتمسفرهای گوناگون و شگفت‌انگیز
طراحی‌مراحل عالی و متنوع در بخش‌های مختلف
سیستم مبارزات بهبود یافته با آپگریدهای مناسب
پیاده‌سازی خوب سیستم کاوش و گشت و گذار
انتخاب و طراحی عالی مکانیک‌های مختلف گیم‌پلی
دشمنان متنوع و باس‌فایت‌های نفس‌گیر
تجربه‌ی نسبتا خوب بخش The Mercenaries
شخصیت‌پردازی رضایت‌بخش
موسیقی‌های زیبا و مناسب
پایان بندی فوق‌العاده
شاید تمرکز بیشتر روی اکشن، به مزاج برخی از طرفداران خوش نیاید

امتیاز بازی : 10 [شاهکار ]
خواهش می‌کنیم این بازی را تجربه کنید! امتیازی که به‌ندرت بازی می‌تواند آن را کسب کند و به‌معنای سرآمد بودن آن در ژانر خود است. هیچگاه بازی را نخواهید یافت که بی‌نقص و کامل در تمام بخش‌ها باشد اما بازی که نمره ۱۰ را کسب کند نزدیک‌ترین عنوان به این حالت است. در این بازی المان‌ها و ویژگی‌هایی به‌کار رفته است که تبدیل به الگویی برای دیگر توسعه‌دهندگان و سازندگان می‌شود و در سال‌های متمادی از آن به‌عنوان سرآمد بازی‌های آن ژانر و حتی بازی‌های ویدیویی یاد می‌شود.
شاهکار
عضویت
اطلاع از
guest

3 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
maho700
maho700
2 سال قبل

لطفا بخش کامنت ها رو بررسی کنید
من تاحالا چندبار خواستم در پست های مختلف متنی رو که نوشتم ارسال کنم ولی موفق نشودم
ممنون

امیرحسین دهنوی
امیرحسین دهنوی
مدیر
Reply to  maho700
2 سال قبل

سلام
بررسی شد و مشکلی یافت نشد، چه اروری دریافت می‌کنین؟

maho700
maho700
Reply to  امیرحسین دهنوی
2 سال قبل

سلام
متنی رو درمورد بازی نوشتم و وقتی گزینه ی “Post Comment” رو زدم ، دیدگاه ارسال نمیشود (مثل این میمونه که کلمه ای رو نوشته باشم که نیاز به بررسی و تایید داشته باشه . قبلا هم به چنین مشکلی برخوردم و با کلی کلنجار و با حذف یکی از کلمات کامنتم (بصورت شانسی ) ، تونستم اون رو ارسال کنم)
البته فکر میکنم فقط من به این مشکل برخوردم 🙂
ممنون که رسیدگی کردید

maho700
maho700
Reply to  امیرحسین دهنوی
2 سال قبل

سلام
متنی رو درمورد بازی نوشتم و وقتی گزینه ی “Post Comment” رو زدم ، دیدگاه ارسال نمیشود (مثل این میمونه که کلمه ای رو نوشته باشم که نیاز به بررسی و تایید داشته باشه . قبلا هم به چنین مشکلی برخوردم و با کلی کلنجار و با حذف یکی از کلمات کامنتم (بصورت شانسی ) ، تونستم اون رو ارسال کنم)
البته فکر میکنم فقط من به این مشکل برخوردم 🙂
ممنون که رسیدگی کردید

امیرحسین دهنوی
امیرحسین دهنوی
مدیر
Reply to  maho700
2 سال قبل

سلام
بررسی شد و مشکلی یافت نشد، چه اروری دریافت می‌کنین؟

maho700
maho700
2 سال قبل

لطفا بخش کامنت ها رو بررسی کنید
من تاحالا چندبار خواستم در پست های مختلف متنی رو که نوشتم ارسال کنم ولی موفق نشودم
ممنون

دکمه بازگشت به بالا
3
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن