نقد و بررسی

بررسی بازی A Memoir Blue

قصه‌ای حقیقی در ذهنی زیبا

بازی A Memoir Blue یک اثر بسیار متفاوت است؛ در واقع شما با یک فیلم پویانمایی مفهومی طرف هستید که حتی یک خط دیالوگ ندارد و طی یک ساعت، قصه‌ای ساده اما احساسی را تعریف می‌کند.
بازی گیم پلی چندان درخور توجهی ندارد. شما مدام یک مقدار قصه می‌بینید سپس کنترل بازی به‌صورت محدود به شما سپرده می‌شود. وقتی نوبت شما می‌شود فقط می‌توانید با اشاره و کلیک یک سریع آیتم را جابجا کنید یا پازل‌هایی بسیار ساده را حل کنید. وقتی این کار‌ها را انجام دهید دوباره کنترل بازی از شما گرفته می‌شود و ادامه داستان را مشاهده خواهید کرد.
همه بازی نیز نهایتاً یک ساعت به طول می‌انجامد. پس اگر به دنبال یک گیم پلی عمیق یا حتی داستانی پر جزییات و مفصل مثل آثار سریالی The Walking Dead هستید کاملاً ناامید خواهید شد. یک منتقد یا به‌طور کلی هر مخاطبی اگر بخواهد این بازی را با ملاک‌های معمول بازی‌ها مورد بررسی قرار دهد شاید حق داشته باشد که بازی را به شدت بکوبد.
اما به نظر نگارنده برخلاف اکثر بازی‌ها که قصه در خدمت گیم پلی است، اینجا گیم پلی بسیار آبکیِ (به معنای واقعی کلمه) این بازی در خدمت قصه است تا شما فقط کمی بیشتر درگیر خاطرات قهرمان داستان شوید. شاید اصلاً نتوان اسم این اثر را یک بازی گذاشت، بلکه بتوان به همان پویانمایی یا فیلم تعاملی بسنده کرد. چراکه بازی نه شرط پیروزی و نه شکست خوردن دارد. فقط شما یک سری کارهای ساده انجام می‌دهید تا قصه بیشتر تعریف شود.

بازی A Memoir Blue
قصه این بازی کاملاً مینی‌مال و نماد گرایانه است. بازی در دنیای افکار و خاطرات قهرمان آن رخ می‌دهد و مملو از صحنه‌های وهمی و خیال‌انگیز است، چیزی که توسعه دهنده بازی آن را رئالیسم جادویی می‌داند؛ جایی که داستانی واقعی با توصیفات خیالی همراه است. البته بازی گرافیکی معمولی دارد که خوشبختانه سازنده توانسته آن را با ترکیب پویانمایی دو بعدی و سه بعدی و ایجاد صحنه‌هایی جذاب جبران کند.

بررسی بازی Cloud Gardens
خواندن

داستان بازی تبیین کننده رابطه عاطفی دختری موفقیت با مادرش است که اصلاً زیادی دراماتیک یا اغراق آمیز نمی‌شود و چیزی را می‌گوید که حداقل در مغرب زمین، انسان‌های زیادی درگیر آن هستند. درمجموع همین ساده بودن قصه موجب می‌شود که تصویرسازی‌های غریب بازی و نبود دیالوگ نه تنها آزاردهنده نشوند بلکه به تنه‌ی روایت بازی بنشینند.

بازی A Memoir Blue از منظر هنری زیبا، از لحاظ فنی قابل درک و از نظر داستانی واقعاً قابل تحسین است. تنها ایراد مهمی که می‌توان به این محصول گرفت این است که با توجه به کوتاهی بازی، قیمتی که برایش در نظر گرفته شده زیادی گران به نظر می‌رسد. البته اگر بازی را روی سرویسی نظیر گیم پس تجربه کنید قطعاً راضی خواهید بود.

بررسی بازی A Memoir Blue

بازی A Memoir Blue از منظر هنری زیبا، از لحاظ فنی قابل درک و از نظر داستانی واقعاً قابل تحسین است.

ترکیب مناسب رسانه‌های بازی و سینما
قصه ساده اما احساس برانگیز
تصاویر خیالیِ خلاقانه
کوتاهی بی رحمانه بازی

امتیاز بازی : 9 [فوق العاده ]
شدیدا به شما پیشنهاد می‌کنیم این بازی را تجربه کنید. عناوینی با چنین نمره‌ای در طول بازی گاها ما را شگفت زده کردند، گیم‌پلی هوشمندانه یا روایتی خاص و حتی بخش چندنفره جذاب و تک‌نفره درگیر کننده، می‌تواند از دلایل آن باشد؛ این بازی از دیگر رقیبان ژانر خود یک سر و گردن بالاتر است حال چه یک برداشت تازه از یک ایده قدیمی باشد یا سیستمی نوین را به‌ گیم‌پلی و ژانر خود اضافه می‌کند.
فوق العاده
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x